Jump to content
ministersan

[OPEN] MisterCraft MIG-17PF (przeróbka na F)

Recommended Posts

Witam

Z wielkim niepokojem (początkujący ze mnie modelarz i jakiekolwiek przeróbki modelu to dla mnie wyzwanie) przystępuje do konkursu - zawsze to pretekst do podszlifowania warsztatu przy pomocy kolegów bardziej doświadczonych.

Mam zamiar zrobić ten egzemplarz (pomysł nie nowy - widziałem taki model na czeskim forum, ale tamten był bez przeróbek - brak odsłoniętych wałzów, itp.)

 

6f5485f93c362d98.jpg

 

A za ochotnika do przeróbki posłuży mi:

 

4870724ee3a059fe.jpg

 

Mini inbox świeżutkiego zakupu

 

07736c917a129d41.jpg

 

i arkusz SUPER DECAL

 

326a3e4edd0877f7.jpg

 

Liczę na mocne wsparcie kolegów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zgodne - życzę powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy pomysł. Trzymam kciuki, by wyszedł, jak na zdjęciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaki masz pomysł na przeróbkę PF-a na F?

 

Na pewno nos - usunąć "guza" i spróbować odtworzyć wlot z wersji F.

Przeglądając schematy jest też pewna różnica na stateczniku pionowym (zdjęcie na dniach).

Podobno wiatrochron był inny. Powiem szczerze, że więcej nie wiem, po prostu

ten egzemplarz bardzo mi się spodobał i poszedłem w ciemno - liczę, że koledzy uzmysłowią mi różnice

między wersjami (a może co nieco znajde w necie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana nosa niewiele da. Zobacz wątek warsztatowy lim-6bis kol. Cinekf1. Tam jest to opisane jak się robi przeszczep przodu kadłuba z MiG-15 do MiG-17. Osłona owiewki zupełnie inna, jak w MiG-15 + peryskop na osłonie.

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wymiana nosa niewiele da. Zobacz wątek warsztatowy lim-6bis kol. Cinekf1. Tam jest to opisane jak się robi przeszczep przodu kadłuba z MiG-15 do MiG-17. Osłona owiewki zupełnie inna, jak w MiG-15 + peryskop na osłonie.

Pozdr

 

Dzieki. W związku z tym pytanie, ma ktoś MiG-15 z Plastyka lub MasterCraftu na zbyciu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę Cię zniechęcać ale wszczepienie przodu kadłuba od MiG-15 wymaga pewnej wprawy( ja zmarnowałem dwa komplety MiG-17 i 15) . Z tego co masz możesz zrobić naszego srebrnego MiG-17PF ( Lim-5P) lub w kamuflarzu Lim-6M. Do upodobnienia MiG-17PF w Lim-6M wystarczy przenieść anteny radiowysokościomierza ze spodu skrzydeł pod kadłub(anteny w obudowie), dodanie pylonów podskrzydłowych pod wyrzutnie Mars-2 lub bombki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kiedyś zrobiłem Lima-6bis z MiGa-17PF. Przeróbka przodu polegała na skróceniu go, przerzeźbieniu przedniego pierścienia (zwłaszcza usunięcie "jajka" z przegrody było trudne) i oszlifowaniu, żeby nieco zmniejszyć średnicę. Mimo to średnica przodu jest za duża, pośrednia między wersją z radarem i bez. Z wiatrochronu wyciąłem przednią szybę i wkleiłem nową, nieco mniej pochyloną.

 

Ponadto: pojemnik spadochronu z jakiegoś patyka, wyrzutnie rakiet przerobione z UB-16 (chyba z Mi-8 KP), ich wyrzutnie z płytki plastiku. Numer z kalki od Su-7 KP. Całość na podstawie planiku w książce Wagnera.

294.jpg

293.jpg

 

Parę lat temu znowu zachciało mi się Lima (tym razem Lim-5 "Ostatni Lim") i kupiłem MiGa-15 i -17PF z KP żeby pozamieniać przody, ale leżą nie ruszone. HobbyBoss zrobił fajnego MiGa-15, a AZ-Model znośnego -17 i to jest lepszy surowiec na Limy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za wsparcie. Zobacze na jaki sposób przeróbki się zdecyduje. A nawet jeśli nie wszystko będzie do końca merytorycznie poprawne to mnie to nie przeszkadza. Ja lubię przede wszystkim, aby model ładnie się prezentował (malowanie, ślady eksploatacji) - sprawy merytoryczne (oczywiście bez ewidentnych baboli - w tym przypadku np. zostawienie osłony radaru z PF) odchodzą na drugi plan. Ja osobiście np. nie potrafie rozróżnić na oko wersji (choć mam nadzieje, że po tym warsztacie wiedza ma się pogłębi ).

Jak wspominałem, jestem początkujący i chcę w tym warsztacie jak najwięcej się nauczyć.

Myślę, że wiedza na temat technik modelarski i o tym samolocie będzie sama w sobie nagrodą...

...ale bon też by się przydał

 

Już zacząłem pracę - najpierw kabina - lada moment dam zdjęcia.

Od razu pytanie - jaki kolor wnętrza? Czy wszystkie samoloty miały standardowy niezaleznie od państwa w którym latały?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w przypadku róznic "na oko" między wersjami F i PF to właśnie głównie ta osłona radaru ;) Więc jesli model nie musi zgadzać się z planami co do setnych części milimetra to właśnie wymiana chwytu powietrza na taki z modelu MiG-15 powinna załatwić sprawę. Dodatkowo zeszlifowanie peryskopu z osłony kabiny i "pi razy oko" będzie przeróbka PF na F.

 

Ogrom pracy czeka Cię przy otwieraniu luków w kadłubie, więc myślę że model i tak będzie prezentował się okazale.

 

Co do kolorystyki wnętrza - bywało różnie od ciemnoszarych po jasne z odcieniem błekitu. Najlepiej bedzie poszukać zdjęć wnętrz rumuńskich MiG-15/17/19 i na tej podstawie wyciągać wnioski. Co kraj to obyczaj.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogłem nigdzie znaleźć w miare taniego MiG-15, ale własnie zalicytowałem za 5zl na allegro złozony i pomalowany MiG z KP (na przeszczep przodu będzie jak znalazł). No i chyba jak się nie mylę osłona kabiny będzie też OK do wersji F?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Byle była bez peryskopu.

Tu bym się nie upierał.

 

w sumie dobrze było by wytrasować na nowo kształt hamulców aerodynamicznych, bo róznice są spore.

Różnice są między MiGiem-17, a -17F i wynikały z wprowadzenia dopalacza (grubsza rura wylotowa). MiG-17PF miał takie same hamulce jak -17F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Małe pytanko. Na ile duże różnice między 15 a 17F były w kokpicie. Nie moge znaleźć dodatków do 17, ale znalazłem coś takiego do 15 - owiewka powinna się nadać, fotel chyba z tego co patrzyłem też, ale co z pozostałymi elemenatmi? Ewentualnie, który zestaw lepszy?

 

http://www.martola.com.pl/pl142/produkty21245/MiG_15_cockpit_+_vacu

 

http://www.martola.com.pl/pl142/produkty31843/mig_15_bis

 

Ogólnie z 15 duży wybór, a do 17 znalazłem tylko fotele (dwie wersje) i to na zamówienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotel raczej odpada. Piętnastka miała KK-1 a MiG-17 KK-2. Różnice dość spore.

Co do kokpitu sam się zastanawiałem - trzeba będzie poszukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokpit z 15-stki można zaadoptować, fotel niestety nie. W 17-tce były fotele KK-2. Zanim zaczniesz ładować się w żywiczne kokpity za 50 PLN sprawdź najpierw jak wyjdzie Ci pasowanie przeszczepów. Jak na początkującego to ładujesz się w niezły galimatias . No ale zobaczymy co z tego wyjdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Byle była bez peryskopu.

Tu bym się nie upierał.

 

w sumie dobrze było by wytrasować na nowo kształt hamulców aerodynamicznych, bo róznice są spore.

Różnice są między MiGiem-17, a -17F i wynikały z wprowadzenia dopalacza (grubsza rura wylotowa). MiG-17PF miał takie same hamulce jak -17F.

 

Zasugerowałem się rysunkiem, który znalazłem w necie.

 

http://www.primeportal.net/hangar/clugston/mig-17_walk.htm

 

Może ten walkaround się przyda przy budowie modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Zanim zaczniesz ładować się w żywiczne kokpity za 50 PLN sprawdź najpierw jak wyjdzie Ci pasowanie przeszczepów.

 

Zapytałem, aby mieć jakąś wiedze. 50 zeta za żywice na razie za dużo, choć w pewnym momencie miałem myśl, że patrząc na pozostałe posty w kategorii OPEN widać tony dodatków żywicznych, blaszek, toczonych metalowych luf, więc gdzie mi z moimi przeróbkami wyłącznie własnej produkcji do tamtych modeli.

 

Jak na początkującego to ładujesz się w niezły galimatias . No ale zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Nie aż taki wielki. Jak pisałem wcześniej skupie się na ewidentnych róznicach między wersjami. Widocznych na pierwszy rzut oka. Jeśli jakiś element ma być 1-1,5 mm krótszy lub dłuższy nie będe go porawiał, bo kto wzrokowo zobaczy, że model jest o 2mm krótszy niż plany. Nie mam tak zaawansowanych ambicji. Poza tym jak skakać to na głęboką wodę

Miałem wystartować w STANDARD, ale przy takich modelach wybić się można ciekawym malowaniem, a nie miałem pomyslu (nic ciekawego w necie nie znalazłe - no może poza "17" w czerwieni grupy STOLICHNAYA, ale takich napisów ręcznie bym nie zrobił).

Może ktoś ma pomysł na ciekawe malowanie , to z chęcią spróbuje jeszcze modelu w klasie STANDARD.

 

 

Skoro regulamin już zezwala chyba wystartuje w STANDARD z nim

http://www.mojehobby.pl/Plastyk-Aichi-D3aA1-Val-japo-ski-bombowiec-nurkuj-cy--p-1-1573809.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ewentualnie , chyba gdzieś widziałe, zielono-niebieskie?

Może przy jakiejś stacji benzynowej, albo smażalni ryb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, proszę sobie nie żartować, nie sprawdzając dokładnie

p1330696.jpg

Oryginalny MiG-17PF, kamo oczywiście wyblakłe...

... warto też wspomnieć o Lim-6M, w kamo, gdyby Cię to interesowało...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.