Robert Ostrowski Napisano 25 Lutego 2012 Share Napisano 25 Lutego 2012 Boguś sprinter z Ciebie ,ale Spitek jest piękny,maluj Pan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 25 Lutego 2012 Autor Share Napisano 25 Lutego 2012 Do rana Szlachetni, daleko i niejedno się może zdarzyć. Boguś sprinter z Ciebie ,ale Spitek jest piękny,maluj Pan Skoro Robercie, tak mówisz, proszę bardzo. Kolorek powstał "na oko" patrząc na ekran ze wzorem F.S. i mieszając Humbrole 34, 89 i 96. Nie jest to ideał, ale chyba nie najgorzej wyszło.Poza tym jeszcze poprawka na ekran i aparat. Testowałem aerograf i sprężarkę, które jakiś czas temu kupiłem. Właściwie to mam "napylanie" nie natrysk farby. Podoba mi się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 25 Lutego 2012 Share Napisano 25 Lutego 2012 Normalnie "Szybki Lopez" wygląda fajnie ,o kolorze nic nie powiem bo się nie znam... Jaki aerek i dmuchawkę nabyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 26 Lutego 2012 Autor Share Napisano 26 Lutego 2012 http://allegro.pl/mini-kompresor-sprezarka150-w-z-aerografem-zestaw-i2155685338.html tyle, że to było rok temu i kosztował chyba koło 350 Mam jeszcze starego Iwana ale stara sprężarka mi padła i muszę dorobić wąż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 26 Lutego 2012 Share Napisano 26 Lutego 2012 Ja ok pól roku temu za 320 kupiłem taką sprężarke ale z butlą.Aerek ten z zestawu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 26 Lutego 2012 Autor Share Napisano 26 Lutego 2012 Tak. Całkiem fajny do malowania powierzchni. Rano prysnę bazę góry i wieczorem chyba plamy. Maski będę robił z ORAMASC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 26 Lutego 2012 Autor Share Napisano 26 Lutego 2012 Dziś wielkie malowanie. Najpierw Humbrol 84... ... a następnie H29. Miejscami powstały odpryski i poza tym linie wyszły mi za ostre. Zmiękczyłem je później "z ręki" . Ze śmigłem ładnie wygląda... Jutro kalki i natrysk matem oraz jak wyschnie ślady eksploatacyjne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mieszko988 Napisano 26 Lutego 2012 Share Napisano 26 Lutego 2012 I jak tu wybrać na kogo glosować to będzie piękny spitfire Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 26 Lutego 2012 Share Napisano 26 Lutego 2012 Najpierw Humbrol 84... Ojoj... Nie ten kolor! Jak już się upierasz przy Humbrolach, to powinien być 225. Powinno to wyglądać tak jeśli idzie o barwy kamo: Poza tym w części ogonowej z lewej strony rozkład plam leci inaczej. Tutaj masz fotkę: Zresztą widać to także w kagero: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 26 Lutego 2012 Autor Share Napisano 26 Lutego 2012 Rozkład plam poprawiony. A co do farby, to np.Tachmod podaje w opisie Mid Stone (H 84). Zaś wg ilustracji Roberta Grudnia w artykule Wojtka Matusiaka Kolory śródziemnomorskich Spitfire'ów podano Middle Stone (H 225). Opierając się na instrukcji Techmodu nie popełniłem błędu, choć i mnie nie za bardzo pasuje ten kolor. Ale nie będę go już zmieniał. Za mało czasu pozostało i farba nie dojdzie. Więc proszę wszystkich purystów kamuflażowych o wybaczenie. Dzięki na schemat. Nie masz przypadkiem góry? Na zdjęciach z netu słabo widoczne są plamy... W powstającej obecnie 48-ce tej samej maszyny uwzględnię sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 26 Lutego 2012 Share Napisano 26 Lutego 2012 Wybacz, ale Techmod to jest żadne źródło (błędów się u nich roi i to nie tylko jeśli idzie o podawaną kolorystyke, rozkład barw itp ale gorzej, bo na kalkomaniach!) także dziwię się, że robiąc model na takim poziomie nie zadałeś sobie trudu, aby dokładniej zweryfikować kolory. Jakbys machnął jakiś standard to nie byłoby o czym mówić, ale przy nakładach jakie poniosłeś na wykonanie (blaszki, żywice, o pracochłonności nie wspominając) pomalowanie nieodpowiednią barwą wygląda na jakiś dowcip! Kiepski niestety... Azure Blue wyszedł lepiej, ale zamiast mieszać warto nabyć Humbrola 157, który jest idealnym odcieniem (jeśli ktoś gustuje w humbrolach). To co pokazałem znalazłem w 5 minut w necie, także nic więcej nie mam na temat tego egzemplarza. Domyślam się że jest prawdopodobnie tylko jedno zdjęcie, także prawa strona i góra byłyby domniemane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 27 Lutego 2012 Autor Share Napisano 27 Lutego 2012 Aleś mi Waść klina zabił... Po zajęciach jadę do Kołobrzegu. Może trafię na 225. Jeśli ukończę w terminie, to rzutem na taśmę Pojechałeś mi po ambicji Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 27 Lutego 2012 Share Napisano 27 Lutego 2012 Heh, zawsze do usług! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 27 Lutego 2012 Autor Share Napisano 27 Lutego 2012 Coś dla ludzi o mocnych nerwach... Koszmar z Ulicy Wiązów to Pikuś w porównaniu z tym, przez co przeszedł dziś mój Spitek. Ale po kolei... W zasadzie tego posta dedykuję Bannemy, bez którego kopniaka Spit nie byłby tym, czym jest w tej chwili... Po wymianie zdań doszedłem do wniosku, że coś z tym kamuflażem - chorym żartem trzeba zrobić. Mając w pracy wolną chwilkę jeszcze raz przeanalizowałem zdjęcia i zacząłem poszukiwać właściwszego kolorku w miejsce nieszczęsnego 84 wskazywanego m.in przez Airfix'a. Nie znalazłem nic w Pactrach i Humbrolu (jedyne farby w moim zasięgu na teraz, zaraz, już) , co by jednoznacznie wskazywało na FS 30266. Powstał nawet taki "próbnik" Ale lektura instrukcji ICM wskazała jako FS30266 Humbrol 93. "A co mi tam!" pomyślałem, bo już nic nie mogło bardziej zepsuć mojego Spitka. Po zajęciach w szkole wskoczyłem w mego Maćka Truskaweczkę (tak ochrzcił kiedyś Matiza mój Zbysio) i przekraczając dozwolone prędkości pognałem po zamówione telefonicznie farby. Do domu wróciłem z tryumfalnym uśmiechem na twarzy. Obiadek - byleco i do pracy. Początkowo myślałem o kąpieli w sodzie, ale ze względu na uszkodzenia wnętrza zarzuciłem ten pomysł. Pozostało przetrzeć polerskim papierem wodnym... Zabrałem się delikatnie do pracy ale ku mojemu zaskoczeniu farba zaczęła po prostu płatami odchodzić od plastiku!!! Winny był podkład. Powierzchnię przed natryskiem umyłem i osuszyłem a tu takie zaskoczenie... Do skrobania użyłem narzędzia do trasowania linii w którym stare ostrze Olfy zeszlifowałem. Nie skrobało plastiku, tylko usuwało warstwę natryśniętą. Zajęło mi to wszystko z polerowaniem, poprawką linii i myciem około 2 godzin... W tym czasie przygotowałem H93, sprawdziłem aerograf a po wysuszeniu Spita położyłem pierwszą i jedyną warstwę... W trakcie schnięcia przeszukałem kolejny raz internet. Celem było znalezienie czegoś o schemacie malowania. Trafiłem na www.hyperscale.com gdzie znalazłem skany z Top Colors 18 (muszę koniecznie poprosić moje Kochanie o prezent imieninowy ) z poszukiwanym schematem. Dalej już tylko zeskalowanie i maski gotowe... Wycięte z papieru "maski" odrysowywałem cienkim markerem na folii Oramasc. Nakładanie zajęło mi następną godzinę. Sam natrysk trwał kilka chwil. Po przeschnięciu z drżeniem serca zacząłem je zdejmować: raz - żeby farba nie kleiła się do rąk, dwa - żeby nie było odprysków... Kilka powstało z mojej winy - nie doczyściłem powierzchni z poprzedniego malowania. Ale ślady niewielkie więc zatrudnię pędzelek 000 i srebrną farbę - będą ładne ślady eksploatacyjne... A tak wygląda ze śmigłem... Podobnie wyglądają kolorowe zdjęcia Spitów z wymienianego przeze mnie artykułu W.M. Nie wiem, czy zdążę na czas. Plus dla mnie jest taki, że mało nakładania kalek - brak znaków eksploatacyjnych ze względu na polowe zmiany kamuflażu. Ale wiem, że przy tej budowie przećwiczyłem kilka rzeczy i wiem, że lepiej cierpliwie poszukać, niż zrobić malowanie jak poprzednio... P.S. Zrezygnowałem z rozmycia granic kolorów. Lepiej wyglądają "na ostro". Poza tym w oryginałach też niewielke było rozmycie. Jeszcze raz serdeczne podziękowania dla Bannego za kopa w d... i wejście mi na ambicję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 27 Lutego 2012 Share Napisano 27 Lutego 2012 Ciekawy patent z tą folią. Można prosić o info co gdzie jak za ile i czemu tak drogo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 27 Lutego 2012 Autor Share Napisano 27 Lutego 2012 Kiedyś sprzedawałem na Alledrogo. Trochę jeszcze mam... Jakby co na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 27 Lutego 2012 Share Napisano 27 Lutego 2012 ale dajesz Boguś co do folii to w każdej firmie-sklepie z materiałami reklamowymi dostępna,ja za 0k 0,5m kw zapłaciłem 2 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 27 Lutego 2012 Autor Share Napisano 27 Lutego 2012 (edytowane) W KG i Koszalinie nie ma. To jest folia do robienia szablonów do malowania Oramasc a tej zwykłej Oracal wywiozłem ostatnio do szkoły kilkadziesiąt arkuszy z czasów, kiedy bawiłem się w różne banery z Okazji ;). Oramasc kiedyś kupiłem w Bydgoszczy, ale firmy nie pamiętam. Trzeba poszukać w necie... Alby zapytać Wojtka. Edytowane 27 Lutego 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 27 Lutego 2012 Share Napisano 27 Lutego 2012 Bogdan na odwrocie folii jest napis ORAMASK i numer ,jaki jest u Ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 27 Lutego 2012 Autor Share Napisano 27 Lutego 2012 Jeśli masz 811 to ta sama. Ma słaby klej na tyle, by nie zerwała farby a na tyle silny, żeby nie spaść przy podmuchy aerografu... Jutro po powrocie z pracy poprawiam spód i po przeschnięciu kładę oznakowanie. W między czasie przygotuję kabinę do odbiory technicznego. Poprawię koło ogonowe i pokrywy, prysnę matem bezbarwnym. W środę kurzenie i troszkę zacieków... Ale to po powrocie z pracy koło 18tej - więc na ostatnią chwilkę. P.S. Już w planach mam Spita PR IV w barwach CCCP ze ślicznym srebrnym numerem 01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 28 Lutego 2012 Share Napisano 28 Lutego 2012 Jeszcze raz serdeczne podziękowania dla Bannego za kopa w d... i wejście mi na ambicję No nie wiem... Mam teraz wyrzuty sumienia, że wpędziłem Cię w dodatkowe kłopoty i sporą robotę! Dobrze choć, że z pozytywnym efektem! Co do Humbrola 84 to był on wskazywany dawniej jako pewne przybliżenie bo paleta tego producenta była dość ograniczona. Podobnie było np z H30 przez wieki całe promowanego jako RAF Dark Green - niby ciemny zielony jest, ale jego odcień jest dość odległy od oryginału. W związku z konkurencją na rynku farb Humbrol jakiś czas temu wypuścił znacznie lepiej dobraną paletę barw, w tym H225 który już dość dobrze oddaje Middlestone (i np jest prawie identyczny z "autentykiem" Model Mastera). To co zastosowałeś też jest już bliżej niż ten nieszczęsny 84. Genralnie wniosek jest taki, że na odcienie Humbrola trzeba bardzo uważać. W mnóstwie schematów malowania i tabel przeliczników są powielane stare błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek_fajga Napisano 28 Lutego 2012 Share Napisano 28 Lutego 2012 Folię Oramask można kupić w firmie Lambda, mają oddziały w kilku miastach w Polsce: http://www.media.lambda.pl/index.php?op=kontakt Prócz białej folii Oramask 811 jest jeszcze folia Oramask 810 - częściowo transparentna dzięki czemu łatwiej ją precyzyjnie nakleić, takiej używa np Montex do wycinania masek. http://www.media.lambda.pl/index.php?op=katalog_produktow&id=31 Jeśli klej na tych foliach wyda się jeszcze nieco zbyt mocny to można go dodatkowo osłabić przez chwilowe naklejenie na dłoń lub czoło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 28 Lutego 2012 Share Napisano 28 Lutego 2012 (...) Podobnie było np z H30 przez wieki całe promowanego jako RAF Dark Green - niby ciemny zielony jest, ale jego odcień jest dość odległy od oryginału. Airfix dalej trzyma się tego koloru w Spitach, kiedyś trafiłem na takie zdjęcie muzealnego Spita: i to może troche tłumaczyć czemu się tego koloru trzymają, barwa na odrestaurowanym samolocie faktycznie bliższa jest H30 niż temu co powszechnie odbierane jest jako RAF Dark Green, ot taka moja obserwacja. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 28 Lutego 2012 Share Napisano 28 Lutego 2012 W Spitfire I "new tool" Airfix się złamał i podał H163, ale w ostatnich edycjach faktycznie idzie nadal w zaparte podtrzymując 30... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 28 Lutego 2012 Autor Share Napisano 28 Lutego 2012 No i proszę. Mamy dyskusję n.t. barw RAF. Modelarstwo to dla mnie głównie relaks, odskocznia od codzienności, metoda na głoda. Fajnie, że przy okazji można się czegoś nauczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.