moralezz Napisano 28 Września 2012 Autor Share Napisano 28 Września 2012 Pytanie odnośnie koloru wnęk zadałem dlatego, że ja mam takie zdjęcie komory podwozia przedniego - ze słynnego już egzemplarza z numerem bocznym 388, prezentowanego w Paryżu. Nie wiem jak duże jest tu przekłamanie kolorów, ale wygląda mi to na siakiś oliwkowy . Jeżeli chodzi o komory podwozia głownego, to generalnie są one malowane szarym, tak jak pisze smialus. A tak wracając do wnęk - w moim modelu troszeczkę je tuninguje, bo w zestawie jest zupełnie goło. Do końca nie jestem zadowolony - trochę za dużo supergluta w niektórych miejscach, psuje cały efekt. Mam nadzieję, że po ostatecznym malowaniu i washu nie będzie jakoś specjalnie tego widać. Podobne zabiegi czekają wnęki podwozia głównego, ale to dopiero po połączeniu obu połówek kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boros Napisano 28 Września 2012 Share Napisano 28 Września 2012 Taki brudny kremowy jak na mój gust. A myślałeś o tym by do białego dodać odrobinę ciemnej żółci później wash i powinno być ok. Bo tak jak jest teraz to mi się wydaje że to jest zbyt białe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 28 Września 2012 Autor Share Napisano 28 Września 2012 Taki brudny kremowy jak na mój gust. A myślałeś o tym by do białego dodać odrobinę ciemnej żółci później wash i powinno być ok. Bo tak jak jest teraz to mi się wydaje że to jest zbyt białe. Na razie, to ja tylko psiknąłem białym podkładem - na kolor właściwy ( na który notabene jeszcze się nie zdecydowałem ) jeszcze przyjdzie pora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 28 Września 2012 Share Napisano 28 Września 2012 Ten kolor który prezentujesz mi najbardziej podchodzi pod Zinc Chromate delikatnie przybrudzony. Widzisz co samolot może inaczej co seria to inny kolor. 388 był samolotem pokazowym i w sumie jednym z pierwszych jakie weszły do służby. W późniejszych czasach ewaluowały i kolory były inne. Jak dasz ten prezentowany u siebie na zdjęciach też nie będzie zły. A co do wnęk to chyba lepiej to zrobić przed złożeniem kadłuba. Przynajmniej ja tak robiłem. Po złożeniu kadłuba będziesz miał nieco ograniczone pole manewru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boros Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Co tu tak cisza nastała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Proponuję zajrzeć na stronę http://ru-aviation.livejournal.com/1107470.html może się coś przyda. Pzdr. Masz u mnie browar za tego linka. Są tu zdjęcia detali, których szukałem od miesiąca. BTW, rosyjska wersja systemu fly-by-wire: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 5 Października 2012 Autor Share Napisano 5 Października 2012 Mała aktualizacja. Poprawiłem komory podwozia głównego - poniżej zdjęcie tego co jest w zestawie. Musiałem dorobić wycięcie w miejscu zaznaczonym na czerwono: Po korekcie prezentuje się już bardziej przyzwoicie: Całość oczywiście doszlifuje podczas ostatecznego montażu wloty-kadłub. Jak już jesteśmy przy wlotach - podłubałem przy nich troszeczkę. Poszło mnóstwo szpachli, żeby je choć trochę doprowadzić do jakiegoś wyglądu. Za siatką zabezpieczającą silnik przed zanieczyszczeniami i tak niewiele będzie widać, aczkolwiek wyglądały one po sklejeniu tak tragicznie, że trzeba było coś z tym zrobić. Wloty generalnie są już gotowe do zmontowania z kadłubem, a wszelkie poprawki dopiero po wklejeniu. Czas najwyższy zabrać się za kadłub i pomalutku nadawać Suczce kształtów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Sprawdz dokladnie, wydaje mi sie ze siatki we wlotach w tej pozycji sa dopiero po uruchomieniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 5 Października 2012 Autor Share Napisano 5 Października 2012 Marku - jest tak jak piszesz, ale tą kratkę dałem tylko ze względu na tragiczne wykonanie wlotów, w celach maskujących . Żeby wszystko w miarę merytorycznie się zgadzało, na koniec wsadzimy najwyżej jakiegoś lotczika do kabiny ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz BIS Napisano 10 Października 2012 Share Napisano 10 Października 2012 Masz u mnie browar za tego linka. Są tu zdjęcia detali, których szukałem od miesiąca. BTW, rosyjska wersja systemu fly-by-wire: Ostach - trzymam za słowo. Nie chcę się czepiać, ale aerograf trochę "pluje". Przy camo będzie problem. Nie mogę się doczekać pomalowanego modelu. Czy to będą wyraźne kolory, czy taki z zatartymi kolorami mocno wyeksploatowanego samolotu. Odsyłam do fajnego artykułu na ten temat w nr 1/2004 czasopisma МИР АВИАЦИИ. Artykuł oczywiście w języku rosyjskim i dotyczy 689 pułku gwardyjskiego, ale opis malowania i lotniskowych podmalówek dotyczy właściwie wszystkich, długo eksploatowanych Su. W razie trudności ze zdobyciem - mogę zeskanować w kolorze czasopismo i przesłać na priv. Jestem na etapie budowy modeli Su-27 jedno- i dwumiejscowej w 1/32, dlatego pilnie śledzę ten wątek. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 10 Października 2012 Share Napisano 10 Października 2012 ta siatka we wlotach to jakiś dedykowany zestaw czy inwencja własna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 11 Października 2012 Autor Share Napisano 11 Października 2012 Nie chcę się czepiać, ale aerograf trochę "pluje". Przy camo będzie problem. Nie mogę się doczekać pomalowanego modelu. Czy to będą wyraźne kolory, czy taki z zatartymi kolorami mocno wyeksploatowanego samolotu. Odsyłam do fajnego artykułu na ten temat w nr 1/2004 czasopisma МИР АВИАЦИИ. Artykuł oczywiście w języku rosyjskim i dotyczy 689 pułku gwardyjskiego, ale opis malowania i lotniskowych podmalówek dotyczy właściwie wszystkich, długo eksploatowanych Su. W razie trudności ze zdobyciem - mogę zeskanować w kolorze czasopismo i przesłać na priv. Pzdr. Plucie aerografu już wyeliminowane - po prostu miałem założoną dyszę 0.5, a do tego delikatnie skrzywioną iglicę na końcu. Założyłem dyszę 0.25 mm i jest wszystko OK. Jeżeli chodzi o malowanie - chciałbym je zrobić ze śladami eksploatacyjnymi, otarciami, zaciekami itp., aczkolwiek nie wiem jak mi to wyjdzie - nigdy tego nie robiłem. Suczki z Chojny nie wyglądały na mocno "zmęczone" (przynajmniej na zdjęciach które mam): Będę chciał uzyskać podobny efekt - zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli chodzi o skany tego czasopisma - jak nie będzie to wielki problem to bardzo bym prosił o nie. Z góry dziękuję. ta siatka we wlotach to jakiś dedykowany zestaw czy inwencja własna ? Siatki we wlotach to element zestawowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 11 Października 2012 Share Napisano 11 Października 2012 Nie były zmęczone dlatego, że to były nowe samoloty. Ale bądź co bądź ślady jakieś tam nosiły, przykładem są zdjęcia, mało ale są. Nieźle Ci idzie. A masz więcej zdjęć z Chojny?? Jakich zdjęć jeszcze potrzebujesz?? Mam sporo ciekawych zdjęć, pisz jakie trzeba będę wrzucał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz BIS Napisano 11 Października 2012 Share Napisano 11 Października 2012 Jeśli chodzi o skany tego czasopisma - jak nie będzie to wielki problem to bardzo bym prosił o nie. Z góry dziękuję. Wysłałem info na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 15 Października 2012 Autor Share Napisano 15 Października 2012 Nie były zmęczone dlatego, że to były nowe samoloty. Ale bądź co bądź ślady jakieś tam nosiły, przykładem są zdjęcia, mało ale są. Nieźle Ci idzie. A masz więcej zdjęć z Chojny?? Jakich zdjęć jeszcze potrzebujesz?? Mam sporo ciekawych zdjęć, pisz jakie trzeba będę wrzucał. Jeżeli chodzi o zdjęcia"polskich" Su-27 (Chojna, Kluczewo) to mam ich bardzo mało, a tych w dobrej jakości to tylko kilka. Reszta to skany z różnych czasopism. Więc byłbym wdzięczny za każdą fotke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 15 Października 2012 Share Napisano 15 Października 2012 Z Chojny mam bardzo mało zdjęć. A mam sporo zdjęć szczegółów które jak będziesz potrzebował to pisz poszukam u siebie i w stawie. A jak tam postępy prac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 15 Października 2012 Autor Share Napisano 15 Października 2012 A jak tam postępy prac?? Pomalutku do przodu - ostatnio mam mało czasu, więc prace idą mizernie. Aktualnie walczę z bryłą kadłuba - obie połówki sklejone ze sobą, przyklejone wloty, wszystko wyrównane szpachlą i wyszlifowane. Ogólnie jestem miło zaskoczony spasowaniem części - po sklejeniu Tomcata z tej samej stajni bałem się, że też będzie tragedia - bo na dobrą sprawę tylko w jednym miejscu był spory babol (który i tak usunąłem przez spiłowanie), a tak to właściwie mogłoby obejść się bez szpachlowania. Dorabiana przeze mnie osłona radaru pasuje idealnie. Jak będę miał chwile czasu to zrobię i wrzucę jakieś fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz BIS Napisano 15 Października 2012 Share Napisano 15 Października 2012 Jeżeli chodzi o zdjęcia"polskich" Su-27 (Chojna, Kluczewo) to mam ich bardzo mało, a tych w dobrej jakości to tylko kilka. Reszta to skany z różnych czasopism. Więc byłbym wdzięczny za każdą fotke. Mogę się mylić, ale mam wrażenie, że pozycja z serii LOCK ON nr 17 Verlindena zawiera tzw. walkaround Su - 27 właśnie z lotniska w Chojnie. Dużo zdjęć szczegółowych i trochę sposobu malowania. Jeżeli moją wersję powstania zdjęć potwierdzą koledzy, to postaram się przesłać Tobie parę fotek z tej pozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 15 Października 2012 Autor Share Napisano 15 Października 2012 Mogę się mylić, ale mam wrażenie, że pozycja z serii LOCK ON nr 17 Verlindena zawiera tzw. walkaround Su - 27 właśnie z lotniska w Chojnie. Dużo zdjęć szczegółowych i trochę sposobu malowania. Jeżeli moją wersję powstania zdjęć potwierdzą koledzy, to postaram się przesłać Tobie parę fotek z tej pozycji. Mateusz, mam skany tego LOCK ON'a - faktycznie jest to walkaround Su-27 stacjonujących w Polsce, ale w bazie w Kluczewie. Rozpoznać to można po kolorach numerów taktycznych - te z Kluczewa miały czerwony kolor, z Chojny zaś niebieski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 15 Października 2012 Share Napisano 15 Października 2012 Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojot92 Napisano 15 Października 2012 Share Napisano 15 Października 2012 Moralezz, połówki kadłuba skleiłeś za raz, czy jakoś częściami kleiłeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 16 Października 2012 Autor Share Napisano 16 Października 2012 Moralezz, połówki kadłuba skleiłeś za raz, czy jakoś częściami kleiłeś?? Sklejałem na 3 razy superglue - zacząłem od tyłu czyli od "żądła" do skrzydeł, następnie skrzydła i na koniec fragment od skrzydeł do osłony radaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz BIS Napisano 16 Października 2012 Share Napisano 16 Października 2012 Mateusz, mam skany tego LOCK ON'a - faktycznie jest to walkaround Su-27 stacjonujących w Polsce, ale w bazie w Kluczewie. Rozpoznać to można po kolorach numerów taktycznych - te z Kluczewa miały czerwony kolor, z Chojny zaś niebieski. Ok. Nie interesowałem się historią Su-27 na terenie Polski, bardziej interesuje mnie historia jednostek gwardyjskich w byłym ZSRR i Rosji. Dzięki za informację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 18 Października 2012 Autor Share Napisano 18 Października 2012 Mateusz nie wiem czy znasz tą stronę - kopalnia zdjęć, różnych schematów i malowań Su-27 http://www.mycity-military.com/Avioni/Suhoj-Su-27-Flanker.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 28 Października 2012 Autor Share Napisano 28 Października 2012 Dawno nic nie wrzucałem z warsztatu, a że teraz trochę więcej czasu to prace nad modelem drgnęły... Jedyny duży babol jaki do tej pory trafił się w wypraskach - wszystko się jednak pięknie dało zeszlifować więc po kłopocie Miejsce z największą ilością położonej szpachli - łączenie wlotów powietrza z kadłubem: Generalnie w ostatnim czasie walka trwała ze skrzydłami, a głównie z klapami tylnymi i przednimi, w celu ich w miarę poprawnej konfiguracji dla samolotu będącego na stojance (a takowy zamierzam wykonać) oraz usterzeniem ogonowym i dyszami silników. Model przygotowany do położenia podkładu, co mam nadzieję uda mi się zrobić jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.