Jump to content

M26 Pershing HobbyBoss 1:35


Recommended Posts

Witam!

Jest to mój pierwszy warsztat na forum i mam nadzieję że będzie udany

Tematem jest czołg M26 Pershing z Hobby Boss (82424)

 

1540_rn.jpg

 

Jeżeli się uda to będzie to wczesna wersja Pershinga która odwiedziła Europę.

Jak na razie udało mi się podłubać tyle:

dscn4106u.jpg

 

Przerobiona obudowa tylnej przekładni.

dscn4108q.jpg

 

Szczelina wentylatora.

dscn4115p.jpg

 

 

Wszelkie uwagi mile widziane

Link to post
Share on other sites
  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ulepek dnia wczorajszego....

Spaw na kadłubie jeszcze do oszlifowania i poprawienia.

dscn4117u.jpg

Łączenie kadłuba

dscn4119j.jpg

 

Przymiarka przedziału silnikowego malowana pod wpływem bordeaux..

Zamierzam malować komorę silnikową i w między czasie składać dalej.

dscn4120jh.jpg

 

Nasuwa mi się pytanie czy do malowania mojego Pershinga mogę użyć któregoś z tych kolorów które posiadam:

LifeColor UA 219 (Fs 34088)

LifeColor UA 219 (Fs 33070)

Czy też lepiej zakupić jakiś inny, bardziej odpowiedni ?

Link to post
Share on other sites

Jak na 4 dni budowy idzie dość wolno. Kadłub czekają już tylko drobiazgi. Wieża dopiero zaczęta..

dscn4130b.jpg

 

Środek trochę za mocno obiłem czeka na niego jeszcze wash z Brązu, zacieki, olej itp. Silnik już gotowy.

dscn4124tr.jpg

 

dscn4128x.jpg

 

dscn4125yi.jpg

Link to post
Share on other sites
Ładne malowanie silnika. Podoba mi się to że poprawiasz błędy.

Szkoda natomiast że zostawiłeś boczne osłony przeciwpyłowe, wolę pojazdy bez tego - wyglądają bardziej bojowo

 

Jakie możesz mieć zgrzyty z modelem robiąc wersję:

 

1. Najwcześniejszą - pierwsze 20 maszyn dostarczonych na ETO

a) jarzmo armaty a właściwie płaszcz osłaniający otwór przez który przechodzi lufa powinien być tępo zakończony i nie przylegać aż tak bardzo do samej lufy.

b) brak wypustek (po formie odlewniczej?) na jarzmie.

c) większość pierwszych czołgów miała przyłącze szperacza/reflektora przesunięte bliżej włazu dowódcy

d) klakson starszego typu bez "kratki" osłaniającej.

 

2. Pojazdy dostarczone w późniejszych rzutach:

a) j/w oraz tak jak w modelu, czyli ładnie wyprofilowany i przylegający do lufy płaszcz osłaniający otwór.

b) są fotki z okresu wczesnego po wojnie że na jarzmie mogły pozostać wypustki - tak jak w modelu.

c) przyłącze szperacza tak jak w modelu.

d)j/w.

e) mniejsze błotniki z z tyłu z naciągami - śruby rzymskie.

 

- Koła napędowe w modelu są wzoru powojennego - mało kto to zauważy więc jest git.

- Do zastosowanych w modelu ogniw nie pasują przyrządy do ich montażu i demontażu - oba umieszczone na zewnętrznych ścianach wieży.

- Nie należy przyklejać elementu na wieży - cześć C11

 

Pojazdy z Okinawy to zupełnie inna para kaloszy więc nie rozpisuję się nad nimi.

 

W trakcie Twojej pracy postaram się wyłapywać jakieś nieścisłości.

Dzięki wielkie za wypunktowanie

 

Mam zamiar zastosować gąsienice T80E1, widziałem zdj. z publikacji "AF visual" gdzie były na pershingu który został zniszczony w marcu 1945. Ten sam pershing ma "tępą" końcówkę jarzma (tak mi się wydaje) i całe jarzmo także oszlifowałem.

Zdj. z AF visual LP018

pers1.png

pers2.png

Z przyłączem nie mam pojęcia jeszcze co zrobić..klakson zapewne uda się poprawić a błotniki zostawię z osłonami bez śrub rzymskich. Spróbowałem też poprawić hamulec wylotowy, wyszło tak sobie zresztą będzie później na fotkach, aż zwątpiłem i myślałem nad kupnem metalowej lufy.

Ten model HB to niezły mix

Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno uchwyty na dodatkowe ogniwa są błędne do zastosowanych w modelu T80E1.

To wiem, trzeba wypić piwo i dorobić porządne

Nurtuje mnie jedna rzecz, chodzi mi o stelaż pokrowca na jarzmie zaznaczony na zdj.

pers3.png

Nie mam pojęcia jak i czym go odwzorować..chyba trzeba będzie znów przeciskać nity.

Link to post
Share on other sites

Środek idzie do zamknięcia. Czas połączyć kadłub

dscn4137e.jpg

 

Ogólny wygląd

dscn4132j.jpg

 

Każda ze stron wieży jeszcze do oczyszczenia jak się okazało..

Stelaż wykonany z puszki po piwie okocim premium pils "podwójnie chmielone".

Także poprawione odwzorowanie powierzchni odlewy za pomocą kleju humbrol.

dscn4134.jpg

 

Ty taj tylko nawierciłem 2 dziurki do poprawnego mocowania lewarka/sciągacza do gąsienic.

dscn4138p.jpg

 

Korekta ustawienie stelaży niestety po zrobieniu zdj. wymaga lekkiej korekty położenia

dscn4139k.jpg

 

Ulepszenie ? hamulca wylotowego, nieudolne ale jest Cała lufa przeszła przez mozolne szpachlowanie.

dscn4133y.jpg

 

Na razie to tyle w planach na dziś jest uzupełnienie o stelaż jarzma armaty. Zdecydowałem że stelaż będzie uproszczony, mam zamiar wyciągać ramki i nawiercać. Profil okrągły mogę kupić najszybciej w sklepie online bo najbliższy sklep modelarski w Białymstoku nie ma za dużego wyboru w tego typu rzeczach.

Link to post
Share on other sites

Wieża gotowa, jeszcze tylko delikatne zmiany w kadłubie i model leci do malowania.

Białe miejsca po wycinaniu z ramki za wyszlifowane (jarzmo)

 

dscn4143u.jpg

 

dscn4142.jpg

 

dscn4141.jpg

 

dscn4140f.jpg

 

Lista zmian na wieży:

-stelaż pod gąsienice na prawidłowy typ

-poprawa fraktury odlewu

-nawiercenie otworów

-zmiana uchwytu do podnoszenia wieży obok włazu

-wymiana uproszczonych uchwytów

-korekta położenia przyłącza szperacza do typu wczesnego

-dodane mocowanie pokrowca na jarzmie

-korekta hamulca wylotowego i jarzma

-korekta tylnych uchwytów na browninga(położenie i wymiary)

-lekka korekta lewarków

-wywalenie uchwytu na pojedyncze ogniwo

 

W razie jakichś baboli proszę krzyczeć! Przypomnę że ma to być wersja wczesna pershinga.

Co do kadłuba nie mogę nigdzie znaleźć jak wyglądał klakson we wczesnych typach i zastanawiam się co do koloru jaki zastosować na model.

Poydrawiam.

Link to post
Share on other sites
- szperaczy nie montowano w warunkach bojowych (brak potwierdzenia w dokumentacji zdjęciowej)

- płaski element mocowania pokrowca przeciwpyłowego - powinien być okrągły a samych otworów na śruby było coś koło 14stu na samej górze.

powyższe rzeczy to małe niezauważalne błędy, największą niezgodnością są złe lewarki do ogniw T81.

Potem poszukam fotki wczesnego klaksonu.

Co do koloru to tradycyjny OD.

 

Szperacz zostanie, ładny jest

Lewarki jak dobrze pójdzie i zejdą dość łatwo z benzyną to spróbuje poprawić uwagi na nie zwróciłem

Co do tego mocowania pokrowca na jarzmo..mogłem nie szlifować acz zasugerowałem się jakimś zdj. gdzie wyglądał na plaski, do tego zgubiłem gdzieś moje jedyne wiertło 0,5mm...

 

@edit

Właśnie udało się odkleić lewarki

Link to post
Share on other sites

Dzięki tobie dziś będzie pershing w stadium "do podkładu", niestety jutro jadę na Politechnikę i malowanie będzie raz na tydzień .

Tez ze zdjęcia to będzie 3 odlewany.

Ten zestawowy HB jest taki jak w linku 2 zdj.

http://www.network54.com/Forum/47208/thread/1331531022/Sherman+Siren

To będzie trochę trudniej ale w pełni do wykonania

Link to post
Share on other sites

Pershing gotowy, teraz będzie czekać na mnie tydzień aby dostać podkład i może browninga od RB, łańcuszek, linkę itp.

Klakson jakoś wyszedł za pomocą klaksonu od ruska t-34

dscn4149v.jpg

 

Model miał być niskobudżetowym projektem dlatego każda przeróbka i dodatek jest z płytki polistyrenowej, drutu i puszki po piwie.

dscn4153.jpg

 

dscn4148d.jpg

 

dscn4154t.jpg

 

Zdjęcia są robione na szybko pierwszy raz w sztucznym oświetleniu, ręka mi się strasznie trzęsła i są trochę nie wyraźne.

Na wszelkie sugestie spokojnie czekam bo zjeżdżam do domu dopiero 11 stycznia w tym czasie model będzie nabierać mocy

Teraz tylko czekać na słońce bo na Podlasiu szaro, buro, ponuro i mokro

Link to post
Share on other sites

Do modelu Pershinga doszła metalowa lufa RB model.

http://rbmodel.pl/picture.php?dir=35B85

Lufa jak sie okazuje jest o niebo lepsza od zestawowej po moim "ulepszeniu".

 

Ulepszenia Browninga także RB:

http://rbmodel.pl/picture.php?dir=35B13

 

Zakupiłem też taki set lifecolor:

14589286.jpg

 

Nie mogę się doczekać aż do domu wrócę i wezmę go pod aerograf

Link to post
Share on other sites
Obie lufy są w jakimś stopniu błędne wiec trzeba wziąć na to poprawkę.

Heh takie mniejsze zło, pershing przynajmniej teraz trochę przypomina wczesną wersje

 

Zastanawiam się czy te figurki będą dobre co do okresu aby je na czołg posadzić:

http://www.mojehobby.pl/products/U.S.-Army-Tank-Riders-1944-45.html

Link to post
Share on other sites
Jakie gąsienice będziesz dawał i jak wyciągniesz je na koła bo masz już boczne osłony zamontowane?

Gumiaki zestawowe T8OE1, na jedną stronę sprawdzałem i wlazły, udało się zapiąć.. problem jest przy naciąganiu a jak coś pójdzie nie tak...to będę kombinował

Link to post
Share on other sites
Daj sobie spokój z tym klockiem drewna.

ładny czołg.

Klocek aż tak źle wygląda? na tą chwilę nie posiadam czegoś lepszego.

 

 

Pershing dostał podkład w postaci Surfacer'a 1200, postaram się zrobić jutro zdjęcia w miarę ostre bo następne prace nad modelem aż w lutym.

Link to post
Share on other sites
Daj sobie spokój z tym klockiem drewna.

ładny czołg.

Klocek aż tak źle wygląda? na tą chwilę nie posiadam czegoś lepszego.

 

 

Pershing dostał podkład w postaci Surfacer'a 1200, postaram się zrobić jutro zdjęcia w miarę ostre bo następne prace nad modelem aż w lutym.

 

Równie dobrze mozna by go postawic na talerzu - efekt ten sam, byle by na czyms stal.

Link to post
Share on other sites
Jakie gąsienice będziesz dawał i jak wyciągniesz je na koła bo masz już boczne osłony zamontowane?

Gumiaki zestawowe T8OE1, na jedną stronę sprawdzałem i wlazły, udało się zapiąć.. problem jest przy naciąganiu a jak coś pójdzie nie tak...to będę kombinował

Goraca woda i rozciagnac ges o jakies 10 mm i do zimnej wody.To dziala.

Link to post
Share on other sites

Równie dobrze mozna by go postawic na talerzu - efekt ten sam, byle by na czyms stal.

Ten zrębek miał być bazą do zrobienia podstawki typu "krzaczki, trawka hej ho".

Nie miałem zamiaru stawiać go na gołej desce

 

wywal to drewno. lepiej już kupić bambusową deseczkę w supermarkecie.

 

Przyjdzie czas, głowa się zwolni od inżynierki, podstawkę się zrobi.

 

Goraca woda i rozciagnac ges o jakies 10 mm i do zimnej wody.To dziala.

To to jest, że czuję się jakby ktoś mi drzwi do tajemnic otworzył. Dzięki za podpowiedź wypróbuje.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.