Karol_Max Napisano 15 Grudnia 2013 Share Napisano 15 Grudnia 2013 Wygląda na to, że będę pierwszy Z racji tego, że przy panzer I krótka przerwa zabieram się z kolejnego szkraba, plan jest taki, poprawić co trzeba oraz dorobić przyczepę amunicyjną. Dodatkowo oczywiście drobna dioramka z polskimi piechurami. Baza do zrobienia dobrego modelu jest naprawdę dobra, jedynie trzeba dorobić całe wnętrze od podstaw Zacząłem od wymiany podłogi, doszły mnie słuchy, że nie może być ryflowana tylko płaska: Następnie wziąłem się z pocienianie pokrywy chłodnicy: Idąc za sugestią kolegi Jarekka pogrubiłem atrapę o 1mm: To samo z pokrywą silnika: Dorobiłem układ przeniesienia napędu: I tak prezentuje się w wozie: Tak wygląda wnętrze pojazdu po rzeczonych poprawkach: I cała wrześniowa kolekcja: Pomoc w sprawie przyczepy mile widziana, oglądałem wątek warsztatowy w skali 1:35 który robił Jendrass, jestem pod wrażeniem do jakich informacji udało mu się dotrzeć, mam nadzieję że się ze mną podzieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 15 Grudnia 2013 Share Napisano 15 Grudnia 2013 Ale chłopie masz tempo. A tak sobie pomyślałem, że skoro przy pierwszym modelu nie było prawie żadnych poprawek, przy drugim dorobiłeś 180 części, to co będzie przy końcu kolekcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 15 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2013 A gdzie tam, w TKSie też dorobie wnętrze tylko później Tępo tylko dlatego, że siedziałem w domu bo miałem problem z kolanem teraz wracam do szkoły to będzie troche wolniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 15 Grudnia 2013 Share Napisano 15 Grudnia 2013 Początek zacny czekam na ciąg dalszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złośliwiec Napisano 15 Grudnia 2013 Share Napisano 15 Grudnia 2013 Karol_Max z czego planujesz wykonać osłony silnika z otworami wentylacyjnymi? Ja się zastanawiam nad wykorzystaniem sita do kulek BGA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 16 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 16 Grudnia 2013 Złośliwiec Nie planuję nic dodawać, pogłębię te otworki z przodu i tyle, na bokach zwykłe siatka i wystarczy A tak dokładniej to co to to sito, może się kiedyś przyda, mógł byś coś więcej o tym napisać? Dziś szpachla poszła w ruch, poprawiłem łączenie wanny z kadłubem, dodany kawałek do osłony chłodnicy no i klape silnika, tu było najciężej: Urozmaicenie podłogi, szczerze się przyznam że nie wiem co to jest : Dorobiłem chłodnicę, od razu przyklejona: Zacząłem wymianę siatek: No i stan obecny: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złośliwiec Napisano 16 Grudnia 2013 Share Napisano 16 Grudnia 2013 Sita BGA używa się stawiania kulek w układach BGA, coś takiego Ale Twój pomysł będzie chyba lepszy i mniej pracochłonny. Z niecierpliwością czekam na dalsze relacje z prac nad C2P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 16 Grudnia 2013 Share Napisano 16 Grudnia 2013 Mała uwaga silnik z osłoną montowany był na stelażu a nie bezpośrednio na podłodze, warto by było zaznaczyć takowe powiedzmy z pasków cienkiego polisternu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 17 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2013 gumowy01 Oczywista sprawa wszystko będzie o nic się nie martw Na razie zajmuję się zewnętrzem , wkleiłem siateczki: Dorobiłem tylną część chłodnicy: Jakiś tam układ kierowniczy: Zacząłem również przerabiać błotniki, jeszcze do szpachlowania: Zgodnie z tym zdjęciem: I tak wygląda tył po zmontowaniu, i teraz czy lepiej przykleić te siateczki tak na równiutko czy zostawić tak lekko zmięte ze zużycia bojowego? Na razie wszytko lekko zwichajstrowane ale to się zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Grudnia 2013 Share Napisano 18 Grudnia 2013 Widzę, że pierwszy "chirurg" od C2P się znalazł. Benedyktyńska robota. Gratuluję samozaparcie. Jeśli mogę podpowiedzieć to chciałbym zwrócić jeszcze uwagę na 3 elementy: - przez środek kadłuba biegną dwa ceowniki które fragmentami widać (kawałek przy chłodnicy i cały przód przed silnikiem), - za silnikiem na osłonie powinna być mała trójkątna siatka, - przednia siatka chodnicy to duże wyzwanie, jednak na wielu pojazdach jest zdemontowana i z przodu widać tylko u góry listwą wzmacniającą osłonę. Jak daleko sięga w stronę silnika nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 18 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2013 JarekkCzy poprawnie będzie jeśli będę się wzorował odrestaurowanym egzemplarzem: I od razu dwa pytania; 1. Czy malować pokrywę silnika na kolor kamuflażu czy jak producent podaje na aluminium? 2. Jaka farba jest najlepsza na polskie mundury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Grudnia 2013 Share Napisano 18 Grudnia 2013 W tym ciągniku przednie siatki są źle odrestaurowane. Ewidentnie widać to na zachowanych zdjęciach. Nie ma co się na nich wzorować. Ad1. Piaskowy, zielono, tylko nie srebrny. Ad.2 Nie wiem. Ja mam zestaw z LIFECOLOR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 18 Grudnia 2013 Share Napisano 18 Grudnia 2013 Na początek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_G Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 Tak przy okazji - C2P były przewidziane do holowania 40 mm przeciwlotniczych Boforsów. Czy model Zviezdy (oczywiście bez figurek) http://exito.sklep.pl/pl/p/ZVEZDA-6170-172-British-Bofors-40-mm-Mk-12-AA-Gun/14831 podejdzie? Nie orientuję się w różnicach między brytyjskimi a polskimi Boforsami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 Nie podejdzie. Nie ta laweta, nie te koła. Jedynie co można by adaptować to sama armata z podstawą. Do lawety byłby lepszy stary wyrób Airfixa, a i tak było by dużo pracy i w dalszym ciągu nie ma kół najbardziej zbliżone jakie by podchodziły to takie z rosyjskich ciężarówek Gaz, osobno robi je chyba Armory z żywicy, a i tak były by do przerobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_G Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 gumowy01 - dziękuję za informacje. Szkoda że nie podejdzie, ale może pokaże się kiedyś poprawny polski Bofors plot? Poczekamy. A tak przy okazji instrukcja od C2P podaje farby Vallejo Reflective Green (890), Flat Earth (983) i Dark Sand (847). Szperając za zamiennikami z akrylowego Model Mastera lub Pactry wyszło mi że zamiast Reflective Green podszedł by Model Masterowy Medium Green (4734). Ale z pozostałymi kolorami zgłupiałem - poradzi ktoś Pactry lub akrylowe Model Mastery odpowiednie do polskiej pancerki 1939? Jakoś Vallejo mi "nie leżą" pod pędzel... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiek13 Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 w dalszym ciągu nie ma kół najbardziej zbliżone jakie by podchodziły to takie z rosyjskich ciężarówek Gaz, osobno robi je chyba Armory z żywicy, a i tak były by do przerobienia. A co Koledzy myślą na koła do Fiatów 621 z Marsa do przyczepki amunicyjnej- czy one by nie "podlazły" - tylko nie bijcie jak się pomyliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 Koła od Marsowych Fiatów, te pojedyncze z powodzeniem poszły by na przyczepę amunicyjno sprzętową lub na armatę Boforsa wz 38 półstałą natomiast Bofors motorowy wz 36, miał (przynajmniej takie widziałem na zdjęciach) koła z sześcioma lub ośmioma otworami ulgowymi w feldze, marsowskie mają dwa otwory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 Koła od Marsowych Fiatów, te pojedyncze z powodzeniem poszły by na przyczepę amunicyjno sprzętową lub na armatę Boforsa wz 38 półstałą natomiast Bofors motorowy wz 36, miał Koła od PF621 (Mars) pasują do przyczepy amunicyjno-sprzętowej. Do armaty wz. 38 już mniej ... bo przedmiotowe armaty miały koła (opony) o większej średnicy. Z braku laku trzeba oczywiście stosować te z Marsa. Nie podejdzie. Nie ta laweta, nie te koła... Spokojnie... Jeśli idzie o budowę możliwie poprawnej armaty wz. 36 Boforsa kal. 40 mm w polskim wydaniu to trzeba brać pod uwagę dwa modele: 40 mm Bofors mk II http://henk.fox3000.com/zvezda/6170/01.jpg - armata z wyrzutnikiem łusek, - łoże, - pomost bojowy (do delikatnej przeróbki), - mechanizmy naprowadzania armaty (pion, poziom), oraz 37 mm radziecka armata plot: http://henk.fox3000.com/zvezda/6115/01.jpg - cała podstawa wraz z ramionami bocznymi, - mechanizm opuszczania/podnoszenia działa (osie skrętne), - koła (od biedy!), - podpora lufy, - ramię - hak - belka z mocowaniami pod celowniki, - siedzenia obsługi Do wykonania od zera: - celowniki, - mechanizmy naprowadzania/celowania armaty, Całość w zawrotnej cenie ok. 35 zł (via allegro). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 I dobrze że jest ktoś kto trzyma rękę na pulsie Brawo Jedrass. Kompletnie zapomniałem o tej plotce sowieckiej ze Zvezdy, pewnie dla tego że jej nie posiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 Sam byłem ciekawy "czy jest i czy można" pierwotnie kojarzyłem tylko starożytnego Airfixa, a tu taka niespodzianka ze wschodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 Nie taka znowu niespodzianka. Model tej sowieckiej p/lot 37-mm ona jest na rynku około trzech lat. Zachodziłem w głowę czemu jej nie zakupiłem i już wiem bo zakupiłem dużo wcześniej ten model armaty z PST. No to może faktycznie zrobić polską na tych dwóch zestawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Gumowy - dla człowieka, który skleja 1/35 i to jeszcze w większości od podstaw, gorss modeli w 72 to "odkrycia" ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 No właśnie od podstaw. Przeglądałem właśnie galerię z TKS-em na prowadnicy szynowej. Mistrzostwo świata. Prawdę mówiąc o instrukcji tej prowadnicy w 1/72 z Armo już nie myślę gdyż widzę że środek - wnętrze, jakie zaproponowało Armo to nieporozumienie. Trza będzie strugać od podstaw. Masz może jakieś zdjęcia które by bardziej przybliżyły jej środek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 22 Grudnia 2013 Co do armaty, ja poczekam może ukaże się w tej serii, a jeśli nie to przerobię jak mówiliście Zrobiłem silniki, ale jest on tak mały, prawie niezauważalny, na super makro wygląda to nie najlepiej ale i tak jestem zadowolony z efektu, tylnej ściany silnika nie dopieszczałem do końca bo nie będzie jej kompletnie widać. W realu jest o niebo lepiej: Dojdzie wajcha zmiany biegów fotele po obu stronach i nie będzie go prawie widać: A tu to już zupełnie, jeszcze będzie ta siatka no górze to nie dojrzy się już nic: Nie wiem tylko jak to podzielić z malowaniem skoro obie osłony maja być w kamuflażu a reszta... właśnie, jaki kolor wnętrza??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.