fiedotow Napisano 14 Marca 2012 Share Napisano 14 Marca 2012 Miał to być Spit prosto z pudła… Hahaha… Sam sobie bym zaprzeczył. Co prawda nie będę się silił na wielkie przeróbki, ot taki odpoczynkowy projekt. Model znany, ale jak zawsze mały IB. Hasegawa w Revellowskim opakowaniu. Mankamentów nie opisuję, już zrobili to inni. Do tego kalki KAGERO TOPSHOTS 11016 produkcji TECHMODu, blaszka EDUARD FE366 co prawda do Airfixa, ale to nic nie szkodzi, CMK wydechy Q 48043, MASTERowskie lufy AM 48006 i MONTEXowe maseczki SM 48020. Cały zestaw gromadziłem od dłuższego czasu i dojrzał do montażu. Na pierwszy ogień poszło wnętrze. Powierciłem otwory we wręgach i poprawiłem troszkę stelaż siedziska we wrędze. Wręga tablicy dostała podstawę kompasu. Lepsza byłaby z Parta, ale jak pisałem to model relaksacyjny. Od podstaw powstało zawieszenie fotela, który też uległ nieznacznym poprawkom. Zegary jeszcze nie zalane lakierem i brak kompasu. Troszkę podmalówek i wręga będzie gotowa. CD. nastapi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 14 Marca 2012 Share Napisano 14 Marca 2012 Bogdan jak oceniasz ten zestaw ,bo cena jest kusząca jeśli to "prawdziwa" Hasa pasy z zestawu Edka tak? I błagam zamien to oczojebne tło na choćby białą kartkę z drukarki bo oczy bolą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 14 Marca 2012 Autor Share Napisano 14 Marca 2012 Tak. Cena dobra za Hasegawę. Ma za krótki kadłub ale do przełknięcia. Nie będę się pastwił. Są zestawy korygujące, ale nie chciało mi się kupować... Polecę, jak pisałem prawie z pudła. Troszkę namieszam w środku. Pasy Edka - zgadza się. Jak na razie dość przyjemny w obróbce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 14 Marca 2012 Share Napisano 14 Marca 2012 Ten kadłub o wiele za krótki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 14 Marca 2012 Autor Share Napisano 14 Marca 2012 Ok2 milimetrowa różnica w części ogonowej i taka w silnikowej. Jak nie zapomnę, wezmę kadłub ICM do pracy do porównania. ICM jest chyba najprzyzwoitszy wymiarowo. Czytałem kiedyś zestawienie modeli Mk. IX http://www.clubhyper.com/reference/spitfirecomparisonba_1.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 14 Marca 2012 Share Napisano 14 Marca 2012 Czyli razem 4 mm,dla mnie do przełknięcia jakoś z tym dał bym radę ,żyć a jeśli o detal to Hasa lepsza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 14 Marca 2012 Share Napisano 14 Marca 2012 Jak baby, 2-4 mm, przełknę - nie przełknę, no przecież na warsztatcie konkursowym Spita było o wstawianiu płytek, to tu też się wstawi . Żarcik oczywiście, a co . Malowanko skonkretyzowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 14 Marca 2012 Autor Share Napisano 14 Marca 2012 Oczywiście ZF*M TB890 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 15 Marca 2012 Autor Share Napisano 15 Marca 2012 Robercie, co tu dużo mówić. Pod względem finezji wykonania Hasevell czy Regawa jest lepsza od "białych" ICMów. Czemu białych? Wypraski obsmarowane jakimś olejem, na białym nic nie widać... Ale nie dawno nabyłem ICMkę z nowszego wypustu z oliwkowym plastikiem a'la piaskowa Mk V trop Tamki... Nie wierzyłem, że mam w ręku te same wypraski. Dużo lepszy plastik i wychodzą detale. Wnętrze niestety nie tak pieszczące oko jak w Has-Rev ale ilość wariantów, wymiary, dodatkowe opcje podwieszenia - Jestem za ICM. Co do wymiarów, to zamieszczam zdjęcia porównawcze kadłuba. Komentarz pozostawiam oglądającym. I żeby nie było, że recenzujemy zestawy... Mała rzecz a cieszy... "podłoga", orczyk z pedałami - jeszcze bez pasków i kompas (korpus użyty z Has, tarcza - blaszeczka Ed i kropla lakieru... Chyba nie będę za bardzo brudził go... Taki mi się podoba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fallstart Napisano 15 Marca 2012 Share Napisano 15 Marca 2012 Relaksacyjnie.... Cóż, w końcu nasze hobby ma służyć właśnie relaksowi... Pozostaje mi się przyglądać, podziwiać i zazdrościć. A skala 1/48 kusi co raz bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 18 Marca 2012 Autor Share Napisano 18 Marca 2012 Troszkę zdjęć z piątkowej sklejanki Zmontowany prawie cały kokpit. Brak tylko celownika. Burty będą poprawiane troszkę. Muszę usunąć "przewody" bo ich odzwierciedlenie nie jest cacy... Tyle, że muszę zrobić jakiś nożyk do wycinania ich. Mam zapas starych OLF więc coś się wykręci Skręciłem też przewód tlenowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekkw Napisano 18 Marca 2012 Share Napisano 18 Marca 2012 Cześć Bogdan! Coś mi się wydaje, że relaks się skończył na szóstym zdjęciu w pierwszym poście. A tak poważnie, to będę uważnie śledził (i pewnie pytał), bo też mam w planach relaksacyjnego Spitfire. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 18 Marca 2012 Autor Share Napisano 18 Marca 2012 A czemu? Na szóstym są kalki A wiercenia i przewody do takie duperele. Paskudnie wykonano sterowanie podwoziem i pójdzie od podstaw. Nawet to z Edka blaszane jest do D...użej sprawy ;) Gdybym nie robił tego relaksacyjnie poszłaby w ruch piłka, wstawki na poprawienie kadłuba etc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekkw Napisano 18 Marca 2012 Share Napisano 18 Marca 2012 No tak - na szóstym kalki, a później już idą dodatki i przeróbki A co jest nie tak z blachami Eduarda? Pytam, bo kupiłem "trójpak" do mojego Mk V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 18 Marca 2012 Autor Share Napisano 18 Marca 2012 Popatrz choćby właśnie na dźwignę chowania podwozia. Całkowicie odbiega do realiów. Są tam min dwa kółeczka łatwe do odtworzenia z metalu a Ed serwuje jakieś łuki. Poza tym masa elementów nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości - istne SF. Wolę zrobić mniej ale nie koszmarzyć z Edem. Ale piszesz o Mk. V... Jaki? jaka skala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekkw Napisano 18 Marca 2012 Share Napisano 18 Marca 2012 Mk Vb 1:48 Tamyia. Kupiłem z rok temu, albo więcej. Później dokupywałem a to maski Montexu, a to kalki Techmodu, blachy Eduard "BIG-PACK" itd. Przy (a raczej przed) kokpitem żywicznym się opamiętałem. Materiały mam, teraz trzeba będzie sięgnąć do literatury, jakichś fotek itd. bo na razie nie jestem w stanie ocenić co jest S-F a co nie. Jeśli masz jakieś godne polecenia linki, to chętnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 19 Marca 2012 Autor Share Napisano 19 Marca 2012 Mam wersję Trop. A wnętrze - burty do poprawki. W przekroju poprzecznym kokpit jest w tamce dzwonem a był raczej owalem... Mam blaszki Parta do tego zestawu i czekam na żywiczne wnętrze... Na razie Tamka czeka spokojnie. Link do wnętrza? http://spitfiresite.com/2010/07/anatomy ... ckpit.html to chyba najlepsze co na szybko znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 17 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Skończył się pewien etap szkolnego zamieszania, pomału wszystko wraca do normy (tylko dzieciaki dają się we znaki). Więc dalej praca nad Regawą lub jak kto woli Hesevellem, Czyli Spitfire Mk. XVI. Zmontowałem płat. Oddzieliłem lotki i klapy ale ich całkiem nie odcinałem Nie będą wychylane. Jedynie ster wysokości będzie nieco "ściągnięty" Jako, że Ten egzemplarz nie miał km-ów zaślepiłem je i przeszlifowałem. Pomalowane wnętrze wyschnie do jutra i otrzyma osprzęt. I tu prośba do Waszmościów: Proszę o sugestie w pomalowaniu butli tak pojedynczej jak i podwójnych. Przeglądając zdjęcia dostałem zawrotu głowy i już nic nie wiem P.S. Ładnie się składa, Panie Janeczku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 18 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2012 Ździś! Nie było czasu na wywnętrzanie się z wnętrzem ale płat do przodu. Pomaskowany obszar obróbki... Zaklejone wyloty śmieci których w tym Mk. Niet I spiłowane, i wypolerowane - prawie ;) Kratery pod uzbrojenie I ono samo... Z góry... I z dołu... Może jutro wnętrze ? I jeno AWRUK (wspak) zdążyłem zakrzyknąć patrząc na babolstwo moje z osłonami działek!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Proszę o sugestie w pomalowaniu butli tak pojedynczej jak i podwójnych. Butle ze sprężonym powietrzem zwykle srebrne jako element wnętrza. O2 na ogół czarna z białymi napisami. O skanach pamiętam, tylko jakoś nie mogę się zebrać. A w ogóle to Magda siedziała na skanerze ze starodawnym albumem rodzinnym. Siła wyższa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Czy te lufy Mastera są na pewno odpowiednie ? Spit IX miał raczej skrzydło typu C i 2 działka + 4 km-y Edit :sorry doczytałem że robisz XVI. Jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 19 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Wszystko jedno, czy to Mk. IX czy Mk. XVI ale płat "e"... Różnica między Mk. IX i Mk. XVI to brytolski lub u.s.owski silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 17 Maja 2012 Autor Share Napisano 17 Maja 2012 Małą aktualizacja. Jako, że pokrywy uzbrojenia pasują do płata "C" a tych do "e" niet, pożyczyłem je sobie z ICMu. Po małych poprawkach nie jest źle. Pozostały niewielkie szczeliny i nie trzeba trasować. Zaślepiłem wyloty łusek km-ów których w "e" nie było. Doklejone końcówki skrzydeł jeszcze nie mają wycięć pod światła pozycyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 18 Maja 2012 Share Napisano 18 Maja 2012 Mam wrażenie, że lewy wewnetrzny km zezuje trochę na zewnątrz... Poza tym wyrazy uznania. Mnie by się nie chciało przerabiać skrzydło C na E, po prostu dobrałbym odpowiednie malowanie do wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 18 Maja 2012 Autor Share Napisano 18 Maja 2012 Złudzenie. Klej za szybko złapał i metodą ognia musiałem rozłączać elementy KM-u, stąd przegrzanie delikatne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.