Kazik Napisano 16 Maja 2011 Share Napisano 16 Maja 2011 Witajcie ponownie, będzie mała przerwa w postępach w Fordzie F100 ponieważ dałem się wkręcić lub też może niechcący zainicjowałem taki mały szybki grupowy projekt na sąsiednim forum. Składamy na rożne sposoby taki mały japoński komarek - Honda Super Cub. model z fujimi w skali 1/12 na próbnym montażu tak to wygląda nie jest to perfekcja Tamiya ale całkiem wdzięczny komarek Ja z racji tego że lubię ciąć stal i krzesać iskry postanowiłem sobie strzelić takiego kastooma może nie w 100% identycznego bo musiałbym przerobić tylną część ramy ale oprócz tego sporo rzeczy będzie podobnych. Na początek zabrałem się za wycinkę tego co niepotrzebne. Trochę się tego uzbierało wyciąłem mocowania silnika których w customie nie ma oraz puszę filtra powietrza wraz z wzmocnieniami po operacji zrobiło się pusto w tym rejonie po wycięciu mocowania silnika pozostanie do przefrezowania głowica cylindra. Ale to później. Przy okazji przerobiłem też mocowanie przedniego widelca. Fujimi zrobiło to tak ja postanowiłem to przerobić na modłę Tamiya. Widelec będzie przykręcany na śrubkę. W związku z tym przygotowanie główki ramy . Żeby nie było za dużo na raz jutro wrzucę ciąg dalszy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 16 Maja 2011 Share Napisano 16 Maja 2011 Dobrze widzę, że to dwusuw? Jeśli tak, to 125ka na wolnym wydechu musi brzmieć strasznie ;) A temat do budowy ciekawy, na pewno oryginalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 16 Maja 2011 Autor Share Napisano 16 Maja 2011 Nie to 4-suwowa 50tka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 17 Maja 2011 Autor Share Napisano 17 Maja 2011 Ciąg dalszy. Z cięciem przeniosłem się lekko do tyłu i na początek na prawa stronę. Zabrałem się za wycięcie schowka poniżej siedzenia i od wewnętrznej strony widać tam przy okazji że wahacz tylnego zawieszenia jest od wewnątrz pusty a w realu tak nie jest na fotce lewa strona ale z po obu stronach jest t tak samo. Wypełniłem na początek zagłębienie masą Magic Sculp obrobiłem również powierzchnię bezpośrednio pod siedzeniem. Standardowo jest tam miejsce na oznaczenia firmowe a w moim pierwowzorze taka spłaszczona powierzchnia Następna kolejna zmiana i to dość poważna to pozbycie się osłony łańcucha i zarazem schowka po lewej stronie. Sporo cięcia i szlifowania przy okazji tego zabiegu konstrukcja została trochę osłabiona będę musiał ją odtworzyć ale to już po sklejeniu połówek ramy. Jak pewnie zauważyliście odciąłem tez końcówkę tylnego błotnika przeszkadzała mi przy wycinaniu osłony łańcucha a i tak błotnik będzie przerabiany. W kwestii łańcucha. W zestawie zamiast łańcucha była osłona więc samego łańcucha niet. Pozostaje mi inwencja własna. Sam łańcuch to jeszcze nie kłopot można go zaadoptować z innego motorku ale gorzej z zębatką. Wszystkie inne modele motorów mają zębatki trochę większych rozmiarów. Tutaj z racji że to niewielki sprzęt zębatka też jest raczej nie dużych rozmiarów. Na szczęście udało mi się taką zrobić na zamówienie fotka od kolegi który ją wycinał. Niebawem ciąg dalszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Erolek Napisano 17 Maja 2011 Share Napisano 17 Maja 2011 I koniecznie pudlo na pizze z tylu. Tutaj chyba 90% dostawcow pizzy jezdzi Honda Cub. O ile pamietam ten wynalazek jest najpopularniejszym motocyklem swiata. Pozdrawiam Eryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 17 Maja 2011 Share Napisano 17 Maja 2011 I koniecznie pudlo na pizze z tylu Gdzie pudło! To jest komar custom z OCC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chmielo20 Napisano 17 Maja 2011 Share Napisano 17 Maja 2011 Zapowiada się bardzo ciekawy motorek Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 17 Maja 2011 Autor Share Napisano 17 Maja 2011 Pudłem na pizzę to bym go pokarał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 18 Maja 2011 Autor Share Napisano 18 Maja 2011 Ciąg dalszy. Po wycięciu trzeba było wymyślić jakąś wstawkę i zarazem wzmocnienie. Powstało coś takiego tak jak wspominałem wcześniej po sklejeniu połówek odtworzę konstrukcję wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 19 Maja 2011 Share Napisano 19 Maja 2011 Kazik Puste pudło na pizze dostanie kolega Erolek , a ja zasiadam z pyszną pizzą na widowni P.s Erolek nie obraź się taki mały żarcik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 20 Maja 2011 Autor Share Napisano 20 Maja 2011 OK, ciąg dalszy. Głowicę cylindra mam już wyfrezowaną dzięki uprzejmości kolegi Macio4ever od razu lepiej wygląda. Chwilowo przeniosę się z pracami bardziej z przodu motorka. Rozpocząłem modyfikacje przedniego widelca w moim egzemplarzu nie będzie przedniego błotnika w związku z czym niepotrzebne są bolce mocujące błotnik - czerwone 1. Postanowiłem zmienić mocowanie koła. Seryjnie z przodu wygląda to tak nie ma śrubki czy tez ośki tak jak np. w modelach Tamiya tylko takie bolce. Nie podoba mi się to więc postanowiłem przerobić mocowania w stylu właśnie Tamiya. Na śrubkę. W związku z tym obciąłem bolce, imitacje śruby i nawierciłem otworek 1mm - czerwona i zielona 2. Pozostałe imitacje śrubek i nakrętek postanowiłem zamienić na metalowe - zielona 1 i 3. Jedynka jest nawet trochę za duża. Całość od wewnętrznej strony przykryłem nakładką z polistyrenu. Tak też jest w oryginale zdjęcie wykopane na jakiejś aukcji. Oprócz tego usunąłem taki wypustek imitujący kapselek przykrywający śrubę mocującą błotnik - zielone 4 (już zeszlifowane). W moim egzemplarzu to miejsce będzie wygładzone. Pozostaje nr 5 gdzie zamiast kapselka w moim pierwowzorze jest taki specyficzny otwór zeszlifowałem wypustek na gładko, później nawierciłem otworek o średnicy niepełnych 3mm i następnie wkleiłem kawałek polistyrenowej rurki 2,4mm. Po wklejeniu przeszlifowałem całość starając się wyokrąglić brzegi wklejonej rurki C.D.N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 24 Maja 2011 Autor Share Napisano 24 Maja 2011 Ciąg dalszy zabawy z widelcem. Po sklejeniu widelca metodą wycinania szablonu z papieru wymyśliłem taką nakładkę po przyklejeniu i zgrubnej obróbce zauważyłem że widelec w modelu rożni się lekko od tego przy motorku który mi służy jako wzór. Tak wygląda widelec który występuje u mnie za szwem jest jeszcze blacha, a we wzorcowym blacha jest bez szwu postanowiłem coś poprawić. Nawet się dobrze składa bo przy obróbce lekko zeszlifował mi się ten szew wykombinowałem coś takiego jeszcze trochę zabawy będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chmielo20 Napisano 24 Maja 2011 Share Napisano 24 Maja 2011 MEGA to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 24 Maja 2011 Share Napisano 24 Maja 2011 Wzorcowa relacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 24 Maja 2011 Autor Share Napisano 24 Maja 2011 Dzięki. Staram się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 27 Maja 2011 Autor Share Napisano 27 Maja 2011 Jak już ciągnę ten widelec to do końca Dorzuciłem mu kilka drobizgów w użytek poszły druciki cynowe 0,3 i 0,5mm na odwzorowanie szwów i wygięć blachy na brzegu zastosowałem je dlatego żeby po przyklejeniu było łatwo jeszcze je trochę poobrabiać, w sensie pocienić ten 0,3 i spłaszczyć (to akurat przed przyklejeniem) 0,5 nie jest to dokładnie to samo co w oryginale ale już bliżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 29 Maja 2011 Autor Share Napisano 29 Maja 2011 Wracam do ramy. Poszlifowałem jeszcze trochę pocięte miejsca zaślepiłem też lewy wahacz. Przyjrzałem się również miejscu gdzie łańcuch chowa się za pokrywę z przodu. Stwierdziłem że trzeba zrobić trochę miejsca wyglądało by to za monstrualnie gdyby tak zostało powycinałem te miejsca nad i pod wahaczem Wkleiłem wstawkę i pousuwałem większość plastikowych śrub i nakrętek. Kontrolna szarzyzna Po wklejeniu wewnętrznych wzmocnień będę sklejał polówki. Drażni mnie jeszcze trochę ta wielka nakrętka od wahacza po lewej stronie. Możliwe że w końcu też ją ciachnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 7 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 7 Czerwca 2011 Monologu ciąg dalszy Odbudowałem wzmocnienia wewnątrz ramy wywierciłem otwór pod trzpień wahacza po zaślepiałem w ramie otwory które nie będą mi potrzebne od góry silnika dorobiłem kanały dla śrub (nie wiem czy to tak się poprawnie nazywa) których praktycznie nie było widać a w rzeczywistości są bardziej wystające ta bliżej ramy to zdaje się w rzeczywistości nie jest osiowo lewa i prawa strona ale przyznaję nie chciało mi się już kombinować przykleiłem też kawałeczek polistyrenu 0,2mm bo w tamtym miejscu jest przetłoczenie na pokrywie silnika są tam jeszcze przy tych wklejanych elementach dziurki i szparki które niebawem pouzupełniam. Z przodu głowicy cylindra ściąłem czubeczki i wkleiłem hexa 0,8mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiwaczek Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Witam Śledzę twoją pracę z wielkim zainteresowaniem i podziwiam determinację z jaką do tego podchodzisz. Brawo. Pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefanrsko Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Dokładnie, ja ostatnio nie sklejam i Porsche musi zaczekać do wakacji z powodu braku czasu ale co jakiś czas wpadam na forum i jestm pod ogromnym wrazeniem tego co robisz, brawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 A w cylindrze brakuje wcięcia na świecę. Ale tak to wygląda fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 7 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 7 Czerwca 2011 Tak już lepiej, dzięki Panowie A w cylindrze brakuje wcięcia na świecę... Będzie, będzie wszystko w swoim czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2011 No to znów przeskok na widelec. Do skręcenia widelca i kół będą potrzebne dłuższe śrubki 1mm. Postanowiłem że sam sobie zrobię. Kupiłem sobie na alledrogo narzynkę i gwintownik M1,2. Pierwsza produkcja działa więc skręcanie mam załatwione W zestawie lampa jest odlana razem z blachą czołową widelca a u mnie powinna być osobna. Nie było sensu jej odcinać od reszty więc pomyślałem o nowej. Z długopisu odbłyśnik i klosz będzie pasował z zestawu. Do tego dorobiłem od spodu śrubę mocującą Kierownica jest przymocowana do widelca poprzez wsporniki i taką trójkątną blachę. Blachę wyciąłem z blaszki nowego srebra o gr. 0,35mm do tego dorobiłem nową śrubkę z ładnym łepkiem na dole śruba wkręcana jest w blaszkę która zarazem będzie wspornikiem pod lampę a tutaj przymiarka z lampą śruba będzie oczywiście przycięta zabrałem się też za wyginanie kierownicy. Nie jest to łatwe pręt mosiężny 1,5mm niestety wydaje się być trochę za cienka więc będę musiał zrobić podejście z 2mm prętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TransTech Napisano 8 Czerwca 2011 Share Napisano 8 Czerwca 2011 Nie znam się na motorach ale jest ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 8 Czerwca 2011 Share Napisano 8 Czerwca 2011 Aż takie małe narzynki robią? Masakra. Idzie fajnie czekam na pełny przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.