Skocz do zawartości

Custom Version of Honda Super CUb Fujimi 1/12


Kazik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie,

będzie mała przerwa w postępach w Fordzie F100 ponieważ dałem się wkręcić lub też może niechcący zainicjowałem taki mały szybki grupowy projekt na sąsiednim forum. Składamy na rożne sposoby taki mały japoński komarek - Honda Super Cub.

 

Super_cub_1.jpg

 

model z fujimi w skali 1/12

 

IMG_2159.jpg

 

na próbnym montażu tak to wygląda

 

IMG_2161.jpg

 

IMG_2162.jpg

 

nie jest to perfekcja Tamiya ale całkiem wdzięczny komarek

 

Ja z racji tego że lubię ciąć stal i krzesać iskry postanowiłem sobie strzelić takiego kastooma

 

cub.jpg

 

afs5282618808_df6e30595b_b.jpg

 

może nie w 100% identycznego bo musiałbym przerobić tylną część ramy ale oprócz tego sporo rzeczy będzie podobnych.

 

Na początek zabrałem się za wycinkę tego co niepotrzebne.

Trochę się tego uzbierało

 

IMG_2207.jpg

 

wyciąłem mocowania silnika których w customie nie ma

 

IMG_2169.jpg

 

IMG_2165.jpg

 

IMG_2164.jpg

 

oraz puszę filtra powietrza wraz z wzmocnieniami

 

IMG_2168.jpg

 

po operacji zrobiło się pusto w tym rejonie

 

IMG_2176.jpg

 

IMG_2177.jpg

 

IMG_2179.jpg

 

po wycięciu mocowania silnika pozostanie do przefrezowania głowica cylindra. Ale to później.

Przy okazji przerobiłem też mocowanie przedniego widelca. Fujimi zrobiło to tak

 

IMG_2171.jpg

 

IMG_2173.jpg

 

ja postanowiłem to przerobić na modłę Tamiya. Widelec będzie przykręcany na śrubkę. W związku z tym przygotowanie główki ramy

 

IMG_2178.jpg.

 

Żeby nie było za dużo na raz jutro wrzucę ciąg dalszy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ciąg dalszy.

 

Z cięciem przeniosłem się lekko do tyłu i na początek na prawa stronę.

Zabrałem się za wycięcie schowka poniżej siedzenia

 

IMG_2187.jpg

 

IMG_2188.jpg

 

i od wewnętrznej strony

 

IMG_2189.jpg

 

widać tam przy okazji że wahacz tylnego zawieszenia jest od wewnątrz pusty a w realu tak nie jest

 

jason7_crop.jpg

 

na fotce lewa strona ale z po obu stronach jest t tak samo. Wypełniłem na początek zagłębienie masą Magic Sculp

 

IMG_2193.jpg

 

obrobiłem również powierzchnię bezpośrednio pod siedzeniem. Standardowo jest tam miejsce na oznaczenia firmowe

 

IMG_2190.jpg

 

a w moim pierwowzorze

 

plakietka.jpg

 

taka spłaszczona powierzchnia

 

IMG_2194.jpg

 

Następna kolejna zmiana i to dość poważna to pozbycie się osłony łańcucha i zarazem schowka po lewej stronie. Sporo cięcia i szlifowania

 

IMG_2197.jpg

 

IMG_2199.jpg

 

przy okazji tego zabiegu konstrukcja została trochę osłabiona

 

IMG_2198.jpg

 

będę musiał ją odtworzyć ale to już po sklejeniu połówek ramy.

Jak pewnie zauważyliście odciąłem tez końcówkę tylnego błotnika

 

IMG_2203.jpg

 

przeszkadzała mi przy wycinaniu osłony łańcucha a i tak błotnik będzie przerabiany.

W kwestii łańcucha. W zestawie zamiast łańcucha była osłona więc samego łańcucha niet. Pozostaje mi inwencja własna. Sam łańcuch to jeszcze nie kłopot można go zaadoptować z innego motorku ale gorzej z zębatką. Wszystkie inne modele motorów mają zębatki trochę większych rozmiarów. Tutaj z racji że to niewielki sprzęt zębatka też jest raczej nie dużych rozmiarów. Na szczęście udało mi się taką zrobić na zamówienie

 

ref7.jpg

 

fotka od kolegi który ją wycinał.

 

Niebawem ciąg dalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I koniecznie pudlo na pizze z tylu.

 

Tutaj chyba 90% dostawcow pizzy jezdzi Honda Cub.

 

O ile pamietam ten wynalazek jest najpopularniejszym motocyklem swiata.

 

Pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy.

 

Po wycięciu trzeba było wymyślić jakąś wstawkę i zarazem wzmocnienie. Powstało coś takiego

 

IMG_2215.jpg

 

IMG_2214.jpg

 

IMG_2208.jpg

 

IMG_2209.jpg

 

IMG_2211.jpg

 

tak jak wspominałem wcześniej po sklejeniu połówek odtworzę konstrukcję wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ciąg dalszy.

 

Głowicę cylindra mam już wyfrezowaną dzięki uprzejmości kolegi Macio4ever

 

IMG_2233.jpg

 

IMG_2234.jpg

 

od razu lepiej wygląda.

 

Chwilowo przeniosę się z pracami bardziej z przodu motorka.

Rozpocząłem modyfikacje przedniego widelca

 

IMG_21831.jpg

 

IMG_21841.jpg

 

w moim egzemplarzu nie będzie przedniego błotnika w związku z czym niepotrzebne są bolce mocujące błotnik - czerwone 1.

Postanowiłem zmienić mocowanie koła. Seryjnie z przodu wygląda to tak

 

IMG_2172.jpg

 

nie ma śrubki czy tez ośki tak jak np. w modelach Tamiya tylko takie bolce. Nie podoba mi się to więc postanowiłem przerobić mocowania w stylu właśnie Tamiya. Na śrubkę. W związku z tym obciąłem bolce, imitacje śruby i nawierciłem otworek 1mm - czerwona i zielona 2.

Pozostałe imitacje śrubek i nakrętek postanowiłem zamienić na metalowe - zielona 1 i 3. Jedynka jest nawet trochę za duża.

Całość od wewnętrznej strony przykryłem nakładką z polistyrenu. Tak też jest w oryginale

 

KGrHqFiME2MMYPfgBNvVfYNo-_35.jpg

 

zdjęcie wykopane na jakiejś aukcji.

Oprócz tego usunąłem taki wypustek imitujący kapselek przykrywający śrubę mocującą błotnik - zielone 4 (już zeszlifowane). W moim egzemplarzu to miejsce będzie wygładzone. Pozostaje nr 5 gdzie zamiast kapselka w moim pierwowzorze jest taki specyficzny otwór

 

afs5277508152_55d20473a6_b1.jpg

 

afs5282618808_df6e30595b_b1.jpg

 

zeszlifowałem wypustek na gładko, później nawierciłem otworek o średnicy niepełnych 3mm i następnie wkleiłem kawałek polistyrenowej rurki 2,4mm. Po wklejeniu przeszlifowałem całość starając się wyokrąglić brzegi wklejonej rurki

 

IMG_2185.jpg

 

IMG_2186.jpg

 

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy zabawy z widelcem.

 

Po sklejeniu widelca metodą wycinania szablonu z papieru wymyśliłem taką nakładkę

 

IMG_2230.jpg

 

po przyklejeniu i zgrubnej obróbce

 

IMG_2231.jpg

 

IMG_2232.jpg

 

zauważyłem że widelec w modelu rożni się lekko od tego przy motorku który mi służy jako wzór.

Tak wygląda widelec który występuje u mnie

 

widelec1.jpg

 

za szwem jest jeszcze blacha, a we wzorcowym blacha jest bez szwu

 

widelec2.jpg

 

postanowiłem coś poprawić.

Nawet się dobrze składa bo przy obróbce lekko zeszlifował mi się ten szew

 

IMG_2237.jpg

 

wykombinowałem coś takiego

 

IMG_2248.jpg

 

IMG_2249.jpg

 

jeszcze trochę zabawy będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już ciągnę ten widelec to do końca

 

Dorzuciłem mu kilka drobizgów

 

IMG_2252.jpg

 

w użytek poszły druciki cynowe 0,3 i 0,5mm na odwzorowanie szwów i wygięć blachy na brzegu

 

IMG_2255.jpg

 

zastosowałem je dlatego żeby po przyklejeniu było łatwo jeszcze je trochę poobrabiać, w sensie pocienić ten 0,3 i spłaszczyć (to akurat przed przyklejeniem) 0,5

 

IMG_2257.jpg

 

nie jest to dokładnie to samo co w oryginale ale już bliżej

 

IMG_2259.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do ramy.

 

Poszlifowałem jeszcze trochę pocięte miejsca

 

IMG_2216.jpg

 

zaślepiłem też lewy wahacz.

Przyjrzałem się również miejscu gdzie łańcuch chowa się za pokrywę z przodu. Stwierdziłem że trzeba zrobić trochę miejsca

 

IMG_21991.jpg

 

wyglądało by to za monstrualnie gdyby tak zostało

 

IMG_2217.jpg

 

powycinałem te miejsca nad i pod wahaczem

 

IMG_2218.jpg

 

Wkleiłem wstawkę i pousuwałem większość plastikowych śrub i nakrętek.

Kontrolna szarzyzna

 

IMG_2250.jpg

 

IMG_2251.jpg

 

Po wklejeniu wewnętrznych wzmocnień będę sklejał polówki.

Drażni mnie jeszcze trochę ta wielka nakrętka od wahacza po lewej stronie. Możliwe że w końcu też ją ciachnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Monologu ciąg dalszy

 

Odbudowałem wzmocnienia wewnątrz ramy

 

IMG_2268.jpg

 

wywierciłem otwór pod trzpień wahacza

 

IMG_2269.jpg

 

po zaślepiałem w ramie otwory które nie będą mi potrzebne

 

IMG_2270.jpg

 

od góry silnika dorobiłem kanały dla śrub (nie wiem czy to tak się poprawnie nazywa) których praktycznie nie było widać a w rzeczywistości są bardziej wystające

 

IMG_2271.jpg

 

ta bliżej ramy to zdaje się w rzeczywistości nie jest osiowo lewa i prawa strona ale przyznaję nie chciało mi się już kombinować

 

IMG_2272.jpg

 

przykleiłem też kawałeczek polistyrenu 0,2mm bo w tamtym miejscu jest przetłoczenie na pokrywie silnika

 

Honda_Super_Cub_at_Seattle_Childrens_Museum1.jpg

 

są tam jeszcze przy tych wklejanych elementach dziurki i szparki które niebawem pouzupełniam.

Z przodu głowicy cylindra ściąłem czubeczki i wkleiłem hexa 0,8mm

 

IMG_2275.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już lepiej, dzięki Panowie

 

A w cylindrze brakuje wcięcia na świecę...

Będzie, będzie wszystko w swoim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to znów przeskok na widelec.

 

Do skręcenia widelca i kół będą potrzebne dłuższe śrubki 1mm. Postanowiłem że sam sobie zrobię. Kupiłem sobie na alledrogo narzynkę i gwintownik M1,2. Pierwsza produkcja

 

IMG_2229.jpg

 

IMG_2228.jpg

 

działa więc skręcanie mam załatwione

W zestawie lampa jest odlana razem z blachą czołową widelca a u mnie powinna być osobna. Nie było sensu jej odcinać od reszty więc pomyślałem o nowej. Z długopisu

 

IMG_2235.jpg

 

odbłyśnik i klosz będzie pasował z zestawu.

Do tego dorobiłem od spodu śrubę mocującą

 

IMG_2333.jpg

 

Kierownica jest przymocowana do widelca poprzez wsporniki i taką trójkątną blachę. Blachę wyciąłem z blaszki nowego srebra o gr. 0,35mm do tego dorobiłem nową śrubkę z ładnym łepkiem

 

IMG_2330.jpg

 

na dole śruba wkręcana jest w blaszkę która zarazem będzie wspornikiem pod lampę

 

IMG_2331.jpg

 

IMG_2332.jpg

 

a tutaj przymiarka z lampą

 

IMG_2339.jpg

 

śruba będzie oczywiście przycięta

 

IMG_2340.jpg

 

zabrałem się też za wyginanie kierownicy. Nie jest to łatwe

 

IMG_2334.jpg

 

pręt mosiężny 1,5mm

 

IMG_2335.jpg

 

IMG_2336.jpg

 

IMG_2337.jpg

 

IMG_2338.jpg

 

niestety wydaje się być trochę za cienka więc będę musiał zrobić podejście z 2mm prętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.