Skocz do zawartości

Nowości i zapowiedzi MENG MODELS


kubisz

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Cypis napisał:

a coś bliżej koledzy , dla mniej rozeznanych w temacie VW

 

4 godziny temu, Cypis napisał:

a już chyba wiem o co koledze chodzi , że model ma zaokrągloną szybę w tylnych drzwiach i dlatego kolega sugeruje , że to SF.  Czy dobrze interpretuję ?

 

W Kübelwagenie wszystkie drzwi były takie same. I były wzajemnie wymienne.

Tak samo celuloidowe "okna" boczne. Więc nie może być tego zaokrąglenia w tylnych oknach.

Jedynie pozostaje mieć nadzieję że w produkcji nie będzie tego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, _OldMan_ napisał:

 

 

W Kübelwagenie wszystkie drzwi były takie same. I były wzajemnie wymienne.

Tak samo celuloidowe "okna" boczne. Więc nie może być tego zaokrąglenia w tylnych oknach.

Jedynie pozostaje mieć nadzieję że w produkcji nie będzie tego błędu.

Pozwolę się z tym stwierdzeniem nie zgodzić .To , że większość VW miała kanciaste szyby , nie znaczy , że wszystkie.

Szczególnie , że wg. specjalistów model ten przedstawia bardzo krótki okres produkcji tego pojazdu mniej więcej między kwietniem a sierpniem 1942. (czyli gdzieś między podwoziami numer 9000 do 13000-14000.

Czekam jeszcze na e-mail od Jona Feenstra co do tylnych szyb, i wtedy wkleję jego interpretację tego modelu.

typ82.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Cypis napisał:

Pozwolę się z tym stwierdzeniem nie zgodzić .To , że większość VW miała kanciaste szyby , nie znaczy , że wszystkie.

Szczególnie , że wg. specjalistów model ten przedstawia bardzo krótki okres produkcji tego pojazdu mniej więcej między kwietniem a sierpniem 1942. (czyli gdzieś między podwoziami numer 9000 do 13000-14000.

Czekam jeszcze na e-mail od Jona Feenstra co do tylnych szyb, i wtedy wkleję jego interpretację tego modelu.

typ82.jpg

 

No tak, tylko, że na tym zdjęciu jest któryś z prototypów Kübelwagena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, _OldMan_ napisał:

 

No tak, tylko, że na tym zdjęciu jest któryś z prototypów Kübelwagena.

poczekamy co napisze Jona , ostatnio analizował setki zdjęć do nowej książki , więc na pewno coś odpowie na ten temat. 

 

Jeszcze taka recenzja

https://www.themodellingnews.com/2024/09/meng-goes-east-with-german-pkwk1.html#more

Edytowane przez Cypis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Cd tematu Kubelwagen

 

Niestety wygląda na to , że _OldMan_ ma rację, tylne okienko jest błędne lub używane w niewielkiej ilości pojazdów.

Rozwiązaniem jest użycie plandek od DefModels.

 

I jeszcze opis modelu Meng VS-015  versus produkcja seryjna , opis Jona Feenstry (tłumaczenie wujek G.):

 

"Właśnie skończyłem robić sporo badań na temat Kubelwagenów do nowej książki Peko, nad którą pracuję i niestety połączenie cech pokazanych na tych rysunkach oznacza, że będziesz mógł zbudować tylko bardzo ograniczoną liczbę egzemplarzy Kubelwagenów:

Dobrze, że Meng dostarcza uchwyt do zamontowania klaksonu we wczesnej pozycji przed drzwiami kierowcy jako opcję. Dzięki temu jest on o wiele bardziej opłacalny jako pojazd północnoafrykański, ponieważ umieszczenie klaksonu na przednim błotniku/przed reflektorem nie zostało wprowadzone aż do mniej więcej pojazdu 13 000, który wszedł do produkcji około sierpnia 1942 r. Tak więc nie dotarłyby do Afryki Północnej przed jesienią 1942 r. Obejrzałem około 25 zdjęć Kubelów w Afryce Północnej i znalazłem zdjęcie tylko jednego w Tunezji z klaksonem w tej pozycji.
Jednak zestaw Menga nadal ma szeroką płytę osłonową silnika, która została wprowadzona około kwietnia 1942 r. w pojeździe 9000, więc nadal będziesz ograniczony do modelowania pojazdu zbudowanego między kwietniem a około sierpniem 42, biorąc pod uwagę kierownicę i wczesny korek wlewu paliwa - patrz poniżej. (pojazdy o numerach nadwozia od ~9000 do ~14000). Tak więc realistycznie rzecz biorąc, jeden z nich nie dotarłby do Afryki Północnej przed majem 1942 r.
Rysunki CAD pokazują wczesny korek wlewu paliwa. Był używany do około pojazdu 14000.
Mocowanie koła zapasowego jest wczesnym typem, który został zastąpiony innym stylem z krótszymi „szprychami” około numeru pojazdu 15000/koniec 1942 r.
Kierownica wydaje się być wczesnym typem z szerokimi szprychami. Została zastąpiona kierownicą z bardzo cienkimi szprychami w połowie 1942 r.
Brakuje zewnętrznego przewodu elektrycznego do wycieraczek przedniej szyby. Było to obecne do 25000 nadwozi/połowy 1943 roku, więc byłoby na wszystkich pojazdach z Afryki Północnej. Łatwo to dodać, ale to nie jest po prostu drut, ma on nietypowy kształt mocowania na „masce”, gdzie wchodzi do nadwozia.
Wsporniki przedniej szyby mają późny płaski, gumowy korek, który został wprowadzony dopiero w 1944 roku; wczesne pojazdy miały znacznie większe, stożkowe gumowe korki.
Pozytywem jest to, że otrzymujesz jeden z bardziej unikalnych wzorów opon balonowych - były trzy różne wzory i dopiero niedawno widziałem niektóre wydrukowane w 3D z tym wzorem.

Byłoby o wiele lepiej, gdyby Meng zrobił wczesne Kubel, zamiast odgrzewać kotlety Tamiya, Dragon, Hero itp. Widziałem tylko jedną wczesną konwersję, i to niedawno, wydrukowaną w 3D konwersję z Japonii (niestety niedostępną, inaczej bym ją kupił). Krótkie tylne błotniki, wąska osłona silnika, proste rury wydechowe, wczesne klamki drzwi itp.

Teraz oczywiście za jedyne 7 dolarów możesz wydać dużo na części zamienne…"

Edytowane przez Cypis
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.