Skocz do zawartości

[pytanie] SBLim-1/MiG-15UTI w kamuflażu


manas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

manas wpisz "sblim-1" w google grafika i poszukaj w fotkach, choć raczej obstawiam, że łaciate była część SBLimów-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce siać zwątpienia ,ale w sieci znajdziemy jedynie zdjecia p.Wacka Hołysia z odlotu z Siemirowic. A to Arty . np 6010,0709

613 to szkolny , jesli macie te zdjecia, to rowniez one, sa autorstwa p.Wacka i zostały zrobione w Babimoscie ,przed 1985 rokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manas. W numerach 2 i 3 Lotnictwa z szachownicą był świetny dwuczęściowy artykuł pt ,, Od Uti Mig 15 do Sblim-2 " .

Super profesjonalne opracowanie które na pewno rozwieje twoje wątpliwości dotyczące malowania i oznakowania. Do tego fotki róznych egzemplaży i rysunki. Warte uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeśli idzie o SBLim to łaciatych było sporo. Chodziło z tego co zrozumiałem w postach wyżej ze idzie o

łaciatego UTI MIG-15 ( czyli wersje szkolną). Ta fotka dobitnie świadczy ze w tym przypadku były jednak odstępstwa od reguły ( czyli od srebrnego malowania) nie licząc jeszcze białych i jasnoszarych. Numer taktyczny mówi ze to typowy szkolny UTI MIG -15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no Cinekf1 tylko co ja napisałem?

Czyli tak jak mówiłem, to Art. Będę mile zaskoczony, jak ktoś mi pokaże łaciatego szkolnego SBLim-1

Nie zaś

Będę mile zaskoczony, jak ktoś mi pokaże łaciatego szkolnego SBLim

Chodzi mi o to, jaka jest pewność czy aby to nie SBLim-2? No chyba że to bez znaczenia. Mi od początku chodziło o oryginalnego UTI/SBLim-1. I tu powątpiewam w występowanie łaciatego egzemplarza. Takie było przecież pytanie w tytule wątku. Szczegół, ale dla mnie istotny

Akurat jeśli idzie o SBLim to łaciatych było sporo. Chodziło z tego co zrozumiałem w postach wyżej ze idzie o

łaciatego UTI MIG-15 ( czyli wersje szkolną). Ta fotka dobitnie świadczy ze w tym przypadku były jednak odstępstwa od reguły ( czyli od srebrnego malowania) nie licząc jeszcze białych i jasnoszarych. Numer taktyczny mówi ze to typowy szkolny UTI MIG -15.

Trochę jak dla mnie pozbawiona sensu wypowiedź.

UTI MIG-15 ( czyli wersje szkolną) - to SBLim- 1 lub 2 nie był czysto szkolną wersją? Był. Numer taktyczny w tym wypadku może mówić, że to raczej na pewno nie Art. Tylko tyle na szybko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności (choc tytuł jest chyba wystarczająco jasny?): chodzi mi o fotki albo jakies info o UTMig-15 lub SBLim-1 (przez co rozumiem "składaka" z wykorzystaniem Mig-15, UTMig-15, Lim-1 lub CS-102) w kamuflażu jakimkolwiek (czyli malowaniu innym niż srebrny lub innym niż polakierowane blachy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Dzisiaj przestudiowałem raz jeszcze numery 36 i 37 Minirepliki oraz LzSz nr 2i 3. Jestem jeszcze głupszy w temacie po tej lekturze niż byłem. Diabeł tkwi w szczegółach. Wychodzi na to że nie ma różnicy miedzy UTI MIG -15 a SBLim-1. I też nie znalazłem fotki tego samolotu w kamo. Ale w czasie eksploatacji te SBLimy-1 stawały się SBLimami-2 potem artami by pod koniec służby stać się z powrotem typowo szkolnymi maszynami ale jako SBLim-2M. Główną różnicą zewnętrzną pierwsze rzucającą się w oczy to jedno działko NS-23 w UTI MIG-15 i SBLim-1.

Akurat na tej fotce którą zamiescił Marcin tego elementu niestety nie widać i teraz już sam nie wiem czy aby to na pewno szkolna szparka. SBlimy-2 wychodzi na to że też miały trzycyfrowy numer taktyczny ale niestety na wszystkich fotkach jakie widziałem są w srebrnym malowaniu.

Ale na pocieszenie w MiR nr 37 jest fotka SBLim-1 nr taktyczny 804 w kamo.

4298da4f0e4ca01bm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na pocieszenie w MiR nr 37 jest fotka SBLim-1 nr taktyczny 804 w kamo.

4298da4f0e4ca01bm.jpg

 

Ciekawy opis fotki 804-ki. Odsprzedany w 1962 roku To co tam obok robi Jelcz 315, którego produkcja ruszyła w 1968. Prostokątne kierunkowskazy sugerują nawet koniec lat 70-ych lub lata 80-te

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ciekawy opis fotki 804-ki. Odsprzedany w 1962 roku To co tam obok robi Jelcz 315, którego produkcja ruszyła w 1968. Prostokątne kierunkowskazy sugerują nawet koniec lat 70-ych lub lata 80-te

 

Według źródeł węgierskich maszyna ta była w ich lotnictwie w latach 1962-1976 - być może wróciła i chyba to jedyne wytłumaczenie tego dziwnego zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.