Skocz do zawartości

A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 186
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wreszcie, po ok. 3 tygodniach jestem gotowy do zamknięcia kadłuba.

Gotowa jest kabina, silnik, przednia i główne komory podwozia.

Tak wygląda samolot w przekroju wzdłużnym:

 

080_zps229b1303.jpg

 

A tak fajnie wygląda komora podwozia w kadłubie, chyba jeszcze efektowniej niż samodzielnie:

 

079_zps611d9fc9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem dziś do wniosku, że mój A-7 ma fenomenalną sylwetkę. Wygląda jak prosiak, przyczajony do skoku na ofiarę.

 

Tak więc mój prosiak dostał przed chwilą skrzydła, co prawda jeszcze nie zamontowane na stale, ale widać już jak będzie wyglądała cała maszyna. Podoba mi się.

Na rysunku poglądowym pokazałem go na tle "starszego brata bliźniaka".

 

081_zps03034367.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę chciałem odpocząć od szpachlowania i szlifowania, więc postanowiłem przygotować owiewkę i wiatrochron do malowania.

Jest to jedna z moich ulubionych czynności przy każdym modelu: maskowanie owiewki.

Widoczny na zdjęciu wiatrochron jest dodatkowo zabezpieczony i przygotowany do malowania przedniej szybki turkusowym kolorem. Zamalowałem ją na razie Maskolem, żeby tuż przed malowaniem zerwać go i w ten sposób idealnie oczyścić szybkę (chyba nic lepiej nie czyści szybek niż świeżo zdjęty Maskol). Dodatkowo zabezpieczyłem ramy wiatrochronu przed pobrudzeniem kolorem którym pomaluję szybkę. Dopiero gdy ten kolor zostanie położony, normalnie zamaskuję szybkę i pomaluję normalnie cały wiatrochron.

 

082_zpsc1e6aeaf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorem szybkę pomaluj od wewnątrz. Ciężko stwierdzić jak masz teraz zamaskowane. Jak pomalujesz na zewnątrz, to potem możesz zerwać farbę przy maskowaniu, bo dobrze wypolerowanego tworzywa nie trzyma się zbyt mocno. Poza tym malowanie od wewnątrz pozwala ukryć ewentualne drobne skazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psia kostka, zawaliłem.

Pomalowałem zielono-niebieskawym kolorem (turkus toto nie jest) przednią szybkę wiatrochronu.

Kombinowałem, kombinowałem, żeby było idealnie - i zepsułem.

Po pierwsze (nie licząc paprochów, które skądś się wzięły mimo spryskania otoczenia spryskiwaczem) zrobiłem zbyt mocny, zielony kolor. Szybka jest po prostu za ciemna.

Druga sprawa, to ta paskudna ciemna plama (lewy górny róg szybki), która pojawiła się w trakcie malowania, nie wiem za bardzo skąd, ale to po prostu (końcówka farby w aero) wypłynęło na samym końcu.

 

I teraz pytanie, czy jeszcze próbować to wycieniować kolejnymi warstwami tego koloru, czy lepiej nie ruszać i tak zostawić, bo ta zieleń w końcu będzie tak ciemna, że pilot nie mógłby przez nią niczego widzieć?

Ok, w realu jest jaśniej niż na zdjęciu, ale wciąż mocno zielono.

Co radzicie?

 

082_zps71b026f7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni szpachluję i szlifuję kadłub. To jednak moja pięta achillesowa, wciąż mam duże problemy z ładnym likwidowaniem ubytków, szpar i odtwarzaniem linii podziału. Ciągle.

Trochę dla relaksu wziąłem się za kabinę i owiewkę. Ta ostatnia i wiatrołap dostały już kolor wewnętrzny ramowania, czekają teraz zamaskowane na przyklejenie do gotowego kadłuba. Kadłubowi zaś niewiele brakuje do pełnej gotowości do malowania: likwiduję w tej chwili brzydkie połączenie skrzydła z kadłubem, do tego zostało parę drobiazgów do przyklejenia i można kłaść podkład i malować.

Niestety, ciągle czekam na dostawę światełek od Quickboosta. MojeHobby twierdzi, że dostawa tej firmy jak i Eduarda "może w przyszłym tygodniu". Ne blaszki czekam od sierpnia. Obawiam się, że to moje ostatnie zakupy blach w Polsce, to po prostu nie ma sensu. Kupno tego towaru to loteria.

 

Tymczasem ukończyłem i zmontowałem całą kabinę. Dodam może tu i tam odrobinę przetarć, ale ta cześć samolotu już praktycznie jest w 100% gotowa.

 

083_zps062c396d.jpg

084_zps7e838960.jpg

085_zps52cf2f62.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HUD poprawię, zresztą sam odpadł. Przyklejenie stabilne tego cienkiego kawałka plastiku na tych dwóch krawędziach blaszek łatwe nie jest. Fotel jest prosto, ale ta blaszka z dwoma otworami za nim jest trochę krzywa (małe problemy techniczne i nie chciałem tam dłubać za bardzo, żeby nie uszkodzić), ale i tak to będzie zasłonięte kokpitem, więc nie ruszam.

 

Mam małą zagwozdkę.

Na wielu zdjęciach A-7E widać wyraźnie pewną wypukłość kadłuba przy przedniej komorze podwozia, na której dodatkowo jest zamontowane światełko pozycyjne. O, tak jak tutaj:

 

ling-temco-vought-a-7e-corsair-ii.jpg

 

Tymczasem w moim modelu Chińczycy dali taką cześć, ale... opisali ją jako "not for use" i wg instrukcji nie należy jej używać.

 

085_zps3a5587a4.jpg

 

Czy to jakiś błąd producenta i powinienem teraz na oko ją zamontować, czy jednak to ja się mylę i w A-7E takiej wypukłości nie ma? Ktoś podpowie?

 

A teraz kwestia rurek Pitota. Zrobiłem jedną na próbę, wyszła tak (sorry za jakość zdjęcia, ale to maleństwo):

 

086_zps13af4e13.jpg

 

Oryginały wyglądają tak:

 

087_zpsed7a572a.jpg

 

Chyba może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jedynym znalezionym zdjęciu, na którym widać podbrzusze prosiaczka widać, że to jest.

Dobra, nie będę kombinować, zamontuję to i koniec.

 

2c90581f6813d146.jpg

 

Co do rurek Pitota: widzę, że metalowe profile są do niczego, użyję plastikowego i zaokrąglę narożnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zieloną kabinę- spoleruj warstwę farby pastą lekko ścierną Tamiya, albo zwykłą dostępną w każdym supermarkecie- Tempo lub Automax. Zabezpiecz tylko krawędzie osłony kabiny taśmą, aby ich również nie polerować.

 

Jeśli nie chcesz się bawić w żmudne polerowanie możesz proces przyspieszyć drobnym papierem ściernym, ale tu radzę delikatnie, aby nie powstały głębokie rysy. Dopiero po tym wypolerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten bąbel to nie wiem czy to nie jest jakaś owiewka mechanizmu hamulca aerodynamcznego. Kojarzę fotkę A-7 w ataku nurkowym z wysunietym czymś długim przypominajacym hamulec.

 

znalezione przypadkiem i to nie ta fotka ale świetnie widac to co piszę

 

http://www.playle.com/listing.php?i=BOOTS32974

http://www.simpits.org/corsairii/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt,szukałem po wersji D bo kojarze taką konfigurację z Wietnamu. Wersja E to nieco późniejsza wersja typowo morska chyba.

Jeśli to antena dopplerowska to ciekawe czy elektryka światła pozycyjnego nie psuje efektu działania.Ale specem od elektroniki nie jestem

 

 

PS

 

podpis w Przeglądzie konstrukcji lotniczych -str 14.

"osłona radaru doplerowskiego AN/APN-190..."

 

A jednak.Stara sprawdzona lektura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona już zamontowana, przykleiłem też klapy, ładnie wychylone jak sądzę.

Ale wczoraj i dziś pracowałem głównie nad elementami podwozia.

Palce bolą od wyginania blaszek i trzymania ich żeby klej złapał.

 

Tak wyglądają wszystkie klapy przedniego i głównego podwozia.

Eduard się spisał, choć oryginalne części też wyglądały świetnie. Kupiłem jednaka blachy, to zamontowałem blachy.

 

087_zps251b5cb5.jpg

 

A to samo podwozie, praktycznie w komplecie, dwa drobne elementy przedniej goleni poza kadrem.

Niby miałem elementy okablowania goleni od Eduarda, ale raz że źle się to kładło, dwa że to płaskie, więc zrobiłem z drucików, nawet ładnie wyszło. W porównaniu z komorami to prosta zabawa.

 

088_zps02607825.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba trochę przerobić bombki, bo choć ich detal jest bardzo dobry (pięknie odtworzone zapalniki), to jednak trudno to w całości zamaskować i ładnie pomalować te zapalniki metalizerem.

Dlatego też odciąłem je, nakleiłem na profile, a czubki bomb nawierciłem. Teraz malowanie na żółto czuby bomb, potem maskowanie i olive drab. A na koniec zapalniki na wcisk w korpusie i Mk.82 jak malowane.

 

090_zpsaef6a5b3.jpg

091_zps7f872e01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj doszło do małego "incydentu" - wylałem wodę na arkusze kalkomanii.

Zniszczyłem w ten sposób kalki do uzbrojenia (na szczęście co miałem nimi okleić jest już oklejone) oraz - niestety - częściowo arkusz z głównymi kalkami CamDecals, do pustynnego malowania Desert Storm.

I teraz pytanie: czy takie kalki, po wyschnięciu będą się do czegokolwiek jeszcze nadawać?

Pod wpływem wody zmarszczyły się lekko. Boję się, że po wyschnięciu przykleiły się do papieru na amen i nic z nich nie będzie.

Czy coś można z tym zrobić, czy lepiej od razu kupować nowe kalki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny mały dylemat, może pomożecie: jak pomalować głowicę AIM-9L/M.

Znalazłem takie zdjęcie i chyba tak to powinno wyglądać.

Ale jaki to kolor?

 

aim92dr.jpg

 

Może mettalic black C078? A może jakaś mieszanka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na plastikową przezroczystą osłonkę przyrządów optycznych, a reszta to raczej czarna farba nakładana galwanicznie bardzo cienką warstwą, co rzeczywiście metaliczny czarny mógłby imitować, ale z naciskiem na czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi właśnie o tę resztę.

Na różnych zdjęciach wygląda ta głowica różnie, ale bardziej jak szarawy grafit, lekko kopalizujący.

Zrobiłem tak: pomalowałem mieszanką jet exhaust i gun metal Alclaida, ale nie wyszło najlepiej.

Kolor wygląda jak prawie czarny, lekko opalizujący. Gdybym to wymieszał z jasnoszarym, wyszłoby chyba idealnie. Ale zostawię jak jest, bo mam dość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.