Jump to content

Mig-21 MF 1/144 Eduard


tees
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Co by nie było ze leniu:bip:e to przedstawiam następne maleństwo. Dosłownie w tym znaczeniu. Taka odskocznia bym z wprawy nie wyszedł dłubiąc przy siedemdwójkach .

Modelik to Mig-21 MF oczywiście w skali 1/144 z zestawu firmy Eduard. O samym zestawie można powiedzieć tyle ze jest wręcz genialny. Niech zaświadczy o tym fakt ze szczelinki jakie sporadycznie się pojawiły były tak malutkie że farba położona dwukrotnie w tych miejscach załatwiała sprawę. Dopasowanie detali niesamowicie precyzyjne. Następna sprawa. Odzwierciedlenie szczegółów na powierzchniach jak na tę maleńka skale jest wręcz perfect. Filigranowość detali i ich odzwierciedlenie w skali również. Kalkomania do ośmiu malowań ,rewelacyjna chociaż czytelność godeł do polskiej wersji trochę odbiega od całej reszty ale i tak za bardzo w ogólnym rozrachunku nie rzuca się to w oczy aż tak bardzo. Mnie osobiście zestaw ten powalił na kolanka. Z niecierpliwością czekam na następne zestawy Edka w tej skali.

Co z tego wyszło widać na fotkach.

7351ff37ccfc8715.jpg

 

c26e82b153f438bd.jpg

 

907a28082f2335b5.jpg51cf49411111ae11.jpg

 

33352ef14e9fe37f.jpg

 

96882ccc9c5c49aa.jpg

 

e9648b3da8318e67.jpg

 

985938e323d0980a.jpg

 

f3823a48f2da7da7.jpg

 

A teraz fotki porównawcze dla uświadomienia wielkości modelu. Mam nadzieje że admin mnie nie zabije jak wstawię dwie foty z modelem kartonowym Miga-21 w skali 1/33 dla porównania.

 

f3f2e3a26006194c.jpg

 

dd0cf46effc3c352.jpg

 

I oczywiście fotka z grosikiem ( Robert - to dla ciebie)

 

80bdb02cca85f773.jpg

 

Muszę przyznać że jest to najmniejszy modelik jaki robiłem w życiu .

 

Pozdrawiam

Darek

Link to comment
Share on other sites

Darek przyznaj się ,że ten grosik wyciąłeś z kartonu w skali 10:1 Mistel fajnie wyglada duży wiezie małego

Tak jak rozmawialiśmy ostatnio modelik rewelacja i to takie maleństwo ,wyszedł Ci super gratulację za cierpliwość ,dobre oczy i nie trzęsące się ręce

 

Ale znalazłem dwa babole brak IFF i nie pomalowane anteny na st.pionowym

 

ps.ale zapie..sz z tymi modelami

Link to comment
Share on other sites

Ale miły brzdąc. Czyżby 144-ka przeżywała mały renesans? Sporo ciekawych rzeczy się ostatnio prezentuje. Robert - a może to jest sposób na artystyczny kryzys w 72 - robisz dwa modele w 144, a potem bierzesz 72 i nagle - wszystko duże, oczy nie bolą... Tak z przymrużeniem oka w związku z Twoim skokiem w "Fok" (przepraszam "bok")

Link to comment
Share on other sites

Jeśli to jest 144 to czapki z głów. Wygląda super.

 

Zapewniam cie ze jest to 1/144.

 

Ale znalazłem dwa babole brak IFF i nie pomalowane anteny na st.pionowym

 

ps.ale zapie..sz z tymi modelami

 

O pomalowaniu tych oslon to faktycznie zapomnialem ale anteny to juz nie miałem nerwów zrobic chociąż wierz mi próbowałem. Jeszcze wiecej by sie mozna bylo doczepic ale modelik taki robi sie w kilka godzin. Szpachlowania brak, wszystko spasowane jak ulał to i szlifowania nie ma prawie a i lini podziałowych nie trzeba było poprawiac. No to co tu przy nim robic? Mialem robic szablony do malowania ale stwierdziłem że z reki pomaluje i tak zrobiłem. To też czas przyoszczedzony. To naprawde modelik relaksacyjny . No dobra . Robie dla znajomego Mi-28 ze Zwezdy i Su-12 z Kopro. Naprawde musze sie chwilowo oderwac od tego i wlasnie taki modelik jak ten MIg-21 daje mi odpoczynek i relaks.

Link to comment
Share on other sites

Oprócz anten IFF nie ma DUA 3 i odgromników... żartuję, MiG rewelacja! Mimo, że 1:144 to na zdjęciach wygląda jak mój w 1:48

Link to comment
Share on other sites

(...) Modelik to Mig-21 MF oczywiście w skali 1/144 z zestawu firmy Eduard. O samym zestawie można powiedzieć tyle ze jest wręcz genialny. Niech zaświadczy o tym fakt ze szczelinki jakie sporadycznie się pojawiły były tak malutkie że farba położona dwukrotnie w tych miejscach załatwiała sprawę. Dopasowanie detali niesamowicie precyzyjne. Następna sprawa. Odzwierciedlenie szczegółów na powierzchniach jak na tę maleńka skale jest wręcz perfect. Filigranowość detali i ich odzwierciedlenie w skali również.

(...)

Z niecierpliwością czekam na następne zestawy Edka w tej skali.

Gratuluję kolejnego maleństwa To już kolejna opinia o "samoskładalności" zestawu. Co do kolejnego zestawu to może już niedługo, bo w maju, ma się ukazać bis.

mig21bispl.jpg

Hmm, widzę, że nie mam już po co zakładać warsztatu tego modelu bo Ty już wszystko pokazałeś, i to z jak najlepszej strony

Pozwolisz więc, że się zapytam tylko jakiego koloru (mieszanki) użyłeś do pomalowania wnętrza. Na zdjęciach wygląda na mocno błękitnawy, ale to może być kwestia ustawień wyświetlacza

Oprócz anten IFF nie ma DUA 3 i odgromników...

Można dokupić blaszki:

www.eduard.com/store/

144001_1.gif

Tylko jak to zmontować, dokleić, pomalować

Link to comment
Share on other sites

No to faktycznie jest problem bo detaliki oscylujące gabarytami w okolicy jednego milimetra posklejać do kupy to jest faktycznie wyzwanie. A zwróciliście uwage ile ta blaszunia kosztuje? za taka kasę robić sobie problem.... po co?

Link to comment
Share on other sites

No to faktycznie jest problem bo detaliki oscylujące gabarytami w okolicy jednego milimetra posklejać do kupy to jest faktycznie wyzwanie. A zwróciliście uwage ile ta blaszunia kosztuje? za taka kasę robić sobie problem.... po co?

Wysoka cena wynika pewnie z użycia zaawansowanej technologi przy produkcji tych maleństw. Nie wiem nawet jakich narzędzi trzeba by użyć żeby to posklejać i w jakich warunkach pracować, elementy szczególnie te małe lubią "odstrzelić" z pincety

 

Gratuluję fotki admina!

Link to comment
Share on other sites

Ściągnęła mnie tu fota admina i skojarzenie "Co ten mały robi temu dużemu?", ale widzę, że nic nie widzę, fotki mają error, będzie trzeba wejść później.

 

No niestety ,fotosik ze mną w kule leci i czasem blokuje fotki i domaga się jakieś kasy. Czemu najnowsze jakie wgrywam ,tego nie wiem . Chyba z fotosikiem sie rozstane bo mnie wkurza a i żeby co pooglądać to trzeba przebrnąć przez gąszcz reklam. Zdjecia są chyba dodatkiem do nich jak ktoś kiedyś mi napisał.

Link to comment
Share on other sites

No niestety ,fotosik ze mną w kule leci i czasem blokuje fotki i domaga się jakieś kasy.

Jestem również na "F" i żeby nie mieć ograniczenia ilościowego na koncie zapłaciłem 19 zł abonamentu rocznego i jedyne czego muszę pilnować, to żeby nie przekroczyć transferu w miesiącu, gdyż to wiązałoby się z dodatkowymi opłatami. Prawdopodobne jest, że właśnie przekroczyłeś dostępny transfer, bądź ilość zdjęć na darmowym koncie (100 fotek). Więcej info, jakbyś chciał, na PW.

Link to comment
Share on other sites

(...) Pozwolisz więc, że się zapytam tylko jakiego koloru (mieszanki) użyłeś do pomalowania wnętrza. Na zdjęciach wygląda na mocno błękitnawy, ale to może być kwestia ustawień wyświetlacza

(...)

Że tak powiem, przypominam się

Link to comment
Share on other sites

(...) Pozwolisz więc, że się zapytam tylko jakiego koloru (mieszanki) użyłeś do pomalowania wnętrza. Na zdjęciach wygląda na mocno błękitnawy, ale to może być kwestia ustawień wyświetlacza

(...)

Że tak powiem, przypominam się

 

Wybacz że nieodpowiedziałem ale byłem z lekka poirytowany brakiem fotek w galerii i jakoś mi umknęło twoje pytanie. Pactra Polish blue z odrobina french Blue i odrobina zieleni ( ale jaka to była to za chiny nie pamiętam bo na oko robiłem). Na zdjęciach trochę za błękitna wyszła ale w różnych materiałach też się z takim odcieniem spodkłem. Może po remontach malowali błękitna czy jasnoniebieska. Nie wiem ,tak tylko przypuszczam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.