mikemc Napisano 12 Lutego 2014 Share Napisano 12 Lutego 2014 Cześć Zakładam nowy warsztat z zamiarem zbudowania czegoś takiego. Nie jestem doświadczonym modelarzem. Do tej pory popełniłem jeden model http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=36751&start=75 drugi jest w w 60-70% ukończony viewtopic.php?f=87&t=42133 Przygodę z modelarstwem zacząłem od filmików Wójka Bohuna na You Tub'e. W tedy złapałem bakcyla na ciężarówki, szczególnie amerykańskie. Budując model będę się wzorował na tych zdjęciach. Mówiąc wzorował się mam na myśli rozwiązania kolorystyczne paki, ramy i kabiny, oraz poziom brudzenia. Filtry więc zostają oraz "fabryczny" zderzak. Plan mam taki by model trochę podrasować. Jako że Italeri kompletnie zapomniało o instalacji hydraulicznej chcę wykonać coś takiego: Zabrakło też kolumny kierowniczej pod maską. Wykonałem już podręczny plan okablowania ramy. Ciężko znaleźć jakieś konkretne zdjęcia instalacji poprowadzonych w ramie więc sugerowałem się czymś takim. Aby nie być gołosłownym oto zdjęcia tego co już wykonałem. Rama na razie zostanie otwarta bym miał łatwy dostęp do poprowadzenia kabli. Nie jest tego dużo. Ale zostałem nie mile zaskoczony jakością wyprasek. Każdy element jaki dotąd wyciąłem z wypraski ma jakiś defekt. Albo nadlewka, albo ślady po wypychaczach. Wyczyszczenia każdego z nich zajmuje czas. Nie spodziewałem się tego po modelu który kosztuje ponad 150pln. Cena nie za jakość, ale od masy plastiku w środku pudełka. Mam nadzieje że nie wszystkie modele ciężarówek (1/24, 1/25) tak wyglądają, bo zdążyłem już zainwestować trochę pieniędzy w kolejne modele. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSM Napisano 12 Lutego 2014 Share Napisano 12 Lutego 2014 [...]Nie jest tego dużo. Ale zostałem nie mile zaskoczony jakością wyprasek. Każdy element jaki dotąd wyciąłem z wypraski ma jakiś defekt. Albo nadlewka, albo ślady po wypychaczach. Wyczyszczenia każdego z nich zajmuje czas. Nie spodziewałem się tego po modelu który kosztuje ponad 150pln. Cena nie za jakość, ale od masy plastiku w środku pudełka. Mam nadzieje że nie wszystkie modele ciężarówek (1/24, 1/25) tak wyglądają, bo zdążyłem już zainwestować trochę pieniędzy w kolejne modele[...] Przypuszczam, że z firmą Italeri będzie podobnie w każdym modelu. Sam kleję MB 2238 i też jest masa części do poprawy a z tego co zaglądałem w pudła z innymi modelami to nie wygląda nic lepiej, choć Revell sprawie wrażenie solidniejszego i lepiej wykonanego, ale wyprasek jest jakoś mniej (chyba). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadzior Napisano 25 Lutego 2014 Share Napisano 25 Lutego 2014 Jak ma się spraw jeśli chodzi o Dodga gdzie w zestawie jest Ford? Sam przymierzam się do kupna tego modelu, więc może powiesz coś więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 26 Lutego 2014 Share Napisano 26 Lutego 2014 Ten Lindberg to za wysokich lotów nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadzior Napisano 26 Lutego 2014 Share Napisano 26 Lutego 2014 Noooo i tego się obawiam bo na mustangu się trochę zawiodłem. Chociaż widziałem już gorsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 28 Lutego 2014 Autor Share Napisano 28 Lutego 2014 Na YT znajdziesz unboxing Dodga. Choc teraz nie pamietam na ktorym kanale. Ale nie spodziewaj sie super jakosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 6 Marca 2014 Share Napisano 6 Marca 2014 Witam! Może będę mógł coś pomóc przy tej budowie... Powiem tak - Freightliner Italerki to jeden z lepszych i nowocześniejszych modeli ciężarówek w tej skali. Taki bajer, jak działający mechanizm skrętu kół przednich to finezja, która nie występuje w żadnych modelach firmy AMT na przykład. W ogóle można powiedzieć, że Italerka ma modele o wyższym poziomie "odlewniczym", niestety bardzo swobodnie podchodzi do niektórych tematów, zdarza się cała masa błędów merytorycznych (model pojazdu którego nigdy nie było). Znowu AMT są bardzo poprawne merytorycznie, ale sztuka odlewnicza jest z lat 70-tych z bardzo grubymi częściami itd. Jeśli chodzi o wady tego Freightlinera - silnik Cummins ma kilka dziwnych niedokładności, w modelach firmy Revell ta sama maszyna wygląda o wiele lepiej, chociaż przy odrobinie dobrej woli można z produktu Italerki zrobić ładnego Cumminsa - taka fotka na przykład: Polecam zresztą pogooglować następujące hasło: "Cummins Big Cam II" albo "Cummins NTC 350" - można bardzo ciekawe rzeczy znaleźć. To samo odnosi się do instalacji hamulcowej - jest dużo takich zdjęć, które przedstawiają używane części do ciężarówek na sprzedaż - w tym wypadku należy poszukać tylnych mostów firmy Rockwell - po angielsku to będzie na przykład "Rockwell rears cutoff" - osie sprzedawane z wyciętym kawałkiem ramy - i na takich zdjęciach dobrze widać przewody i zawory instalacji hamulcowej. Mam nadzieję, że to pomoże, życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 8 Marca 2014 Autor Share Napisano 8 Marca 2014 Witam Dziekuje za informacje. Niedlugo wznowie moje starania nad modelem. Do tej pory troche pracowalem nad paka. Co do zdjecia silnika to juz wszystkie je przeanalizowalem z twojego watku o MACu. Moja konceocja na silnik to pomalowanie go Desert yellow tamyia, a skrzynia biegow gunmetalem Alcada lub gunze. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 8 Marca 2014 Share Napisano 8 Marca 2014 Cześć! To ja dziękuje za zainteresowanie, w takim razie wszystko co miałem o silnikach już przeczytałeś. Jeśli chodzi o skrzynię, to raczej inny kolor niż gun metal bym polecał, w Stanach, z tego co na zdjęciach zauważyłem, to raczej wszystkie odlewy są pomalowane (może z wyjątkiem aluminiowych), coś takiego jak u nas - gołe żeliwo - raczej nie jest akceptowane. Jeszcze raz życzę powodzenia i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 11 Marca 2014 Autor Share Napisano 11 Marca 2014 Kilka zdjęć z postępu prac nad ciężarówką. Przez ostatnie dni pracowałem nad paką. Sugerując się tymi zdjęciami: zmodyfikowałem trochę pakę. Faktura plastiku zmieniła się po podgrzaniu. I niektóre części paki nabrały blasku. Podkład prawdę pokaże, czy nie zapędziłem się zbyt mocno. Zacząłem też modyfikacje silnika. Najprostszy krok za mną, czyli wycięcie elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 11 Marca 2014 Share Napisano 11 Marca 2014 Witam! Widzę, że jedziemy na ostro! Bardzo ambitnie - życzę powodzenia i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 12 Marca 2014 Share Napisano 12 Marca 2014 O już mi się ten warsztat podoba !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 21 Marca 2014 Autor Share Napisano 21 Marca 2014 Witam Kilka fotek z walki na froncie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 21 Marca 2014 Share Napisano 21 Marca 2014 Witam! Bardzo ładne uchwyty na kable. Zastanawiam się, czy jednak nie lepiej by było najpierw skleić i wyszpachlować ramę, a potem to drutować. Jeśli chodzi o te przewody wychodzące ze zbiornika, to proponowałbym to przerobić. Zwróć uwagę, że w takich instalacjach często używa się takiego kolanka 90 stopni do wyprowadzania takich przewodów, one wtedy o wiele lepiej leżą. Może mały przykład: To życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 21 Marca 2014 Share Napisano 21 Marca 2014 Osiwiejesz, jak przyjdzie Ci to składać wszystko do kupy. Zrób jak pmroczko radzi, najpierw sklej, potem upiększaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 21 Marca 2014 Autor Share Napisano 21 Marca 2014 Witam Dziękuje za rady od znacznie bardziej doświadczonych modelarzy niż ja. Chciałem wykorzystać atut otwartej ramy że mam łatwiejszy dostęp do klejenia drucików. Pewnie jednak macie rację i zastosuje się do rady. Co do kolanek, to dziękuje za radę. To jest mój pierwszy model gdzie tak dużo elementów buduję od podstaw. Balansuje teraz na granicy moich możliwości. Po za tym traktuję ten model jako lekcję przed moim następnymi modelami gdzie zamierzam dość mocno ingerować w "pudełkowy wygląd". Posiadam także to: i oszczędzam na moje "poważniejsze projekty". Pozdrawiam PS. Paweł podziwiam wiedzy technicznej i znajomości tematu jakie widać w twoich postach nie tylko na tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 25 Marca 2014 Autor Share Napisano 25 Marca 2014 Witam Hamulce mnie trochę przyhamowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 26 Marca 2014 Share Napisano 26 Marca 2014 Cześć! Wygląda dobrze. Czekam na dalsze efekty - pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 11 Kwietnia 2014 Witam Rama i jeszcze raz rama. Widok ogólny. Na tym zdjęciu widać że Italeri pakuje taką samą ramę do każdego modelu. Coś mi się wydaję że gdy by paka była pełna to tak "cienka" rama by się złamała. Co prawda Włosi proponują coś takiego Ale revell w swoim Kenworth'ie bardziej się postarał. Na urodziny dostałem to od żony. A tam rama taka sama jak w Freightliner'rze. Podejrzewam że wszystkie Petki i Keny z Revella maja tego samego producenta ram. A tu moje wypociny. Kółka przymocowane na słowo honoru tylko dla potrzeby zdjęć. Rozpoczęta walka z silnikiem. Na pohybel zabawkowemu chromowi. Na zdrowie. A tu plan na okablowanie silnika. Zrobiony w 50% ze zdjęć i schematów Cummisa w 50% artistic licence. Na tym wątku jest kilka rysunków które mnie oświeciły. www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=88&t=10535 Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 11 Kwietnia 2014 Share Napisano 11 Kwietnia 2014 Cześć! Ładnie to wszystko zaczyna wyglądać, chociaż ja bym tak tych przewodów nie poprowadził - na przykład niektóre idą zbyt blisko resorów i w rzeczywistości mogły by się przetrzeć. Ale to na przyszłość, teraz proponuje już to zostawić. Co do wątku do którego link przedstawiłeś - model kolegi wygląda bardzo widowiskowo, ale mam wrażenie, że realizm nie jest dla niego najwyższym celem. Tak samo zresztą jak dla firmy Italeri. O ile Freightliner, Pete i Ken mają dość dokładnie odwzorowane ramy, to co do Western Stara i Forda mam poważne wątpliwości, a rama jest taka sama jak we Freightlinerze - ale tego nie badałem, więc są to wątpliwości. Jak wiesz zbadałem dobrze Macka i to już jest czystej wody science fiction - także na Italeri trzeba bardzo uważać. Najważniejszy jest ten link: http://public.fotki.com/modeltrucks25thscale/ Tu można znaleźć bardzo dużo bezcennych informacji - artykuły z gazet modelarskich ale też broszury reklamowe różnych producentów ciężarówek i wiele, wiele więcej. Dla mnie to źródło było bardzo ważne. To życzę powodzenia z tym silnikiem i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 20 Czerwca 2014 Share Napisano 20 Czerwca 2014 Armatura powietrzna - PIERWSZA KLASA! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 3 Lipca 2014 Autor Share Napisano 3 Lipca 2014 Witam po dłuższej przerwie. Wyjazdy zawodowe, rodzina, wakacje, lepienie na boku innych modeli. Dużego progresu nie ma. Walczyłem z ramą i silnikiem. Rama jest prawie na ukończeniu. Parę szczegółów i można będzie ją malować. Dorobiłem zbiornik oleju do układu hydraulicznego, dokończyłem okablowanie, dodałem wzmocnienie ramy itp. Dużo samoróbki. Kilka fotek: Wystające kable (druty) będą podłączone do silnika lub zbiorników z paliwem. Tutaj układ kierowniczy został przeniesiony do przodu. Inaczej niż sugerowała instrukcja. Dorobiony wspornik wału napędowego. Rama z paką. Kilka zdjęć silnika: Jedna strona skończona. Druga jeszcze nie. Na skrzyni biegów widać pompę hydrauliczną napędzającą układ hydrauliczny do podnoszenia paki. Pompa to skanibalizowana część z Gaz MM skala 1/35. Rama pójdzie do kąpieli (woda + ludwik) by ją odtłuścić i usunąć pył od szlifowania plastiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 3 Lipca 2014 Share Napisano 3 Lipca 2014 Dobra, drobiazgowa robota. Pozazdrościć skillsów . Nie mam pytań... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 6 Lipca 2014 Autor Share Napisano 6 Lipca 2014 Rama po podkładzie. Użyłem rozcieńczonego Mr Surfacer 1200 Sam koniec ramy jest niedomalowany, ponieważ gwint dyszy w areografie urwał mi się. Myślałem że to nic wielkiego że taka dysza wielkości główki szpilki będzie kosztował kilka zł. A ceny są po 40 pln. Mówię to o aerografie typu AD7704. Mam go z rok i to już druga dysza tak popsuta ( w zestawie aerografu były dwie dyszy 0.2 i 0.3). Średnia wychodzi 6 miesięcy na dyszę. Nie wiem czy się opłaca kupować nową dyszę, bo prędzej czy później gwint i tak się urwie. Po za tym znalezione dysze w internecie, są przeznaczone do innych typów aerografów MAR. Nie jestem pewien czy będą pasować do mojego. Zawsze uważałem przy instalowaniu dyszy, i nie skręcałem jej "na chama". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 7 Lipca 2014 Share Napisano 7 Lipca 2014 Cześć! Współczuję z tym aerografem. Podwozie wygląda dobrze w tym podkładzie. Życze powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.