MartiniOCP Napisano 6 Września 2012 Share Napisano 6 Września 2012 Nie podoba mi się. Nie podoba mi się, że już niedługo koniec tego świetnego warsztatu. Tak na poważnie, z niecierpliwością czekam aż połączysz te genialnie wykonane elementy w całość. Co do naklejki - nie dało by się zamaskować miejsca pod bezbarwny, nanieść kilka warstw, i tylko ostatnią rozpylić bez maskowania, żeby zrobić płynne przejście? Szkoda by było tych detali pozalewać. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 6 Września 2012 Autor Share Napisano 6 Września 2012 Nie podoba mi się. Nie podoba mi się, że już niedługo koniec tego świetnego warsztatu. Spoko nie tak szybko a z drugiej strony możliwe że jak skończę Rjedynkę to powrócę do Forda F100 bo mi się ostatnio przypomniał a mam już pomysł jak rozwiązać tam kilka problemów z którymi wcześniej miałem kłopot. Co do naklejki - nie dało by się zamaskować miejsca pod bezbarwny, nanieść kilka warstw, i tylko ostatnią rozpylić bez maskowania, żeby zrobić płynne przejście? Szkoda by było tych detali pozalewać. Będę kombinował coś w tych klimatach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 7 Września 2012 Share Napisano 7 Września 2012 Jeśli to nie jest mocno matowa, chropowata powierzchnia, to kalki nie powinny się srebrzyć. Ja na mat dawałem jedną warstwę połysku i było dobrze. Oczywiście wszystko to kwestia wyczucia, czy już może być, czy jeszcze nie. Nawet pędzelkiem clear połysk rozprowadzić miejscowo pod kalkę, tak też czasami robiłem. Potem samą kalkę zalałem pędzlem połyskiem, szlifowanie schodka i clear satynowy. Nic nie widać. Nie malujesz wtedy całej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 7 Września 2012 Autor Share Napisano 7 Września 2012 Dobry patent. Muszę przetrenować gdzieś na boku. Dzięki Copycat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 10 Września 2012 Autor Share Napisano 10 Września 2012 No i kalki leżą wygląda ok. Nie fukałem pod nie bezbarwnego a jedynie przepolerowałem delikatnie powierzchnię płótnem 8000 na mokro. Kaleczki są naprawdę cienkie. Przygrzałem je jeszcze suszarką i ładnie się rozpłaszczyły. Teraz tylko je zabezpieczę dwiema lekkimi warstwami satynowego bezbarwnego. Operacja będzie lekko utrudniona bo mam problem ze zdemontowaniem koła. Śruba nie chce się wykręcić Boję się żeby coś nie sknocić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzeeechu Napisano 14 Września 2012 Share Napisano 14 Września 2012 wymiatasz :!! kłaniam sie nisko !! SZaaaaacuneczeeek ! jesteś dla mnie autorytetem !! pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 23 Września 2012 Autor Share Napisano 23 Września 2012 Dzięki, ja się za takowy nie uważam Tymczasem znów uzbierałem kilka fotek. Pomalowałem i wypaskudziłem tę część która ląduje od spodu zadupka w której po wcześniejszych modyfikacjach wylądowały światła. Jest tam też odlany akumulator. Zastanawiałem się czy coś więcej waloryzować aku ale po namyśle odpuściłem. Nic nie będzie go widać a z ewentualnymi kabelkami byłby tylko kłopot bo nie ma ich gdzie puścić Osłoniłem tylne koło kawałkiem woreczka foliowego i fuknąłem na tylny wahacz dwie warstwy satynowej bezbarwnej Gaii oprócz tego trochę „oplułem” go czarnym matem może nawet odrobinę za bardzo. Tym razem aero nie chciało mi „pluć” grubiej, leciała tylko drobnica. Przy okazji odniosłem wrażenie że nowe farbki Gunze C (w tych nowych słoiczkach) są rzadsze niż to bywało wcześniej. Z kawałka blaszki mosiężnej wyciąłem prostokąt odpowiadający wymiarami tablicy rejestracyjnej i strzeliłem po kolei warstwy: podkład do metalowych elementów, biały podkład i na to grubszą warstwę bezbarwnego. Na to wylądowała kalka z tablicą rejestracyjną od Miguela i kolejne dwie warstwy bezbarwnego zapomniałem dodać że przed malowaniem tablica została odpowiednio zdeformowana. Będzie jeszcze wybrudzona. A teraz tych kilka elementów razem już widzę że będą problemy z fotkami do galerii. Jest spory kontrast pomiędzy kolorami i trudno to razem ładnie uchwycić a tutaj aku zniknie pod siedzeniem. Cały czas maluję też inne drobiazgi które jeszcze nie są skończone fuknąłem też chromem wydech Tutaj to dopiero początek zabawy bo jest tam jeszcze sporo innych odcieni z którymi będę się musiał pobawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 24 Września 2012 Share Napisano 24 Września 2012 Pięknie jak zwykle. Co do rejestracji: nie wiem na ile Raptowny przejmuje się przepisami, ale jeśli chciałbyś oddać ducha polskich dróg to powinieneś zagiąć dolną połowę rejestracji do góry tak, żeby nie była widoczna dla patrolu Policji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 24 Września 2012 Autor Share Napisano 24 Września 2012 Wiem o co chodzi Zobaczymy przy końcowym montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 24 Września 2012 Share Napisano 24 Września 2012 Świetnie dobrana czcionka i wielkość. Jednym słowem blachy jak prawdziwe. Z tych zdjęć na str. 1 wynika, że Raptowny ma tablice zaczepioną całkiem na płasko, ale te Twoja jest tak prawdziwa, że nie wiem czy wypada ją przed światem ukrywać. Jak jeszcze dojdzie brudzenie...ohyahyehy. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 24 Września 2012 Share Napisano 24 Września 2012 Bardzo podoba się mi to co robisz i cieszę się że masz ochotę i chce Ci sie prezentować kolejne etapy prac ozdobione swietnymi zdjeciami. Szacun. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 25 Września 2012 Autor Share Napisano 25 Września 2012 Świetnie dobrana czcionka i wielkość. Jednym słowem blachy jak prawdziwe. Tutaj trzeba oddać ukłon w stronę kolegi Miguela z Mask Decals który sam zaprojektował kalki i wydrukował. Klasa robota. Z tych zdjęć na str. 1 wynika, że Raptowny ma tablice zaczepioną całkiem na płasko,... Mam też ze dwa zdjęcia na których widać lekkie zagięcie. Uchylę trochę rąbka tajemnicy od zaplecza i powiem że jest zagięta w połowie nie tylko z powodu zgodności z oryginałem czy też chęci jej zaprezentowania. Jest zagięta z przyczyn technicznych tzn. tamta obudowa do której jest tablica mocowana jest trochę za wąska i aby choć trochę przylegała do niej musiała by być wygięta w łuk. Bez wyginania sporo by odstawała i słabo by to wyglądało. Widać to na tej fotce od tyłu że góra tablicy jest już w ten sposób trochę wyprofilowana. Dzięki Voseba, dzięki Martini. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
retsiwt Napisano 1 Października 2012 Share Napisano 1 Października 2012 Kazik, trafiłem tutaj przypadkiem, ale zarejestrowałem się na forum wyłącznie z dwóch powodów: - robisz niesamowitą robotę, gratuluję!!!! - Mimo, że Raptowny jeździ teraz na BMW, to ta Yamaha wciąż stoi u niego pod garażem. Jako tako znam Raptownego, więc jeżeli miałbyś jakieś wątpliwości co do motocykla, to daj znac na maila [retsiwt@gmail.com], powinno się udać coś zdziałać Pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 1 Października 2012 Autor Share Napisano 1 Października 2012 Witaj, dzięki, szkoda że nie wpadłeś wcześniej teraz to już nie bardzo chce mi się drążyć temat bo jestem pewien że znalazło by się parę rzeczy do poprawy i przy moim tempie zeszło by się kolejny rok zabawy z modelem. Kurcze zdziwiony jestem że sprzęt jeszcze żyje, myślałem że już został zezłomowany. Zdaje się że po tej R1 Hubert upalał jeszcze kilka innych sprzętów zanim przesiadł się na niemiecką produkcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 7 Października 2012 Autor Share Napisano 7 Października 2012 Tymczasem drodzy oglądacze kilka dni temu minął rok jak morduję tą cudowną Rjedynkę. Może pora od nie odpocząć ... ... ale nie zrobię tego. Sam jestem ciekaw jaki będzie efekt końcowy więc postaram się w ciągu tego roku ją skończyć ;o) W piątek i sobotę złapałem chwilkę czasu i zrobiłem kilka rzeczy. Tylny błotnik został oczyszczony i wylądowała na nim kalka od Miguela później kalka została zawerniksowana i wybrudzona. Wybrudziłem też łańcuch i zakułem go wcześniej zaplatając wokół ramienia tylnego wahacza. wymieniony błotnik został przykręcony śrubami z asortymentu T2M do wahacza zainstalowałem też podejścia do przewodów hydraulicznych do zacisków hamulcowych przewody już czekają na montaż ale to później Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 7 Października 2012 Share Napisano 7 Października 2012 Masakra, brak słów! 100% realności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 7 Października 2012 Share Napisano 7 Października 2012 Takie warsztaty lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dumo Napisano 14 Października 2012 Share Napisano 14 Października 2012 Ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 22 Października 2012 Autor Share Napisano 22 Października 2012 Dzięki! Mały kroczek, dorobiłem elementy do których jak się domyślam są montowane lusterka wyrzeźbiłem je z kawałeczków polistyrenu, pomalowałem na czarny pół połysk i dorzuciłem cztery śrubeczki z T2Ma wstawiłem też trzy śruby mocujące szybkę szybka będzie później. Z jedną z tych śrubek z półkolistym łbem ganiałem się po biurku z pensetą chyba lepiej niż kwadrans będą jeszcze delikatne zabrudzenia i retusze ale to już razem z całością owiewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 29 Października 2012 Autor Share Napisano 29 Października 2012 Dłubnąłem coś przez weekend. Po kolei, tak się prezentują seryjne sety wraz z podnóżkami zintegrowanymi z dźwignią zmiany biegów z lewej strony oraz pompą hamulca tylnego z prawej są już po wstępnym oszlifowaniu. Zaciekawił mnie taki wystający od podnóżka dzyndzelek który w pierwszej chwili chciałem ciachnąć myśląc że to nadlewka pooglądałem fotki i okazało się jednak że tak powinno być. Zdaje się że to służy do rozkładania podnóżka, jeśli błądzę to proszę niech mnie jakiś motocyklista wyprostuje. Seria w sumie nawet nieźle odwzorowana przez tamiya ale pozostaje jeszcze specyfika pierwowzoru jak widać lewa strona pozostała seryjna ale z prawej podnóżek jest z gumową nakładką inną „ostrogą” (tak sobie nazwałem ten dzyndzelek) i zamontowany na taką gustowną śrubką i nakrętką. Postanowiłem zatem podbajerzyć tę prawą stronę Zeszlifowałem standardowy podnóżek i „ostrogę” następnie z masy MagicSculp uformowałem coś na kształt gumowej nakładki a od spodu dokleiłem kawałek polistyrenu z którego wyszlifowałem „ostrogę” w nowym kształcie. Nie było łatwo bo taki mały ciupinek MSa słabo się trzymał na małym elemencie jakim jest podnóżek. Po kliku próbach coś wyszło ale nie jestem jakoś bardzo zadowolony. Jest to kompromis zawarty z moją cierpliwością. Pompa hamulcowa otrzymała cztery rodzaje imitacji śrubek i króciec do przewodu hamulcowego. Po pomalowaniu całość trochę wypaskudziłem pompę chyba trochę za bardzo potraktowałem srebrnym suchym pędzlem ale to nic jak wyląduje na swoim docelowym miejscu otrzyma dotyk ciemnej suchej pasteli i będzie dobrze. Z drugiej strony było już mniej pracy, Wystrugałem też cały element tylnego zawiasu, który został pomalowany, wzbogacony o imitacje śrub i nakrętek z T2M oraz oczywiście wypaskudzony Jak obracałem sprężynę pękł lakier. Nie było to zamierzone ale wygląda dość ciekawie i fajnie się wpisuje w klimat całości. Na razie tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 29 Października 2012 Share Napisano 29 Października 2012 Ta ostroga to wkręcany w podnóżek rodzaj slidera/czujnika przechyłu. W tym z gumą jest najprawdopodobniej wykręcona, a zgrubienie to odlana z podnóżkiem baza do wkręcenia swojej ostrogi. W bazie gwintowany otwór, albo ułamany trzpień ostrogi. Podnóżek jest uchylny na sprężynie i sam wraca do położenia roboczego. Ten slider jest tylko durną dekoracją bez praktycznej funkcji. No, może poza przechwałkami w barze, albo bajerowaniem panien. Modelarsko wybitnie jak zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 30 Października 2012 Share Napisano 30 Października 2012 A już myślałem że ta pęknięta farba to tak specjalnie. I sobie myślę zajebi.... ślady eksploatacji wychodzą. Zawstydzasz jak zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 30 Października 2012 Autor Share Napisano 30 Października 2012 Dzięki Gonzo za wyjaśnienie. Jeszcze ze dwa trzy modele motocykli i będę miał wiedzę dogłębną Pewnie jakbym umyślnie chciał zrobić takie pęknięcie farby na sprężynie to by mi za cholerę nie wyszło Dzięki Panowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 11 Listopada 2012 Autor Share Napisano 11 Listopada 2012 Ostatnio odpaliłem inny projekt odrobinę większy i mój poziom wolnego czasu w tygodniu spadł niemal do zera Teraz budowa będzie szła w tempie anemicznego ślimaka. No ale nic coś tam dłubnąłem przez ostatni weekend. Skupiłem się na końcówkach lag przedniego widelca które dorobił mi Macio zgodnie z moim życzeniem zostawił mi końcówki w postaci walców o dwóch rożnych średnicach po to by osiągnąć następujący wygląd na początek dorwałem moje micro narzynki i cieńszy wałek nagwintowałem na początek M1,2 później stwierdziłem że 1,2 to trochę dużo więc poleciałem jeszcze M1 Następnie zacząłem kombinować z czego zrobić większą nakrętkę. Padło na stalowe nakrętki M1 rozwierciłem ją do odpowiedniej średnicy i zeszlifowałem lekko z jednej strony Następny krok to mniejsza nakrętka. Spróbowałem z nakrętkami 1,4mm z Scalehardware którą też rozwierciłem do ponad 1mm ale wyszło słabo Nagwintowany bolec był za dużej średnicy, w końcu ruszyłem d... do garażu z suwmiarką ku CBRce co by zmierzyć ile to ten trzpień miewa w realu. No i wyszło że po przeskalowaniu nie powinien mieć więcej niż 0,7mm. Zapadła decyzja chlasnąłem trzpień i nawierciłem otworek pod śrubę z zestawu T2M śrubę dociąłem na odpowiednią długość i wkleiłem na dwuskładnikowy klej żywiczny. Całość prezentuje się następująco pozostało pomalować na stosowne kolorki Wyszło znośnie, muszę jeszcze poprawić malowanie paseczka na końcówce głównej średnicy lagi bo mi się zdrapała farba podczas przymiarek. Najgorsze że chyba będę musiał to zrobić po przełożeniu lag przez górną półkę bo przy przekładaniu lagi przechodzą dość ciasno i farba łatwo się ściera z mosiądzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 11 Listopada 2012 Share Napisano 11 Listopada 2012 Zero kompromisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.