Martinez Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2013 Próbuję, próbuję W ostateczności mogłem sobie obicia darować, bo wiem że to trzeba wyćwiczyć i od razu przejść do washa, ale.. na czymś trzeba wyćwiczyć. Ogólnie rzecz biorąc na pewno można go poobijać lepiej technicznie, ale naprawdę, jeszcze brak mi umiejętności. Osobiście mi się podoba - efekt. Przynajmniej na tę chwilę, ale po skończeniu jeszcze pójdzie wash, zacieki wodne i paliwa, pastele i suche pigmenty (kurz, błoto). Więc tak naprawdę ciągle mam nadzieję na dość dobry efekt końcowy tego jakby nie było pierwszego mojego tanka. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorlock Napisano 28 Kwietnia 2013 Share Napisano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) Rób odpryski jak najmniejszym pędzelkiem retuszerskim jaki dostaniesz, samym czubkiem. Na cały model będziesz potrzebował pewnie kilku bo dość szybko się zużywają. Jest to bardzo pracochłonne zajęcie ale wykonane prawidłowo znacznie uatrakcyjnia model. Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamilkar Napisano 28 Kwietnia 2013 Share Napisano 28 Kwietnia 2013 Marcin, nie szarym, a czarnym, czarno - brązowym i mniejsze. czytaj, co pisze Mikołaj ! Pamiętaj, co i ja, mówiłem o pędzlach ! Nowe, nowe, 000 największe. Pozdrawiam. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 29 Kwietnia 2013 Share Napisano 29 Kwietnia 2013 Co do koloru to ja używam farby Vallejo German Black Brown Camouflage. Chyba najładniejszy kolor do obić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2013 Pomęcze go, ale obicia to chyba pierwszy poważny problem jaki stanął mi na drodze Ciężka sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 29 Kwietnia 2013 Share Napisano 29 Kwietnia 2013 ale obicia to chyba pierwszy poważny problem jaki stanął mi na drodze Ciężka sprawa. Nic by się nie stało jakby ich nie było. Za dużo na raz jak na pierwszy model. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 1 Maja 2013 Autor Share Napisano 1 Maja 2013 Zmiejszyłem wielkość i ilość obić obić. Rewelacji nie ma ale myślę że jest lepiej niż było. Postaram się dziś lub jutro dołożyć dodatkowe foty. Osobiście mam wrażenie że jest lepiej, a poza tym obiłem już całego tanka, a nie tylko przednią płytę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 4 Maja 2013 Autor Share Napisano 4 Maja 2013 Witam. Górne płyty pancerza są praktycznie skończone. Zostało jedynie doklejenie wyciorów na obu burtach (przyłożyłem je do fotek), a także anteny (nawiercony otwór pasuje idealnie, ale wstrzymam się do czasu montażu zawieszenia z jej doklejaniem). Obicia to ciężka sprawa, poprawiłem je i są na pewno lepsze niż pierwsza wersja. Do doskonałości sporo brakuje, ale będę trenować Póki co zdecydowałem, że zostawiam tanka już tak jak jest - prezentacja na fotkach poniżej: created by picasa2html.com Teraz pozostaje jedynie kilka korekt, doklejenie wyciorów, po czym idę z sido i washem. A jak już to skończę zabieram się za montaż zawieszenia. Kolejne fotki dam po washu, ale nie wiem kiedy to będzie. Pozdrawiam. Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 10 Maja 2013 Autor Share Napisano 10 Maja 2013 Tygrys dostał washa. Ponieważ nie działa picasa2html użyłem innego programu do utworzenia linków - mam nadzieję, że zadziała. Seb, jakieś uwagi? Chyba wyszedł całkiem całkiem kotek - następne w kolejce zacieki, a potem zobaczymy: Edycja - Konwerter nie działa :/ Nie mam jak dodać zdjęć, kombinowałem 2 godziny, poddaje się. Pozdrawiam. Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 10 Maja 2013 Autor Share Napisano 10 Maja 2013 Metodą przeklejania ze starych postów coś tam chyba się udało pomieszać, i zdjęcia są. Wyszły trochę przyduże, ale nie mam na to wpływu (nie znam się na tym, a picasa2html leży, udało mi się je jakoś wkleić łopatologicznie): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 10 Maja 2013 Share Napisano 10 Maja 2013 Warhammer... Dużo blendingu potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 10 Maja 2013 Autor Share Napisano 10 Maja 2013 Następny będzie miał bardziej stonowane przejścia, o ile zdołam opanować technikę malowania aero. Póki co jestem całkiem zadowolony z wyników - jak na pierwszego tanka. Drobne korekty i poprawki robię na bieżąco (więc fotki już są nie do końca aktualne). Chociaż wash mi dość mocno przyciemnił kamuflaż, to w świetle dziennym model prezentuje się dobrze. Zobaczymy jak wyjdą zacieki paliwa, deszczówka itp - są następne w kolejności. Następnie lakier matowy, montaż podwozia i pigmenty - jeszcze trochę zostało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 11 Maja 2013 Share Napisano 11 Maja 2013 Nie chodzi tyle o przejścia kolorów w camo a o mocno kontrastujące obicia no i te gąsienice zapasowe i liny - pokryj je rdzą bo oczy bolą. Zarzuć na całość jakiś filterek np. kolor beżowy wtedy stłumisz te brązowe łaty i scalisz je z dunkelgelbem. Polecam zrobić to przez blending. Na wieży widać na łatach ślady po pędzlu na 2-gi raz rozcieńcz farbę bardziej to będziesz miał równo. Jak na pierwszy tank jest bardzo dobrze! Czekam na matowy lakier! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 11 Maja 2013 Autor Share Napisano 11 Maja 2013 Czym położyć te rdzę? Na wylotach rdzę robiłem pigmentem. A pigmenty kłaść będę po macie. Tak czy inaczej skorodowanie lin i gąsek jest w planie Chemie mam dość podstawową (kilka pigmentów - w tym rdza, sadza, 3 rodzaje ziemii, 9 olejnych artystycznych, brązowe pastele suche) Pozdrawiam. Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamilkar Napisano 11 Maja 2013 Share Napisano 11 Maja 2013 Nie chodzi tyle o przejścia kolorów w camo a o mocno kontrastujące obicia no i te gąsienice zapasowe i liny - pokryj je rdzą bo oczy bolą. Zarzuć na całość jakiś filterek np. kolor beżowy wtedy stłumisz te brązowe łaty i scalisz je z dunkelgelbem. Polecam zrobić to przez blending. Na wieży widać na łatach ślady po pędzlu na 2-gi raz rozcieńcz farbę bardziej to będziesz miał równo. Jak na pierwszy tank jest bardzo dobrze! Czekam na matowy lakier! Czołem Marcinie ! A mówiłem Ci o filtrze, przed washem ! Mówiłem ! Nie słuchasz . Efekt byłby dokładnie taki jak napisał Krisownia. Rdza pigmentem, ale na końcu, po wszystkich innych pigmentach i potem jakiś kolor odymienia, na początek popróbuj z różnie rozcieńczona czernią. Pamiętaj - odymienia na rdzę, nie odwrotnie ! Tak jak napisał Krisownia - połóż mat. Czemu on ci się tak świeci ? Nawet po benzynie, którą rozcieńczałeś wash, nie powinien. W sprawie fotografii : popróbuj z Photobucketem, jest prosty i działa bez zarzutu. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 11 Maja 2013 Autor Share Napisano 11 Maja 2013 Świeci się bo położyłem lakier akrylowy - sidolux. Mat to powinien wytłumić jak skończę z obróbką tanka (zacieki do zrobienia są przed matem). Filtrem mogę jeszcze pojechać - kupiłem terpentynę balsamiczną, która chyba lepiej się sprawdzi w filtrze niż benzyna lakowa dla artystów 'White Spirit'. PS. Dziś już picasa2html.com działa. Wczoraj cały dzień leżał ich serwer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 11 Maja 2013 Share Napisano 11 Maja 2013 Filtrowanie zrób poprzez blending, w twojej technice z użyciem lakieru błyszczącego filtr na bazie rozpuszczalnika w formie washa nic nie da, bo spłynie ci z sidoluxu w zagłębienia jak przy washu - jeśli dasz filtr w kolorze beż/zbliżonym a taki musi tu być użyty nie będzie efektu. Dodatkowo filtr wytłumi Ci ciemny wash który dałeś wcześniej. Zrób modulacę/filtrowanie za pomocą blendingu. Dajesz na powierzchnię modelu kleks farby olejnej o wielkości plamki 1-2mm i rozprowadzasz to po powierzchni szerokim miękkim pędzelkiem - jest to bardziej usuwanie farby a nie malowanie, "blendujesz" czyli wtapiasz ten kolor w podłoże szybkimi ruchami jakbyś omiatał z kurzu. Jak farba za gęsta moczysz pędzel w white spitit by był tylko LEKKO wilgotny i rozprowadzasz dalej aż kolor ci prawie zniknie ma być go przejrzysta prawie nie widzialna warstewka. Potem zabezpieczasz całość jak wyschnie, lakierem matowym aby się nie zmazało - farby olejne są bardzo wolno schnące i wszelkie inne działania uszkodziłby ci tę warstewkę. K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamilkar Napisano 11 Maja 2013 Share Napisano 11 Maja 2013 Świeci się bo położyłem lakier akrylowy - sidolux. Mat to powinien wytłumić jak skończę z obróbką tanka (zacieki do zrobienia są przed matem). Filtrem mogę jeszcze pojechać - kupiłem terpentynę balsamiczną, która chyba lepiej się sprawdzi w filtrze niż benzyna lakowa dla artystów 'White Spirit'. PS. Dziś już picasa2html.com działa. Wczoraj cały dzień leżał ich serwer. Marcin "White Spirit", to terpentyna pozbawiona zapachu i kilku innych dodatków, nie benzyna ! Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 12 Maja 2013 Autor Share Napisano 12 Maja 2013 Dzięki za rady. Niestety popierniczyłem wczoraj tanka - źle położony mat na podwozie. Nadwozie nienaruszone w stanie bardzo dobrym(całe szczęście!), podwozie - zacieki za dużej ilości lakieru matowego dawkowanego ze sprayu. Na to wygląda, że wyszedł brak doświadczenia i pryskałem go (z tego co już wiem) ze zbyt małej odległości od modelu (kilka centymetrów). Na boki pójdą pigmenty więc efekt się zniweluje w jakiś sposób i nie będzie źle, spód wanny w całości jest do poprawy :( :( A było tak pięknie. Na chwilę obecną spód wanny oczyściłem, trzeba będzie położyć farbę, i washa jeszcze raz. Nadlewki lakieru na wahaczach, a także błotnikach (od spodu) chyba da się jakoś zniwelować/zamaskować pigmentami. Krisownia - jakim kolor olejny najlepiej wcierać do tego kamo? Mam farbki renesansu - Cynober jasny, Brunat van Dyck, Siena Palona, Żółć kadmowa, Ziemna umbra palona, Ziemna umbra naturalna, Biel cynkowa, Błękit kobaltowy, Czerń kostna i uwaga Ziemia Umbra naturalna numer dwa w zieleni ... (czyli zielony). W każdym bądź razie aż strach będzie ponownie kłaść ten lakier matowy Mr.Hobby, żeby znowu czegoś nie spierniczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 12 Maja 2013 Share Napisano 12 Maja 2013 Podwoziem się nie martw i tak będziesz brudził, przyjdą koła, gąsienice i zasłonią 75% burt, wachaczy itd. bez paniki. Kolor do wcierania ma za zadanie spiąć Ci te 2 kolory, użyj czegoś zbliżonego do tego piaskowego który już masz aby przygasić brąz czyli moższ użyć buff (beżowy) jasny piaskowy itp. Wymieszaj coś z tego co masz, jakiś brąz z bielą da ci potrzebny kolor. To forum to dobre odniesienie - kolor tła to beżowe odcienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 12 Maja 2013 Autor Share Napisano 12 Maja 2013 Czy ktoś dysponuje filmem instruktażowym lub tutorialem w jaki sposób kłaść lakier? Ze sprayu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamilkar Napisano 12 Maja 2013 Share Napisano 12 Maja 2013 Marcin, po co Ci film ? ! Weź kawałek kartki, tekturki, plastiku i popróbuj. Żaden film i instruktaż nie zastąpi własnych prób. Na przyszłość : zanim zaczniesz malować ( spray, aerograf, pędzel ), spróbuj na boku, poza modelem. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 12 Maja 2013 Share Napisano 12 Maja 2013 Święte słowa, to powinno być jedno z przykazań modelarstwa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 12 Maja 2013 Share Napisano 12 Maja 2013 Pryskaj z wyczuciem w odległosci ok 20 cm od modelu, ja tak robiłem i nie zdarzyły mi sie jeszcze przykre niespodzianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 12 Maja 2013 Autor Share Napisano 12 Maja 2013 Póki co tragedii nie ma. Góra jest w porządku, dół częściowo oczyszczony - jeszcze przejechać wybrzuszenia papierem ściernym, uzupełnić braki farby i można zaliczyć drugie podejście. Odpocznę ze dwa dni, i biorę się za restauracje tego co się skopało. PS. Tym razem wpierw popróbuję na bryle testowej. W życiu nie sądziłem, że na finiszu umoczę kotka Szło naprawdę dobrze. Braki teoretyczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.