Skocz do zawartości

Yamaha YZF-R1 Taira Racing - Tamiya 1:12


Kazik

Rekomendowane odpowiedzi

Nie podoba mi się. Nie podoba mi się, że już niedługo koniec tego świetnego warsztatu. Tak na poważnie, z niecierpliwością czekam aż połączysz te genialnie wykonane elementy w całość. Co do naklejki - nie dało by się zamaskować miejsca pod bezbarwny, nanieść kilka warstw, i tylko ostatnią rozpylić bez maskowania, żeby zrobić płynne przejście? Szkoda by było tych detali pozalewać.

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 236
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie podoba mi się. Nie podoba mi się, że już niedługo koniec tego świetnego warsztatu.

Spoko nie tak szybko a z drugiej strony możliwe że jak skończę Rjedynkę to powrócę do Forda F100 bo mi się ostatnio przypomniał a mam już pomysł jak rozwiązać tam kilka problemów z którymi wcześniej miałem kłopot.

 

Co do naklejki - nie dało by się zamaskować miejsca pod bezbarwny, nanieść kilka warstw, i tylko ostatnią rozpylić bez maskowania, żeby zrobić płynne przejście? Szkoda by było tych detali pozalewać.

Będę kombinował coś w tych klimatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie jest mocno matowa, chropowata powierzchnia, to kalki nie powinny się srebrzyć. Ja na mat dawałem jedną warstwę połysku i było dobrze. Oczywiście wszystko to kwestia wyczucia, czy już może być, czy jeszcze nie. Nawet pędzelkiem clear połysk rozprowadzić miejscowo pod kalkę, tak też czasami robiłem. Potem samą kalkę zalałem pędzlem połyskiem, szlifowanie schodka i clear satynowy. Nic nie widać. Nie malujesz wtedy całej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kalki leżą

 

IMG_4542.jpg

 

IMG_4543.jpg

 

wygląda ok.

Nie fukałem pod nie bezbarwnego a jedynie przepolerowałem delikatnie powierzchnię płótnem 8000 na mokro.

Kaleczki są naprawdę cienkie. Przygrzałem je jeszcze suszarką i ładnie się rozpłaszczyły.

Teraz tylko je zabezpieczę dwiema lekkimi warstwami satynowego bezbarwnego.

Operacja będzie lekko utrudniona bo mam problem ze zdemontowaniem koła.

Śruba nie chce się wykręcić

Boję się żeby coś nie sknocić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiatasz :!! kłaniam sie nisko !! SZaaaaacuneczeeek ! jesteś dla mnie autorytetem !! pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dzięki, ja się za takowy nie uważam

 

Tymczasem znów uzbierałem kilka fotek.

 

Pomalowałem i wypaskudziłem tę część która ląduje od spodu zadupka w której po wcześniejszych modyfikacjach wylądowały światła.

Jest tam też odlany akumulator. Zastanawiałem się czy coś więcej waloryzować aku ale po namyśle odpuściłem. Nic nie będzie go widać a z ewentualnymi kabelkami byłby tylko kłopot bo nie ma ich gdzie puścić

 

IMG_45681_zps2f5553c4.jpg

 

Osłoniłem tylne koło kawałkiem woreczka foliowego

 

IMG_4549_zps072d93ee.jpg

 

i fuknąłem na tylny wahacz dwie warstwy satynowej bezbarwnej Gaii

 

oprócz tego trochę „oplułem” go czarnym matem

 

IMG_4562_zps075d07d4.jpg

 

IMG_4563_zps9c03340e.jpg

 

może nawet odrobinę za bardzo. Tym razem aero nie chciało mi „pluć” grubiej, leciała tylko drobnica.

Przy okazji odniosłem wrażenie że nowe farbki Gunze C (w tych nowych słoiczkach) są rzadsze niż to bywało wcześniej.

 

Z kawałka blaszki mosiężnej wyciąłem prostokąt odpowiadający wymiarami tablicy rejestracyjnej i strzeliłem po kolei warstwy: podkład do metalowych elementów, biały podkład i na to grubszą warstwę bezbarwnego.

Na to wylądowała kalka z tablicą rejestracyjną od Miguela i kolejne dwie warstwy bezbarwnego

 

IMG_4552_zps12b0d189.jpg

 

zapomniałem dodać że przed malowaniem tablica została odpowiednio zdeformowana.

Będzie jeszcze wybrudzona.

A teraz tych kilka elementów razem

 

IMG_4570_zpsa13d4663.jpg

 

IMG_4569_zpsc394bd94.jpg

 

już widzę że będą problemy z fotkami do galerii. Jest spory kontrast pomiędzy kolorami i trudno to razem ładnie uchwycić

 

IMG_4568_zps264fcced.jpg

 

a tutaj aku

 

IMG_4572_zpsabb2e89c.jpg

 

zniknie pod siedzeniem.

 

Cały czas maluję też inne drobiazgi które jeszcze nie są skończone

 

IMG_45682_zps4b316308.jpg

 

fuknąłem też chromem wydech

 

IMG_4559_zps61d7c7ae.jpg

 

IMG_4560_zps7aa4d45f.jpg

 

IMG_4561_zps9a05de0b.jpg

 

Tutaj to dopiero początek zabawy bo jest tam jeszcze sporo innych odcieni z którymi będę się musiał pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie jak zwykle. Co do rejestracji: nie wiem na ile Raptowny przejmuje się przepisami, ale jeśli chciałbyś oddać ducha polskich dróg to powinieneś zagiąć dolną połowę rejestracji do góry tak, żeby nie była widoczna dla patrolu Policji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie dobrana czcionka i wielkość. Jednym słowem blachy jak prawdziwe. Z tych zdjęć na str. 1 wynika, że Raptowny ma tablice zaczepioną całkiem na płasko, ale te Twoja jest tak prawdziwa, że nie wiem czy wypada ją przed światem ukrywać. Jak jeszcze dojdzie brudzenie...ohyahyehy.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie dobrana czcionka i wielkość. Jednym słowem blachy jak prawdziwe.

Tutaj trzeba oddać ukłon w stronę kolegi Miguela z Mask Decals który sam zaprojektował kalki i wydrukował. Klasa robota.

 

Z tych zdjęć na str. 1 wynika, że Raptowny ma tablice zaczepioną całkiem na płasko,...

Mam też ze dwa zdjęcia na których widać lekkie zagięcie.

Uchylę trochę rąbka tajemnicy od zaplecza i powiem że jest zagięta w połowie nie tylko z powodu zgodności z oryginałem czy też chęci jej zaprezentowania. Jest zagięta z przyczyn technicznych tzn. tamta obudowa do której jest tablica mocowana jest trochę za wąska i aby choć trochę przylegała do niej musiała by być wygięta w łuk. Bez wyginania sporo by odstawała i słabo by to wyglądało. Widać to na tej fotce od tyłu że góra tablicy jest już w ten sposób trochę wyprofilowana.

 

Dzięki Voseba, dzięki Martini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik, trafiłem tutaj przypadkiem, ale zarejestrowałem się na forum wyłącznie z dwóch powodów:

 

- robisz niesamowitą robotę, gratuluję!!!!

 

- Mimo, że Raptowny jeździ teraz na BMW, to ta Yamaha wciąż stoi u niego pod garażem. Jako tako znam Raptownego, więc jeżeli miałbyś jakieś wątpliwości co do motocykla, to daj znac na maila [retsiwt@gmail.com], powinno się udać coś zdziałać:)

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

dzięki,

szkoda że nie wpadłeś wcześniej teraz to już nie bardzo chce mi się drążyć temat bo jestem pewien że znalazło by się parę rzeczy do poprawy i przy moim tempie zeszło by się kolejny rok zabawy z modelem.

Kurcze zdziwiony jestem że sprzęt jeszcze żyje, myślałem że już został zezłomowany. Zdaje się że po tej R1 Hubert upalał jeszcze kilka innych sprzętów zanim przesiadł się na niemiecką produkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem drodzy oglądacze kilka dni temu minął rok jak morduję tą cudowną Rjedynkę.

Może pora od nie odpocząć ...

 

... ale nie zrobię tego. Sam jestem ciekaw jaki będzie efekt końcowy więc postaram się w ciągu tego roku ją skończyć ;o)

 

W piątek i sobotę złapałem chwilkę czasu i zrobiłem kilka rzeczy.

Tylny błotnik został oczyszczony i wylądowała na nim kalka od Miguela

 

IMG_4554_zps21723a02.jpg

 

później kalka została zawerniksowana i wybrudzona.

Wybrudziłem też łańcuch i zakułem go wcześniej zaplatając wokół ramienia tylnego wahacza.

 

IMG_4576.jpg

 

wymieniony błotnik został przykręcony śrubami z asortymentu T2M do wahacza

 

IMG_4580.jpg

 

zainstalowałem też podejścia do przewodów hydraulicznych do zacisków hamulcowych

 

IMG_4579.jpg

 

przewody już czekają na montaż ale to później

 

IMG_4574.jpg

 

IMG_4577.jpg

 

IMG_4581.jpg

 

IMG_4582.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

Mały kroczek,

dorobiłem elementy do których jak się domyślam są montowane lusterka

 

IMG_1507lus1.jpg

 

IMG_1507lus2.jpg

 

wyrzeźbiłem je z kawałeczków polistyrenu, pomalowałem na czarny pół połysk i dorzuciłem cztery śrubeczki z T2Ma

 

IMG_4626.jpg

 

IMG_4628.jpg

 

wstawiłem też trzy śruby mocujące szybkę szybka będzie później.

Z jedną z tych śrubek z półkolistym łbem ganiałem się po biurku z pensetą chyba lepiej niż kwadrans

 

IMG_4627.jpg

 

będą jeszcze delikatne zabrudzenia i retusze ale to już razem z całością owiewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubnąłem coś przez weekend.

Po kolei,

tak się prezentują seryjne sety wraz z podnóżkami zintegrowanymi z dźwignią zmiany biegów z lewej strony oraz pompą hamulca tylnego z prawej

 

IMG_4544_zps55b094c6.jpg

 

IMG_4547_zps073467e2.jpg

 

są już po wstępnym oszlifowaniu.

Zaciekawił mnie taki wystający od podnóżka dzyndzelek który w pierwszej chwili chciałem ciachnąć myśląc że to nadlewka

 

IMG_4546_zpsca37d302.jpg

 

pooglądałem fotki i okazało się jednak że tak powinno być. Zdaje się że to służy do rozkładania podnóżka, jeśli błądzę to proszę niech mnie jakiś motocyklista wyprostuje.

Seria w sumie nawet nieźle odwzorowana przez tamiya ale pozostaje jeszcze specyfika pierwowzoru

 

IMG_1507podnki.jpg

 

jak widać lewa strona pozostała seryjna ale z prawej podnóżek jest z gumową nakładką inną „ostrogą” (tak sobie nazwałem ten dzyndzelek) i zamontowany na taką gustowną śrubką i nakrętką.

Postanowiłem zatem podbajerzyć tę prawą stronę

Zeszlifowałem standardowy podnóżek i „ostrogę” następnie z masy MagicSculp uformowałem coś na kształt gumowej nakładki a od spodu dokleiłem kawałek polistyrenu z którego wyszlifowałem „ostrogę” w nowym kształcie.

Nie było łatwo bo taki mały ciupinek MSa słabo się trzymał na małym elemencie jakim jest podnóżek. Po kliku próbach coś wyszło ale nie jestem jakoś bardzo zadowolony. Jest to kompromis zawarty z moją cierpliwością.

Pompa hamulcowa otrzymała cztery rodzaje imitacji śrubek i króciec do przewodu hamulcowego. Po pomalowaniu całość trochę wypaskudziłem

 

IMG_4636.jpg

 

IMG_4639.jpg

 

IMG_4641.jpg

 

pompę chyba trochę za bardzo potraktowałem srebrnym suchym pędzlem ale to nic jak wyląduje na swoim docelowym miejscu otrzyma dotyk ciemnej suchej pasteli i będzie dobrze.

Z drugiej strony było już mniej pracy,

 

IMG_4644.jpg

 

IMG_4642.jpg

 

IMG_4643.jpg

 

Wystrugałem też cały element tylnego zawiasu,

który został pomalowany, wzbogacony o imitacje śrub i nakrętek z T2M oraz oczywiście wypaskudzony

 

IMG_4646.jpg

 

IMG_4647.jpg

 

Jak obracałem sprężynę pękł lakier. Nie było to zamierzone ale wygląda dość ciekawie i fajnie się wpisuje w klimat całości.

Na razie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ostroga to wkręcany w podnóżek rodzaj slidera/czujnika przechyłu. W tym z gumą jest najprawdopodobniej wykręcona, a zgrubienie to odlana z podnóżkiem baza do wkręcenia swojej ostrogi. W bazie gwintowany otwór, albo ułamany trzpień ostrogi. Podnóżek jest uchylny na sprężynie i sam wraca do położenia roboczego.

 

Ten slider jest tylko durną dekoracją bez praktycznej funkcji. No, może poza przechwałkami w barze, albo bajerowaniem panien.

 

Modelarsko wybitnie jak zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Gonzo za wyjaśnienie.

Jeszcze ze dwa trzy modele motocykli i będę miał wiedzę dogłębną

 

Pewnie jakbym umyślnie chciał zrobić takie pęknięcie farby na sprężynie to by mi za cholerę nie wyszło

Dzięki Panowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ostatnio odpaliłem inny projekt odrobinę większy i mój poziom wolnego czasu w tygodniu spadł niemal do zera

Teraz budowa będzie szła w tempie anemicznego ślimaka.

No ale nic coś tam dłubnąłem przez ostatni weekend.

Skupiłem się na końcówkach lag przedniego widelca które dorobił mi Macio

 

kazik_laga_1m.jpg

 

zgodnie z moim życzeniem zostawił mi końcówki w postaci walców o dwóch rożnych średnicach po to by osiągnąć następujący wygląd

 

IMG_1507zbiorniczek-1.jpg

 

na początek dorwałem moje micro narzynki i cieńszy wałek nagwintowałem na początek M1,2 później stwierdziłem że 1,2 to trochę dużo więc poleciałem jeszcze M1

 

IMG_46521.jpg

 

Następnie zacząłem kombinować z czego zrobić większą nakrętkę. Padło na stalowe nakrętki M1

 

IMG_46531.jpg

 

rozwierciłem ją do odpowiedniej średnicy i zeszlifowałem lekko z jednej strony

 

IMG_4656.jpg

 

Następny krok to mniejsza nakrętka. Spróbowałem z nakrętkami 1,4mm z Scalehardware

 

IMG_46571.jpg

 

którą też rozwierciłem do ponad 1mm ale wyszło

 

IMG_4650.jpg

 

słabo

Nagwintowany bolec był za dużej średnicy, w końcu ruszyłem d... do garażu z suwmiarką ku CBRce co by zmierzyć ile to ten trzpień miewa w realu. No i wyszło że po przeskalowaniu nie powinien mieć więcej niż 0,7mm.

Zapadła decyzja

 

IMG_46601.jpg

 

chlasnąłem trzpień i nawierciłem otworek pod śrubę z zestawu T2M

 

IMG_46621.jpg

 

śrubę dociąłem na odpowiednią długość i wkleiłem na dwuskładnikowy klej żywiczny. Całość prezentuje się następująco

 

IMG_4664.jpg

 

IMG_4665.jpg

 

pozostało pomalować na stosowne kolorki

 

IMG_4666.jpg

 

IMG_4667.jpg

 

Wyszło znośnie, muszę jeszcze poprawić malowanie paseczka na końcówce głównej średnicy lagi bo mi się zdrapała farba podczas przymiarek.

Najgorsze że chyba będę musiał to zrobić po przełożeniu lag przez górną półkę bo przy przekładaniu lagi przechodzą dość ciasno i farba łatwo się ściera z mosiądzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.