Is-7 Napisano 26 Czerwca 2012 Share Napisano 26 Czerwca 2012 Witam. WOW ! ! ! Model wymiata. Masa detali i to jeszcze w 1:72. Już nie mogę doczekać się finału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 5 Lipca 2012 Autor Share Napisano 5 Lipca 2012 Merytorycznie niewiele się zmieniło, ale wykonanie zabudowy silnika ze względu na brak odpowiednich narzędzi ( ) zajęło mi dwa wieczory, ale do rzeczy. Początkowo zabudowa powstała jak elementy z płyty poliestrowej Jako, że obudowa ma być docelowo demontowalna, żeby pokazać w całej krasie silnik ( dla ciekawskich ), elementy te posłużyły do wytrasowania jednorodnego elementu, który jest z blachy gr.0,2 mm ( rzeczywiste opancerzenie miało 14mm - w skali 1:72 0,2mm daje 14,4mm) A to już pierwsza przymiarka lewej strony "burty" I gotowy element przed gięciem Element przygotowany do "montażu" No i co o tym sądzicie? I na koniec porównanie jak to miało wyglądać wg CMK, a w tle moje "wypociny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 5 Lipca 2012 Share Napisano 5 Lipca 2012 Wojtek, ale CMK to żywica, a nie PE, a to bardzo duża różnica. Myślę, że gdybyś robił zamknięty silnik, CMK wyglądało by dużo niż oryginalny z zestawu. Nie można porównywać PE do resinu i verte. Swoją drogą, zrób fotkę (ostrą) przodu CMK, a jak możesz, to rzuć lekki łosz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 6 Lipca 2012 Share Napisano 6 Lipca 2012 Skala mnie powala. Takie małe, a taka walorka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 6 Lipca 2012 Autor Share Napisano 6 Lipca 2012 Wojtek, ale CMK to żywica, a nie PE, a to bardzo duża różnica. Myślę, że gdybyś robił zamknięty silnik... Oczywiście całkowicie się z Tobą zgadzam, a zdjęcie miało jedynie pokazać co się zmieniło Myślę, że gdybyś robił zamknięty silnik, CMK wyglądało by dużo niż oryginalny z zestawu. Chyba "zjadłeś" jedno słowo - lepiej a może ... gorzej) Nieważne Zacznijmy od opcji "gorzej" (chyba tak niestety jest). Oto moje uwagi: Mamy zdjęcie, które CMK zamieściło w swojej innstrukcji i na którego podstawie prawdopodobnie wykonało konwersję. A teraz trochę złośliwości z mojej strony. Na zdjęciu powyżej macie trzy główne błędy, które chciałem Wam pokazać. 1.Blacha boczna obudowy powinna zachodzić na opancerzenie kabiny - tego prawdopodobnie nie dało się wykonać w żywicy i potraktujmy to raczej z przymrużeniem oka 2.To już jest raczej niewybaczalny błąd :( Demontowalne blachy osłon bocznych są w kształcie rombu, a powinny być prostokątne !! CMK zrobiło równoległość do górnej krawędzi a nie do podstawy. Nota bene górna krawędź za ostro schodzi ku przodowi co świadczy, że CMK chyba bardziej sugerowało się wysokością chłodnicy niż układem blach, ale o tym za chwilę ( zdjęcie poniżej) 3. Pionowy podział blach osłonowych jest co prawda ... pionowy i równoległy, ale zdjęcie oryginału wyraźnie pokazuje, że w tym przypadku blachy te były wygięte i czy nie lepiej by to wyglądało gdyby zrobić je z blach PE zamiast doklejać półmilimetrowego gluta z żywicy ( 0,5x72 - 36 mm) ? Żeby nie było, że jestem stronniczy teraz opcja "lepiej" 1. Jako, że nie spotkałem się z innym Producentem tego modelu w skali 1:72, to dzięki CMK można wykonać z powodzeniem tą konwersję 2. Pomijając uwagi z opcji "gorzej" jeśli ktoś chce szybko, lekko i przyjemnie skleić model nie zważając na drobne uchybienia, to niewątpliwie to zrobi, bo części żywiczne są dobrze spasowane do wyprasek Revella. Teraz kształt blach osłonowych-bocznych i sposób ich mocowania. Pod lupę weźmiemy Gepanzerte Sd.Kfz.7 czyli opancerzoną wersję 8-tonowego ciągnika używaną w schwere Panzerjägerabteilungen uzbrojonych w przeciwpancerną odmianę holowanej armaty 8,8 cm Flak 18. (Ten model mam w plananach o czym zapewne wiedzą Ci, którzy zaglądają od czasu do czasu na mojego bloga). Na zdjęciu poniżej widać w miejscu nr 1, że blachy pancernych osłon bocznych zachodzą na opancerzenie przedziału transportowego. Miejsce 2 pokazuje natomiast, że chłodnica wraz z jej atrapą są standardowe natomiast blacha osłony jest wyższa i zachodzi za atrapę. Taką też koncepcję przyjąłem w moim modelu "8,8 cm Flak 37 na Zgkw. Sd.Kfz.9 18t" Swoją drogą, zrób fotkę (ostrą) przodu CMK, a jak możesz, to rzuć lekki łosz. Być może zrobię jak skończę zabudowę. Piszę "być może", bo nie wiem czy komuś nie "opchnę" pozostałości po CMK (trochę tego będzie) Tyle na chwilę obecną. Mam nadzieję, że się Adamie nie nudziłeś i uznasz wypowiedź za wyczerpującą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 19 Lipca 2012 Autor Share Napisano 19 Lipca 2012 Post pod postem... no cóż czasem trzeba Po wielu zmaganiach i niepowodzeniach ( osłony będą demontowalne, żeby sobie "luknąć" na silnik ) udało mi się w końcu zrobić osłony boczne zabudowy silnika. Oto potrzebne materiały (blacha 0,2mm i drut 0,4mm) i narzędzia: Mały tutorial, jak to było Przymiarka gotowego elementu ( teraz się już chyba domyślacie po co są te wąsy na poprzednim zdjęciu w poz.6) A tu już lewa strona w całej okazałości Tyle na dzisiaj. Zaczynam z opancerzeniem przodu i zderzakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 20 Lipca 2012 Share Napisano 20 Lipca 2012 I po co komu model. Robisz w tej skali takie rzeczy, których ja bym nie zrobił w 1/35. Troszkę mi się ten drucik grubawy wydaje, ale się nie czepiam. Ładnie wyszły te osłony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 20 Lipca 2012 Autor Share Napisano 20 Lipca 2012 ...Troszkę mi się ten drucik grubawy wydaje, ale się nie czepiam.... Czepiaj się, bo masz całkowitą rację , są trochę za grube ( 0,4x72 = 28,8 mm ) Robiąc przybliżoną analizę (zdjęcie poniżej) można mniej więcej określić, jaką grubość ma pręt uchwytu. Wychodzi, cirka 1/34 wysokości osłony. Przyjmując, że wysokość osłony ( zapewne znowu jest pewna niedokładność, bo pomiary wykonywałem z różnych zdjęć) wynosi około 65 cm co daje przy wcześniejszych założeniach pręt grubości około 2 cm czyli (znowu przybliżenie) 0,3mm w skali 1:72 Czemu jednak dałem 0,4mm? Nie jest to mój błąd lecz świadome działanie. Otóż drut 0,3 był za bardzo wiotki i za cholerę nie szło ustawić osłon tak, żeby dolegały do obudowy (musisz uwierzyć na słowo, że takowe próby były, bo dowody wylądowały już w koszu). Dopiero ciut grubszy załatwił ten problem, ale nie do końca, bo częste ściąganie i zakładanie też rozluźnia uchwyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 20 Lipca 2012 Share Napisano 20 Lipca 2012 Piękna robota. Lubię Twoje warsztaty - są bardzo przyjemne wizualnie i ciekawe. A teraz lekcja dla Ciebie i innych modelarzy w skali 1:72: jeżeli kupuje się konwersje CMK to trzeba poszukać na ich temat dokładnych informacji odnośnie jakości itp, ponieważ firma ta bardzo, bardzo luźno podchodzi do zgodności merytorycznej, a i jakościowo od takiego Black Doga dzielą ich lata świetlne. Tak więc, trzeba uważać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kosynier Napisano 20 Lipca 2012 Share Napisano 20 Lipca 2012 Szacun za zegarmistrzowską robotę z blachami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 20 Lipca 2012 Autor Share Napisano 20 Lipca 2012 Dziękuję wszystkim za pozytywny odbiór A teraz lekcja dla Ciebie i innych modelarzy w skali 1:72: jeżeli kupuje się konwersje CMK to trzeba poszukać na ich temat dokładnych informacji odnośnie jakości itp, ponieważ firma ta bardzo, bardzo luźno podchodzi do zgodności merytorycznej, a i jakościowo od takiego Black Doga dzielą ich lata świetlne. Tak więc, trzeba uważać! Zgodzę się z Tobą, no może w 80%. Co do porównaia Black Doga i CMK to masz absolutną rację, ale BD akurat mało robi konwersji w 1:72 trzymając się raczej waloryzacji i to jest problem. Odnośnie CMK nie twierdziłem nigdy, że to jest "cud, miód i orzeszki" i że nie trzeba uważać na błędy, niemniej jednak należy powiedzieć, że ich opracowania są "pomocne" przy robieniu konwersji. I tak np. gdyby nie fakt zrobienia całego wnętrza przedziału silnikowego praca zakończyła by się zapewne wklejeniem klocka CMK i tylko przerobieniem osłon bocznych, bo bryła wymiarowo trzyma poziom. Również podłoga przedziału bojowego pasowała bez zarzutu i znowu gdyby nie moje przeróbki pewnie by została użyta. Tak więc części te posłużyły lub posłużą mi do zrobienia mojego modelu i wrócą do firmowego opakowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 20 Lipca 2012 Share Napisano 20 Lipca 2012 Ja kupiłem w sumie trzy zestawy żywiczne od CMK i moja opinia jest jaka jest. Od "w miarę OK" do "totalna katastrofa" (to ostatnie to akurat o kołach do Blitza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 31 Lipca 2012 Autor Share Napisano 31 Lipca 2012 Ja kupiłem w sumie trzy zestawy żywiczne od CMK i moja opinia jest jaka jest. Od "w miarę OK" do "totalna katastrofa" (to ostatnie to akurat o kołach do Blitza). Masz rację w 100% Mój kolejny update w temacie zaczniemy od małej analizy zdjęciowej. Jak widać poniżej 1. zderzak jest dzielony i zrobiony z ceownika - konieczne dorobienie elementu, bo CMK zastosowało inne rozwiązanie - zrobione 2. osłona czołowa jest nitowana do zderzaka i osłony silnika - zrobione 3. osłona czołowa jest zrobiona z dwóch blach połączonych nitami - zrobione 4. reflektory są bez osłon - do zrobienia 3. ograniczniki są przesunięte do przodu, a nie tak jak zaproponował Revell na szczycie błotnika - do zrobienia Ostatni rzut na odkryty silnik Tak to mniej więcej będzie wyglądało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 31 Lipca 2012 Share Napisano 31 Lipca 2012 Aż kurde szkoda ten silnik przykrywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 1 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 1 Sierpnia 2012 Aż kurde szkoda ten silnik przykrywać. Nie będzie tak źle. Klapy boczne jak już wcześniej pisałem będą zdejmowane i chętni będą mogli sobie oglądnąć to i owo ( sprawdziłem i mogę z całą stanowczością powiedzieć, że większość elementów będzie widoczna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARTH Napisano 1 Sierpnia 2012 Share Napisano 1 Sierpnia 2012 Wojtek- moja kopara na podłodze świetna robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 4 Października 2012 Autor Share Napisano 4 Października 2012 Wojtek- moja kopara na podłodze świetna robota Dzięki Mam nadzieję, że jeszcze nie zapomnieliście o tym projekcie. Oto dalsza część blacharki 1.Dorobione drzwi co widać poniżej 2.Rozwiercone reflektory i przesunięte mocowania ograniczników. Wszelkie uwagi mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 do niektórych części przydałby Ci się nieco cieńszy drucik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamt1971 Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Choroba jestem pod wielkim wrażeniem,model będzie świetny.Pokuś się jak go skończysz dać go na konkurs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Czy te rysy na blachach nie będą widoczne? Nie mogę doczekać się malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 5 Października 2012 Autor Share Napisano 5 Października 2012 do niektórych części przydałby Ci się nieco cieńszy drucik. Zapewne chodzi Ci o uchwyty przy osłonach silnika . Już ten temat wyjaśniałem wcześniej ( poszukaj na poprzednich stronach) dlaczego jest tu drut gr. 0,4 mm, a nie cieńszy. Choroba jestem pod wielkim wrażeniem,model będzie świetny.Pokuś się jak go skończysz dać go na konkurs Miło mi. Oby tak się stało. Czy te rysy na blachach nie będą widoczne? Nie mogę doczekać się malowania. To są tylko powierzchowne zarysowania i znikną po wzmocnieniu preparatem do blach, a do malowania do jeszcze dłuuuuga droga. Oprócz paru drobiazgów przy kabinie ( drabinki, kierunkowskazy, lusterka itd itp) czeka cały tył, który mam zamiar wykonać od podstaw (CMK i w tym przypadku się nie popisało) nie wspominając o dziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarJa Napisano 6 Października 2012 Share Napisano 6 Października 2012 Warsztat powalający!!! Gratuluję cierpliwości i talentu, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamt1971 Napisano 8 Października 2012 Share Napisano 8 Października 2012 Kończ waść szybciej ciekawość mnie zrzera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 16 Października 2012 Autor Share Napisano 16 Października 2012 Kończ waść szybciej ciekawość mnie zrzera Oj tam ... Teraz jest okres na drugą moją manię czyli grzyby No dobra, żeby nie było, że modelarstwo poszło w odstawkę mała aktualizacja. 1. Ograniczniki dorobione 2.Kierunkowskazy i lusterko dorobione 3. Wnętrze kabiny pomalowane - w zasadzie można zamknąć budę, ale.... ( patrz dwa zdjęcia niżej) 4. Zacząłem dłubać przy drabinkach ( po lewej z CMK po prawej moja) No to teraz wyjaśnienie słowa ALE z punktu 4. Otórz zróbmy proszę mały quiz polegający na wyborze wersji ( od tego zależy czy już zamknę budę czy nie) Wersja I Czy zostawiamy goły model i stawiamy go na prostej winietce - taki po prostu porzucony Wersja II Rozbudowujemy temat przez 1. Dodanie kukiełek np. coś takiego jak poniżej. Oczywiście nie byłyby to jedyne figurki na pojeżdzie. Mam wizję jeszcze paru 2. Dodanie pojazdu osobowego z załogą - coś tam sobie będzie oficerek mamrotał ze Szwejkiem 3. Dodanie pojazdu warsztatowego z załogą Quiz potrwa powiedzmy do czwartku do godziny 20-tej Liczę na Wasze sugestie i opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamt1971 Napisano 16 Października 2012 Share Napisano 16 Października 2012 Witam kolegę.Fajnie relacyjka poszła do przodu.Grzybków naciachaleś trochę,w tym roku jest ich dużo i to nawet z górnej półki.No dobra śledzę wątek wytrwale szkoda że to nie skala 1:35 ale to już twój wybór.Powodzenia i wytrwałości,itak jest extra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.