Skocz do zawartości

Ka-52 Aligator - Zvezda 1/72


Przemek - MaXus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czwarty model w moim krótkim, modelarskim dorobku ukończony.

Padło na konstrukcję biura Kamowa, które jako jedyne chyba, z mi znanych producentów śmigłowców, stosuje w swoich śmigłowcach współosiowy, przeciwbieżny układ łopat. Rozwiązanie takie pozwala m.in. na eliminację śmigła ogonowego, skrócenie długości łopat wirnika oraz ułatwia manewrowość, do wad jednak należy zaliczyć: większe skomplikowanie konstrukcji wirnika, przekładni jak i kosztów ich wykonania.

Choć przez długi czas dalszy rozwój oraz produkcja bliźniaczych modeli Ka-50 oraz Ka-52 stała pod znakiem zapytania, to jednak, na szczęście, obie maszyny są obecnie już w produkcji.

 

Model - pomijając fakt, że nie do końca część rzeczy wyszła tak, jakbym tego chciał oraz to, że obecnie większość jego chciałbym zrobić inaczej/lepiej, to jednak jestem z niego całkiem, całkiem zadowolony.

Ostatecznie, udało mi się (w osobistej ocenie oczywiście) uzyskać efekt dający sporą namiastkę prawdziwej maszyny, zarówno merytorycznie jak i plastycznie.

Jego budowa dostarczyła mi wiele emocji, zarówno pozytywnych jak i tych gorszych, niemniej sporo się nauczyłem, szczególnie w kwestii malowania oraz maskowania jak i mojego ulubionego scratch’u. Mam nadzieję, że nauka nie pójdzie darmo.

 

Zapraszam do oglądania oraz oceny. Ogólnie, tradycyjnie jestem świadom niedociągnięć, ale chętnie odpowiem na ewentualne zarzuty :

 

IMG_7788.jpg

 

IMG_7792.jpg

 

IMG_7793.jpg

 

IMG_7797.jpg

 

IMG_7798.jpg

 

IMG_7802.jpg

 

IMG_7804.jpg

 

IMG_7805.jpg

 

IMG_7806.jpg

 

IMG_7809.jpg

 

IMG_7811.jpg

 

IMG_7813.jpg

 

IMG_7815.jpg

 

IMG_7816.jpg

 

IMG_7819.jpg

 

IMG_7821.jpg

 

IMG_7822.jpg

 

IMG_7823.jpg

 

IMG_7825.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z malowaniem łopat WN trochę niewypał (naturalny kolor metalu źwigara, konkretnie jego krawędzi natarcia, powinen być wydoczny tylko na wysokości pakietów aerodynamicznych:

 

img7788s.jpg

 

Ale generalnie to takie czepianie się dla zasady ;) Moją opinię na temat tego modelu już znasz, lubię takie warsztaty, gdzie powstaje "coś z niczego", naprawdę jestem pełen podziwu dla pracy, którą wykonałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że model spotkał się z pozytywnym przyjęciem i dziękuję bardzo za komentarze!

 

Mikele - fakt, łopaty malowane są w sposób zaznaczony przez Ciebie i zastanawiałem się, czy tak pomalować. Mój model wzorowałem jednak na poniższym egzemplarzu z wystawy i tam miał przedłużone malowanie krawędzi - ostatecznie takie wybrałem (no chyba, że coś pominąłem):

 

1269108.jpg

 

Robert - przebarwienia to efekt zdjęć, no i wspomnianego zastosowania sido .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że model spotkał się z pozytywnym przyjęciem i dziękuję bardzo za komentarze!

 

Mikele - fakt, łopaty malowane są w sposób zaznaczony przez Ciebie i zastanawiałem się, czy tak pomalować. Mój model wzorowałem jednak na poniższym egzemplarzu z wystawy i tam miał przedłużone malowanie krawędzi - ostatecznie takie wybrałem (no chyba, że coś pominąłem) (...)

Nie mam wiecej pytań wysoki sądzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Przemku

 

Na początek chciałbym Ci szczerze pogratulować ukończenia tego projektu, na który wielu kolegów (włącznie ze mną) niecierpliwie czekało. Rzadko się widuje tak ciekawe konstrukcje na forach i imprezach modelarskich i każda z nich jest swego rodzaju rarytasem.

 

Ten model kosztował Cię wiele pracy i zapewne nerwów. Jedno i drugie znalazło swe odbicie w efekcie końcowym. Budowałeś go długo i żmudnie. Twój warsztat bardzo mi się podobał. Zarówno za niego jak i za efekt końcowy należy Ci się solidna pochwała.

Niestety w beczcie miodu znalazła się łyżeczka dziegciu w postaci washa. Jak zapewne sam widzisz nie wszedł wszędzie tak jak powinien i gdzie nie gdzie zabrudził powierzchnię zamiast nadać jej trójwymiarowości. Chodzi głównie o kadłub w okolicach kokpitu. Linie zostały tam wyraźnie zatkane podczas malowania i nie wpuściły washa do środka

 

Poza tym jednym mankamentem model naprawdę bardzo mi się podoba. Świetnym pomysłem było wykonanie podstawki w postaci mini scenki.

 

Oby tak dalej, a kolejne Twoje modele będą prawdziwymi hitami

 

Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam!

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikele dobrze strzelał. Zaznaczony przez Mikele fragment łopaty to jednak nie dźwigar, a okucie krawędzi natarcia łopaty. Natomiast pod okuciem znajduje się biała-biaława warstwa tworzywa gumopodobnego z zatopionymi w środku pakietami grzejnymi łopaty. Zresztą na zdjęciu: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/0/1/1269108.jpg widać delikatne przejście metaliczne-białe u nasady łopaty. Mały szczegół nie psujący bardzo, bardzo pozytywnego odbioru modelu. Świetna robota, podest jako żywy wzięty z lotniska w Żukowskim. Zastanawiam się dlaczego prezentuje się rufą w kierunku zwiedzających, ale u Rosjan wszystko możliwe:). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo Przemku... czapki z głów efekt powalający ...powiem nie skromnie że wiedziałem ze efekt będzie taki już po pierwszych zdjęciach w twoim warsztacie ;D i teraz mogę to głośno powiedzieć że wcale się nie myliłem, model wyszedł znakomicie!!!

 

Przyglądałem się dość długo wej galerii i temu oryginalnemu zdjęciu i mam jedno pytanie:

Czy ten zbiornik tylko stwarza wrażenie tak wielkiego czy on taki mam być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wszystkim raz jeszcze!

 

Korniku, faktycznie, jak już i w warsztacie wspominałem, część co delikatniejszych linii, przez malowanie oraz podkład, bardzo się spłyciła. Wash przez to, nie mógł w pełni się, w nich "ułożyć". Paradoksalnie jednak muszę powiedzieć, że moim zdaniem, modelowi nie do końca wyszło to na złe. Wash specjalnie rozcierałem po całej powierzchni śmigłowca, właśnie po to, aby same linie nie były za bardzo odznaczającymi się, oraz aby dodać powierzchni "wymiarowości". Dodatkowo sam kolor washa starałem się dobrać tak, aby był dość stonowany.

Mnie osobiście, efekt końcowy zaskoczył na +, gdyż tak samo właśnie, najbardziej obawiałem się słabego wyciągnięcia linii, ale w końcowym rozrachunku, w mojej ocenie właśnie to stanowi o ogólnym wrażeniu.

Nie zmienia to oczywiście faktu, że na przyszłość, stosując lakiery samochodowe, malował będę z podwójną ostrożnością .

 

yahata, no to mnie oświeciłeś . Teraz, jak już wiem, czego szukać, to faktycznie, na zdjęciach można się dopatrzeć tego białawego odcinka. Może przy odrobinie chęci i możliwości uda mi się to poprawić. Masz może jakieś dokładniejsze i lepsze zbliżenia tych odcinków łopat?

 

Dzięki dak3000, a ten zbiornik faktycznie sporawy jest (wym.rzeczyw. to ok. 80x80x300 cm), nawet trochę się obawiałem, czy aligator ustoi prosto przy takim obciążeniu, na szczęście podołała gadzina zadaniu . Zbiorniki takie, to zdaje się na dodatkową aparaturę oraz sprzęt pomiarowy, być może innym celom też mogą służyć. Na oblatywanych Mi-28 również takie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Hmmm, pseudo namiot zrobiony.

Kupiłem biały brystol (poprzedni był kremowy), same zdjęcia może ciut lepsze, choć sam nie wiem. Pokadrowałem trochę, może taka wersja przypadnie do gustu.

Aha, poprawiłem nieznacznie oszklenie górnej stacji optyki oraz "pociągnąłem" działko Sidoluksem, w dwóch fotkach przedłużyłem graficznie płytę betonową aby uzyskać efekt jej ciągłości. Niestety z plenerem na razie nic nie zdziałam, może jak trafię na słońce, ewentualnie wiosną.

Proszę moderatora, jeśli uzna za stosowne, o podmianę fotek.

Miłego oglądania.

 

IMG_7933.jpg

 

IMG_7941.jpg

 

IMG_7943.jpg

 

IMG_7945.jpg

 

IMG_7947.jpg

 

IMG_7949.jpg

 

IMG_7951.jpg

 

IMG_7954.jpg

 

IMG_7955.jpg

 

IMG_7956.jpg

 

IMG_7957.jpg

 

IMG_7960.jpg

 

IMG_7970.jpg

 

IMG_7975.jpg

 

IMG_7977.jpg

 

IMG_7991.jpg

 

IMG_7992.jpg

 

IMG_7993.jpg

 

IMG_7994.jpg

 

IMG_7997.jpg

 

IMG_7999.jpg

 

IMG_8001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Męczę trochę tymi fotkami Kamova, ale to dla mnie bardzo wdzięczny temat, dodatkowo służy jako nauka w testowaniu różnych nastaw aparatu.

Tym razem kilka zbliżeń + niepublikowane dotychczas, tajne ujęcia podbrzusza gadziny.

Zapraszam do oglądania. Uwagi mile widziane.

 

IMG_8123.jpg

 

IMG_8126.jpg

 

IMG_8105a.jpg

 

IMG_8108b.jpg

 

IMG_8112a.jpg

 

IMG_8113a.jpg

 

IMG_8118.jpg

 

IMG_8118a.jpg

 

IMG_8118b.jpg

 

IMG_8121a.jpg

 

IMG_8128.jpg

 

IMG_8131.jpg

 

IMG_8134.jpg

 

IMG_8136.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.