Skocz do zawartości

Spitfire mk.1 Revell 1/32


szarymouse

Rekomendowane odpowiedzi

Mój pierwszy model pomalowany areografem. Po raz pierwszy użyłem też płynu pod/na kalki, który spisał się po prostu REWELACYJNIE, Model ten jest całkiem przyjemny w skejaniu, można go pochwalić za naprawde dobrze odwzorowane nity i linie podziału. Niestety należy się bura za tragiczne spasowanie lotek co ciężko poprawić. Jestem bardzo zadowolony, szczególnie z malowania które moim zdaniem się udało i nie upaćkania oszklenia . Liczę na liczne opinie i komentarze z waszej strony a teraz galeria:

DSC06853.jpg

DSC06858.jpg

DSC06855.jpg

DSC06856.jpg

DSC06859.jpg

DSC06854.jpg

DSC06857.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no ładny wysyp Spitfire'ów. Podoba mi się to

 

Twój model ma wady, widoczne już na pierwszy rzut oka, ale nie są to wady totalnie Twój model dyskredytujące. Chodzi głównie o część obić (nie o wszystkie oczywiście) w miejscach takich jak śmigło i okolice masztu, a także niektóre okopcenia, które mają równie "oleistą" fakturę jak wycieki. Niezbyt dobrze obrobiłeś również wnętrze osłon podwozia. O jednolicie rdzawych i nieco zabawkowych wydechach, nieprawidłowej kalce i lufach wspomnieli już przedmówcy.

 

Na plus można zaliczyć malowanie i większość kalkomanii. Jedynie Fin Flash z prawej strony ogona nie siadł jak należy i widać na pod nim bąble powietrza.

Uważam również, że słusznie się stało, że pokusiłeś się o wykonanie śladów eksploatacji. Nie jest jeszcze idealnie, ale próbować trzeba. Jeszcze kilka modeli i będzie git

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Niestety ale mylisz się.

 

Na zdjęciu od spodu wygląda to tak jakby było widać górny profil lotki z grzbietem. Jeśli się mylę, to zwracam honor, ale dobrze byłoby zobaczyć zbliżenia na lotki. Zarówno od spodu jak i od góry. Wrzucisz jakieś zdjęcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor wnęk podwozia

Powinny być w kolorze spodu

 

Będę bardzo wdzięczny za źródło informacji, o ile to możliwe. Zdanie zabrzmiało bardzo jednoznacznie i natychmiast zacząłem zazdrościć pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wczesnych Spitfire wnęki były prawdopodobnie zielone. Np na tym zdjęciu z okresu BoB widać z pewnością, że wewnętrzna strona pokrywy podwozia była pomalowana ciemniejszą farbą, a goleń zapewne srebrna:

 

spit2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elegancki spitek!

i przy okazji kolejny DWoK jakiś czas temu popełniłem go z nowego zestawu Airfixa 1/72 i też złapałem się na kolorze wnęk, po przeglądnięciu iluś publikacji, fotek jedynek i dwójek, doszedłem do podobnego wniosku iż powinny być w kolorze spodu (na zasadzie - co znalazłem to były jasne, w kolorze spodu, na potwierdzenie zielonych nic nie znalazłem) ale to moje wnioskowanie a nie dowód w sprawie,

 

mnie natomiast zainteresowała inna rzecz - żółty kwadrat na lewym skrzydle w brytyjczykach nie siedzę ale słyszałem iż bardzo obawiali się użycia przez niemców gazów bojowych (jak to miało miejsce w I WW) i kwadrat - będąc wykonanym o odpowiedniej chemii - zmianą swojego koloru sygnalizować miał obecność gazu, tylko - jak to z tym było na serio? czy wszystkie maszyny to miały? i czemu mój nowiutki Airfixowski Spitfire I DWoK nie miał go na kalkach ? ot taka zagwózdka.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem wszystkie fotki jakie mam u siebie i wczesne Spity mają wnęki w kolorze spodu. Ale mogę się też mylić. Wszak wszędzie są jakieś odstępstwa. Jutro poszukam w książkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur, bardzo Ci dziękuję za tę fotkę. Jakoś do tej pory nigdy nie chciało mi się zagłębiać w historię R6692. Oficjalny film szkoleniowy - diabli wiedzą jak przygotowano samolot do takiego występu. Teraz zmobilizowałem się i wygląda na to, że szanse są bardzo duże, iż na filmie Spit jest w fabrycznym malowaniu. Byłby to jedyny znany mi przypadek, gdzie można obejrzeć 'na pewno' nieprzemalowaną wnękę w kolorze spodu. Pojedynczy przypadek oczywiście nie rozwiewa wszelkich wątpliwości, ale jest punkt dla tej wersji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęciami to jest tak, że można udowodnić każdą tezę...

 

Tu widać nawet jasne wnęki, zapewne w kolorze spodu:

 

large.jpg

 

Ale tu pokrywy od wewnątrz cokolwiek ciemne:

 

GarageSale_1305368344_39795.jpg

 

A tu pokrywy nawet bardzo ciemne (czarne?):

 

1-Spitfire-MkI-RAF-234Sqn-AZ-H-forced-landed-Cherbourg-France-Aug-15-1940-02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie styrany(patrząc z dystansu). Patrząc na niego z pewnej odległości ma się wrażenie, że latał często na pierwszej linii ognia w czasie "Bitwy". Jak na pierwsze malowanie aerografem, to całkiem nieźle(tu przypominam sobie moje, he,he). Co do weatheringu, to jeszcze popróbuj, z czasem się nauczysz. Przecież nikt nie jest doskonały. Pozdrawiam, maniak "32" i "35".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.