Jump to content

Peterbilt Firetruck 1/25 Revell


Mark666
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Panel pompy bardzo ładnie wyszedł, wygląda świetnie. Widzę, że pomalowałeś skrzynię biegów na niebiesko - od razu wygląda bardziej interesująco. Mam kilka uwag do silnika - skąd (z którego zestawu) w ogóle pochodzi ten silnik? Ciekawą sprawą jest ten układ z dwoma turbosprężarkami, rzadko się coś takiego widzi. Podobny silnik był w zestawie "Bill Sign Trucking", ale dlatego, że ta firma (Bill Sign) zajmuje się przeróbkami silników. Uważaj proszę na ten wąż dolotowy do drugiej turbosprężarki - widać, żę się zagiął i jego przekrój się zmniejszył w tym miejscu, to cię będzie kosztowało przynajmniej te 100 koni mechanicznych Radziłbym też zrezygnować z tych drutów oplatających przewody, moim zdaniem one nie wyglądają dobrze, a i tak te rury są zwykle zrobione z blachy, nie są elastyczne, bo powietrze idące środkiem już ma spore ciśnienie, a jeszcze do tego dochodzą drgania i temperatura - lepiej, żeby to nie strzeliło.

 

Mam też pewne wątpliwości co do tych pomalowanych na srebrno pokryw dźwigienek zaworowych - czy naprawdę ta część się dzieli tak jak ty podzieliłeś kolory. Dla bezpieczeństwa najlepiej by było to dać srebrne od głowicy w górę, albo całość w kolorze silnika - ale to już by trzeba było dokładnie obadać - masz może jakieś zdjęcia oryginału?

 

A ja życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam!

 

Panel pompy bardzo ładnie wyszedł, wygląda świetnie. Widzę, że pomalowałeś skrzynię biegów na niebiesko - od razu wygląda bardziej interesująco. Mam kilka uwag do silnika - skąd (z którego zestawu) w ogóle pochodzi ten silnik? Ciekawą sprawą jest ten układ z dwoma turbosprężarkami, rzadko się coś takiego widzi. Podobny silnik był w zestawie "Bill Sign Trucking", ale dlatego, że ta firma (Bill Sign) zajmuje się przeróbkami silników. Uważaj proszę na ten wąż dolotowy do drugiej turbosprężarki - widać, żę się zagiął i jego przekrój się zmniejszył w tym miejscu, to cię będzie kosztowało przynajmniej te 100 koni mechanicznych Radziłbym też zrezygnować z tych drutów oplatających przewody, moim zdaniem one nie wyglądają dobrze, a i tak te rury są zwykle zrobione z blachy, nie są elastyczne, bo powietrze idące środkiem już ma spore ciśnienie, a jeszcze do tego dochodzą drgania i temperatura - lepiej, żeby to nie strzeliło.

 

Mam też pewne wątpliwości co do tych pomalowanych na srebrno pokryw dźwigienek zaworowych - czy naprawdę ta część się dzieli tak jak ty podzieliłeś kolory. Dla bezpieczeństwa najlepiej by było to dać srebrne od głowicy w górę, albo całość w kolorze silnika - ale to już by trzeba było dokładnie obadać - masz może jakieś zdjęcia oryginału?

 

A ja życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Dzięki. Co do silnika -- taki był w zestawie który jest już prawie muzealny. Na pudle piszą że :

 

 

Wobec przestarzałego sprzętu, korozji i problemów stałych rozpadu wśród swojej floty wolniejszych pojazdów, ojcowie miasta Burnsville postanowił nawrócić dwóch ciągników ciężarówka Peterbilt do gaśniczych pojazdów.Potężny silnik 435PS solidna i wytrzymała rama pojazdu i zawieszenie i nadbudówki aluminiowej stanowią solidną bazę

Szukałem ale nic nie znalazłem.

Masz rację , jak teraz obejrzałem te przewody to zmienię je na te z zestawu, na szczęście nie wyrzuciłem ich jeszcze

Pokrywy zaworów-- no wstyd się przyznać - podczas wklejania turbiny spieprzyłem lakier na jednej z pokryw , a nie mam już tego odcienia. Więc może to lekko przeszlifować i nanieść inny kolor albo zostawić jak jest

 

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Cześć!

 

Próbowałęm coś znaleźć i doszedłem do tego linka: http://www.scalefirehouse.com/watercooler/viewtopic.php?f=20&t=2206&start=25

 

Opisuje on historię powstania tego zestawu i może nawet namiary na jego autora, on pewnie zna odpowiedzi na większość Twoich pytań.

 

A jeśli chodzi o pokrywy popychaczy, to ja bym spróbował "od głowic w górę" je przemalować na odcień zbliżony do całego silnika. Spróbuj to jeszcze raz pomieszać - nawet jak kolor będzie minimalnie inny, to tylko doda realizmu całej maszynie. Tym nowym kolorem możesz też pomalować inne detale silnika, np. zimne części turbosprężarek, pompę paliwową, itp. - będzie wyglądało tak, jakby ktoś kiedyś przy tym pracował. Pozdrawiam i do usłyszenia

 

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Skąd się bierze takie kółeczka do zegarów, które nawiasem mówiąc wyszły ci bardzo fajnie?

 

Hey. Już mówię. Wziąłem cienki drucik telekomunikacyjny --- jeden gruby kabel a w środku wiązka różnokolorowych drucików. Zmierzyłem suwmiarką albo linijką średnicę zegarów. Poszukałem jakiegoś okrągłego patyczka --- tu pędzelka z drewnianym chwytem. Tu jednak potrzebna była suwmiarka . Poszukałem na całej długości rączki odpowiednich średnic. Zaznaczyłem ołówkiem potrzebne rozmiarowo miejsca. Dobrze jest wywiercić na początku mały otworek i początek drucika wsunąć w otwór w rączce pędzelka, Nie będzie uciekał podczas nawijania drutu na pędzelek. Potem odcinasz poszczególne kółka,prostujesz i już. Malowanie wszystkich pierścieni na rączce sprayem , jak wyschną to przyklejasz na zegarach i wsio. Ja rozrzedziłem sobie wikol na spodeczku, pierścień w pęsetę, maczałem w wikolu i na zegar.

 

 

 

Silnik po zmianach. Udało się dobrać lakier

 

v2012103101073776384879.jpg

v2012103101074965384589.jpg

 

Jeszcze delikatny wash

Link to comment
Share on other sites

Cześć!

 

Wygląda dobrze! Szkoda tylko tych śladów po wypychaczach na tych potrójnych reflektorach - wyjątkowo wredne miejsce wybrali. Pozdrawiam i życzę powodzenia

 

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Trochę okablowania --- cisza przed burzą

 

v2012110400432196819716.jpg

v2012110400433113993433.jpg

v2012110400434079333384.jpg

v2012110400434936895214.jpg

v2012110400435860194650.jpg

v2012110400452676614997.jpg

 

Na razie gotowe drzwi cysterny, a cała część gaśnicza już po clear-ze

v2012110400454050511786.jpg

v2012110400455779947029.jpg

 

Rzut okiem jak to będzie wyglądało

v2012110400460755719920.jpg

v2012110400462097104857.jpg

v2012110400485436432998.jpg

v2012110400490432042417.jpg

v2012110400491312814652.jpg

v2012110400492245468326.jpg

v2012110400493266367837.jpg

Grill będzie inny, z siatką i moooże biały

Krzychu pytałeś o farbę ----

v2012110400533477632536.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak nie chcesz, to mogę nie komentować *foch* Ciekawe, jaką dokumentację można znaleźć do tego konkretnego samochodu. Pozdrawiam i do usłyszenia

 

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Jak nie chcesz, to mogę nie komentować *foch* Ciekawe, jaką dokumentację można znaleźć do tego konkretnego samochodu. Pozdrawiam i do usłyszenia

 

Paweł

 

Paweł pewnie że chcę. Ten dzisiejszy dzień był jakiś do .... Nie wiem, szukałem, gmerałem po sieci i wielkie g. Jakiś filmik jest na you tube z parady taboru Burnsville i on tam jedzie.

--- 12- ty pojazd

v2012110623590035744906.jpg

Link to comment
Share on other sites

"Pierdoły" w pudełku wyglądają super. Spasowana całość też nieźle przygniata - będzie grubas:D Przygotowując materiał zdjęciowy dla White'a i Kenia, pilnie czekam na okablowanie Twojego Petka. BTW, ten egzemplarz na zdjęciu ma jakieś mocno terenowe opony z tyłu:D

 

Hmmm, wydawało mi się, że komentowałem wskaźniki z rewelacyjnymi obwódkami. Chyba napisałem, ale nie wysłałem posta. W takim razie - rewelka ta tablica rozdzielcza, czy jak się to zwie. Zamontowana na modelu spowoduje rozdziawienie paszczy:D

 

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Cześć! Właściwie miałem na myśli już dokumentację do tego następnego - do straży pożarnej trochę patrzyłem i jest kilka fotek na sieci, ale jeśli chodzi o coś bliższego (np. silnik!) to raczej nie ma takiej szansy. Chyba, żeby spróbować internetu 2.0, czyli znaleźć człowieka, który byłby na tyle miły, żeby zrobić fotki. U mnie, w moim Macku ta metoda się sprawdziła. Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim. A ten Kenio to wbrew pozorom auto szalejące w Europie. Należy, albo należało do producenta piwa w Bawarii Właśnie miałem coś poszukać na temat tego wytwórcy. Tak trochę odbiegnę od tematu---- do firmy zakupiono partię Autosanów w wersji midi. 9-cio metrowe autobusy . Producent wyposażył je w silniki --- Cumminsa !!

 

v2012110713503083506296.jpg

v2012110713503543982379.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.