pmroczko Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Witam! Panel pompy bardzo ładnie wyszedł, wygląda świetnie. Widzę, że pomalowałeś skrzynię biegów na niebiesko - od razu wygląda bardziej interesująco. Mam kilka uwag do silnika - skąd (z którego zestawu) w ogóle pochodzi ten silnik? Ciekawą sprawą jest ten układ z dwoma turbosprężarkami, rzadko się coś takiego widzi. Podobny silnik był w zestawie "Bill Sign Trucking", ale dlatego, że ta firma (Bill Sign) zajmuje się przeróbkami silników. Uważaj proszę na ten wąż dolotowy do drugiej turbosprężarki - widać, żę się zagiął i jego przekrój się zmniejszył w tym miejscu, to cię będzie kosztowało przynajmniej te 100 koni mechanicznych Radziłbym też zrezygnować z tych drutów oplatających przewody, moim zdaniem one nie wyglądają dobrze, a i tak te rury są zwykle zrobione z blachy, nie są elastyczne, bo powietrze idące środkiem już ma spore ciśnienie, a jeszcze do tego dochodzą drgania i temperatura - lepiej, żeby to nie strzeliło. Mam też pewne wątpliwości co do tych pomalowanych na srebrno pokryw dźwigienek zaworowych - czy naprawdę ta część się dzieli tak jak ty podzieliłeś kolory. Dla bezpieczeństwa najlepiej by było to dać srebrne od głowicy w górę, albo całość w kolorze silnika - ale to już by trzeba było dokładnie obadać - masz może jakieś zdjęcia oryginału? A ja życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diobeu Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Skąd się bierze takie kółeczka do zegarów, które nawiasem mówiąc wyszły ci bardzo fajnie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted October 30, 2012 Author Share Posted October 30, 2012 Witam! Panel pompy bardzo ładnie wyszedł, wygląda świetnie. Widzę, że pomalowałeś skrzynię biegów na niebiesko - od razu wygląda bardziej interesująco. Mam kilka uwag do silnika - skąd (z którego zestawu) w ogóle pochodzi ten silnik? Ciekawą sprawą jest ten układ z dwoma turbosprężarkami, rzadko się coś takiego widzi. Podobny silnik był w zestawie "Bill Sign Trucking", ale dlatego, że ta firma (Bill Sign) zajmuje się przeróbkami silników. Uważaj proszę na ten wąż dolotowy do drugiej turbosprężarki - widać, żę się zagiął i jego przekrój się zmniejszył w tym miejscu, to cię będzie kosztowało przynajmniej te 100 koni mechanicznych Radziłbym też zrezygnować z tych drutów oplatających przewody, moim zdaniem one nie wyglądają dobrze, a i tak te rury są zwykle zrobione z blachy, nie są elastyczne, bo powietrze idące środkiem już ma spore ciśnienie, a jeszcze do tego dochodzą drgania i temperatura - lepiej, żeby to nie strzeliło. Mam też pewne wątpliwości co do tych pomalowanych na srebrno pokryw dźwigienek zaworowych - czy naprawdę ta część się dzieli tak jak ty podzieliłeś kolory. Dla bezpieczeństwa najlepiej by było to dać srebrne od głowicy w górę, albo całość w kolorze silnika - ale to już by trzeba było dokładnie obadać - masz może jakieś zdjęcia oryginału? A ja życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam Dzięki. Co do silnika -- taki był w zestawie który jest już prawie muzealny. Na pudle piszą że : Wobec przestarzałego sprzętu, korozji i problemów stałych rozpadu wśród swojej floty wolniejszych pojazdów, ojcowie miasta Burnsville postanowił nawrócić dwóch ciągników ciężarówka Peterbilt do gaśniczych pojazdów.Potężny silnik 435PS solidna i wytrzymała rama pojazdu i zawieszenie i nadbudówki aluminiowej stanowią solidną bazę Szukałem ale nic nie znalazłem. Masz rację , jak teraz obejrzałem te przewody to zmienię je na te z zestawu, na szczęście nie wyrzuciłem ich jeszcze Pokrywy zaworów-- no wstyd się przyznać - podczas wklejania turbiny spieprzyłem lakier na jednej z pokryw , a nie mam już tego odcienia. Więc może to lekko przeszlifować i nanieść inny kolor albo zostawić jak jest Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 No cóż panel jest rewelacyjny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Cześć! Próbowałęm coś znaleźć i doszedłem do tego linka: http://www.scalefirehouse.com/watercooler/viewtopic.php?f=20&t=2206&start=25 Opisuje on historię powstania tego zestawu i może nawet namiary na jego autora, on pewnie zna odpowiedzi na większość Twoich pytań. A jeśli chodzi o pokrywy popychaczy, to ja bym spróbował "od głowic w górę" je przemalować na odcień zbliżony do całego silnika. Spróbuj to jeszcze raz pomieszać - nawet jak kolor będzie minimalnie inny, to tylko doda realizmu całej maszynie. Tym nowym kolorem możesz też pomalować inne detale silnika, np. zimne części turbosprężarek, pompę paliwową, itp. - będzie wyglądało tak, jakby ktoś kiedyś przy tym pracował. Pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted October 30, 2012 Author Share Posted October 30, 2012 Skąd się bierze takie kółeczka do zegarów, które nawiasem mówiąc wyszły ci bardzo fajnie? Hey. Już mówię. Wziąłem cienki drucik telekomunikacyjny --- jeden gruby kabel a w środku wiązka różnokolorowych drucików. Zmierzyłem suwmiarką albo linijką średnicę zegarów. Poszukałem jakiegoś okrągłego patyczka --- tu pędzelka z drewnianym chwytem. Tu jednak potrzebna była suwmiarka . Poszukałem na całej długości rączki odpowiednich średnic. Zaznaczyłem ołówkiem potrzebne rozmiarowo miejsca. Dobrze jest wywiercić na początku mały otworek i początek drucika wsunąć w otwór w rączce pędzelka, Nie będzie uciekał podczas nawijania drutu na pędzelek. Potem odcinasz poszczególne kółka,prostujesz i już. Malowanie wszystkich pierścieni na rączce sprayem , jak wyschną to przyklejasz na zegarach i wsio. Ja rozrzedziłem sobie wikol na spodeczku, pierścień w pęsetę, maczałem w wikolu i na zegar. Silnik po zmianach. Udało się dobrać lakier Jeszcze delikatny wash Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 Kolejne drobiazgi do montażu gotowe. Paka w podkładzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Jest już baza na karoserii , żarówki w reflektorach, gotowe koguty, i powiększający się magazyn podzespołów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Cześć! Wygląda dobrze! Szkoda tylko tych śladów po wypychaczach na tych potrójnych reflektorach - wyjątkowo wredne miejsce wybrali. Pozdrawiam i życzę powodzenia Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Jak na razie pierwsza klasa, ale jak wspomniano wyżej ślady po wypraskach psują efekt. Aż dziwne że o tym zapomniałeś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Wiedziałem ale nie miałem już nerwów tego czyścić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apache Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Fajnie Ci wyszły te rzeczy. Zawsze w moich modelach właśnie takie szczegóły psuły końcowy odbiór. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu1989 Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 model zaczyan wyglądać interesującą a co to za farba którą są pomalowane zderzak wydechy itp ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted November 4, 2012 Author Share Posted November 4, 2012 Trochę okablowania --- cisza przed burzą Na razie gotowe drzwi cysterny, a cała część gaśnicza już po clear-ze Rzut okiem jak to będzie wyglądało Grill będzie inny, z siatką i moooże biały Krzychu pytałeś o farbę ---- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted November 6, 2012 Author Share Posted November 6, 2012 Mały "skok w bok" Dziś przyjechał bawarski Kenworth w barwach bawarskiej kompanii piwowarskiej Thurn & Taxis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 K....a Mark666, miazga! Warsztat z pierwszej polki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted November 6, 2012 Author Share Posted November 6, 2012 K....a Mark666, miazga! Warsztat z pierwszej polki. Dzięki Tomek. Ale dziwne trochę jest że w zasadzie tylko Ty kibicujesz temu warsztatowi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diobeu Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 A tam tylko Tomek, zwariowałeś? Nie opuszczam żadnego posta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted November 6, 2012 Author Share Posted November 6, 2012 A tam tylko Tomek, zwariowałeś? Nie opuszczam żadnego posta. Może tylko tak mi się wydaje. Dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartiniOCP Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 Wydaje Ci się.;D pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 Jak nie chcesz, to mogę nie komentować *foch* Ciekawe, jaką dokumentację można znaleźć do tego konkretnego samochodu. Pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted November 7, 2012 Author Share Posted November 7, 2012 Jak nie chcesz, to mogę nie komentować *foch* Ciekawe, jaką dokumentację można znaleźć do tego konkretnego samochodu. Pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Paweł pewnie że chcę. Ten dzisiejszy dzień był jakiś do .... Nie wiem, szukałem, gmerałem po sieci i wielkie g. Jakiś filmik jest na you tube z parady taboru Burnsville i on tam jedzie. --- 12- ty pojazd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartiniOCP Posted November 7, 2012 Share Posted November 7, 2012 "Pierdoły" w pudełku wyglądają super. Spasowana całość też nieźle przygniata - będzie grubas:D Przygotowując materiał zdjęciowy dla White'a i Kenia, pilnie czekam na okablowanie Twojego Petka. BTW, ten egzemplarz na zdjęciu ma jakieś mocno terenowe opony z tyłu:D Hmmm, wydawało mi się, że komentowałem wskaźniki z rewelacyjnymi obwódkami. Chyba napisałem, ale nie wysłałem posta. W takim razie - rewelka ta tablica rozdzielcza, czy jak się to zwie. Zamontowana na modelu spowoduje rozdziawienie paszczy:D pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted November 7, 2012 Share Posted November 7, 2012 Cześć! Właściwie miałem na myśli już dokumentację do tego następnego - do straży pożarnej trochę patrzyłem i jest kilka fotek na sieci, ale jeśli chodzi o coś bliższego (np. silnik!) to raczej nie ma takiej szansy. Chyba, żeby spróbować internetu 2.0, czyli znaleźć człowieka, który byłby na tyle miły, żeby zrobić fotki. U mnie, w moim Macku ta metoda się sprawdziła. Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted November 7, 2012 Author Share Posted November 7, 2012 Dzięki wszystkim. A ten Kenio to wbrew pozorom auto szalejące w Europie. Należy, albo należało do producenta piwa w Bawarii Właśnie miałem coś poszukać na temat tego wytwórcy. Tak trochę odbiegnę od tematu---- do firmy zakupiono partię Autosanów w wersji midi. 9-cio metrowe autobusy . Producent wyposażył je w silniki --- Cumminsa !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.