Jump to content
ministersan

[OPEN] MisterCraft MIG-17PF (przeróbka na F)

Recommended Posts

O takiego właśnie mi chodziło. Ma ktoś może więcej fotek? I jakie to kolory (znajde gdzieś schemat?)?

Ciekawe wyzwanie zrobić takiego staruszka.

 

Choć ten jest ciekawszy

d24855d881f678fa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to do dzieła, bo na razie ten warsztat przypomina mi kupowanie kiecki przez moja żonę - ta nie, tamta też nie pasuje, a może jeszcze się zastanowię itd...

Mniej wyblakły:

22460026.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze jego brat:

beztytuupxk.jpg

Pierw myślałem czy ten z Łodzi, to nie to samo malowanie co łaciaty f-13, ale nie trzyma się to kupy. Teraz wychodzi na to, że jest to malowanie jak na 307. Tylko właśnie jakie? Któraś z odmian "meduzy"

Share this post


Link to post
Share on other sites
No to do dzieła, bo na razie ten warsztat przypomina mi kupowanie kiecki przez moja żonę - ta nie, tamta też nie pasuje, a może jeszcze się zastanowię itd...

A więc OK, jutro startuje - będzie 305.

Pewnie schemat malowania będzie gdzieś na necie - ewentualnie jak ktos wie to może poda mi już jakie tokolory, to zamówie farbki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te dwie PF-ki to tylko wyjątek od reguły.

Takie malowanie dostały w latach osiemdziesiątych dożywając swoich dni w Babimoście w otoczeniu kolorowych Lim-ów 6bis.

Do tego wyjątku należy również Lim-5 nr 503. Tylko wówczas nie były to już samoloty w pełni bojowe. Babimost to pułk szkolno-bojowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Łodzi był Lim-5 w malowaniu jak f-13 ale już niestety nie ma

lublinek045.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkolno-bojowy to tylko ostatnie cztery lata istnienia pułku.

Tak myślę, ten 307 ma pewnie barwy dobrane "na oko", gdy go odmalowywali. Oryginalne pewnie wyglądał jak 305 na zdjęciu Leszka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te dwie PF-ki to tylko wyjątek od reguły.

Takie malowanie dostały w latach osiemdziesiątych dożywając swoich dni w Babimoście w otoczeniu kolorowych Lim-ów 6bis.

Do tego wyjątku należy również Lim-5 nr 503. Tylko wówczas nie były to już samoloty w pełni bojowe. Babimost to pułk szkolno-bojowy.

 

Nie Jarku .I to watek do przeniesienia do 1:1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limy-6M przerabiane z wersji P też miały łaciate kamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu powoli prace ruszyły. Dwie fotki z chwil tuż po amputacji.

Niestety fotki nadal średnie, bo robione kamerą, ale juz w piatek będe miał akumulatorek do aparatu.

 

ebc559aa0bfafdc9.jpg

 

4c0b73a19cc4bccf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wytnij także lotki ze skrzydeł. Albo choć Zaszpachluj tę linię równoległą do krawędzi spływu i przetrasuj na nowo linie oddzielające lotki od stałej części płata. Mojemu jakiś czas temu popełnionemu MiG-17PF wyszło to na zdrowie ;)

 

113011213533.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wytnij także lotki ze skrzydeł. Albo choć Zaszpachluj tę linię równoległą do krawędzi spływu i przetrasuj na nowo linie oddzielające lotki od stałej części płata. Mojemu jakiś czas temu popełnionemu MiG-17PF wyszło to na zdrowie ;)

 

Lotki właśnie wycięte ( zdjęcia lada moment). Nie tylko szpachla potrzebna - linie lotek z górnej i dolnej połówki skrzydła marnie się pokrywają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te dwie PF-ki to tylko wyjątek od reguły.

Takie malowanie dostały w latach osiemdziesiątych dożywając swoich dni w Babimoście w otoczeniu kolorowych Lim-ów 6bis.

 

W Babimoście czyli 45.plmb (od 1988r 45.lpszb - stał się jednostką szkolno-bojową szkolącą podchorążych WOSL) PF nie"... dożywały swoich dni..." bo ich tam nie było. Widziałem tylko raz jak eskadra Lim-6M wylądowała u nas w Babimoście, w ramach przelotu. Malowane były normalne jak to Lim-6 czyli w kamo.

Powiem nawet więcej wszystkie (większość?) Lim-6M (czyli MiG-17PF) trafiło w wyniku przezbrojenia WL na Su-22 do 8.plmb w Mirosławcu.

W 45.plmb na uzbrojeniu występowały Lim-6bis, Lim-6R, SBLim-2A, SBLim-2M.

W szczycie "rozwoju" 45.plmb mieliśmy 120 samolotów !!!!! 96 Lim-6 i 24 SBlim-2. Najciekawsze, że wszystkie były latające.

Malowanie w kamo miały samoloty bojowe. Wszystkie szparki były bez kamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie , że są pasjonaci modelarstwa, którzy podejmują się budowy modeli Miga 15 czy popularnej "siedemnastki".

Od dłuższego czasu męcze model trumpetera MiG 17. Sporo znalazłem błędów. Oczyweiście skala jeeest swiększa ale może w czymś ci się przydadzą. Tu masz linka do relacji z prac: http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?f=88&t=47641

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczyna to powoli przypominać ser i to szwajcarski, wnękę hamulca, a konkretnie jej ścianki pozbawisz nieco grubości zapewne, bo w tej postaci przypomina bardziej pancerz niż poszycie z blachy. Jak widać nie ma złych modeli, ani złych modelarzy, czasem brak jest tylko odwagi, bądź chęci podjęcia wyzwania i zrobienia czegoś z niczego. Taka sobie dygresja. Tak trzymaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje wszystkim za wsparcie i pomoc. Do sylwestra mam wolne, więć nadrobie zaległości przy Migu.

Przy okazji dla wszystkich Spokojnych Świąt pełnych modeli pod choinką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.