Jump to content
moralezz

Su-27 582 PLM Academy 1/48

Recommended Posts

Witam w moim drugim warsztacie. Tym razem będzie to relacja z budowy rosyjskiego (radzieckiego) Su-27 w barwach 582 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego, stacjonującego na lotnisku w Chojnie. Konkretnie będzie to ten egzemplarz (kalki Hi-decal):

 

1.jpg

 

Na pierwszy ogień poszło poprawianie linii podziału blach - niektóre kończyły się w nieodpowiednich miejscach, albo były ledwo zaznaczone.

Aktualnie "siedzę" w kokpicie. Po raz pierwszy zdecydowałem się na blaszki Eduarda i fotel Airesa - rewelacyjne dodatki, w które na pewno będę wyposażał każdy następny model. Trochę mam stracha, żeby czegoś nie skopać...

 

Dla porównania K-36 zestawowy i Airesa. Pozostawiam bez komentarza

 

2.jpg

 

Fotel pomalowany i aktualnie wyposażany we wszelkiego rodzaju pasy, uprzęże, przewody i dźwignie.

 

3.jpg

 

Oczywiście wszelkie sugestie odnośnie tego modelu jak i całego warsztatu będą mile widziane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie odnośnie blaszek do fotela - które lepiej wykorzystać - te od Airesa, czy może lepiej te, które są w zestawie blaszek Edka (pomalowane)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIe zapomnij o pomalowaniu detali na szaro i na kolor metalu (złączki do inst. przeciwprzeciążeniowej i radia oraz teleskopach po bokach zagłówka). Siedzisko i oparcie zagłówka możesz też potraktować suchymi pastelami (brozy, szarości) a sam fotel suchym pędzlem z metalizerem - będzie wyglądał bardziejnaturalnie.

 

070811K36.jpg

 

k36drs.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
NIe zapomnij o pomalowaniu detali na szaro i na kolor metalu (złączki do inst. przeciwprzeciążeniowej i radia oraz teleskopach po bokach zagłówka). Siedzisko i oparcie zagłówka możesz też potraktować suchymi pastelami (brozy, szarości) a sam fotel suchym pędzlem z metalizerem - będzie wyglądał bardziejnaturalnie.

 

Spokojnie, wszystko będzie wymalowane - na chwilę obecna walczę z blaszkami, jak je ogarnę to wtedy zrobię wszystkie podmalówki. Spróbuję tego suchego pędzla z metalizerem - o tym nie pomyślałem. Dzięki Mikele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz może, jaki numer seryjny miała ta maszyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz mogę Ci podarować kabinę żywiczną Ne Omega. Bo jeśli chodzi o blaszki są tragiczne!! No i oczywiście kibicuję bo mam też go na warsztacie tyle, że z jednostki w Kluczewie. A jeśli chodzi o numer seryjny gdzieś miałem poszukam.

 

th_chojna4.jpg

 

th_chojna5.jpg

 

th_su-27_24.jpg

 

Taka ciekawostka, w Chojnie było całe dowództwo wojsk Radzieckich. Lotnisko było praktycznie nie osłonięte, zero jakiegoś zalesienia stało w szczerym polu. Po opuszczeniu w 1992 r. stacjonowało jakiś czas w Smoleńsku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiesz może, jaki numer seryjny miała ta maszyna?

 

Numer seryjny tej maszyny to 36911020412

 

Jak chcesz mogę Ci podarować kabinę żywiczną Ne Omega. Bo jeśli chodzi o blaszki są tragiczne!!

 

Czemu uważasz że blaszki są tragiczne? Jak dla mnie wyglądają świetnie, bardzo wiernie odwzorowują kokpit, aczkolwiek to mój debiut jeżeli chodzi dodatki więc się nie chcę szerzej wypowiadać. Dzięki za propozycję odnośnie kabinki - jeżeli moja pierwsza przygoda z blachami skończy się katastrofą, to na pewno się do Ciebie odezwę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem styczność z barwionymi blaszkami do owego Su. Stwierdziłem na samym starcie, że kolorystyka jest zła. I ta płaskość, wszystko jest płaskie i tak jak karambolis stwierdził widać ziarno druku, moim zdaniem są tragiczne i więcej barwionych blaszek nie kupie. Poszukam jeszcze zdjęć tego Twojego 24 bo gdzieś miałem o ile nie poszło wszystko po przypadkowym i nie zamieżonym formacie. Chojeński 24 był podobnie jak 51 Kluczewiecki maszyną flagową jednostki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miałem styczność z barwionymi blaszkami do owego Su. Stwierdziłem na samym starcie, że kolorystyka jest zła. I ta płaskość, wszystko jest płaskie i tak jak karambolis stwierdził widać ziarno druku, moim zdaniem są tragiczne i więcej barwionych blaszek nie kupie.

 

Eeee, jak dla mnie te blaszki są ok. Z kolorystyką też nie jest tak tragicznie - jak wiadomo, w rosyjskich samolotach, co seria produkcyjna to inny kolor w kokpicie - podobnie jest z Su-27, więc nie ma co narzekać. I wcale nie są takie płaskie - obawiałem się, że będzie to tylko pomalowane, ale pod palcami czuć jakieś wypukłości. Jak na moje aktualne możliwości, kokpit z blach na pewno będzie lepiej odwzorowany niż miałbym wszystko ręcznie malować w zestawie żywicznym Póki co walczę z blachami Airesa od K-36 - jakiś strasznie nerwowy jestem od jakiejś godziny. Musiałem odejść na chwilę od tej roboty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nerwówkę mam do tej pory odnośnie okablowania podwozia i wnęk. To musisz mieć jakiś inny ten kokpit bo ja miałem płaski jak kartka papieru Czekamy na kontynuację tematu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj mały update. Fotel wyrzucany gotowy:

 

5.jpg

 

I pomalutku rusza walka z kokpitem. Oto co proponuje nam zestaw:

 

6.jpg

 

Z tego względu zaopatrzyłem się w blaszki Eduarda:

 

7.jpg

 

Na początek małe przeróbki wanny kabiny - zeszlifowanie pedałów sterowych oraz wycięcie otworu technologicznego w tylnej ściance (wg. wskazań producenta blach). Przyklejona nowa tylna ściana oraz panele boczne.

 

8.jpg

 

Na sucho wszystko ładnie pasuje - teraz pora na pryśnięcie podkładem i kolorem bazowym. Tu na pewno będzie zabawa z mieszaniem farb, żeby wstrzelić się w kolor blaszek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty nie wrzucaj zdjęć fotela z jakiegoś muzeum z usuniętym tłem w Photoshopie, tylko pokaż ten z modelu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra żywica w połączeniu z blaszkami i jest super. Fotel jak dla mnie na prawdę bardzo ładny. Poczekamy na resztę kokpitu ale już po fotelu widać, że będzie git. A najbardziej czekam na fotkę porównawczą kadłuba przy np pudełku zapałek. Ten model jest ogromniasty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ty nie wrzucaj zdjęć fotela z jakiegoś muzeum z usuniętym tłem w Photoshopie, tylko pokaż ten z modelu!

:shock: Kolega najwyraźniej zrobił model fotela pilota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wszystkie opinie i cieszy mnie to, że moja praca Wam się podoba Oczywiście będę starał utrzymać dalej taki poziom tego modelu i postaram się nie zawieść oczekiwań.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numer seryjny tej maszyny to 36911020412

 

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekendowe wypociny

 

9.jpg

 

10.jpg

 

Teraz wszystko trzeba zamknąć do kupy - po przymiarce na "sucho" nie powinno być żadnych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i to jest to. Ważne, że Ci się podoba. Nie lepiej było wydać troszkę więcej i kupić żywice:

 

th_IMG_9661.jpg

 

A osłonę radaru jaką będziesz stosował?

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i to jest to. Ważne, że Ci się podoba. Nie lepiej było wydać troszkę więcej i kupić żywice

 

Tak jak pisałem wcześniej - to moja pierwsza przygoda zarówno z blaszkami jaki z żywicą. Teraz już znam plusy i minusy tych dodatków i na pewno w przyszłości już trochę inaczej podejdę do tematu. Jeżeli chodzi o kokpit, to może on nie będzie wyglądał jak ten z Twojego zdjęcia, ale po zamknięciu i dołożeniu jeszcze sporej ilości drobnych elementów oraz wszelkich "zabiegach kosmetycznych" nie powinno być tragedii

 

A osłonę radaru jaką będziesz stosował?

 

Chcę dorobić sobie ten stożek sam - mam dostęp do tokarek numerycznych, więc nie byłoby problemu. Jest tylko jedno ale - o ile na planach modelarskich tego nie widać, to słyszałem, że nie jest on symetryczny tylko lekko przesunięty z osi. Jeśli ktoś się orientuję w tym temacie to proszę o podpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przesunięty? Nie na pewno nie jest przesunięty. Nie wiem jak to określić fachowo ale np: tył nie jest w osi stożka, stożek chyli się ku dołowi Ale jest na pewno symetryczny

 

th_01-3-2003.gif

 

th_su27a.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.