Skocz do zawartości

Yamaha YZF-R1 Taira Racing - Tamiya 1:12


Kazik

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 236
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tworzysz bardzo ładnie i schludnie SZACUNEK !!! Mam tez nadzieje zobaczyć ten skończone projekt FORDA tez wymiata tak jak wszystkie twoje projekty wykonane i te w trakcie:P (ale wazelinka ;P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik.

Nie umiem zrobić takiego czyściutkiego jak Tomek więc mój będzie upaprany i poobdzierany

 

IMG_4358.jpg

 

IMG_4359.jpg

 

dorobiłem kilka kabelków, przyznam że ze dwa to niem wiem jeszcze gdzie mają iść dalej

 

IMG_4369.jpg

 

to obdrapanie wyszło całkiem fajnie.

Na dole widać oczko poziomu oleju.

Doszło też klika przewodów które czekają na spotkanie z chłodnicą

 

IMG_4365.jpg

 

od góry widać termostat

 

IMG_4366.jpg

 

któremu też dorobiłem jeden wężyk extra a te o większej średnicy idące do silnika zmodyfikowałem z użyciem drucików cynowych tak co by w całości bardziej przypominało real

 

IMG_4368.jpg

 

Z opaskami zaciskowymi też mam jazdę.

Na cieniutkie przewody pasują tylko te najprostsze.

I od spodu

 

IMG_4371.jpg

 

silnik jest już przybrudzony co widać ale jak wyląduje w ramie razem z chłodnicą dostanie ostateczne brudki

 

IMG_4370.jpg

 

Od spodu czujnik poziomu oleju.

 

To tyle, można strzelać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wygląda jak prawdziwy.

Zapomniałeś dodać "prawie" a jak wiadomo prawie robi dużą róznicę

Dzięki.

 

Weekendowe postępy .

Fuknąłem owiewkę i przedni błotnik bazowym kolorkiem a zbiornik i czacha dostały białym Gaiowym podkładem

 

IMG_4372.jpg

 

IMG_4373.jpg

 

nic się specjalnie nie przyczepiło więc to co białe w najbliższym czasie dostanie również bazowy zółty oczoje...

 

IMG_4377.jpg

 

na białym podkładzie nie widać ale na zagniecionej części zbiornika która kiedyś mi się za bardzo wyrównała zostały wcześniej zrobione nierówności

 

IMG_4246.jpg

 

(ale sobie wymyśliłem model, inni mordują się żeby nierówności nie było a ja wręcz przeciwnie, jak za gładko to źle )

 

Na dolnej owiewce położyłem kalki

 

IMG_4378.jpg

 

które przykryłem Gaiowym bezbarwnym.

Będzie jeszcze mała polerka a potem paskudzenie .

Kalki poszły też na ramę

 

IMG_4381.jpg

 

IMG_4382.jpg

 

po usunięciu schodka rama dostanie bezbarwnym półmatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo pisać, piękna robota. Zawszę jak w chodzę do twojego tematu to się zastanawiam czym mnie zaskoczysz, a najlepsze jest to że jeszcze się nie zawiodłem. Będzie wyglądał jak prawdziwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt się nie zainteresował.

 

Zmyłem ramę do gołego tworzywa bo było już trochę za dużo warstw i pozalewały mi się szczegóły.

Przy okazji po zmyciu wpadłem na pomysł co by zdemontować sety

 

IMG_4385.jpg

 

będzie się lepiej malowało

 

IMG_4387.jpg

 

całość już fuknąłem podkładem

 

IMG_4397.jpg

 

tym razem delikatnie bez niepotrzebnego zalewania

 

IMG_4398.jpg

 

Wcześniej bawiłem się z chłodnicą.

Usunąłem tamiyowski korek – przebiegał przez niego szew i po oszlifowaniu nie wyglądał najlepiej – i wkleiłem korek wytoczony przez Maćka.

 

Kazik_korek_chlodnica.jpg

 

Kazik_korek_chlodnica2.jpg

 

Dorobiłem jeszcze jeden króciec na wąż biegnący do termostatu oraz dorobiłem dwa czujniki których nie było wcale. Do czujników pobiegną kabelki (próbuję znaleźć kabelki cieńsze od 0,35mm jak ktoś ma jakiś pomysł skąd można odzyskać to poproszę o radę).

Do ramki wiatraka dokleilem kawałek polistyrenu z którego pobiegną kabelki zasilające oraz imitacje łączników.

Całość również fuknałem podkładem.

 

IMG_4395.jpg

 

IMG_4396.jpg

 

Oprócz tego bazowym zielonym fluorescentem poleciałem po owiewkach

 

IMG_4400.jpg

 

Teraz na ramę i sety będę fukał kolorki a owiewki będą maskowane pod czarne „zygzaki”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki, a mają być to druciki, czy linka. Do linki już nie mam dostępu, a miałem naprawdę cienką, możesz popytać w serwisie aparatów słuchowych. W Wawie masz kilku dystrybutorów. A druciki, spróbuj rozwinąć jakąś linkę, kabel od głośników, kabel antenowy, pełno tego, transformatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

Co do kabelków/drucików to już mi poradzili i nabyłem w wędkarskim kolorowe druciki 0,2mm.

Czekam na przesyłkę ale się chyba nadadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

By model całkiem nie pokrył się kurzem staram się jakieś takie małe kroczki robić.

Położyłem kalki na przedni błotnik

 

IMG_4460.jpg

 

następnie strzeliłem go Gaiowym werniksem i zgubiłem schodek

 

IMG_4473.jpg

 

IMG_4474.jpg

 

Chłodnica dostała Gunzowym Super Metalikiem, potem ją podotykałem maskolem i na to poszedł czarny półpołysk.

Po zdjęciu maskola

 

IMG_4457.jpg

 

IMG_4458.jpg

 

od wewnętrznej pierwsze próby suchego pędzla

 

IMG_4459.jpg

 

obudowa wiatraka miała przygodę

 

IMG_4450.jpg

 

Przy chłodnicy muszę jeszcze pomalować czujniki i będę ją uzbrajał w kabelki, składał w całość i dodawał dalsze ślady użytkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tornado też zaglądam do Twojego amerykańca

 

Wybrudziłem chłodnicę (suchy pędzel i emalie MM)

 

IMG_4461.jpg

 

przykręciłem obudowę wiatraka (śrubki z T2M) i lekko ją zurzyłem (suchy pędzel emalią)

 

IMG_4481.jpg

 

czujniki dostały kolorek

 

IMG_4485.jpg

 

no i skończyłbym z chłodnicą ale wyczaiłem na fotkach że do tego największego czujnika przychodzi wtyczka z kabelkami a nie bezpośrednio kabelki. Wtyczka już prawie gotowa tylko muszę ją jeszcze pomalować.

 

Teraz przeskok na przednią owiewkę i maskowanie z którym mógłbym wystartować w konkursie na najbardziej mozolną robotę

 

IMG_4462.jpg

 

IMG_4463.jpg

 

IMG_4464.jpg

 

IMG_4465.jpg

 

w sumie to wyjdzie pewnie z 6 godzin siedzenia.

W niektórych miejscach wspomagałem się maskolem

 

IMG_4466.jpg

 

od środka w części fuknę na koniec czarnym półmatem. Wydaje mi się że tak powinno być chociaż nie znalazłem ewidentnej fotki potwierdzającej moje przypuszczenia.

Po maskowaniu fuknąłem czarnym z Gunze

 

IMG_4467.jpg

 

IMG_4468.jpg

 

Następnie zdjąłem maski i zacząłem się bawić z cieniowaniem. Było już lepiej niż przy dolnej owiewce ale ideału nie ma. Doszedłem do wniosku że nie ma co walczyć o idealne odwzorowanie i kompromis po 2 czy 3 poprawkach prezentuje się następująco

 

IMG_4469.jpg

 

IMG_4470.jpg

 

IMG_4471.jpg

 

IMG_4472.jpg

 

Na to fuknąłem warstwę bezbarwnej Gaii i położyłem kalki. Jedną kalkę przeciąłem i została z niej jedynie literka „z”. Reszta – „ścigac” - będzie na szybce owiewki.

Później dmuchnąłem w sumie chyba z 6 kolejnych warstw.

Po 24 godzinach spolerowałem schodek na kalkach

 

IMG_4477.jpg

 

IMG_4478.jpg

 

pozostaje fuknąć od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dzięki!

Mam nadzieję że dotrwam do końca bo wbrew pozorom jeszcze trochę dłubania jest.

Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie finalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może już za późno ale napisz może do Raptownego, jeśli dalej tym moto stuntuje, może podeśle Ci kilka fotek, wyślij mu kilka fot z warsztatu to nawet się zastanawiać nie będzie http://www.raptowny.com/

Jak sobie klikniesz w ten link co wkleiłeś to zobaczysz że Hubert teraz lata bmkami. A Rjedynka pewnie padła z wycieńczenia Na moich fotkach z 2007roku na których głównie się wzoruję wygląda na dość zmęczoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Martini!

 

Tymczasem rama wróciła do poprzedniego wyglądu

 

IMG_4475.jpg

 

IMG_4476.jpg

 

prawie bo podczas nakładania kolejnych warstw bezbarwnego ułamałem wspornik mocowania przedniej owiewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ostatnio dużo czasu spędzam w pracy i znów mniej czasu jest na to co tak lubię :(

Z utęsknieniem wypatruje weekendów.

 

Było trochę maskowania i fuknąłem owiewkę od spodu czarnym

 

IMG_4528.jpg

 

IMG_4529.jpg

 

Oprócz tego uknąłem ramę bezbarwną mieszanką połysku i matu tak że wyszło coś pośredniego, satyna

 

IMG_4532.jpg

 

IMG_4533.jpg

 

IMG_4534.jpg

 

Rama gotowa do dalszych działań.

Jednak zanim wpakuję w nią silnik i chłodnicę muszę załatwić jeszcze jeden temat.

Muszę przełożyć łańcuch przez ramię tylnego wahacza i go zakuć bo przy wkładaniu silnika łańcuch muszę od razu założyć na małą zębatkę a co za tym idzie zainstalować gotowy wahacz z tylnym kołem.

I tak jak pamiętacie wahacz był gotowy ale Miguel zrobił mi kalki sponsorskie a na nim jest napis „ścigacz” i „Dynojet”. Zastanawiam się teraz czy fukać pod kalki bezbarwnym, czy nie będzie się srebrzyć bez bezbarwnego i druga rzecz czy fukać na kalki werniks. Co by stracić schodek na kalkach trzeba trochę tego werniksu położyć i znów mi całość straci ostrość krawędzi i tak pieczołowicie wygniatane spawy ;o) znikną prawie.

Na razie przyciąłem kalkę „ścigacz” tak by było jak najmniej filmu dookoła

 

IMG_4535.jpg

 

IMG_4536.jpg

 

może ją tylko dla zabezpieczenia fuknę dwoma mgiełkami a schodek jeśli jakiś się zrobi zostanie. W końcu w oryginale też jest to naklejka tyle że najprędzej każda literka jest naklejana osobno. Podobnie podejdę do „Dynojet’a”.

 

Jak myślicie?

 

A propos chłodnicy o której wspominałem wcześniej,

dostała kabelki

 

IMG_4541.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.