Jump to content
damian70n

F-16D block 52+ 1/48 Kinetic , Eduard, Aries

Recommended Posts

Witam !

Chciałbym wam zaprezentować mój ostatni model którym jest polski F-16D "4076".

Model sklejało się przyjemnie ,dysza wylotowa wymagała nieco pracy ,ale efekt końcowy przekroczył me oczekiwania .Okablowanie w lukach podwozia było istną udręką ,a szew który był na owiewce przyprawił mnie o kilka siwych włosów .

SAM_0105.jpg

SAM_0107.jpg

SAM_0108.jpg

SAM_0109.jpg

SAM_0110.jpg

SAM_0112.jpg

SAM_0114.jpg

SAM_0116.jpg

SAM_0117.jpg

SAM_0118.jpg

SAM_0127.jpg

SAM_0125.jpg

SAM_0124.jpg

SAM_0122.jpg

SAM_0121.jpg

Zapraszam do oceny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawnie wykonany model Można się przyczepić do niezbyt udanego odwzorowania kamuflażu, ale poza tym reszta na plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie się podoba, ale:

- klapy!

- oznaczenia na zbiornikach są obrócone o 90 stopni

- brakuje anteny mieczowej pod wlotem

- nie ta odmiana wyrzutni rakiet

- nie posiadamy bomb CBU

- choć to nie błąd, zazwyczaj w tej konfiguracji AIM-120 są na pylonach zewnętrznych

- fatalnie wklejone wyrzutnie flar, nie pomalowane właściwym kolorem

ale i tak pewnie cieszy oko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjemny, ale do uwag Kolegów bym dodał krzywo wklejony pylon z bombami na prawym skrzydle. Wyraźnie "zezuje" w innym kierunku niż np amraam obok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I owiewka chyba wyskoczyła z prawego zawiasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ogólnie się podoba, ale:

 

- oznaczenia na zbiornikach są obrócone o 90 stopni

 

 

Ja miałem ten sam problem. Instrukcja tak każe nam to przykleić. I bym lekko zabarwił owiewkę na delikatny brąz. Ogólnie całkiem ładnie wyszedł Ci Jastrząbek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie z tą owiewką miałem problem bo po pomalowaniu jej farbą hobby color ,,smoke grau"

za pomocą aerografu natychmiast zrobiła się matowa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zdradzę Ci patent, że Ci nie będzie matowiało. Otóż odlej sobie trochę sidoluxu do jakiegoś słoiczka i wsyp trochę herbaty, odczekaj jakiś czas aż zrobi się brązowa, możesz później ewentualnie dosypać więcej jak będzie za jasna. Później zamaskuj maskolem obramowania zamocz odłóż na jakąś szmatkę (mokrą) i odczekaj parę godzin zobacz efekt jak będzie zadowalający maskol zerwij, jak za mało zamocz jeszcze raz. Tym sposobem robiłem w swojej Sufie i efekt był o dziwo lepszy niż Tamiya smoke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy nasze CFT mają taki sam kolor jak reszta maszyny? W przypadku F-16I jest zauważalna różnica w kolorze?

 

Cos mi sie wydaje że przekombinowales z uzbrojeniem bardziej niżby na to young wskazywal. Podczepiłeś AIM-120 pod pylon dla AIM-9 a AIM-9 pod pylon dla AIM-120. W dodatku AAIM-120 powinna mieć swoje miejsce na końcówce skrzydla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cos mi sie wydaje że przekombinowales z uzbrojeniem bardziej niżby na to young wskazywal. Podczepiłeś AIM-120 pod pylon dla AIM-9 a AIM-9 pod pylon dla AIM-120. W dodatku AAIM-120 powinna mieć swoje miejsce na końcówce skrzydla.
Tak dla ścisłości w F-16 nie ma wydzielonych oddzielnych pylonów dla sidewinderów i amraamów. Faktem jest, że na modelu autor z niewiadomego powodu użył pylonów starego (pod skrzydłem) i nowego typu (na końcówce skrzydła) co jest błędem, ale jeśli idzie o aspekt techniczny to można podwieszać rakiety zamiennie.

 

Faktem też jest, że przy takim układzie podwieszeń jak powyżej AAIM-120 jest zazwyczaj umieszczany na końcówkach i ma to uzasadnienie ponoć w lepszym balansie aerodynamicznym, ale bez problemu można znaleźć zdjęcia z AIM-9 w tych miejscach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktem jest, że na modelu autor z niewiadomego powodu użył pylonów starego (pod skrzydłem) i nowego typu (na końcówce skrzydła) co jest błędem,

 

Wkleiłem pylony tak jak wskazuje instrukcja .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wkleiłem pylony tak jak wskazuje instrukcja .
No to znamy przyczynę... Cóż, to kolejny przykład na to, że instrukcji nie można traktować bezkrytycznie. Należy opierać się przede wszystkim na zdjęciach, których jeśli chodzi o polskie F-16 jest mnóstwo i to świetnych jakościowo. Jeśli się inwestuje sporo własnej pracy, do tego dodatki eduarda, airesa, to warto zadać sobie także trochę trudu na dokładniejszy reserch i przygotowanie merytoryczne.

 

Zresztą, nawet fotka na pudełku wyraźnie pokazuje jak powinno to wyglądać, w polskich F-16 są pylony nowszego typu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cos mi sie wydaje że przekombinowales z uzbrojeniem bardziej niżby na to young wskazywal. Podczepiłeś AIM-120 pod pylon dla AIM-9 a AIM-9 pod pylon dla AIM-120. W dodatku AAIM-120 powinna mieć swoje miejsce na końcówce skrzydla.
Tak dla ścisłości w F-16 nie ma wydzielonych oddzielnych pylonów dla sidewinderów i amraamów. Faktem jest, że na modelu autor z niewiadomego powodu użył pylonów starego (pod skrzydłem) i nowego typu (na końcówce skrzydła) co jest błędem, ale jeśli idzie o aspekt techniczny to można podwieszać rakiety zamiennie.

 

Faktem też jest, że przy takim układzie podwieszeń jak powyżej AAIM-120 jest zazwyczaj umieszczany na końcówkach i ma to uzasadnienie ponoć w lepszym balansie aerodynamicznym, ale bez problemu można znaleźć zdjęcia z AIM-9 w tych miejscach.

 

 

Nie do końca. Po pierwsze jak sam zauważyłeś jest zasada żeby cięższe AIM-120 mocować na krawędziach skrzydeł. Nikt tu nie mówi że nie można zainstalowac tam AIM-9 ale najczesciej w konfigureacji do walki powietrznej gdzie uzywa się AIM-120 i AIM- 9 to 120 będzie na zewnętrznych a 9 na podskrzydłowych. To co nazywasz pylonem nowego tylu to LAU-128 zaprojektowany do użycia z AIM-120 oraz najnowszymi generacjami AIM-9 (ale też np. Python 5). Nie słyszałem o możliwości odpalania AIM-120 za starego jak to nazywasz, raila. nazywa sie on S210 spotkałem się rowniez z nazwą 16S210 i jest przeznaczony tylko do AIM-9, co więcej seria X nie może być z niego odpalana. W instrukcji kinetica opisano go jako LAU-114 ale ta nazwa najczęściej odnosi się do zdwojonego raila używanego np. na A-10. Nie zapominaj, że pylon to nie tylko szyna do odpalenia pocisku ale datalink umożliwiajacy transfer informacji.

 

Instrukcja podaje jasno i przejżyście co na czym i gdzie powinno byc zaczepione, zobacz np na ostatnia strone z tabelka uzbrojenia.

 

Na naszych sa nowe LAU-128 bo i sprzęt który mamy jest przystosowany do ich wykorzystania a ze "starszych" nie odpalimy ani AIM-9X ani AMRAAMa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywód ciekawy, ale nigdzie nie napisałem, że można odpalać amraamy z S210, zwróciłem tylko uwagę o niewłaściwym zastosowaniu tego pylonu w polskim F-16, co można uznać za błąd merytoryczny. Samo założenie AIM-120 czy AIM-9 w określone miejsce na LAU-128 ma tu drugorzędne znaczenie i moim zdaniem trudno to uznać za błąd albo konfigurację niemożliwą.

 

A instrukcja modelu jak widać wyżej doskonała nie jest, bo skądś się ta pomyłka autora wzięła...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Faktem jest, że na modelu autor z niewiadomego powodu użył pylonów starego (pod skrzydłem) i nowego typu (na końcówce skrzydła) co jest błędem, ale jeśli idzie o aspekt techniczny to można podwieszać rakiety zamiennie.

 

A to napisał pokątnu gajowy z Koziej Wólki. Sory, to pisz jaśniej dla mnie z tego stwierdzenia wygląda jasno, że twierdzisz, iz takiety można podwieszać zamiennei e na dwa wymienione raile.

 

Nie ma co zrzucać winy na instrukcje bo ta jednoznacznie skazuje co należy uzyć mocując AIM-130 i AIM-9X. Możesz sprawdzic sam: http://www.mojehobby.pl/products/F-16D-Hawk-Block-52-HAF-Poland-AF.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie wyraziłem się nazbyt precyzyjnie Kolego MCzarnowicz, chodziło mi o to że przy zastosowaniu właściwych pylonów istnieje techniczna możliwość mocowania rakiet zamiennie, co jest zgodne z prawdą. Natomiast Twoja wypowiedź jakoby

Podczepiłeś ... AIM-9 pod pylon dla AIM-120. W dodatku AAIM-120 powinna mieć swoje miejsce na końcówce skrzydla.
jest po prostu bzdurna, bo sugeruje że AIM-120 ma swoje jedyne i wyłączne miejsce do podwieszenia, co jest ewidentną nieprawdą i dlatego pozwoliłem sobie na sprostowanie.

 

Uwaga co do instrukcji powinna być skierowana do wykonawcy modelu a nie do mnie.

 

Myślę, że temat został wyjasniony, przynajmniej z mojej strony jest to EOT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natomiast Twoja wypowiedź jakoby
Podczepiłeś ... AIM-9 pod pylon dla AIM-120. W dodatku AAIM-120 powinna mieć swoje miejsce na końcówce skrzydla.
jest po prostu bzdurna, bo sugeruje że AIM-120 ma swoje jedyne i wyłączne miejsce do podwieszenia, co jest ewidentną nieprawdą i dlatego pozwoliłem sobie na sprostowanie.

 

 

Nie jest Kolego bzdurna, bo... AIM-120 ma dedykowany dla siebie pylon. Ze starego raila dla AIM-9 nie odpalisz AIM-120 a autor modelu pod taki pylon podczepil 120.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam,

Model zacny ale mogłeś go robić dłużej.

Pozdrawiam

Rozumiem, że gdyby ten model był robiony dłużej (np. przeleżał zaczęty w pudle trzy miesiące) to byłoby ok ? Błędy, które wymienili przedmówcy już nie miałyby znaczenia? Znam takich, którzy w dwa tygodnie robią naprawdę mistrzowskie modele, oraz takich, którzy po dwóch latach pracy gniota prezentują . Nie ma reguł jeśli chodzi o czas ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.