Skocz do zawartości

Messerschmitt BF110E 1/72 Eduard


Artek82

Rekomendowane odpowiedzi

nose art czyli osę mam z techmodu w razie czego,więc jeśli popsujesz to daj znać bo u mnie leżą.Miałem robic Bf-110 G2 z osą ale mi się zdjęcia nie zgadzały z działkami MK102 bo kwity miałem do wersji z zaślepionymi wylotami więc zrobiłem ZG.76 zestawowe. Techmod był chyba do wersji E właśnie.Tymczasem przeszedłem na odrzutowce i inną skalę z braku miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Weekendowe kalki zachowują się dość podobnie do tych z Academy, czyli zwyczajnie się strzępią. Jakby tego było mało, moje z 1:48 rozpadły się na same kreski.

Nie dotyczy to Profipacków w 1:48; tam trafiłem na akurat świetne kalki.

Nawiasem mówiąc, to samo jest z Profipackami w 1:72.

Mam zasadę, że tych produkcji czeskiej zwyczajnie nie używam.

Niestety, jak ktoś chce mieć jakościowo lepszy produkt, trzeba bulić.

Nie tak dużo, jeśli chodzi o LS: kosztują 28 zeta do tej Bf-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś doradzić - zestaw radiowy jest bardzo płaski. W rzeczywistości zestaw oparty o FuG X wygląda m.w. tak:

 

PP%20FuG10-300-0.jpg

 

Skrzyneczki, bloki odbiorników i nadajników fal krótkich i długich, przetwornica - znajdziesz zdjęcia bez trudu w necie.

Może uda Ci się odkleić te fronty jakie masz i nakleić na kostki polistyrenu?

 

Druga rzecz to podłoga. Ten brud na niej.

Niemcy stosowali specjalne odkurzacze do kabin, wyjątkowo dbano o porządek we wnętrzu kabiny. Tam nie miało prawa nic luźnego leżeć, żadne kamienie i piach, żadne śrubki nic.

Powód prosty - wyobraź sobie nagły zwrot czy beczkę - cały ten syf lata po kabinie i może uszkodzić wyposażenie. Jakaś śrubka czy kamyczek może wpaść między gniazdo drążka czy gdzieś pod orczyk i uniemożliwić sterowanie samolotem.

 

Z drugiej ręki znam komentarz Waltera Wolfruma, który wspomniał jak raz się przeleciał radzieckim zdobytym samolotem i podczas akrobacji z podłogi samolotu poleciał na niego syf, co było nie do pomyślenia w niemieckim samolocie.

 

Wracając do modelu, może zamiast tych rudych plam lepiej zrobić ślady wytartej do gołego farby?

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia z modelem

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz pytanie czy zupełnie bo tak na chłopski rozum to jest samolot ze wschodniego frontu, zima, błoto. Tam panowały wyjątkowo trudne warunki. Sprzęt i żołnierze dosłownie taplali się w błocie.

 

Zwłaszcza tam dbano. Lotniska w zachodniej Europie to był luksus. Taka klasyczna niemiecka baza wyglądała podobnie do dzisiejszych lotnisk, betonowe pasy i drogi kołowania. Hangary.

 

Lotnisko polowe na wschodzie wymuszało wyjątkowo staranną obsługę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, w takim razie poprawię. Kuba mam pytanie, czy na siedzisku radiooperatora, które wygląda jak taboret z traktora występowały pasy bezpieczeństwa? Niestety nie mogę znaleźć żadnej fotki. I druga sprawa to siedzenie tylnego strzelca, czy to z zestawu eduarda jest prawidłowe? I czy faktycznie była na nim poduszka czy może nie? Jak trzeba to mogę zrobić zdjęcia żebyś rzucił okiem. Dysponuję porządną dokumentacją z tym że do wersji G... Co mi niewiele daje a w polskich monografiach o BF110E też za wiele nie ma, jesli o wnętrze chodzi to już w ogóle bieda.

 

No więc skłaniam się ku zdaniu, że siedzenie Bordfunkera w Bf 110 E powinno być już innego typu, płaska mata rozpięta na owalnym stelażu.

 

Bf110D.jpg

Bundesarchiv

 

Na zdjęciu Bf 110 E lub F.

Tego typu siedzenie umożliwiało obsługę zestawu radio a w razie potrzeby zajęcie pozycji za karabinem maszynowym. Oczywiście pasy niezbędne i tu je widać (rozpięte...)

 

Ten taborecik jaki jest w modelu również był wyposazony w pasy biodrowe:

 

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m7lyo7Jj7W1qk6uvyo1_1280.jpg

(duże zdjęcie)

 

Natomiast kwestia poduszki - zależy od typu spadochronu używanego przez załogę.

Przy siedzeniowym spadochronie Bordfunker po prostu siedział na spadochronie i przypinał się pasami tak jak gościu niżej:

 

http://yolo.net/~jeaton/swannys/new-3.jpg

(duże zdjęcie)

 

Zajrzę w domu do katalogu części i instrukcji Bf 110 w poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie.

Moim ulubionym 110 jest G-4/R8 i R9 a o E za dużo nie czytałem, az tak mnie nie wciągał.

Poszukam, dam Ci znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sugeruję zajrzeć do wątku o budowie tej Bf -ki w 1:48. Tam wyraźnie widać, że poduszka na siedzeniu jest. Jej kolor to naturalny kolor wyprawionej skóry, czyli stonowany brąz.

Ja w moim kokpicie walnąłem ten fotelik na Bestial Brown z palety Citadel Colours, jako, że maluję prawie wyłącznie akrylami.

Co do pasów to oczywiście miał; wystarczy zerknąć na zestaw blach.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję zajrzeć do wątku o budowie tej Bf -ki w 1:48. Tam wyraźnie widać, że poduszka na siedzeniu jest. Jej kolor to naturalny kolor wyprawionej skóry, czyli stonowany brąz.

 

Dałbyś radę poratować linkiem?

Niespecjalnie domyślam się o czym mowa i co sugerujesz.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do podkładu: nie znam tego specjału...

Ale mam pytanie:malujesz akrylami czy emalią? Czy to ma znaczenie, rodzaj podkładu, a farby głównej? Chętnie przeszedłbym na podkład akrylowy. Surfacer który stosuje jest ok, tylko dużo czyszczenia aero... Mam wrażenie że po akrylach łatwiej czyścić sprzęt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj niestety góruje blaszka Edka.

W swoim Bf-110 G2 zastosowałem i jestem zadowolony.Są klapki z tyłu ,chłodnice.Wewnątrz komór podwozia te wsporniki tez świetnie wyglądają.

Zaznaczam jednak,że też świetnie wybrnąłeś z problemu i przede wszystkim jest to inwencja własna nie blaszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim Bf-110 G2 zastosowałem

Wiem Piotrze, znam i widziałem, dobry model.

 

Pozdrawiam

 

 

taa,stoi na półce nieco zapomniany....trzeba by mu porządną sesję zrobić bo i zniknęło kilka zdjęć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to tyle, wystartowałem o 20, czyli 4.5h dłubanki a zrobione niewiele.

 

Ale za to jak!!

Najlepiej podoba mi się motyw z siatką ze słuchawek! Niezły bajer!

 

Trzymam kciuki i czekam na dalej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściej tu wpadam niż coś piszę... Kolejny świetny warsztat. Bardzo podoba mi się twój sposób pracy - rzetelnie czysto i przemyślanie. Motyw z siateczką jest rewelacja! Siateczki można też pozyskać z piramidek - takie torebki od herbaty. Napatrzeć się nie mogę na fotę, gdzie widać kabelki idące od tablicy przyrządów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xellus jakiś brak weny masz ostatnio kiedy aktualizacja śmiglaka?

 

Dłubię, składam, szpachluję i szlifuję...walka i mozół dnia codziennego w warsztacie, stąd chwilowe milczenie - będzie efekt, będzie wpis!

Dzięki za doping!! pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.