Czesio Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Ogólnie temat niełatwy. Bo nie tylko sam emtalizer musi być położony idealnie ale też podkład. Nie wspominając o przygotowaniu modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Coś zaczynam czuć presję Panowie... Zaczynam poważnie myśleć w wrzuceniu tego w warsztat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Jak masz kasę zainwestuj w Alcady, najlepiej byłoby w super mettalic ale farbka kosztuje 70zł.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Marak Mustangi miały różnego rodzaju blachy poszycia, stąd różne odcienie, ponoć co najmniej 5 różnych. Mógłbyś to, proszę rozwinąć? Jakieś szczegóły? Co znaczy różnego rodzaju, dlaczego co najmniej itp. No i dlaczego ponoć? Bardzo to jest ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Z tego co ja wiem każda blacha na "Srebrnym Mustangu" była w innym odcieniu i ponoć nie dało rady znaleźć takiej samej w takim samym odcieniu. Nie wiem dlaczego tak, ale każda była inaczej polerowana? A może tak wygląda jak na zdjęciu co wrzucił RAV i zależy pod jakim kątem się patrzy? pod innym będzie jaśniejsza pod innym ciemniejsza? To w sumie też trudno sprawdzić i trzeba by sprawdzać przy oryginalnym dosłownie z tamtych czasów (przenieść się w czasie) ... A zrobić coś takiego żeby było tak to potrzeba by było tyle odcieni ile jest blach działowych ... niemożliwe teoretycznie jak dla mnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 W rewanżu z tego co ja wiem. Zdjęcie tu wrzucone niewiele wnosi bez komentarza. Można bez trudu znaleźć pięć kolejnych, gdzie te same panele będą jednolite i potem znowu dziesięć gdzie zróżnicowane i tak bez końca. Rzecz nie dotyczy tylko Mustanga. Jest związana z technologią produkcji, a ta była z grubsza jednaka dla ówczesnego amerykańskiego przemysłu lotniczego. Mustangi w całości pokryte były alcladem (dural), z wyjątkiem pasów przy wydechu ze stali nierdzewnej i fragmentów lotek także z kwasówki. Alclad był jednak różnego typu - wymuszał to proces technologiczny formowania blach. Nieco inny materiał stosowano w miejscach gdzie panele miały skomplikowane przestrzennie kształty, a inny gdzie były niemal płaskie. Dodatkowo dochodziły takie procesy jak trawienie kwasem miejsc, gdzie stosowano spawanie. Jednak różnice kolorystyczne były symboliczne. Większe znaczenie ma tu kierunek walcowania i wykańczania blachy i jego umiejscowienie na samolocie wpływające na odbicie swiatła (tu nie potrzeba maszyny czasu, to zjawisko jest powszechnie znane), patyna nabrana przez utlenianie i w wyniku reakcji z gazami wydechowymi, utrzymanie przez obsługę - zabiegi konserwacyjne, mycie, polerowanie itd. Na ostateczny wygląd samolotu składają się wszystkie te czynniki i co gorsza oglądany pod różnymi kątami i w różnym oświetleniu będzie generował różny efekt. Przełożenie pojedynczego zdjęcia na odcienie metalizera może być raczej ryzykownym rozwiązaniem, ale to tylko teoretyczna obawa, bo prób nie robiłem. Z tego co wiem... Źródło to dokumenty jak E&M dla wersji D/K, instrukcje różnego formowania aluminiowych paneli P-51 i zawracanie dupy ludziom na co dzień serwisującym i odbudowującym amerykańskie myśliwce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrBat Napisano 21 Sierpnia 2012 Share Napisano 21 Sierpnia 2012 Straciły lekko połysk bo nie użyłem selera, tylko wsio sidoluxem jechalem...(największa głupota jaka jest ale nie miałem porządnego lakieru pod ręką, a termin naglił) Selera? Mógłbyś napisać co to jest? Czy metalizery trzeba koniecznie jakoś dodatkowo zabezpieczać po pomalowaniu i polerce? Czy kalki można kłaść bezpośrednio na metalizer (ostatecznie jest to gładka i błyszcząca powierzchnia) czy jednak lepiej dać jakiś lakier? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 21 Sierpnia 2012 Share Napisano 21 Sierpnia 2012 Do Greatgonzo Dzięki za bardzo dobre wyjaśnienie sprawy. W odróznieniu od kolegi RAV uważam, że wnosi ono więcej niż niejedno zdjęcie. Jeśli zdjęcie przyjąć jako pewnik, to jak mam pomalować mojego F-104 który na jednym zdjęciu ma usterzenie błękitne, na drugim niebieskie, na kolejnym ciemnoniebieskie, a na jeszcze innym granatowe. Może warto wziąć pod uwagę, że (zwłaszcza) kolory metaliczne na zdjęciu potrafią diametralnie zmienić barwę i odcień. Wystarczy przesunąć się o metr, a odbicia będą całkiem inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2012 A jakby próbować suchym pędzlem jakoś lub próbować inaczej (w różne strony) polerować każdą z blach po pomalowaniu tylko jednym odcieniem to czy efekt by nie wyszedł "w miarę" podobny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpnia 2012 Wybaczcie że post pod postem ale temat stanął a odpowiedzi nie uzyskałem co powinienem zrobić na moje możliwości, a nie ukrywam że mi się śpieszy ... :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 Suchy pędzel w przypadku MM da ci rysy, a nie cieniowanie. Polerowanie kierunkowe z mojego doświadczenia daje niewiele. Moim zdaniem, w twoim przypadku, najlepiej kupić 3 odcienie MM np Steel, Aluminium i Magnesium. Ewentualnie jeszcze Burnt Metal dla delikatnego przypalania blach. Wyniesie Cię to tyle co jeden Alclad, a możliwości będziesz miał większe - wymieszasz sobie co najmniej 6 odcieni oprócz kolorów podstawowych. Tylko zwróć uwagę żeby kupować MM z serii buffing. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpnia 2012 No i będę miał 6 odcieni - ok. I jak mam to pomalować aero? Czy myślałeś o pędzlu gdzie u mnie odpada. Nie rozumiem wytłumacz jak powinienem pomalować żeby był owy efekt ? ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 A słyszałeś o taśmach maskujących ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 A słyszałeś o taśmach maskujących ? Tylko przed taśmą najpier sealer na pomalowane miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpnia 2012 taak coś mi się obiło o uszy... i miałbym każdą z wybranych "blach" zamaskować na sealer'a przed położeniem innego koloru... czasochłonne i pytanie czy rzeczywiście by wyszło ... Jakieś rady dotyczące ciśnienia itp.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 ...Tylko zwróć uwagę żeby kupować MM z serii buffing Oświeć mnie kolego. Mam 10 metalizerów MM, ale na żadnym nie pisze buffing. Co to oznacza i jak je rozpoznać? Do Liteonit1 Mnie metalizerami maluje się najlepiej ze wszystkich farb. W moim aero (dysza 0,3 adler) przechodzą już od 1,5 bara, ale ustawiam w granicach 2 i ograniczam przepływ żeby aero nie chlapał za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 Miałem zapytać o to samo.. Tutaj widać ze trochę różnią się kolorem np. Burnt Iron nie wiem jak to ma się do rzeczywistości : http://www.testors.com/category/145620/Metalizer_Enamel_Paint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpnia 2012 Do Liteonit1 Mnie metalizerami maluje się najlepiej ze wszystkich farb. W moim aero (dysza 0,3 adler) przechodzą już od 1,5 bara, ale ustawiam w granicach 2 i ograniczam przepływ żeby aero nie chlapał za dużo. No to tak jak u mnie jest ;] Oświeć mnie kolego. Mam 10 metalizerów MM, ale na żadnym nie pisze buffing. Co to oznacza i jak je rozpoznać? Z tego co wiem to chodzi, że jest farba przystosowana do polerki ... Ale nigdy nie miałem, nie wiem, mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 Miałem zapytać o to samo.. Tutaj widać ze trochę różnią się kolorem np. Burnt Iron nie wiem jak to ma się do rzeczywistości :http://www.testors.com/category/145620/Metalizer_Enamel_Paint I znów okazuje się, że człowiek uczy się całe zycie i głupi umrze. Przypadkowo nie mam żadnego z serii non buff. Tylko np. wszystkie od 1401 do 1405 gdzie nic nie pisze. Tylko na jednym 1415 jest napisane buffing metalizer. Do tej pory myślałem, że te non buffing to metalizery które maja matową powłokę. A może właśnie trzeba brać non buffing, żeby bez polerowania otrzymać powłokę lustrzaną tak jak Gunze super metalic. Jak ktoś wie, proszę o info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 23 Sierpnia 2012 Share Napisano 23 Sierpnia 2012 Buffing są o wiele lepsze. Jak masz dobrą podstawę pod farbę, to można zrobić blisko lustro. Testowałem z 1401 i efekt mnie zaskoczył. Wada jest taka, że trzeba powierzchnię zabezpieczyć, bo się ściera od palców. Steel buffing http://www.mojehobby.pl/products/1402-Stainless-Steel-Metalizer.html Steel non-buffing http://www.mojehobby.pl/products/1420-Steel-Non-Buff-Metalizer.html Na stronie Model Mastera jest opisane wszystko co potrzeba. Malowanie (ciśnienie, odległość aero), rozcieńczanie, mieszanie, maskowanie itd. Jakie macie doświadczenia z Sealerem? U mnie nierozcieńczony lekko matowi powłokę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 23 Sierpnia 2012 Share Napisano 23 Sierpnia 2012 Owszem, ale ja to sobie cenię, bo modeli takich samolotów raczej nie robię: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 23 Sierpnia 2012 Share Napisano 23 Sierpnia 2012 No to spoko. Wydaje mi się, że lepszy efekt, przynajmniej dla mnie, daje sidolux. I lepiej się po nim maskuje. A wracając do serii non-buff, to w większości przypadków nie polecam ich od wykańczania dużych powierzchni. Mają stosunkowo duże ziarno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 25 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 25 Sierpnia 2012 To robię tak: Kupuję 3 kolory "ala" Alu MM + Sealer czyli: Steel, Aluminium, Magnesium Mieszam i wychodzą mi podobne do siebie odcienie. Maluję odpowiednie blachy odpowiednimi odcieniami po czym od razu pryskam na to Sealer. Maskuję pomalowane i zabezpieczone blachy i maluję kolejne innym odcieniem. Operację powtarzam, aż do pokrycia całej powierzchni przez odpowiednie odcienie. Na Sealer nakładam kalkomanie. Pryskam cienką warstwę sidoluxu zabezpieczającą kalki. I co? jeszcze na to błyszczący lakier też MM? Bo przydałby się wash delikatny. Zrobić to na sido i finał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 25 Sierpnia 2012 Share Napisano 25 Sierpnia 2012 Jak masz zamiar stosować Sido, to odpuść sobie Sealer. Albo to albo to, bo dwa nie ma sensu. Jak dasz za grubo Sealera, to też będzie słabo, stracisz efekt metalu. Lakieru błyszczącego już bym w ogóle nie dawał. Albo chcesz mieć efekt metalu i wtedy dajesz cienko sealera, albo efekt lakierowanego metalu i wtedy tak jak piszesz. Sidolux słabo "trzyma się" metalizerów, prawie cały spływa, więc jedna warstwa pod washa wystarczy i nie zepsuje efektu, ale potem już nic nie lakieruj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 25 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 25 Sierpnia 2012 A można Sealer nakładac pędzelem jak sido czy raczej cienko prysnąć i będzie ok? I jeszcze sprawa jak się będzie trzymało warstewka sido na sealerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.