Mark666 Napisano 20 Września 2013 Autor Share Napisano 20 Września 2013 Trochę nie w temacie, ale wreszcie po 20 latach dopadłem GO: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 21 Września 2013 Share Napisano 21 Września 2013 wreszcie po 20 latach dopadłem GO: To Ty jak Mossad jesteś! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 23 Września 2013 Share Napisano 23 Września 2013 Najlepiej zdrapać farbę w miejscu klejenia i raczej nie używać klejów CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 23 Września 2013 Autor Share Napisano 23 Września 2013 Najlepiej zdrapać farbę w miejscu klejenia i raczej nie używać klejów CA. To święte słowa. Ale się zapomina i potem się ma za swoje Ale trening w demontażu zaliczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 26 Września 2013 Autor Share Napisano 26 Września 2013 Cześć. No to Fredek skończony. Jak tylko będzie pogoda zrobię galerię, A na razie kilka zdjęć. Jeszcze muszę go zarejestrować --- na szczęście W.K. mam za rogiem To na razie...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz13 Napisano 26 Września 2013 Share Napisano 26 Września 2013 Super! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 30 Września 2013 Share Napisano 30 Września 2013 Witam Śledzę ten wątek od samego początku, i czytałem każdy post z wielkim zainteresowaniem. Dumper wyszedł wspaniale. Posiadam ten sam model wiec studiowałem każdy wpis i załączane zdjęcia. Mam kilka pytań: 1. Jak malowałeś kiper i jakimi metlizerami. Był to alcald cz model master. I jak uzyskałeś fakturę porysowanego metalu przez piasek. Przetarłeś gruboziarnistym papierem ściernym przed nałożeniem farby. Malowałeś aerografem czy sprayem? 2. Italeri ma w tym modelu uproszczoną instalację hydrauliczną do kipera. Uproszczoną na tyle że oprócz siłownika w ogóle nie istnieje. Czy posiadasz jakieś zdjęcia pokazujące jak ową instalację hydrauliczną w frightliner'ach. Ja znalazłem coś takiego To akurat jest FLD 120, a Italeri próbuje odwzorować raczej FLC120 patrząc na historię przepakowań tego modelu (która sięga 1986 według scalemates). Może któś orientuje się jak napędzana jest pompa hydrauliczna: - czy przez wał - czy z skrzyni biegów 3. Robiąc okablowanie wzorowałeś się na jakiś konkretnych zdjęciach ram czy jechałeś według ogólnych zasad budowy instalacji pneumatycznej jak poniżej 4. Jaki to silnik Cummins czy Caterpillar. Bo na http://m.truckpaper.com/ sprzedają FLC120 z obydwoma rodzajami silników. Pozdrawiam i gratuluję jeszcze raz modelu. Mikemc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 30 Września 2013 Share Napisano 30 Września 2013 Mikemc, w samochodzie tego typu byłby zamontowany tzw. wet kit, czyli pompa hydrauliczna zasilana wałkiem z PTO (Power Take Off) - podobno na skrzyni Fuller Road Ranger, czyli takiej jak w tym zestawie, z boku jest przykręcona prostokątna płytka, która zasłania otwór przygotowany do zamontowania PTO. Wyobrażam sobie, że pompa będzie w tym momencie chwycona do podłużnicy ramy, albo na dodatkowej poprzeczce. Potrzebny będzie pewnie też zbiornik płynu hydraulicznego. Szczegółów niestety nie mam. Jeśli chodzi o instalację pneumatyczną, to proponuje poszukać na zdjęciach ze złomowisk (www.heavytruckparts.net) tzw. cutoffs - osi napędowych wyciętych z ramy i to konkretnie z Freightlinera - tam można ładne szczegóły wszystkich instalacji znaleźć. Tam też znajdziesz zdjęcia skrzyń biegów, niektóre z PTO i inne detale. Mam nadzieję, że to pomoże, życzę owocnych poszukiwań, powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 1 Października 2013 Share Napisano 1 Października 2013 Witam Dzięki Paweł za info, teraz przynajmniej wiem o co się pytać wujka googla. A propos kilka dni temu skończyłem czytać twój masywny wątek o Mack'u. Gratuluję stabilnej ręki i wiedzy technicznej. Model pierwsza klasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 3 Października 2013 Autor Share Napisano 3 Października 2013 mikemc Kiper --baza Motip F0602C -- popielaty wytarcia --- metalizer Agama -- steel , wcierany wacikiem kosmetycznym po wyschnięciu bazy ( nanosisz metalizer na wacik, czekasz aż przeschnie i jedziesz w/g upodobania. Nie mam żadnej dok. do hydrauliki kipra Instalacja w/g ustalonych zasad. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 3 Października 2013 Share Napisano 3 Października 2013 Witam I dziekuje za odpowiedz na moje pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.