Skocz do zawartości

Ciągnik artyleryjski C2P wraz z przyczepą amunicyjną 1:72


Karol_Max

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to, że będę pierwszy

Z racji tego, że przy panzer I krótka przerwa zabieram się z kolejnego szkraba, plan jest taki, poprawić co trzeba oraz dorobić przyczepę amunicyjną. Dodatkowo oczywiście drobna dioramka z polskimi piechurami.

Baza do zrobienia dobrego modelu jest naprawdę dobra, jedynie trzeba dorobić całe wnętrze od podstaw

Zacząłem od wymiany podłogi, doszły mnie słuchy, że nie może być ryflowana tylko płaska:

DSCF2944_zps91104916.jpg

Następnie wziąłem się z pocienianie pokrywy chłodnicy:

DSCF2945_zpscefbe493.jpg

Idąc za sugestią kolegi Jarekka pogrubiłem atrapę o 1mm:

DSCF2946_zps2734cddc.jpg

To samo z pokrywą silnika:

DSCF2950_zpsa8301c35.jpg

Dorobiłem układ przeniesienia napędu:

DSCF2951_zps27752f9b.jpg

I tak prezentuje się w wozie:

DSCF2952_zps90c783e1.jpg

Tak wygląda wnętrze pojazdu po rzeczonych poprawkach:

DSCF2953_zps8c34a15a.jpg

I cała wrześniowa kolekcja:

DSCF2954_zpsff0e3733.jpg

Pomoc w sprawie przyczepy mile widziana, oglądałem wątek warsztatowy w skali 1:35 który robił Jendrass, jestem pod wrażeniem do jakich informacji udało mu się dotrzeć, mam nadzieję że się ze mną podzieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ale chłopie masz tempo. A tak sobie pomyślałem, że skoro przy pierwszym modelu nie było prawie żadnych poprawek, przy drugim dorobiłeś 180 części, to co będzie przy końcu kolekcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początek zacny czekam na ciąg dalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złośliwiec Nie planuję nic dodawać, pogłębię te otworki z przodu i tyle, na bokach zwykłe siatka i wystarczy A tak dokładniej to co to to sito, może się kiedyś przyda, mógł byś coś więcej o tym napisać?

Dziś szpachla poszła w ruch, poprawiłem łączenie wanny z kadłubem, dodany kawałek do osłony chłodnicy no i klape silnika, tu było najciężej:

DSCF2956_zps1aa77dc4.jpg

Urozmaicenie podłogi, szczerze się przyznam że nie wiem co to jest :

DSCF2959_zps334815aa.jpg

Dorobiłem chłodnicę, od razu przyklejona:

DSCF2955_zps25fec454.jpg

Zacząłem wymianę siatek:

DSCF2961_zpsc5c3de85.jpg

No i stan obecny:

DSCF2964_zpsadb82489.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sita BGA używa się stawiania kulek w układach BGA, coś takiego

634daa3bee3bb712164afc744dd7ac57.jpg

 

Ale Twój pomysł będzie chyba lepszy i mniej pracochłonny.

Z niecierpliwością czekam na dalsze relacje z prac nad C2P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga silnik z osłoną montowany był na stelażu a nie bezpośrednio na podłodze, warto by było zaznaczyć takowe powiedzmy z pasków cienkiego polisternu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumowy01 Oczywista sprawa wszystko będzie o nic się nie martw

Na razie zajmuję się zewnętrzem , wkleiłem siateczki:

DSCF2966_zps2f646516.jpg

Dorobiłem tylną część chłodnicy:

DSCF2967_zpsa1c702b6.jpg

Jakiś tam układ kierowniczy:

DSCF2968_zps14769c10.jpg

Zacząłem również przerabiać błotniki, jeszcze do szpachlowania:

DSCF2971_zpsb131b14e.jpg

Zgodnie z tym zdjęciem:

a005_zpsd7e3a440.jpg

I tak wygląda tył po zmontowaniu, i teraz czy lepiej przykleić te siateczki tak na równiutko czy zostawić tak lekko zmięte ze zużycia bojowego?

DSCF2972_zpsbd05419e.jpg

Na razie wszytko lekko zwichajstrowane ale to się zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clipboard01_zpsb1388628.jpg

 

Widzę, że pierwszy "chirurg" od C2P się znalazł. Benedyktyńska robota. Gratuluję samozaparcie.

Jeśli mogę podpowiedzieć to chciałbym zwrócić jeszcze uwagę na 3 elementy:

- przez środek kadłuba biegną dwa ceowniki które fragmentami widać (kawałek przy chłodnicy i cały przód przed silnikiem),

- za silnikiem na osłonie powinna być mała trójkątna siatka,

- przednia siatka chodnicy to duże wyzwanie, jednak na wielu pojazdach jest zdemontowana i z przodu widać tylko u góry listwą wzmacniającą osłonę. Jak daleko sięga w stronę silnika nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JarekkCzy poprawnie będzie jeśli będę się wzorował odrestaurowanym egzemplarzem:

a004_zps7e686b76.jpg

I od razu dwa pytania;

1. Czy malować pokrywę silnika na kolor kamuflażu czy jak producent podaje na aluminium?

2. Jaka farba jest najlepsza na polskie mundury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji - C2P były przewidziane do holowania 40 mm przeciwlotniczych Boforsów. Czy model Zviezdy (oczywiście bez figurek)

http://exito.sklep.pl/pl/p/ZVEZDA-6170-172-British-Bofors-40-mm-Mk-12-AA-Gun/14831

podejdzie? Nie orientuję się w różnicach między brytyjskimi a polskimi Boforsami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podejdzie. Nie ta laweta, nie te koła. Jedynie co można by adaptować to sama armata z podstawą. Do lawety byłby lepszy stary wyrób Airfixa, a i tak było by dużo pracy i w dalszym ciągu nie ma kół najbardziej zbliżone jakie by podchodziły to takie z rosyjskich ciężarówek Gaz, osobno robi je chyba Armory z żywicy, a i tak były by do przerobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumowy01 - dziękuję za informacje. Szkoda że nie podejdzie, ale może pokaże się kiedyś poprawny polski Bofors plot? Poczekamy. A tak przy okazji instrukcja od C2P podaje farby Vallejo Reflective Green (890), Flat Earth (983) i Dark Sand (847). Szperając za zamiennikami z akrylowego Model Mastera lub Pactry wyszło mi że zamiast Reflective Green podszedł by Model Masterowy Medium Green (4734). Ale z pozostałymi kolorami zgłupiałem - poradzi ktoś Pactry lub akrylowe Model Mastery odpowiednie do polskiej pancerki 1939? Jakoś Vallejo mi "nie leżą" pod pędzel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dalszym ciągu nie ma kół najbardziej zbliżone jakie by podchodziły to takie z rosyjskich ciężarówek Gaz, osobno robi je chyba Armory z żywicy, a i tak były by do przerobienia.

 

A co Koledzy myślą na koła do Fiatów 621 z Marsa do przyczepki amunicyjnej- czy one by nie "podlazły" - tylko nie bijcie jak się pomyliłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła od Marsowych Fiatów, te pojedyncze z powodzeniem poszły by na przyczepę amunicyjno sprzętową lub na armatę Boforsa wz 38 półstałą natomiast Bofors motorowy wz 36, miał (przynajmniej takie widziałem na zdjęciach) koła z sześcioma lub ośmioma otworami ulgowymi w feldze, marsowskie mają dwa otwory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła od Marsowych Fiatów, te pojedyncze z powodzeniem poszły by na przyczepę amunicyjno sprzętową lub na armatę Boforsa wz 38 półstałą natomiast Bofors motorowy wz 36, miał

Koła od PF621 (Mars) pasują do przyczepy amunicyjno-sprzętowej. Do armaty wz. 38 już mniej ... bo przedmiotowe armaty miały koła (opony) o większej średnicy. Z braku laku trzeba oczywiście stosować te z Marsa.

 

Nie podejdzie. Nie ta laweta, nie te koła...

Spokojnie...

 

Jeśli idzie o budowę możliwie poprawnej armaty wz. 36 Boforsa kal. 40 mm w polskim wydaniu to trzeba brać pod uwagę dwa modele:

40 mm Bofors mk II http://henk.fox3000.com/zvezda/6170/01.jpg

- armata z wyrzutnikiem łusek,

- łoże,

- pomost bojowy (do delikatnej przeróbki),

- mechanizmy naprowadzania armaty (pion, poziom),

 

oraz

37 mm radziecka armata plot: http://henk.fox3000.com/zvezda/6115/01.jpg

- cała podstawa wraz z ramionami bocznymi,

- mechanizm opuszczania/podnoszenia działa (osie skrętne),

- koła (od biedy!),

- podpora lufy,

- ramię - hak

- belka z mocowaniami pod celowniki,

- siedzenia obsługi

 

Do wykonania od zera:

- celowniki,

- mechanizmy naprowadzania/celowania armaty,

 

Całość w zawrotnej cenie ok. 35 zł (via allegro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze że jest ktoś kto trzyma rękę na pulsie Brawo Jedrass. Kompletnie zapomniałem o tej plotce sowieckiej ze Zvezdy, pewnie dla tego że jej nie posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taka znowu niespodzianka. Model tej sowieckiej p/lot 37-mm ona jest na rynku około trzech lat. Zachodziłem w głowę czemu jej nie zakupiłem i już wiem bo zakupiłem dużo wcześniej ten model armaty z PST. No to może faktycznie zrobić polską na tych dwóch zestawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie od podstaw. Przeglądałem właśnie galerię z TKS-em na prowadnicy szynowej. Mistrzostwo świata. Prawdę mówiąc o instrukcji tej prowadnicy w 1/72 z Armo już nie myślę gdyż widzę że środek - wnętrze, jakie zaproponowało Armo to nieporozumienie. Trza będzie strugać od podstaw. Masz może jakieś zdjęcia które by bardziej przybliżyły jej środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do armaty, ja poczekam może ukaże się w tej serii, a jeśli nie to przerobię jak mówiliście

Zrobiłem silniki, ale jest on tak mały, prawie niezauważalny, na super makro wygląda to nie najlepiej ale i tak jestem zadowolony z efektu, tylnej ściany silnika nie dopieszczałem do końca bo nie będzie jej kompletnie widać. W realu jest o niebo lepiej:

DSCF2973_zps91e3b723.jpg

Dojdzie wajcha zmiany biegów fotele po obu stronach i nie będzie go prawie widać:

DSCF2983_zpscac888b0.jpg

A tu to już zupełnie, jeszcze będzie ta siatka no górze to nie dojrzy się już nic:

DSCF2987_zps9c021da6.jpg

Nie wiem tylko jak to podzielić z malowaniem skoro obie osłony maja być w kamuflażu a reszta... właśnie, jaki kolor wnętrza???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.