Skocz do zawartości

Hansa Brandenburg D.I - Eastern Express+Part 1:72


Panzer4

Rekomendowane odpowiedzi

Najfajniejszy grat K.u.K lotnictwa.

 

Model trochę kiepski, ale widzę, że dajesz radę.

Mam parę książeczek na temat tej maszyny, więc jeśli potrzebujesz wsparcia, to pytaj.

 

Pierwsza moja sugestia: Golenie podwozia nie były ze sklejki. To była rura stalowa, oprofilowana drewnem, ale na końcu owinięta i oklejona płótnem. Malowanie na tych częściach, tak samo jak na zastrzałach płata, wzoru słojów sklejki jest błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze owijano zastrzały. Na zdjęciach u Meindla widać to bardzo wyraźnie. W niektórych egzemplarzach rezygnowano nawet z okuć łączeń zastrzałów. W moim modelu celowo kolor zastrzałów podwozia różni się od np. tego na trumience. Właśnie dlatego, żeby zaakcentować, że drewno tam użyte było innego sortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze owijano zastrzały.

Na zdjęciach u Meindla widać to bardzo wyraźnie.

Które zdjęcie u Meindla pokazuje wyraźnie brak płóciennego pokrycia?

Przeglądnąłem jeszcze raz i żadne moim zdaniem nie pokazuje tam wyraźnie obecności, lub braku płótna. No może zdjęcie na str. 34 pokazuje przestrzelone wsporniki płatów i wyraźne warstwy w konstrukcji zastrzałów.

 

Obecność tego pokrycia płóciennego wynika jedynie z opisu technicznego. Dostępnego w innym miejscu.

Zakładam, że technologia w seryjnej produkcji była taka sama dla wszystkich egzemplarzy. Tym bardziej, że zdjęcia potwierdzają jednakowy wygląd tych części, poza maszynami, które miały malowane zastrzały na czarno w jednej z Flik.

 

 

. W niektórych egzemplarzach rezygnowano nawet z okuć łączeń zastrzałów.

Tak, szczególnie na maszynach serii 65, ale to nie ma nic wspólnego z tym, czy wsporniki i golenie miały poszycie płócienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że technologia w seryjnej produkcji była taka sama dla wszystkich egzemplarzy.

 

Wisz to, czy właśnie zakładasz? A strona 59? To też ciemne płótno, czy jego brak na zastrzałach?

 

Cytuj:

. W niektórych egzemplarzach rezygnowano nawet z okuć łączeń zastrzałów.

 

Tak, szczególnie na maszynach serii 65, ale to nie ma nic wspólnego z tym, czy wsporniki i golenie miały poszycie płócienne.

 

Ma. Skoro w niektórych egzemplarzach rezygnowano z okuć to czemu nie można przyjąć, że w niektórych maszynach rezygnowano z płótna?

 

Tak jak Ty zakładasz, że wszystkie były identyczne, tak i ja zakładam, że na podstawie zdjęć można dojść do wniosku, że nie zawsze tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisz to, czy właśnie zakładasz? A strona 59? To też ciemne płótno, czy jego brak na zastrzałach?

Wiem, że wskazane przez Ciebie zdjęcie przedstawia maszyną serii 65, samolot wyprodukowany w Briest pod Berlinem. Ty budujesz serię 28, która powstawała w fabryce Phoenix i dość istotnie różni się od tej oryginalnej niemieckiej.

Poza tym mam wrażenie, że te bardzo ciemne zastrzały na serii 68 są malowane na czarno, bo surowe drewno (tu prawdopodobnie sosnowe, heban wykluczam) nie jest takie ciemne.

 

 

 

Ma. Skoro w niektórych egzemplarzach rezygnowano z okuć to czemu nie można przyjąć, że w niektórych maszynach rezygnowano z płótna?

 

Ja ufam w cesarskiego i królewskiego wojskowego z komisji odbiorczej, który nie odbierał niedoróbek z fabryki. Ty możesz przyjąć co chcesz, tylko prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest bliskie zeru.

Technologia oklejania płótnem nie była tak sobie, a muzom, miała głębszy sens. Coś musiało trzymać w kupie te dwa łupki drewniane wokół stalowej rury.

 

 

 

Tak jak Ty zakładasz, że wszystkie były identyczne, tak i ja zakładam, że na podstawie zdjęć można dojść do wniosku, że nie zawsze tak było.

A jaki egzemplarz chcesz zrobić?

Zrób może 28.37 i pomaluj je na czarno. Będzie na pewno dobrze.

 

OK, temat wyczerpany. Powodzenia w budowie. Jeśli będziesz miał inne wątpliwości, to chętnie się zastanowię nad problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pięknie Ci to idzie, natomiast co do zastrzałów to były owijane taśmą płócienną ale były także z lakierowanym drewnem o ile pamiętam te ostatnie były produkowane w macierzystych zakładach.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sianko, od Ciebie usłyszeć komplement przy szmatopłacie w naszej nikczemnej skali to już tylko schlać ze szczęścia się pozostaje Serio mówię i bez cienia ironii

Dzięki też za informację. Jak widać moja interpretacja zdjęć nie jest głupia. Kolejna odsłona:

 

IMGHansa_zpsf8495cea.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki też za informację. Jak widać moja interpretacja zdjęć nie jest głupia.

 

Sianko:

co do zastrzałów to były owijane taśmą płócienną

były także z lakierowanym drewnem o ile pamiętam te ostatnie były produkowane w macierzystych zakładach.

Wiem, że wskazane przez Ciebie zdjęcie przedstawia maszyną serii 65, samolot wyprodukowany w Briest pod Berlinem.

 

 

 

 

Poza tym sklejka na kadłubie jest b.fajna i tu mnie przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja foto znakomita - z przyjemnością się ogląda tak zapisany warsztat.

Pięknie to wygląda już na tym etapie, nie pozostaje nic innego jak czekać na następne odcinki z budowy micro Hansy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz maszynę 28.33, która należała do pierwszych czterdziestu dostarczonych jeszcze zimą 1917.

Krzyże na górze płata były malowane wtedy bardziej na zewnątrz, tak, że część tylnego ramienia była na przyśrodkowej części lotki.

 

Na spodzie nie zauważyłem zmiany położenia w zależności od numeru seryjnego i powinno być tak jak na tym:

Hansa-Brandenburg-D-I-8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, człowieku, ależ mi się podoba to co robisz !! Kierunek podobny do sianka, ale w sumie bardzo indywidualny. Dla mnie to sztuka !! Patent na drewno wyśmienity. Blacha wyśmienita !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.