grzes430 Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Na początek witam wszystkich bo to pierwszy mój warsztat na tym forum. Czeeeść! No to zaczynam modelarstwo z tej lepszej strony. Po zlepieniu 5 modeli przyszedł czas na kupno aerografu. Na początku nie drogi, zwykły z allegro by w razie zepsucia żałować jedynie 47zł TG 130 wraz z kompresorem: I tu do was prośba. Będzie dużo pytań z mojej strony co do używania tychże urządzeń i będę bardzo wdzięczny jeśli pomożecie. Jaki model będzie tym pierwszym malowanym aerografem? Specjalnie czekałem z BTR-kiem na ten moment, a leży u mnie prawie rok. Po prostu nie będzie mi go szkoda, gdy za pierwszym razem malowania nie pójdą po mojej myśli. In box: I malowanie: Czyli co? Najpierw składam wszystko do kupy, a dopiero później podkład i malowanie wszystkiego tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skikut87 Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Witaj chętnie zobaczę co CI z tego wyjdzie Sam kiedyś kleiłem ten model i powiem ze jak na zvezde nie jest zły. Trza tylko wymienić wszystkie uchwyty to tak na początek ;) A co do zestawu malunkowego posiadam taki sam i jestem zadowolony, zwłaszcza z aerografu którym świetnie sie maluje wszelakiej grubości linie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 (edytowane) Zasiadam. Z reguły kleję całość do kupy i wtedy maluję. Jako że robię czołgi, czyli pojazdy gąsienicowe, nie przyklejam kółek i gąsienic. elementy te maluję osobno i potem montuję w całość. Jeszcze nie robiłem pojazdó kołowych, więc trudno doradzić jak najlepiej. Edytowane 19 Kwietnia 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Ja poskładałbym wszystko oprócz kół, nieprzyklejone będzie łatwiej pomalować, zwłaszcza od wewnętrznych stron. A tak z ciekawości, jaki podkład masz zamiar użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michukosa Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Mam identyczny zestaw. Powodzenia w budowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 19 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Gunze B-518 Mr.Base White 1000 Dzięki za tak duże zainteresowanie i podpowiedzi ;) Części suszą się po kąpieli więc zapewne sklejanie zacznę jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 20 Kwietnia 2012 Share Napisano 20 Kwietnia 2012 Pamiętaj aby felgi odizolować od opon. W niektórych modelach zdarzało się, że plastik reagował z gumowymi oponkami i wyglądało jak rozpuszczane. Wystarcza jedna warstwa taśmy klejącej i jest git. Potem możesz sobie felgę normalnie malować. Niestety samo pomalowanie farbą czasem nie wystarczy, bo przy zakładaniu oponki farba może "zleźć" i jest bieda. Niekoniecznie może w Twoim modelu taka reakcja zajść ale lepiej na zimne dmuchać. Kurcze ModelPoint robi fajną lufę do niego ale jak to sprowadzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 20 Kwietnia 2012 Co do tych uchwytów to jakiej grubości drut potrzebny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rhinoceros Napisano 20 Kwietnia 2012 Share Napisano 20 Kwietnia 2012 Paweł ma rację- sam to przerabiałem- po kilku dniach felgi mi się rozpuściły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 21 Kwietnia 2012 Share Napisano 21 Kwietnia 2012 Całkiem niedawno walczyłem z tym modelem. Planujesz jakieś waloryzacje? Link do mojego BTR-a viewtopic.php?f=87&t=26076&hilit=Stojkovic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 22 Kwietnia 2012 Oprócz uchwytów ( czekam jeszcze na podpowiedź ) raczej nie, ewentualnie jakieś liny sam zrobie. Myślałem jeszcze nad zrobieniem wnętrza z tego względu, że mam zamiar umieścić jedną figurkę więc będzie jeden właz otwarty przez który zapewne będzie widać część wnętrza, dodatkowo nie mam zamiaru reszty włazów przyklejać na stałe tylko żeby mogły się otwierać. Tylko fajnie się mówi zrobić wnętrze jak nie mam żadnych materiałów na zrobienie choćby siedzeń czy kierownicy. Z czego wy wykonujecie takie rzeczy gdy nie ma ich w zestawach? Zapodziała mi się część E26 - to zapewne Karabin maszynowy KPW. Z pozostałych modeli nie znalazłem żadnego podobnego kawałka plastiku. I teraz mam wątpliwości czy zrobić model bez tego karabinu czy spróbować wystrugać z ramki. W tym momencie walczę z wieżyczką. Jest ukończona tak w 75%. Później powrócę do kadłuba, któremu brakuje teoretycznie tylko tych nieszczęsnych uchwytów. Dzięki za link, szukałem na forum czy ktoś robił ten model ale dziwnym trafem twojego warsztatu nie znalazłem. E: No i proszę. Już znalazłem odpowiedź na moje pytanie dotyczące drutów w twoim warsztacie. . Akurat wiem, że te druciki zielone z kwiaciarni szybko znajdę w mym mieszkaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 22 Kwietnia 2012 Share Napisano 22 Kwietnia 2012 Grubość drucika nieznacznie cieńsza od tego z ramki dokladnie ci nie powiem bo dobieram eksperymentalnie co do karabinu możesz sobie go odpuścić i zrobić bez.Wnętrze bądz jego elementy robię np.z opakowań po margarynie(wszelkie ścianki itp.)siedzenia z masy modelarskiej z drugiej strony jak wsadzisz figórkę to i tak niewiele będzie widać nikt ci nie będzie tam zaglądał ,kwestia w pełni ruchomych włazów odradzam nie w tym plastiku jest zbyt kruchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 22 Kwietnia 2012 Share Napisano 22 Kwietnia 2012 Szkoda, że nie pomęczysz się z blachami, jest to męka przy tym modelu, ale dużo on zyskuje dzięki nim. Co do wnętrza, to wyjąłem zapasowe siedzenia z transporterka kfz. 251 od dragona, dźwignie zmiany biegów i kierownica z kfz. 250 od Tamiy archaicznej. Reszta to karton i jakieś blaszane pozostałości. Trzeba uważać na spasowanie tylnej części modelu z dwiema połówkami sklejonymi. Co do palących się kół, ja pomalowałem opony osobno na czarno i kołpaki osobno z felgami. Nic się nie zżera... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cortez 77 Napisano 22 Kwietnia 2012 Share Napisano 22 Kwietnia 2012 Witam, bardzo podobają mi się modele radzieckich wozów bojowych, więc trzymam kciuki i będę serdecznie kibicował, mam pytanie do Pawła, w jakim konkretnie modelu spotkałeś się z reakcją gumy kół z plastikową felgą ? pytam, bo już na kilku forach spotkałem się z tego typu przestrogą, lecz sam nie doświadczyłem i zastanawiam się czy nie jest to wina felernego zestawu . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 22 Kwietnia 2012 Share Napisano 22 Kwietnia 2012 mam pytanie do Pawła, w jakim konkretnie modelu spotkałeś się z reakcją gumy kół z plastikową felgą ? To zjawisko występowało w sklejanych przeze mnie modelach serii BTR Zwezdy. Ale koledzy którzy sklejali inne modele kołowe, też przed tym ostrzegali. Taka dziwna reakcja może ale nie musi wystąpić w Twoim modelu. Ja kupując modele BTR ze Zwezdy zawsze rozmawiałem ze sprzedawcą i otwierałem model przed zakupem. Bo zdarzało się, że kółka leżące luzem na ramkach, dosłownie "popaliły" model. Ale teraz w nowszych modelach chyba ten problem rozwiązano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 25 Kwietnia 2012 Szkoda, że nie pomęczysz się z blachami, jest to męka przy tym modelu, ale dużo on zyskuje dzięki nim. Jestem na takim etapie przygody z modelarstwem, że wolę wytrenować sklejanie i od tego modelu malowanie aniżeli tracić pieniądze na blaszki, z którymi i tak mam problemy gdy znajdują się w zestawach z modelem. Prace w toku, dziś kończę wieżę- przyklejenie lufy i jednej większej części z wyrzutnikami granatów(?). Zapewne zacznę zawieszenie, a z uchwytami jeszcze poczekam by w trakcie prac ich nie zniekształcić. W między czasie zastanawiam się jak zaoszczędzić i samemu zrobić stojak na aerograf. Mam tyle pomysłów, że sam nie wiem który najlepszy. Posiada ktoś w swoim warsztacie takiego typu stojaczek?: http://www.hobby.szeroka5.pl/product_info.php/info/p6062_MAR-AH-02-stojak-do-aerografu.html Będę wdzięczny jeśli ktoś podpowie jaka odległość jest między tymi dwoma uchwytami czerwonymi, bo przypuszczam, że ta odległość nie jest bez znaczenia. Zdjęć nie ma, ponieważ w aparacie złamała się blokada trzymająca baterie i muszę to jakoś przykleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 25 Kwietnia 2012 Share Napisano 25 Kwietnia 2012 Posiada ktoś w swoim warsztacie takiego typu stojaczek?: http://www.hobby.szeroka5.pl/product_info.php/info/p6062_MAR-AH-02-stojak-do-aerografu.html Będę wdzięczny jeśli ktoś podpowie jaka odległość jest między tymi dwoma uchwytami czerwonymi, bo przypuszczam, że ta odległość nie jest bez znaczenia. Zdjęć nie ma, ponieważ w aparacie złamała się blokada trzymająca baterie i muszę to jakoś przykleić. Nie umniejszając gotowemu wyrobowi - jesteś w stanie sam przy pomocy kombinerek i kawałka sztywnego drutu zrobić sobie taki stojaczek. Dopasowany do Twojego aerografu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 25 Kwietnia 2012 Jeszcze jedna rzecz. Do malowania używacie opóźniacza? Jakiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub97 Napisano 25 Kwietnia 2012 Share Napisano 25 Kwietnia 2012 Witaj kolego. Też mam taki aerograf od wtorku więc nie za bardzo się znam i mam go na 2 lata gwarancji i chyba nie działa mi ta regulacja ciśnienia bo nic nie robi. A model robi wrażenie, chyba trochę tego jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 25 Kwietnia 2012 Share Napisano 25 Kwietnia 2012 Witaj kolego. Też mam taki aerograf od wtorku więc nie za bardzo się znam i mam go na 2 lata gwarancji i chyba nie działa mi ta regulacja ciśnienia bo nic nie robi. A model robi wrażenie, chyba trochę tego jest. Trochę mgliście to piszesz, bo jeżeli chodzi ci o pokrętło na końcówce aero to jest ono do ustawienia maksymalnego skoku iglicy jeżeli nie masz wyczucia w palcu, gdy wciskasz spust w dół to regulujesz ilość powietrza. Natomiast na samym kompresorze znajduje się regulator którym ustawiasz ciśnienie. Przy całkowicie wkręconym masz maksymalne ciśnienie, a przy wykręconym O - wskazuje ci je manometr wkręcony do regulatora. Jeszcze jedna rzecz.Do malowania używacie opóźniacza? Jakiego? Ja używam retardera firmy Amsterdam, ale zdaje się ze Talens też produkuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 30 Kwietnia 2012 Klejenie dobiega końca. Pozostają takie drobnostki jak światła itp. Jutro zamierzam zabrać się za koła. Myślę, że 8 sztuk w jeden dzień dam radę skleić, trzeba jeszcze te 3 wielkie części złożyć ze sobą i już składając na sucho wiem, że będzie z tym bardzo dużo pracy i szpachli dużo zejdzie. Zapewne gdyby nie kłopot z połączeniem liczyłbym, że w środę już nakładałbym podkład, a tak będzie ciężko się wyrobić. Szczerze mówiąc to ten model bardzo negatywnie wpłynął na mój pogląd dotyczący Zvezdy. Pełno nadlewek, śladów po wypychaczach w najgorszych z możliwych miejsc, taki ten plastik nijaki, detale słabe. Nie wiem jak inne modele, ale dzięki temu modelowi będę omijać szerokim łukiem tą firmę. Nie wiem czemu ale po prostu nie umiem sklejać tak czysto wszystkich części jak reszta tu na forum. Przeglądając zdjęcia poniżej zauważycie zapewne mnóstwo śladów po kleju. Muszę próbować co model to staranniej kleić. Czekam na wszelkie sugestie, uwagi, porady. Przepraszam za jakość zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 2 Maja 2012 Autor Share Napisano 2 Maja 2012 Model złożony, teraz jedynie szpachle nałożyć. Pokleiłem koła. Tak jak mi radziliście owinę felgi taśmą. Jednak zastanawia mnie jedno - przyklejać opony do tych felg czy tylko je nałożyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 2 Maja 2012 Share Napisano 2 Maja 2012 Model złożony, teraz jedynie szpachle nałożyć.Pokleiłem koła. Tak jak mi radziliście owinę felgi taśmą. Jednak zastanawia mnie jedno - przyklejać opony do tych felg czy tylko je nałożyć? Zobacz jak będą się pasować na feldze. Jak będą luźne to dowiń taśmy aby wchodziły leciutko na wcisk i nie ma potrzeby przyklejania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 2 Maja 2012 Share Napisano 2 Maja 2012 Nie wiem dlaczego tak na ten model psioczysz. Nie jest taki najgorszy. Jest wymagający, ale przy odrobinie cierpliwości i spokojnego klejenia jest bardzo przyjemny. Spasowanie jest dobre, a plastik to kwestia gustu. Szkoda, że nie złączyłeś najpierw 3 części największych kadłuba, a potem kleić duperele... Teraz będziesz musiał uważać, żeby czegoś nie urwać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 2 Maja 2012 Autor Share Napisano 2 Maja 2012 Cały czas myślałem nad wnętrzem - dlatego całości nie skleiłem. Na całe szczęście obyło się bez zerwań. Powiem tak. Z tych 6 modeli, które złożyłem(3x revell, 2x hobby boss), ten w moim odczuciu miał najgorsze spasowanie. Po prostu niektóre części albo nie chciały wejść na swoje miejsce, albo np. przy klejeniu wanny z górną częścią kadłuba ciągle coś z bocznych stron przeszkadzało. Może to tylko i wyłącznie moja wina, nie będę się upierał. Na razie zbyt mało mam doświadczenia i zbyt mało widziałem modeli, które miały złe spasowanie. ;) Muszę jeszcze wyszlifować miejsca złączeń kadłuba i myślę, że mogę prysnąć podkładem. I tu do was pytanie. Gunze B-518 Mr.Base White 1000. Ile czasu musi schnąć ten podkład? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.