Jump to content
Boros

Mig-29A (1/48 Academy) 1 elt nr 111

Recommended Posts

Na wstępie powiem że model będzie powstawał dość powoli z kilku powodów jednym z nich jest równoległa budowa F-16D Jastrząb.A drugim wykorzystanie po raz pierwszy blaszek, żywicy, nitowania, małych dodatków we własnym zakresie i oddzielanie powierzchni sterowych. Dużo będzie tych "nowości jak na jeden model". Liczę na pomoc i wyrozumiałość na nie które pytania z mojej strony które mogą wydawać się banalne doświadczonym modelarzom.

 

Mam zamiar wykorzystać

1. Blaszki parta do kokpitu (S48023)- tu mam pytanie czy to prawda że nie najlepiej są dopasowane do samego modelu? Bo właśnie z taką opinią spotkałem się na jednym z forów. Czy może lepiej zmienić na nie barwione blachy edka?

2. Fotel Aires A4263

3. Nos Aires QUB 48122

4. Dysze silnika Eduarda ED648044

5. Blaszkę Parta (elementy zew) S48024

I myślę nad kołami z Edka i wnętrzem komór podwozia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Czy może lepiej zmienić na nie barwione blachy edka?

2. I myślę nad kołami z Edka i wnętrzem komór podwozia.

 

1. Barwione blachy Eduarda odradzam, sam musiałem przemalowywać bo odbiegały zupełnie od prawidłowego koloru i średnio pasowały.

2. Koła żywiczne koniecznie, te od Academy są błędne. Zestawowe wnętrze komór podwozia jest całkowicie puste, więc możesz samemu waloryzować lub dokupić np. od Airesa. Polecam tą drugą opcję

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trochę źle mnie zrozumiałeś kolego Eduard wypuścił dwa rodzaje blaszek:

Te są nie pomalowane EDFE147( mi chodziło o właśnie te)

A te już tak ED49277

Znam problem z malowaniem blach przez Edka dla tego nie brałem ich pod uwagę. A co do kół to masz racje nie obędzie się bez dokupienia tych z eduarda. Co do komór podwozia chyba też będę musiał zrobić jak radzisz i dokupić. A kiedyś myślałem że modelarstwo to nie droga pasja Ps czy może ktoś mnie podratować planami Mig-29 będą potrzebne do odwzorowania ukł nitów itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na Twoim miejscu bym odpuścił sobie barwione blaszki. Miałem doświadczyłem i stanowczo stwierdzam, że to jest wyrzucenie pieniędzy w błoto!! Zakup gotowy kokpit Airesa i bedziesz miał cały zestaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps czy może ktoś mnie podratować planami Mig-29 będą potrzebne do odwzorowania ukł nitów itd

Polecam wydanie specjalne Aeroplanu "Polskie MiGi-29", cała masa zdjęć, planów itd. Rozejrzyj się też tutaj, strona poświęcona dwudziestemu dziewiątemu, powinieneś znaleźć coś z układem nitów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukam tego numeru Aeroplan. Po sugestiach kolegów za które dziękuję zmieniłem listę dodatków przewidzianych do modelu. Wyleciały blaszki do kokpitu a na ich miejsce będzie żywica Aires niestety trochę to potrwa zanim wszystko znajdzie się u mnie w domu. Blaszka i tak będzie ale z elementami zew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pracę powoli ruszyły do przodu na początek skrzydła pierwszy raz robiłem cos takiego i jestem nawet zadowolony choć mogło być lepiej.

DSCN0551.JPG

 

Przyszły już pierwsze dodatki.

DSCN0536.JPG

 

Przyszedł też zeszyt z Kagero o Mig-29 niestety ku mojemu zdziwieniu nie było tam planów więc nitowanie będę robił ze zdjęć no chyba że ktoś z kolegów mnie poratuje takim planami. A równolegle z Mig-29 powstaje F-16D

DSCN0539.JPG

 

DSCN0544.JPG

 

DSCN0547.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plany doszły tak że dziękuję za pomoc Robercie teraz tylko czekam na urządzenie do nitowania i zabieram się do pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a efior jaka produkcja?? Kokpit Airesa jest całkiem spoko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efior to hasegawa 1/48. Wiem że Gunze robi specjalny podkład do żywicy jego stosowanie to konieczność czy mogę użyć zwykłego surfacer 1200? Genaralnie nic na siłę mogę poczekać aż przyjdzie do mnie ten dedykowany podkład ale jeśli on nie jest konieczny i całkiem dobrze spisze się zwykły podkład to po co przepłacać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boros, rozważ używanie kropek i przecinków.

 

A odpowiadając na pytanie, Surfacer 1200 w zupełności wystarczy. Do kokpitu wystarczy nawet zwykła farba olejna o neutralnym kolorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie malowanie przewidziałeś dla MiGa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przyjdą kalki z IPMS Świdnica to będzie malowanie okazjonalne. Jeśli nie to jeszcze nie wiem co wybiorę jako alternatywę. Dziękuję za odp dotyczącą podkładu. Przy okazji jaki kolor (najlepiej FS lub Gunze) dedykowany jest do kabin naszych Migów? Dysponuje ktoś dobrymi zdjęciami zbiornika PTB 1500 bo ten z zestawu nie do końca go przypomina. Szczególnie chodzi mi o ujęcia z góry i dołu. Już znalazłem alternatywę dla malowania okazjonalnego będzie to samolot o numerze 114 już po wizycie w Izraelu i po lub w trakcie ćwiczeń orli szpon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PTB było chyba na płycie z Aeroplana, poszukałbym jak bym miał sprawny PC, a mam w naprawie. Jak odzyskam z naprawy zerknę, chyba, że ktoś szybciej sprawdzi. A ja podkładu do kokpitu nie stosuję, po co go stosować??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za chęci smialus ale na jakimś rosyjskim forum znalazłem rysunek tego zbiornika porównałem ze zdjęciami które mam i zabrałem się do pracy. Na razie poprawiłem kształt na tyle ile mogłem. Teraz się zastanawiam jak uzyskać odkształcenia poszycia na tym zbiorniku na zdjęciach widać że one są dość pobijane. Tak dla pewności zapytam, ich kolor jest taki sam jak dolnych powierzchni płatowca? A co do płytki to ja jak najbardziej się piszę bo to jeden z 4 przewidzianych Migów.

 

Ps jakieś postępy z Su-27?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak dla pewności zapytam, ich kolor jest taki sam jak dolnych powierzchni płatowca?

Tak jest, ten sam kolor. Czy poobijany ? Nie sądzę.

Na płycie z Aeroplanu są zdjęcia, łącznie z kanałem wylotowym turbostartera, o którym producent zapomniał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie odniosłem wrażenie oglądając zdjęcia zbiorników na samolotach ale może źle to zinterpretowałem a co do samego zbiornika to jest tam wiele więcej do przerobienia niż element o którym wspomniałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przyklejeniu owego zbiornika i tak niewiele widać. Otwór musisz zrobić. Co do Su powoli zaczynam zbierać siły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten otwór na pewno zrobię po za tym muszę jeszcze zmienić linie wklęsłe na wypukłe. Wiem że górnej pow zbiornika nie będzie widać ale tak dla czystego sumienia i w ramach treningu myślę że coś tam poprzerabiam. Możesz mi podać kolor kabiny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolor kabiny tak jak kolega wyżej podał FS36375. A jak chcesz zrobić linie wypukłe?? Paski będziesz ciąć, bo jestem ciekawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że skończy się na paskach choć biorę pod uwagę też cienki drucik. Może wieczorem coś wrzucę

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pomyśl o cieniutkich niteczkach wyciągniętego plastiku klejonych na lakier bezbarwny. Może akurat się nada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyzna szczerze że nie pomyślałem a szkoda bo pomysł bardzo interesujący. I chyba wbrew pozorom prostszy od wycinania tak cieniutkich paseczków. Z podpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baros w nowym 46 numerze LOTNICTWA Z SZACHOWNICĄ jest fajne malowanie "111-stki" w malowaniu okazjonalnym poświęconym por. pil. Mirosławowi Fericiowi, samolot był prezentowany w sierpniu tego roku na lotnisku w Mirosławcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.