_OldMan_ Napisano 13 Września Share Napisano 13 Września 4 godziny temu, Cypis napisał: a coś bliżej koledzy , dla mniej rozeznanych w temacie VW 4 godziny temu, Cypis napisał: a już chyba wiem o co koledze chodzi , że model ma zaokrągloną szybę w tylnych drzwiach i dlatego kolega sugeruje , że to SF. Czy dobrze interpretuję ? W Kübelwagenie wszystkie drzwi były takie same. I były wzajemnie wymienne. Tak samo celuloidowe "okna" boczne. Więc nie może być tego zaokrąglenia w tylnych oknach. Jedynie pozostaje mieć nadzieję że w produkcji nie będzie tego błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cypis Napisano 13 Września Share Napisano 13 Września 19 minut temu, _OldMan_ napisał: W Kübelwagenie wszystkie drzwi były takie same. I były wzajemnie wymienne. Tak samo celuloidowe "okna" boczne. Więc nie może być tego zaokrąglenia w tylnych oknach. Jedynie pozostaje mieć nadzieję że w produkcji nie będzie tego błędu. Pozwolę się z tym stwierdzeniem nie zgodzić .To , że większość VW miała kanciaste szyby , nie znaczy , że wszystkie. Szczególnie , że wg. specjalistów model ten przedstawia bardzo krótki okres produkcji tego pojazdu mniej więcej między kwietniem a sierpniem 1942. (czyli gdzieś między podwoziami numer 9000 do 13000-14000. Czekam jeszcze na e-mail od Jona Feenstra co do tylnych szyb, i wtedy wkleję jego interpretację tego modelu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_OldMan_ Napisano 13 Września Share Napisano 13 Września 18 minut temu, Cypis napisał: Pozwolę się z tym stwierdzeniem nie zgodzić .To , że większość VW miała kanciaste szyby , nie znaczy , że wszystkie. Szczególnie , że wg. specjalistów model ten przedstawia bardzo krótki okres produkcji tego pojazdu mniej więcej między kwietniem a sierpniem 1942. (czyli gdzieś między podwoziami numer 9000 do 13000-14000. Czekam jeszcze na e-mail od Jona Feenstra co do tylnych szyb, i wtedy wkleję jego interpretację tego modelu. No tak, tylko, że na tym zdjęciu jest któryś z prototypów Kübelwagena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cypis Napisano 13 Września Share Napisano 13 Września (edytowane) 41 minut temu, _OldMan_ napisał: No tak, tylko, że na tym zdjęciu jest któryś z prototypów Kübelwagena. poczekamy co napisze Jona , ostatnio analizował setki zdjęć do nowej książki , więc na pewno coś odpowie na ten temat. Jeszcze taka recenzja https://www.themodellingnews.com/2024/09/meng-goes-east-with-german-pkwk1.html#more Edytowane 13 Września przez Cypis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cypis Napisano 6 Października Share Napisano 6 Października (edytowane) Cd tematu Kubelwagen Niestety wygląda na to , że _OldMan_ ma rację, tylne okienko jest błędne lub używane w niewielkiej ilości pojazdów. Rozwiązaniem jest użycie plandek od DefModels. I jeszcze opis modelu Meng VS-015 versus produkcja seryjna , opis Jona Feenstry (tłumaczenie wujek G.): "Właśnie skończyłem robić sporo badań na temat Kubelwagenów do nowej książki Peko, nad którą pracuję i niestety połączenie cech pokazanych na tych rysunkach oznacza, że będziesz mógł zbudować tylko bardzo ograniczoną liczbę egzemplarzy Kubelwagenów: Dobrze, że Meng dostarcza uchwyt do zamontowania klaksonu we wczesnej pozycji przed drzwiami kierowcy jako opcję. Dzięki temu jest on o wiele bardziej opłacalny jako pojazd północnoafrykański, ponieważ umieszczenie klaksonu na przednim błotniku/przed reflektorem nie zostało wprowadzone aż do mniej więcej pojazdu 13 000, który wszedł do produkcji około sierpnia 1942 r. Tak więc nie dotarłyby do Afryki Północnej przed jesienią 1942 r. Obejrzałem około 25 zdjęć Kubelów w Afryce Północnej i znalazłem zdjęcie tylko jednego w Tunezji z klaksonem w tej pozycji. Jednak zestaw Menga nadal ma szeroką płytę osłonową silnika, która została wprowadzona około kwietnia 1942 r. w pojeździe 9000, więc nadal będziesz ograniczony do modelowania pojazdu zbudowanego między kwietniem a około sierpniem 42, biorąc pod uwagę kierownicę i wczesny korek wlewu paliwa - patrz poniżej. (pojazdy o numerach nadwozia od ~9000 do ~14000). Tak więc realistycznie rzecz biorąc, jeden z nich nie dotarłby do Afryki Północnej przed majem 1942 r. Rysunki CAD pokazują wczesny korek wlewu paliwa. Był używany do około pojazdu 14000. Mocowanie koła zapasowego jest wczesnym typem, który został zastąpiony innym stylem z krótszymi „szprychami” około numeru pojazdu 15000/koniec 1942 r. Kierownica wydaje się być wczesnym typem z szerokimi szprychami. Została zastąpiona kierownicą z bardzo cienkimi szprychami w połowie 1942 r. Brakuje zewnętrznego przewodu elektrycznego do wycieraczek przedniej szyby. Było to obecne do 25000 nadwozi/połowy 1943 roku, więc byłoby na wszystkich pojazdach z Afryki Północnej. Łatwo to dodać, ale to nie jest po prostu drut, ma on nietypowy kształt mocowania na „masce”, gdzie wchodzi do nadwozia. Wsporniki przedniej szyby mają późny płaski, gumowy korek, który został wprowadzony dopiero w 1944 roku; wczesne pojazdy miały znacznie większe, stożkowe gumowe korki. Pozytywem jest to, że otrzymujesz jeden z bardziej unikalnych wzorów opon balonowych - były trzy różne wzory i dopiero niedawno widziałem niektóre wydrukowane w 3D z tym wzorem. Byłoby o wiele lepiej, gdyby Meng zrobił wczesne Kubel, zamiast odgrzewać kotlety Tamiya, Dragon, Hero itp. Widziałem tylko jedną wczesną konwersję, i to niedawno, wydrukowaną w 3D konwersję z Japonii (niestety niedostępną, inaczej bym ją kupił). Krótkie tylne błotniki, wąska osłona silnika, proste rury wydechowe, wczesne klamki drzwi itp. Teraz oczywiście za jedyne 7 dolarów możesz wydać dużo na części zamienne…" Edytowane 6 Października przez Cypis 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertas Napisano 11 Listopada Share Napisano 11 Listopada 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.