Jump to content

F-84G Thunderjet 1:72 Hobby Boss


Focus
 Share

Recommended Posts

Jakiś czas temu dostałem na urodzinki modelik F-84G Thunderjet . Chodził mi on po głowie od dawna. Dobrze, że nie dostałem tego z Mistercraftu za całe 14,90 zeta tylko wypasiony wszystko mający sam się składający od Hobby szefa za 21PLN. no to w jedno popołudnie miałem go już złożony i pryśnity Humbrolką H56 i dalej szybko, szybko kaleczki kaleczki miało być łatwo ale, że olałem sidolux pod kalki to na dosyć chropowatym aluminium kalki siadły tam gdzie je przyłożłem i zonk. .

 

20140326_171629.jpg

 

20140215_081640.jpg

 

20140215_081707.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak się przekonałem , że raczej mistrzem świata nie jestem w kładzeniu kalkomanii to pojechałem po nich skalpelem ze zemsty

 

20140315_161512.jpg

 

i wtaki sposób powstały maski

 

20140326_171650.jpg

 

Jeden kolor więcej

 

20140316_093048.jpg

 

20140316_175225.jpg

Link to comment
Share on other sites

Malunek wygląda dobrze

 

Dzięki za słowa otuchy. Tylko w sposób niezamierzony wyszły midwa różna odcienie aluminium była domalówka popoprawianiu szlifowania i osłanianiu założonych wcześniej kalek. jak z tego wybrnąć? małoinwazyjnie ofkors? niechcę liczyć tylko na łosza. Jest to dopiero moje drugie malowanie na aluminium i tu brak mi doświadczenia.

Link to comment
Share on other sites

Kalkomanie z napisem USAF położyłem strasznie krzywo to ją zaszlifowałem. Skserowałem instrukcję markingu wyskalowałem kserem aby było skrzydło rozmiarów modelu nakleiłem na tak przygotowany podkład taśmę do maskowania tamijowską i przy linijce nożykiem wydziergłem szablon

 

20140319_093813.jpg]

 

Psiknięty humbrolkiem H33

 

20140320_073156.jpg

 

Wnęka podwozia pomalowana emalią firmy AGAMA jakiś specjalny zielony do środków czyli wnętrz na moje oko odcień trochę ciemny ale może tak ma być niech się fachowcy wypowiedzą.

 

20140320_205300.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przyglądam się dalej tej ciekawej konstrukcji i zauważyłem, że na zdjęciach prawdziwych F-84G nie ma tych wystających elementów na końcach zbiorników paliwa to je ciachnołem. No i jeszcze jedno dodatkowe zbiorniki to ra czej na przebazowanie niż na pokazach i tu się waham czy zostawić te zbiorniki podkadłubem czy je wywalić? Są jakieś pomysły co z tym fantem zrobić?

 

d_35491.jpg

 

20140326_150954.jpg

Link to comment
Share on other sites

A zbiorniki w tym przypadku nie robiły za masę przeciw-flatterową?

Te na końcach skrzydeł na pewno. Ale te pod skrzydłami bym wywalił ,-)).

Link to comment
Share on other sites

Wnęka podwozia pomalowana emalią firmy AGAMA jakiś specjalny zielony do środków czyli wnętrz na moje oko odcień trochę ciemny ale może tak ma być niech się fachowcy wypowiedzą.

 

Ten kolor to interior green, stosowany powszechnie w maszynach powojennych w latach 50 i 60. Odcień jest ok, choć ja wolę Gunze i mieszankę ichniego interior green i zinc chromate.

Ale i tak wygląda to dobrze.

Link to comment
Share on other sites

No to będzie jak na zdjęciu zespołowym. Czyli ciachnołem zbiorniki podskrzydłowe teraz będą się poniewierać w pudełku z innymi częściami których pewnie już nigdy nie użyję

Ale te pod skrzydłami bym wywalił ,-)).
Myślę, że w tym przypadku możesz je odczepić.

20140327_103757.jpg

 

Gadu gadu a osłona kabiny zaczęła dostawać maski samorobne bo nie mam cierpliwości czekać. Były do kupienia ale do Tamijowskiego F-84G ale czy by pasowały

 

20140320_205337.jpg

 

Kabinka oklejona zaczynam rzeźbić dyszę wylotową.

 

20140327_162840.jpg

 

20140327_162859.jpg

 

w planach jest zakrycie tego wewnętrznego łączenia które wygląda słabo

 

20140327_162917.jpg

 

Odcień jest ok, choć ja wolę Gunze i mieszankę ichniego interior green i zinc chromate. Ale i tak wygląda to dobrze.

 

Dzięki za opinie i podpowiedzi.

i Miłego dnia życzę

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kompletny marazm. Już tak mam, że podciągne jakiś model i leży na bardzo podobnym etapie mam 12 innych rur.

Jak sobie radzicie gdy już widać koniec i wszystko co ciekawe zostało zrobione często spieprzone i niechce się kończyć bo może kiedyś coś poprawimy itd. a skończonych modeli nie przybywa

Link to comment
Share on other sites

Jak sobie radzicie gdy już widać koniec i wszystko co ciekawe zostało zrobione często spieprzone i niechce się kończyć bo może kiedyś coś poprawimy itd. a skończonych modeli nie przybywa

Rozpoczynam kolejny warsztat, tak dla odstresowania.

Link to comment
Share on other sites

Pomalowałem drugi raz kabinę oraz wnękę hamulca aerodynamicznego i klapy podwozia. Doklejiłem reflektory do lądowania. Jutro czarną pomaluję w kokpicie mały łoszek w kabince i przyklejam owiewkę no i przygotowania do pryskania owiewki.

Pozdrawiam zaglądających do tego wątku i życzę miłego wieczoru. Dużo radości i satysfakcji z modelwania.

Link to comment
Share on other sites

Witam odwiedzających wątek.

wash w wnękach podwozia

20140406_094124.jpg

 

20140406_094131.jpg

wnętrze kabiny też dostałao lekkiego washa i przetarcia suchym pędzlem.

20140406_094259.jpg

 

20140406_094332.jpg

 

20140406_105731.jpg

 

20140406_105746.jpg

 

20140406_105801.jpg

 

20140406_102418.jpg

 

A tu najczystrzej rasy prawdziwy gender dziękuję Ci Wielki Hobby Szefie za spasowanie owiewki

Późno to zauważyłem i już mi się nie chciało w to wnikać.przecież miał być to easy assembly no chyba ,że producent inaczej rozumie angielski niż ja

 

20140406_105822.jpg

 

20140406_105854.jpg

 

20140406_105912.jpg

 

Są jakieś podpowiedzi?

Link to comment
Share on other sites

Witajcie moji mili. Modelik posidoluksowany zaczynam kłaść kalki. Słabo mi to idzie.

 

20140406_140256.jpg

 

Progres i zastanawiam sie nad kolorem washa ciemny, niebieski granatowy?

 

20140406_180255.jpg

 

a może różnokolorowy wash błękitny na białym ciemny brąz na czerwonym a na aluminiowym gun metal?

Chcę aby model wyglądał czysto a nie styrany jak na wojnie w Korei

 

20140406_180359.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kalki prawie na ukończeniu. Podczas wycinania z ramki poleciał w niewiadomym kierunku hakulec aerodynamiczny co stało się przyczynkiem do posprzątania w pokoju i nic jak kamień w wodę już tak bywa. Czyli reasumując zgubiłem dwie części bo jeszcze wcześniej wcieło mi rurkę Pitota. Jak sobie radzicie z "latającymi" częściami? Dzisiaj bawię się w poszukiwacza zaginionego hamulca aerodynamicznego.

Link to comment
Share on other sites

Wspomniany wcześniej hamulec aerodynamiczny wpadł do szuflady a teraz jest już na swoim miejscu.

 

20140407_171509.jpg

 

Czarny wash podoba mi się najbardziej. Miejscami robiłem granatowy ale wygląda dziwnie pase

 

20140407_171520.jpg

 

Jak się państwu podoba czary wash

Link to comment
Share on other sites

Przymiarka podwozia, kalkomanie skończyłem trochę drewniane ale solem od mickro zalane powoli miękną.

 

20140408_171849-1.jpg

 

Widać koniec, jeszcze dorobić zgubioną rurkę Pitota, wash, suchy pędzel, domalówi pędzelkowe i finisz. Sam się dziwię, że tak długo mi schodzi nad tym małym szkrabem. Coś zauważyłeś co można poprawić, pisz śmiało bo w galerii to raczej późno.

 

Pozdrawiam wszystkich zaglądających do tego wątku i miłego popołudnia.

 

Focus

Link to comment
Share on other sites

a to tak apropo położenia przedniego podwozia, niewłaściwe miejsce i kąt mocowania czyli będzie niespodziewana przeróbka, trzeba było wziąść Tamiye albo Academy czy Italeri. Prezent to prezent mogłem dostać skarpetki cana podobna Szczerze mówiąć chciałem kupić Szable od Hobby Bossa prosta EASY ASSEMBLY za 21 PLN ale dołoże 11 zeta i przygarne New tool Airfixa F-86F kalki lepsze. Academy może ma lepsze części ale kalki mi się nie podobają Hobby Bossowi narazie podziękuję.

Link to comment
Share on other sites

nie ma źle w tej skali i tak nie trudno o nerwicę przy dopieszczaniu elementów - ja ostatnio próbowałem skleić ten model z Plastyka i właśnie przy oszkleniu wywaliłem do kosza

Link to comment
Share on other sites

No to byłem dzisiaj w moderarskim i pooglądałem sobie F-84G 1:72 z Tamiyii wniosek jest jeden trzeba więcej uwagi poświęcać przy wyborze tego co wrzucamy na warsztat dwie dychy to nie majątek. Działam w deficycie czasu jak większość współczesnych mi ludzi i osobiście wolał bym dłubać następną rurę niż przerabiać to podwozie ale jak już zabrnołem tak daleko to to przemęcze i mam nadzieje, że nie ugrzęzne przez tą duperele. Trudno mi zaakceptować konkretny stopień uproszczenia przy tym modelu bo ładny miły dla oka i trochę czasu już mu poświęciłem i nie chcę go chować w najciemniejszy kąt gabloty.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.