Skocz do zawartości

MiG-29A, AIRFIX 1/72


Wojciech Butrycz

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy/stary model Airfixa w pudełku jak poniżej będzie miał oprócz czeskich ( malowanie na pudełku, niestety) także kalkomanie do polskiego "111" z Mińska Mazowieckiego z 2006 roku, a więc z ze znakami BAP 2006/PKW Orlik i czarnym "smoczkiem" (od smoka, nie od tego czegoś dla niemowląt) por. pilota Grzegora "Zugi" Zugaja. Niestety wtedy nie było jeszcze dużego godła 1. elt, ani postaci Ferica. Malowanie na stronie 80 publikacji Polskie Skrzydła/Polish Wings 11, wyd. STRATUS.

Jaka ogromna szkoda, że AIRFIX nie zdecydował się włączyć Fulcruma do swojej edycji "new tool"!!!

mar948184037.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Nowy/stary model Airfixa w pudełku jak poniżej będzie miał oprócz czeskich ( malowanie na pudełku, niestety) także kalkomanie do polskiego "111"

Jak spojrzeć pod odpowiednim kątem to oba malowania są polskie. O ile się nie mylę "7702" w oryginalnych barwach już po transakcji był sprowadzony do Mińska Maz. przez polskiego pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, w Polsce latał najpierw jako 77 w Mińsku, na początku w czeskim kamuflażu z pozostawionym paskiem tygrysim i zamalowanymi znakami czeskimi na górnych powierzchniach skrzydeł, potem został przekazany do Malborka też jako 77 oczywiście.

 

mig29poland77.jpg

 

image022fc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, w Polsce latał najpierw jako 77 w Mińsku, na początku w czeskim kamuflażu z pozostawionym paskiem tygrysim i zamalowanymi znakami czeskimi na górnych powierzchniach skrzydeł, potem został przekazany do Malborka też jako 77 oczywiście.

Miałem na myśli jeszcze więcej: już był nasz, prowadził go Polak, a znaki jeszcze miał czeskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, w Polsce latał najpierw jako 77 w Mińsku, na początku w czeskim kamuflażu z pozostawionym paskiem tygrysim i zamalowanymi znakami czeskimi na górnych powierzchniach skrzydeł, potem został przekazany do Malborka też jako 77 oczywiście.

Miałem na myśli jeszcze więcej: już był nasz, prowadził go Polak, a znaki jeszcze miał czeskie.

Dokladnie... Wszystkie ex czeskie MiGi przylecialy w oryginalnym czeskim malowaniu wraz z czeskimi znakami... Dopiero w Minsku zostaly zamalowane czeskie oznaczenia, ktore jak spojzalo sie pod pewnym kontem przebijaly spod farby... Samoloty byly w Czechach przygotowane tylko tak zeby przypecialy do Polski... Pierwotnie samolot o nr 56 mial sluzyl jako "magazyn" czesci ale podczas pierwszego remontu i naniesieniu nowego kamuflarzu wszystkie ex czeskie maszyny zostaly zostaly doposazone w brakujace czesci i byly zdolne do lotu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelarz w linku poniżej zadał sobie dużo trudu (desperacji), aby wykonać dobry model MiGa-29A z tej re-edycji, ale niestety podstawowych będów wymiarowych, kształtu kadłuba i skrzydeł, tak łatwo nie da się poprawić...czego autora zresztą nie wykonał.

 

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=airfix%20mig-29a%20inbox&source=web&cd=8&cad=rja&sqi=2&ved=0CGoQFjAH&url=http%3A%2F%2Fs362974870.onlinehome.us%2Fforums%2Fair%2Findex.php%3Fshowtopic%3D263835&ei=0laPUduPIKa04ASu_oCABA&usg=AFQjCNGKoxM1EQcZ9cbuLGI-Urj9Jr5YwA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Takie moje spostrzeżenia.

Dzis otrzymałem MiG-29 UB hellera.Z wyjątkiem kabiny to chyba ten sam model.

Z zalet to faktycznie podział wnęk podwozia głównego ale to chyba tyle.

W rzucie na planach 4+ skrzydła za szerokie o jakieś 3mm ale łatwe do poprawki przez wycięcie odpowiedniej części skrzydeł ( w zasadzie od końca klap przednich do tej trzeciej linii).Trzeba tez wstawić ok 2mm między skrzydła a kadłub (pasma) Co ciekawe szerokością idealnie pasują do rzutów 4+ przedstawiające skrzydła wersji MiG-29 K (oczywiście tez sztukowanie końcówek potrzebne)

http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234918606-172-airfix-mig-29/

i tu warsztat mojego mentora Yufei Mao

http://s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php?showtopic=85586

 

Italerka tu lepiej wypada ale gorsze wnęki....cos za coś albo tworzymy hybrydę obu modeli.Kadłub faktycznie ma swoje wady ale wygląda nieźle.

Ktoś na jakimś forum zachwalał belki uzbrojenia Airfixa ale to lipa.O ile te do R-60 są ok to już do R-73 czy R-27 to porażka.Same uzbrojenie -R-60 sa ok w planach z 4+ ,R-73 za duże R-27 za małe.Heller do wersji UB daje baniaki 1150l ale one też są za duże o jakieś 3-4mm.Szkoda ,ze brak kadłubowego zbiornika ale ten mam z Condora z 9-13 no i jeszcze jest Pavla...

Spróbuję wkleić jakiś porównania z planami 4+

 

Mam zamiar sobie kupić jeszcze MiG-29A ale wciąż mam zagwozdkę czi Italeri czy Airfix czy może przeróbka ICM 9-13 na 9-12 choć ma on wiele z Italeri plus lepsze elementy uzbrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spojrzeć pod odpowiednim kątem to oba malowania są polskie. O ile się nie mylę "7702" w oryginalnych barwach już po transakcji był sprowadzony do Mińska Maz. przez polskiego pilota.
Bez przesady z tym kątem, to że polski pilot przyprowadził samolot w czeskich barwach nie oznacza, że jest to polskie malowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Najlepsze są znaki eksploatacyjne w tym Migu takie śmieszne polskawe teksty. Ktoś kto robił te kalki, wrzucił angielski/rosyjski tekst do translatora Zrywałem boki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.