Łukasz_G Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Jak zwykle zaskakujesz Efekt jest conajmniej bardzo dobry i w dodatku pokazałeś, że nie trzeba za dużo kombinować tylko iść do kuchni się rozejrzeć Uwielbiam oglądać Twoje relację. Trzymaj tak dalej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 12 Lutego 2012 Autor Share Napisano 12 Lutego 2012 Oponki najpierw przetarłem papierem ściernym o gradacji ok. 500. Czynność którą trzeba wykonać w każdym modelu. Dzięki temu zabiegowi będą wyglądać dużo bardziej naturalniej. W moim przypadku będą dodatkowo lepiej trzymać farbę. Całość pomalowałem dość dokładnie farbkami akrylowymi. Od wewnątrz felgi wybrudziłem mieszaniną sidoluxu i ziemi z ogródka, którą już kiedyś przesiałem. Czasami używam mieszanki wikolu z gipsem i farbką. Wszystko w celu uzyskania faktury. Nadmiar farby ścieramy. Wnętrze koło przód, najpierw przetarłem olejną rdzą, potem kolorami ziemi, szarą. Ziemię z tyłu poprawiłem olejami. Felgi przetarłem olejami. Abteilung- jasna ziemia Classico- brąz van dycka- przypomina mokrą ziemię i świetnie miesza się z jasną ziemią, dając odcienie wilgotnej ziemi. Opony ściąłem od spodu, przy stojącym modelu da to fajny efekt uginania się opony. Wybrudziłem i przykleiłem zbiornik paliwa. Rozlane paliwo to Abteilung Engine greas. Jak zrobiłem drewnianą kratkę to teraz sam już nie wiem. Było tam malowanie na szaro, kolorami drewna ciemnym brązem, przecierki suchym pędzlem. Na koniec nadmiar ciemno brązowej farby zdjąłem wacikiem nasączonym rozpuszczalnikiem. Teraz druga w życiu polerka. Po malowaniu clearem powierzchnia była cała w drobnych paproszkach z farby. Powierzchnię wyrównałem papierem ściernym 2500. Potem pasty tamiya. Jak na mnie może być, są jeszcze woski, ale ja ich nie mam. Zastosowane pewnie by zakryły wszystkie drobne mikro rysy. Chromy pomalowałem pędzelkiem, MM Chrome Silver. Tak to wygląda na chwilę obecną, przede mną szyby, rejestracje i znaczek na dachu. Przetarłem trochę drzwi, na dodatek pękła mi rama na szybę w drzwiach, miejsca te zamalowałem rdzą. Grill ciężko spasować z klapą, i chłodnicą, tą z silnikiem. Czeka mnie więc jeszcze ustawianie tego wszystkiego. Montaż błotników jest na tyle skomplikowany, że odradzam model początkującym, mimo świetnie przygotowanych zatrzasków. Trzeba trzymać kolejność składania, a tak to nie daje gwarancji że wszystko się dobrze złoży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 12 Lutego 2012 Share Napisano 12 Lutego 2012 Świetnie wyszło to połączenie kabiny z paką - efekt końcowy genialny! Jeśli chodzi o lakier, moim skromnym zdaniem, wosk byłby pomyłką a mikroryski lepiej pasują do charakteru samochodu. Koła dolewają wiadro realizmu do całości. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mate64 Napisano 12 Lutego 2012 Share Napisano 12 Lutego 2012 Tak to wygląda na chwilę obecną, przede mną szyby, rejestracje i znaczek na dachu. czy to wina zdjęcia czy reflektory robią zeza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 12 Lutego 2012 Autor Share Napisano 12 Lutego 2012 Robią, jak ja to teraz poprawię to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mate64 Napisano 12 Lutego 2012 Share Napisano 12 Lutego 2012 Zostawisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 12 Lutego 2012 Share Napisano 12 Lutego 2012 To jest ta sama kabina co w wersji długiej, ale nie miałem problemu z błotnikami. Przemek na te reflektory dorób mu okulary i załóż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 12 Lutego 2012 Autor Share Napisano 12 Lutego 2012 Światła patrzą do góry zmieniłem im mocowanie i teraz mam. Ale co ja nie poprawie. Marku tak to niby dobrze się składał, ale grill maska kabina nie bardzo się zgrywają. Edit Poprawione, a co. Grill trochę naciągnę, w prawo i też leży super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 16 Lutego 2012 Share Napisano 16 Lutego 2012 Super wygląda, i to brudzenie, też bardzo dobre. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamuss Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 malowanie na błysk to moja pięta achillesowa. Sam się boję co z tego wyjdzie, tył kabiny wygląda tak sobie. Staram się malować cienkimi warstwami, nie chcę stracić szczegółów, ale myślę że kolejne warstwy clearu wyrównają, do tego polerka. W porównaniu do mojego pierwszego malowania na błysk, jest nieźle i da się coś z tego zrobić. Pamiętam jak kiedyś skrytykowałeś Tornado za brak śladów eksploatacji na jego samochodach. Teraz widzisz, że wykonanie czystego, salonowego modelu to też spora sztuka ;) A tak poza tym to bardzo ładny model i wzorowo prowadzona relacja z budowy - sporo można się z niej nauczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 18 Lutego 2012 Autor Share Napisano 18 Lutego 2012 Oczywiście muszę się do tego ze wstydem przyznać, krytykowałem, ale przecież nie za jakość lakierki bo mi daleko, za brak życia. Sam kiedyś robiłem czyste czołgi. . Model Tornado to był chyba Citroen, mimo, że czysty do tej pory robi na mnie wrażenie. Nie wszystkie jednak cywile to salonówki, pojazd użytkowy i używany, superczystego jeszcze nie widziałem. Zdarzają się super czyste załadowane piachem. Jak to wygląda-zabawka, to często słyszany zarzut z innych kategorii. Tchnijmy trochę życia w modele. To już ostatni odcinek, zostały mi 4 części, które dość znacznie wpływają na wygląd, ale nic nie wnoszą do warsztatu. Dokończę je więc poza nim. Poprawię jeszcze brudzenie, może coś przeoczyłem. Na pewno w zawieszeniu widzę kilka pominiętych czystych szpar. Malowanie świateł z plastiku, nie mylić z pleksi. Zdarza się tak, że światła są wykonane z nieprzezroczystego plastiku. Ja najpierw maluję je na kolor srebrny. A następnie pokrywam światełko farbką przezroczystą, czerwoną, pomarańczową. Tu akurat pactra, chociaż humbrol wydaje mi się że jest lepszy. Ale ze względu, że srebrna była olejna model master, nie chciałem żeby humbrol mi wszedł w reakcję z nią. Światełka odblaskowe to pleksi. Pomalowane od spodu na srebrno, od zewnątrz na czerwony przezroczysty, obwódki czarne. Ponieważ to ostatni odcinek, a warsztat konkursowy ma być potraktowany instruktażowo, to nie może zabraknąć instrukcji robienia zdjęć. Wiele osób popełnia bardzo proste błędy przez co warsztat czy galeria nie nadają się do oglądania. Po pierwsze fotografujemy model nie bałagan za nim. Najlepiej by było stosować namioty bezcieniowe, ale wymagają one miejsca i 2-4 źródeł bardzo silnego jednorodnego światła. Więc pokażę co można zrobić w domu bez nakładu kosztów powyżej 5zł. Wiele osób instynktownie robi zdjęcia na oknie, jest to najjaśniejsze miejsce w domu. Zapewniamy w ten sposób maksymalną dostępną ilość światła, w domu. Może i tak, ale to zdjęciom nie pomoże. Błąd popełniony tutaj to kierunek światła. MA BYĆ ONO ZAWSZE ZA NASZYMI PLECAMI. Oświetlony został tył i góra modelu, natomiast interesująca nas cześć przednia jest w cieniu. Do tego dochodzą problemy z mydleniem słabszych obiektywów pod słońce. Znacznie lepszym miejscem jest ok 1m od okna. Niby ciemniej. Ale światło pada tak jak trzeba. Dlaczego 1m, a nie 2m, może być i 0,5. Potrzeba nam trochę miejsca, żebyśmy wleźli tam z aparatem i najlepiej statywem. Zdjęcie dodatkowo po zmniejszeniu rozmiaru wyostrzyłem. I rozjaśniłem w Picassie, chyba niepotrzebnie, ale na moim ekranie crt wyglądają dalej na ciemne, mimo że histogram z aparatu był prawidłowy. Na LCD powinny wyglądać lepiej, teraz może nawet są za jasne. Jedyny wydatek poza aparatem fotograficznym, komputerem, oknem to białe tło do kupienia w każdym sklepie dla plastyków 2-9zł w zależności od wielkości arkusza i jakości papieru. Jeżeli ktoś ma możliwość robienia zdjęć w formacie RAW to polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 A jednak. Widzę, że lśniącej kabince dostało się po uszach kurzem i brudem - no i świetnie wyszło! Jestem tylko ciekawy jakich technik brudzenia użyłeś, żeby zapaskudzić tak lśniącą powierzchnie. Może coś a'la to: http://www.youtube.com/watch?v=XBWiz6ABJGo&feature=related W każdym razie kolejny cukiereczek w twoim parku (brudnych) maszyn. Grats! pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 Wszystko to fajne, tylko... takie preparaty są z reguły drogie, a że drogie sklepy nie wchodzą w taki towar. Generalnie nie każdego na nie stać - więc ludzie bazują na środkach dostępnych finansowo. Po za tym takie filmiki de fakto nic nie wnoszą, brak w nich opisu preparatów, jest na szybko, i w dodatku w obcym języku. Ktoś mógłby sobie zadać trudu żeby zrobić to po polsku, powoli, i wytłumaczyć jak " krowie na miedzy" o co w tym wszystkim chodzi. Bo rzeczywistość jest taka że -- jeden wie, drugi prawie wie i np mówi --- to pocieniuj ale JAK? . Model miodzio jeśli wziąć pod uwagę steraną życiem maszynę Przemek oddaj mi mój okrągły stolik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 19 Lutego 2012 Autor Share Napisano 19 Lutego 2012 Ciekawy specyfik, robi się samo. Pigment, wash, i filtr w jednym. Ja robiłem cały model olejami, tak śliskiej powierzchni tylko one się trzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 19 Lutego 2012 Share Napisano 19 Lutego 2012 Dzięki wielkie za poradnik fotografowania. Zawsze zdjęcia robiłem pod światło . Wielkie dzięki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 19 Lutego 2012 Share Napisano 19 Lutego 2012 Tylko zdjęcia w Raw'ie zajmują więcej niż w JPG'u wiec przy wrzucaniu na forum będzie problem. Fakt metr od okna jest dobrym wyborem fotki wyglądają ładnie na LCD nie wyglądają źle chodź może są kapkę za jasne. Jakiego aparatu używasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 19 Lutego 2012 Autor Share Napisano 19 Lutego 2012 Raw nie jest do pokazywania, tutaj bardziej myślałem o obróbce. Tylko Canon Rebel (300D), tutaj zdjęcia niestety z kitowym obiektywem. Dostało mi się też za jednolite brudzenie, więc trochę poprawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 19 Lutego 2012 Share Napisano 19 Lutego 2012 Piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.