PabloA Napisano 26 Listopada 2012 Share Napisano 26 Listopada 2012 Witam wszystkich serdecznie w mojej pierwszej relacji Na początek się przedstawię, nazywam się Paweł, mam 27 lat i aktualnie mieszkam w Rybniku. Do modeli plastikowych wracam po 13-to letniej przerwie, do tej pory zajmowałem się (i ciągle zajmuję) modelami kartonowymi. Sam nie wiem dlaczego postanowiłem powrócić do materii plastikowej, pewnego wieczoru przeglądałem dział na allegro z takimi modelami i tak jakoś mnie natchnęło żeby po latach przerwy powrócić do korzeni Na Airbusa A 380 zdecydowałem się ponieważ z wszystkich modeli, które brałem pod uwagę najbardziej spodobał się mojej żonie Co do samego wykonania to modelik będzie malowany pędzlem, niestety jak na razie brak mi umiejętności i miejsca na malowanie aerografem. Mam nadzieje, że dzięki waszej pomocy i wsparciu uda mi się z pozytywnym skutkiem dobrnąć do końca tej relacji. Na początek zdjęcia zawartości pudełka: , , , , , , Do klejenia będę używał kleju Revell Contacta w tubce i w dozowniku z igłą. Zakupiłem też od razu szpachlówkę. Jak do tej pory udało mi się skleić wnękę i goleń przedniego podwozia. Trochę uproszczę sobie malowanie niektórych elementów, w tym wypadku przy malowaniu goleni podwozia zamiast 3 kolorów (aluminium, srebrny i metal) użyłem tylko aluminium. Do malowania używam farb akrylowych firmy Pactra. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie uwagi dotyczące malowania pędzelkiem, wszystkie sklejone elementy pomalowałem trzema warstwami. Oto efekty mojej dotychczasowej pracy: Zapraszam do oglądania i kibicowania oraz do umieszczania wszelkich przydatnych uwag Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 26 Listopada 2012 Share Napisano 26 Listopada 2012 Witamy Cię PabloA ! Cieszy powrót syna marnotrawnego, choć jak raz w Twoim przypadku, to nie do końca taki marnotrawny ten syn Modelarstwo kartonowe to pasja, którą uprawia wielu z nas - w tym i ja. Co do malowania, to mam propozycję, abyś jednak przemyślał pewną alternatywę - spray biały w puszce. Droższy od farbki "pędzelkowej" o kilka złotych. E fekt będzie o niebo lepszy. Wiem, bo sam stosowałem czasem jak mi się nie chciało/nie mogłem odpalać aerka. Przy A380 masz tylko biały i chyba niebieski na ogon. Reszte jak najbardziej pędzelkuj - zresztą po podwoziu widzę, że w miarę dobrze Ci to idzie Działaj, działaj partia czuwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 26 Listopada 2012 Share Napisano 26 Listopada 2012 Jak wyzej, kadlub pomaluj sprayem. Poszukaj postow uzytkownika LimaOscar, pieknie opisal ktore farby, jak i do czego się najlepiej nadaja w przypadku malowania pasazerow. I mowimy tu o farbach z marketu a nie o produktach stricte modelarskich wiec kieszen zbytnio nie ucierpi P.S. Pedzelkowanie takiego bydlecia jak już to lawkowcem najlepiej robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 26 Listopada 2012 Share Napisano 26 Listopada 2012 Taaa, jak prawi Woit pędzlem 'nie poradzisz'. Ostatnio malowałem (sprayowałem) coś MOTIPem. Dobry, bielutki. Dostępny w zasadzie wszędzie . pozdrawiam Lima Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PabloA Napisano 26 Listopada 2012 Autor Share Napisano 26 Listopada 2012 Hmm... nie wiem dlaczego przy moim rozumowaniu pominąłem farbę w sprayu faktycznie malowanie pędzlem takiej powierzchni byłoby nie najlepszym pomysłem i mogło by popsuć efekt. I już jestem mądrzejszy w jednej kwestii dzięki waszej pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 27 Listopada 2012 Share Napisano 27 Listopada 2012 Po to tu każdy z nas jest ... no czasem niektórzy z nas jeszcze bawią się we "wszystkowiedźmy" ale tylko "czasem" i tylko "niektórzy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol3414 Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Bardzo chętnie usiądę i popatrzę. Sam właśnie męczę tego A380, ale na razie jakoś czasu mi brak i budowa ustała. Może jak się napatrzę na Twojego to przełamię się. Co do tych sprayów to jeszcze szary byś musiał bo jakby nie patrzeć to też spora powierzchnia do pomalowania nim a właściwie to niewiele mniejsza niż białym. Jakby co to kilka zdjęć z budowy mojego są o tu: viewtopic.php?f=86&t=12843&start=615 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PabloA Napisano 29 Listopada 2012 Autor Share Napisano 29 Listopada 2012 Witam Bardzo chętnie usiądę i popatrzę. Sam właśnie męczę tego A380, ale na razie jakoś czasu mi brak i budowa ustała. Może jak się napatrzę na Twojego to przełamię się.Co do tych sprayów to jeszcze szary byś musiał bo jakby nie patrzeć to też spora powierzchnia do pomalowania nim a właściwie to niewiele mniejsza niż białym. Jakby co to kilka zdjęć z budowy mojego są o tu: viewtopic.php?f=86&t=12843&start=615 Karol do twojej relacji zajrzałem już zanim zabrałem się za mojego Tymczasem korzystając z wolnego dnia udało mi się conieco pociągnąć z robotą, na początek kabina załogi: Następnie wkleiłem kabinę, wnękę podwozia i prowizoryczne obciążenie do jednej połówki kadłuba: Później przyszedł czas na wewnętrzne wnęki i golenie podwozia głównego: Jeszcze przed wklejeniem wnęk skleiłem obie połówki kadłuba, nie kryję, że bardzo obawiałem się tego etapu z racji braku doświadczenia jednak poszło lepiej niż się spodziewałem i nie było większych problemów. Gorzej było już z dolną częścią poszycia kadłuba gdzie na szerokość trzeba było sporo przyszlifować a na długość zabrakło... W tym i w kilku innych miejscach trzeba będzie użyć szpachli. Lepsze zdjęcia połączenia kadłuba wstawię jak pościągam taśmy, którymi sobie pomagałem przy łączeniu. To by było na tyle: Pozdrawiam i do następnego razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol3414 Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Gorzej było już z dolną częścią poszycia kadłuba gdzie na szerokość trzeba było sporo przyszlifować a na długość zabrakło... No to chyba standard, bo u mnie ten sam problem był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Wydaje mi się, że okna powinieneś jeszcze zaszpachlować, bo z takimi dziurami to może być problem przy nakładaniu kalek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Wchodzę a tu taki temat Tylko nie potrzebnie wklejałeś podwozie. Podczas prac będziesz musiał być ostrożny. I co do Twojego obciążenia, wydaje mi się, że mało będzie, sporych rozmiarów owy model jest a skrzydła są dosyć ciężkie po zamontowaniu wszystkich części, no ale obym się mylił. A z tym szpachlowaniem tak jest, duże wypusty Revella mają to do siebie, że jednak szpachla jest potrzebna. To zasiadam w rzędzie i oglądam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PabloA Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2013 Witam po dość długiej przerwie, Tak to jest, że czasu mało a obowiązków sporo Przygotowuje powoli kadłub do malowania, szpachluje, szlifuje itp. Ale dziś kadłuba nie pokażę, będzie za to silnik. Jak na razie zrobiłem jeden, żeby sprawdzić jak idzie mi malowanie. Jak już wcześniej napisałem, upraszczam sobie conieco malowanie tak, że do pomalowania silnika wykorzystuje tylko kolor aluminium i szary (powinien być jeszcze kolor metaliczny i jasnoszary do wewnętrznej strony wlotu). Szarego są 4 warstwy i myślę, że tyle starczy, co do aluminium do dostawałem już szału przy malowaniu, tak wspaniale kryje... nie pamiętam ile już jest warstw, przestałem chyba liczyć po 5 no ale myślę, że nie jest najgorzej zważając na moje nieduże doświadczenie w tej materii. Teraz pomaluję silnik sidoluxem i nałożę kalki, później znów sidolux i zobaczymy co z tego wyjdzie I tu mam małe pytanie, ile powinien schnąć sidolux?? To by było dziś na tyle, liczę na wasze rady i sugestie co do malowania. Oto fotki: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 Silniki wyszły dobrze, nie widać łączenia co jest bolączką w tych modelach, nie wiem ale mam taką opinię, że nowe wypusty Revela mają jakiś dziwny plastik co do swoich poprzedników sprzed lat. Jest jakiś biedniejszy. Co do merytoryki, łopatki powinny być innego koloru, zajrzyj do tematu Airbusa tam przedstawiłem jak uzyskać owy kolor nie posiadając odpowiedniej farby. A jakiej srebrnej używasz, że tak kiepsko Ci kryło?? Co do sidoluxu to w moim odczuciu schnie jakieś 2-3 godziny do "pewnej" powłoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PabloA Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2013 Już zajrzałem do tematu Airbusa i zapoznałem się z metodą uzyskania tego koloru Do malowania używam farb akrylowych Pactra, dziwną konsystencję ma akurat ten kolor, pomimo długiego mieszania ciągle jest bardzo niejednorodny, do tej pory nie miałem takiego problemu z tymi farbami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol3414 Napisano 9 Stycznia 2013 Share Napisano 9 Stycznia 2013 Już zajrzałem do tematu Airbusa i zapoznałem się z metodą uzyskania tego koloru Do malowania używam farb akrylowych Pactra, dziwną konsystencję ma akurat ten kolor, pomimo długiego mieszania ciągle jest bardzo niejednorodny, do tej pory nie miałem takiego problemu z tymi farbami. Pozdrawiam Może stara. Kupiłem córce Hurricana Revell Set, komplet z trzema farbami i jak chciałem jej go pomalować to się okazało że wszystkie farby do wyrzucenia. Z tym że tamtych nawet nie szło rozmieszać. Ja w tej chwili używam farb Revella, jedyny minus to zapach. Następne będę kupował akrylowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawbo Napisano 9 Stycznia 2013 Share Napisano 9 Stycznia 2013 PabloA, niestety, ale srebrna pactra + pędzel = załamanie nerwowe + awantura domowa + wstęp do alkoholizmu ten typ tak po prostu ma lepiej użyć olejnego humbrola lub MM, dobrze rozcieńczony, położone 3 warstwy powinno być ok. pozdrawiam Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxxx98 Napisano 3 Marca 2013 Share Napisano 3 Marca 2013 Silniki naprawdę wyglądają obiecująco Mam nadzieję, że wkrótce dalej ruszysz z pracą nad tym modelem Tym bardziej, że dla początkującego takiego jak ja, jest tutaj wiele do podpatrzenia i zdobycia bynajmniej teoretycznego doświadczenia. Zasiadam i oglądam Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PabloA Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2014 Witam serdecznie, Niestety praca przy A380 została wstrzymana na ponad rok ale powoli znów ruszam z robotą Udało mi się skończyć wszystkie silniki, po pomalowaniu nałożyłem warstwę sidoluxu, potem poszły kalki a na nie znów sidolux, oto efekty mojej pracy: Przy malowaniu miałem problem z farbą koloru miedzianego, na który pomalowane są wyloty silników, ale chyba ten problem występuje z wszystkimi kolorami metalicznymi. Powoli przymierzam się do malowania kadłuba. Do naniesienia koloru białego prawdopodobnie użyję farby w sprayu. Czy ktoś z Was pamięta w jakim wątku mogę znaleźć wskazówki dotyczące użycia tej techniki, które przekazał kolega LimaOscar? Gdzieś mi się to zapodziało i nie mogę znaleźć Chciałbym też spróbować zrobić Wash'a ale nie mam z tym żadnego doświadczenia więc chciałbym spytać czy można zrobić to w miarę dobrze przy użyciu zwykłych farb plakatowych? Jeśli nie to co najlepiej się nada? Jaki powinien być kolor wash'a? Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drozdek Napisano 28 Kwietnia 2014 Share Napisano 28 Kwietnia 2014 Mógłbyś powiedzieć jakiej długości jest model? Bo od jakiegoś czasu planuję coś podobnego zakupić, oczywiście kibicuję i będę tutaj zaglądać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PabloA Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2014 Wymiary to: 50, 4 cm długości kadłuba i 55, 5 cm rozpiętości skrzydeł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 29 Kwietnia 2014 Share Napisano 29 Kwietnia 2014 Skąd taki dziwny kolor miedziany na dyszy o widocznym łączeniu połówek nie wspominając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.