Jump to content

Polikarpov I-16 type 29 - Eduard 1:48


ksc
 Share

Recommended Posts

Czas rozpocząć kolejny model, który zapewne nie doczeka finału i skończy żywot w zakurzonym kartonie.

 

Prace zacząłem od:

- znacznego odchudzenia kadłuba w okolicach wszelkich otworów,

- odcięcia osłon silnika i karabinów maszynowych,

- nawiercenia otworów na okienka pod wiatrochronem, które prawdopodobnie stanowią energooszczędny sposób doświetlania kabiny pilota,

- skorygowaniu kształtu garba

 

Polikarpov+I-16+type+29+001.jpg

Polikarpov+I-16+type+29+002.jpg

Polikarpov+I-16+type+29+003.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Za pomocą masy dwuskładnikowej Magic Sculp uformowałem obły kształt wnętrza kadłuba, a następnie za pomocą polistyrenowych płytek różnej grubości odtworzyłem szkielet kadłuba. Prawdopodobnie wykonam jeszcze dwie wręgi wraz z ożebrowaniem w tylnej części kadłuba.

Polikarpov%2BI-16%2Btype%2B29%2B004.jpg

Polikarpov%2BI-16%2Btype%2B29%2B005.jpg

Wszystkie szczegóły wnętrza osadzone na szkielecie zamontuję dopiero po pokryciu całego wnętrza Mr Surfacerem 1200.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 7 months later...

W wolnej chwili wróciłem do tematu korygując profil i wypełniając wnętrze skrzydła.

17a0o_AVNAhP3ZRVL--6Zs-veJBCH55NjULFmRLu92Lf7gEqc-hh-Us3SaiR9F6ZfFY0UUTLrRuZ77d6Ijbf5eMU2Dlxj5I0ktBxQivE6qXjhVrtDTAx2Bfc_glof6Q8vtXSG4SB1yceSbL8d0nJJyCZH2_OJ97oXCYJBEYICThmzcOHGuG8OoXu4LxiO0ONFo21Zs61mK5Mozsi88u47y0drt3ulO0Z3pxFIzIr3kxNsprSbK9u1cKdnwI8pg7C67MS1LLBtBr_1Y4ITm98UbuH6aDwjpvH0_3I5c5ybOw5NNzQLzj6IOsADI7PU3r3ideQ0qztKJtlt8VfvrWhGVz3ViCtqT8E6Y3FvkbyWTr2G7cLZ8tKX1vGbEhk2kKt9Iybip-RdARKvyd77H3iZTOVzHvTvnu6tF83PxkB4rRdFWZtkUt48gAA4nd1CJnKkUZniOtSeJkd_h9PGF7A6w14Y9dMDe_5yegzb70OGL67myUe9oiFCUk0OdbZVWXqNgpeDnYRGrja-6hU_yPvVtz2GHWAT82osEEubTJr2MT373mj9UZgDt084OqXExM8QsPc=w800-h530-no

AdKRJKC7Svdyx2lIMnmZunOBX_bmUJrZx5vl2hu9Tb77GxvgppwNdOZkX4h6UxiO1rOBYDc03M1WqL8WWSiNImT5FVxMhwCoJDfujgHzJaw2lag-5wtJb0mmsc6Ppcn8o_yLkJQCv6fUTBCKXKLVbedEg4pTMDA3iyghfwCwFaHfoWc6MLPUrmCfUdd58wdov-6UduwF0EH-qfKT2xlJngCpRjyse-TAxvW_-tVmLRd4GC-aVZdR4ZubrZd4G-l03IEl_r7v-uHFv2Ubs3VNCfIEunZ87xJMOsZ2u-QMI9dE-atKeDrKekjEing5VO-r1k7EPQkaXTDLrPZA00q6WE22UbiYh3IhfPboxZQRlINZm8MBE9B-xzgN63H1rP_piL-QFkwU5dydnCbs9TGO2OCFiuCFNCV7Ir_RKsTGZU595OhcF7mFqmf5OYWF2u9Zsk2E7JXYP9pp7PeKDe7rpx6JEDQfLUGv0B1pOnK6cHdeOkLxI3PZNRZVifSRe1MSG7QhQm2MQTtuPrPjQGPi20xARKqt3apIWwlhIzEl6ClVRjOGpzkXcbOnrnw_DUxiq9kN=w800-h530-no

zt4H5pQMH1yJGZgNOfA7dNIG936fI3qYgcSqesYlR0X5JMHmEVpgypHOJjyQdUGNqk9aHCbFJGEs05r4QHMXgWSq_za4I8QavEWaTnbj9dzVy41OZke5eEd0QYKgRmSY6Y4j4Re8Ygcqa0sZyplfil2t6OBxRzamd8WmrQbfpvCK51Z15MTh9Cvq7h2g-UwVXvvW84fU0FuOMpX3vDAwQmZkVccIRgXYnBBi9UTVWvmrFv_wRhRCSKEjQm3riwrD3Z4Hs6f3BS6texfjYOU0Gf7wb1nUC6eRn4hUsK2WEIVuQNagTSKGJBNbe-5eSqzbzI7eiFIOKCG99QyYwdiH8oiCqPn0o6rZGNv35X3sG3HNPrvLBMr-ljK1R9ldglSanNxRWZWyjQKE0i-zgDU21Jo4zI9IjQd044XRmyJNaWwcx9VkzszmNLH_mvT915EOL8SCitMtK1biRuN6zzAjOIO-GCNSWZj4ov9KPwn1M6VI5ATZZsYoe_0MDzZ5yl4eKu-qnH-3EgRX1soPYl6ZALvHk6si2frh2bcYDfXTuoS1HZ-3rs7oY7Jb4g-hBRLXvP8w=w800-h530-no

fNcODCI5buPDTiIi2EZXtuNKmoYADlVfFPA1td8L9mSJllTeUSFTnECQudjDoi4DFb1gBW2QgYMvX4NIj925zTCMhExp2yJ4amXOkADWWJLhdUHyUtV0RlBxSTXWUMV3erlmSEjRui2jbcx4gMz9kTHg48JxrRfSYwfIYEjwSU96sAyA-LbuvO1jIs88cZ-P7fEHSOHBB3Px3MoC_Ghq-ThKc7ZGTOIv-QzSCQNVHyw6_ZHzrZJHiWvdjfwqIyu91cKyeorQSDAdM2DRGK-WIxcL1I8Q_zlKK9lcNyKT3ROhD5xlvv90qTw79O4eVIP9KIVeASwJrmL-jQGg88acKTDoqdLbw0pqrhrb1VBF7oOqMhpMt5642m-fGR__JvBpAto9sXIN0Y5mBuV16f5fVf1CPBda6qJRhJEI_gR9aJCwsPMNbrZwjP5iik_EokkrelxuLp_P6BohWDmD54B8Rqcws9KOQ_SopK-Pt0aD3Nz1R-LvuiMiTOmfj9XbvWt2gxNHTkXjZybmObrCBkdRjwuFVqrq8W4gzHgZYADKK4wPvMG-zwq-mt1xSDhO5VnyrmIo=w800-h530-no

 

Jest to w zasadzie sztuka dla sztuki, gdyż niewiele będzie widać przez otwory we wnękach podwozia.

VPcA84ODQUdBLN4gmMy42Qro5ISJZTRCeektLaMPak4DSEocS3LkbaOKx5ymH5KLqCS7sa5WkMw9MvsyzCK09qdBGHzebnZxS5EsvZPaW25_aTPVjDlGP-AheCWcLyryp3Ang6ahCH0XJeeMZmFkPz1NUsTubmVSw7RBZWAvG178tMsXMESizUVOvvspNAtV2hI8ZdpLt0AMr5WLQeBE-bOeEBPENi6FMOtZeq_yPLmuHEwicUGIpSlqXIbNLN29vmiL8PIhCM4LH60Em7UkDt0N9DMKiQUeSIoSDLTcRVnDAGZ65rP-5174bqNV6ujVUCYLS-e8fDpwrg7Wwh3HF2H67zwPya1k5vfoZaCZQzX9bp6cyt3kjD4YgevAlg5uyOeWcijR3sehFwNhdlD2EKAB7T8ULNVitE4BRPhp-uohli6is_2f0tNZTyo_feQ5NygzwfAwbulPtc-C_T6mHmET9Vgqq3B27A-X-ozU0hSnaQHZ3FOnqbH5Jhtmtj-jdw0WPOfaYrUzQOKaVH2jcnyZ9P2XDm8HlEHxGR0ztUuwS9Xn31602QX3ccjPZxqUrHHK=w800-h530-no

Link to comment
Share on other sites

Wnęki jakieś na uzbrojenie skrzydłowe się szykują? Budowa na poważnie.

Niestety, ale zamierzam zrobić I-16 typ 29, który nie posiadał uzbrojenia w skrzydłach, ale zamiast tego miał w dolnej części kadłuba karabin UBS.

Link to comment
Share on other sites

zapewne nie doczeka finału i skończy żywot w zakurzonym kartonie

 

Szkoda by było. Zapowiada się świetna maszynka. Szkoda, że tak mało będzie widac po zamknięciu kadłuba i skrzydeł.

 

Trzymam kciuki za ukończenie projektu!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie udało mi się odnaleźć wiarygodnych informacji, jakimi kolorami była pomalowana struktura wewnętrzna skrzydeł. Bazując na zdjęciach egzemplarza I-16 z muzeum w Czkałowsku (http://walkarounds.airforce.ru/avia/rus/polikarpov/i-16/) przyjąłem, że kratownice były wykonane ze stali, a żebra z anodyzowanego aluminium (być może pokryte farbą ALG-2 z domieszką proszku aluminiowego). Elementy sklejkowe były pokryte srebrną, a następnie czarną farbą.

 

Tak to wygląda w moim wykonaniu:

HR4G7TMs9n9opax2o3qbpRaqOvYXah9EFk6sVVDVS_0hawOBDDQzkzoiR8gYyKtHzwOtj6o8hLPi6VifFcSD6VIGlwIKXfX5YXb7GRb2MnAbHnDiy9xz37IjsvIRtthNS2zrMoGM79mVOG0xnn4iCcRIFjh1M0K8Crnv9kcbToiFgDVDeHkzlq8MWRqhfkAfoWrgeieFUtD1MRIna3k6Kx4PM5mkDiwoxRz93gTEBUAjSRjr7aCUhj78U1VFHaNEQJUbFnzs4XNnBMSwEUyqiYhv8nElpNf2amDJN6H_8KS15duP6hm_q26DebMbqWellU4rOd3xwra-ggyQbHuXl7n47JEDTgLVHMIjPI8qPQ8PdVdcfYJjS6X_fP026LSSr7rEh5uzgT6sfrsOzPeoFztVChYZGFDHxtuFX9tYrz8fD0MFkE6I3gbtSwmkbi7FKe7uIL34fZ_wptGqt-raqLuoNJVfn-oYPjShS4p3NYpxRvDiDwphpdpEVbtJ_5xGHLSK0tWfstPpR8otzOiBvfP_1Dl0FZDU-DGF20yN4s_DfQPgpN3uAChS6tQ74Y_b9bGG=w800-h530-no

9ZPDSzoLiMxtmMTjkf7KIck4KwreBzrtraUalXy97W-TWruWliDC5dnTMXKnwbnrXDfQD7PntrMJIYSoEnpZHrbciNxMA9sJo7tkKQP9GnIssX7EwPB0-v_mD44QySgZ05RDgp_7xkn_JanXnB8nQ0R48UATvynDHpMNc244KBkSJXWMUzKqNCnFdg0RKEYN3ZMePpOFJzCnSuXPDXbNYAHb3QGz-9aHskm7VTki2VXvBnWGD27WoGsg3Wwa2wcDf3DTjYwbEfqH3Z2Ipv8sZs5BBD_85q0Qyuy9-BBA4VVNTTXjg5hD2rTVfRD2aMKeI5i8ihF04SORj6pkJ8dWmJNtB-V408xv5E-y5Pw5wnfhx15lxiSS2lA6qRuE8z41H8PNkcIWZ4vKZfLwePaj--Rj0__DkSphirVrEb2Q81v_d7eMX7FI8_RGL8z-uqhCVBIbWxHhFKoWHtR9d4gGNn6V0Lry1V3kkJZt5Q58trBo3mGnkqudA8pH5VuEhnnBI7Xu-Br87lRJkLOpkGRsFu3N5twPnkuT8YDzykW8CV89Y0I39KdF-XjWHb8hBrUHOoBC=w800-h530-no

qS15LIFtqKS-dcXsf8P24iVCDzHOEGp2zpQKs3-7AusgwCmHWCdaQtCrPJphqUTpzTQKfeLDI4OfKwbOmfKicsShlwNFGVn2Ztco-oV1ddr4dHhYUdbr9OdcjomHOuIzjMiZFcML-IQesbb0wbP-cz69THNPjv5c78VH_j90aTrJn3OPZrHM7zbgezDoEG8YUATLlDy_oHou9PNOfkVSC6sbaPhqrxgCcZ8CZtQlJC2M192J5cmq4xU0X10-flzDqVlmjoiuvTkRQKi70PVJ5s-yFAWsY19FCNZyL6VxbB43doKxwUN8mku1lq8cZ0rE2N38hzDNT7CZkkdgnCwpDhijkftYMYjQouobETs5WHBdYYP-KT-4MzcDk3jmkszixmw4LiekwlP4UcFA2DNSL1H0bMY0-0Jw8rNLkjuaj7c0njRMTQ4jJC2ESE46cdIi5fxjReHo7hJwE-BoDCqviHk9RDkC-Y1VNbIKID4LjcCLzOkop8kZxlPCF5ReRMBSZXUP7fzKRadTbpvLj7QvW1yzLjFjW7PQT2HYsf8Vr9zZg_1A57f6jCDNeKDqvJR8YAfd=w800-h530-no

 

Dla porównania zdjęcia z muzeum w Czkałowsku:

vf_i-16_51.JPG

vf_i-16_52.JPG

 

Kolejny krok - sklejenie ze sobą połówek skrzydeł w celu ukrycia.

Link to comment
Share on other sites

Powoli wypełniam wnętrze kadłuba. Fotel widoczny na zdjęciach to przerobiony fotel z zestawu żywicznego do Ła-5FN firmy AML. Płyta podłogi, także zmodyfikowana, pochodzi z bardzo słabego zestawu waloryzacyjnego do I-16 rosyjskiej firmy Neomega.

30ZsZZV_IOQLFCD_XMe-Qr0ywVHi9HGDnnNcQvf6jS0J4nTqdGBQwFsH3DRvhkeBf0Jv2Z-rZReQYaysVqLPpTn3EmmmDiBKlioRLmpQXVzsCf5gsbyaMP6736eV7e24LowDJCISDigkWpl5QpSukScmpRGsgIZ-ApFJT3eTi1GtpDJ48aycezFSbNYqVrVlr36_7346sP1L1ykqgHmJHkbSPkm2p2m_36ahl6j70O_-T_gTwgSf9NH8VLbvL0GL1vTfpZECfPGyaFPEs-f1tny5h_VMZIHowIXEhp60lGNBM6VDzC--irD_T9FUP5hSMw8ldsAqaNr_VDbVEAr8z13XRwPX0YJHnbuFV-XPLzv79mgnjsO_LLeTU1535GQHRdA-OA1ljpQ9rflLTQBnl8wnc8e6OEm7_NATBou4xqe7qR9PBiqrBB5Nuc4RYjpjkCUAOsl63ZGG--XPWNzJr2ZpXUN9ieI2jdPi5NpB_hmBipM2ASZjdfzatPEYULAisOQ6McSUN2I1pV9hYrlAELPN8Xl1sugTCC3wPi0iyomMda8yvvQt3fyPJl_RBkm0WceA=w800-h530-no

d8Kanfie6r8QCtDDKgKxcQ70lToRFes5AxHcwUQsiJkuYWg3C_j_SHfuLBUH7ZyE5EgWbDVw9sr89u3QDbepArp3ZIJ2NFdA1EnZNWrhpnLEsqAAweybafcgaFk6Rju0TEjPUS-HBmN-N9e9f-GNffif62cLMC5YZ7aOBbupJiJ-tXbyUD4jPkYAZMFvCNaFj_KA1VjrtvH0YpUfNAk4SdmyXB_14pwVvkOLflaST04MwGvjSTZJmGLjgue5YO-CqUI3GEA_CROOGZmuj6adhKZrVaEF0NoOekQX8rkJPGRK6JZ5lUlCcXsyerc39Diz6LBA5wKANN1NhUAJOHitVakIOuXDfH46f-mOMrq031rNJBPvs9hK9GhQ3628JqwPb2Go3wfs5ECncomJTM8lKJQdV_LDTYVd2BpNCf24fCcNYgVn0rhPq44_fqjfioZw3nHPnKbG4OIdwEqEeN5XQ56Tj4tzwXIZNejHt0wicIBsK0cR4nndif188ZqyJ9_Wr8ZncfAO0tGqtBIdOadiizBdJASsxKNMfqd7Tk34TK8hyWyyyGWdN0hnAs7XLii6jVm7=w800-h530-no

 

Z tego samego zestawu firmy Neomega pochodzi żywiczna tablica przyrządów. Na zdjęciu widać dwa warianty: z niedokładnymi i przesadnie grubymi obramowaniami zegarów i po ich zeszlifowaniu. W rzeczywistości obramowania zegarów wystawały ponad samą tablicę bardzo niewiele. Być może spróbuję je odtworzyć przy użyciu gęstej farby olejnej lub żywicy dwuskładnikowej nakładanej pędzlem. Dla porównania zamieściłem zdjęcia kolorowej tablicy fototrawionej dołączonej do zestawu firmy Eduard.

uzW2KITpNQjSNMuzAVSNK0NfCYfxMaNU0xIITvjMF7mXhwk7VtjPbo_fLWfpReD2ANLGwjMqBaPJ9lT13lqufq7wLXdhFeLA6iTG_t0igc-zMQBAMLFsP3AeTSEaIudoi39o6xzInUXhi-NxVBFeEEuFDlANF1Lq67fJ8nPnHsNZzOgIOn-5K4kpLIC1v7bJOg2CDPL8pWXpiVwpU3lxWiw0-HFvxvWcAxQo5M1zbWUlm6WkWVtiSrMuwiOUFjAS8XSiC4hUroVKyTBT-hkfXUqiCO-jjQt2EBdY3chYq0J9axhgFuLR24-Ueet4t9Gv-8LxSqfNlhtaIIqe8dB5kc9gt5NdYh8XSUN6cAbeXeGAm_WGaUbwld6QR32vxvXZJ36ulkyFX_WygYWnCvuTJo9JmCj2HR7suCpsLbMpCo-Z9XPDBahkqRSQuH3Ndnfo3FsjkGwEd_Ai5kVryRDshcgMSWL5KW9WvWtVI_fOq-ibxSHhoWd3BoruGfG_WlVxjKTW3BNNpgEkR0mKY9XUyJis_7DPnU9YugY34wnVbsSsP1lV8gA3ImnU48bPW9Y9Lb1p=w800-h530-no

 

Pomimo wad i niedokładności żywiczna tablica wydaje się bardziej plastyczna niż tablica fototrawiona dołączona do zestawu. Druk na blaszce ma bardzo wysoką ziarnistość, co może nie wygląda źle gdy tablicę oświetla się światłem bezpośrednim, ale ujawnia się przy oświetleniu bocznym i ... na zdjęciach z użyciem lampy błyskowej.

td2hivQEz1HjWipAFXYh1ptMkvUjZIQtWxCL3sucqiJqgcJM_IPgvDlkiGUU9MMNNIUI39Yk5rHNiv-f1V9BKM_bXEvsSyo9Mc7Zp8JudwHklS4oquoGYIRMLAcT-9x2uPkGwD3DiVqVnIDugfiN1phtvX1K9zkd19kWbP-s4bbElrys6tINYwOfDxDsy_nOY9_A2-EX9h2ZzwRLkAfEGXEjS6fbw9n_jCWj-b84j0gWM48vDBTNnIFFcZ4NYjsfAJMmjhEVk4O0K8vym98SGMWgFwNee2JMJA2hBHnL0pjOcbqqKRBY10fYA_Zj3oUPqwTSS2y-Jj2Ew2O23eLWFvZvHaHHh7p_-Ju73RAJSpJFEYywn8qLGj88dvuVKruSvV_xIFz3QEITnqAms6DDLfRgsrfeqlV9_hb5Na9G46ITv-2ku0vMPPlOu8ujkWlUwIjUh9HGwN6Qa2KWxZVbQzzJTmCBkCXRxBrZsWLbjNLYs0x3TmKnqCEwyyGXkn9nnve-2Bpv-uw747Fd2JMEjjN4BLYugxr7X69YIM9X1ikGasmSquk8MSwQtfknK-673GKj=w800-h530-no

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Przeglądałem niedokończone modele i po kilku miesiącach postanowiłem wrócić do walki z I-16. Wiele rzeczy obecnie pewnie wykonałbym inaczej, ale model nie jest aż tak tragiczny, żeby go porzuca, a o jego atrakcyjności będzie stanowić malowanie kamuflażu.

 

Wnętrze I-16 wydaje się bardzo skomplikowane, a elementy rozmieszczone dość chaotycznie, co sprawia wrażenie pewnego bałaganu. Na dodatek nie trafiłem z kolorem i intensywnością washa.

 

lKmlfj5.jpg

 

oeaAVkY.jpg

 

obCOKGp.jpg

 

Zdecydowałem się skleić połówki kadłuba i odkryłem, że... niewiele będzie widać.

 

XIAh4jf.jpg

Link to comment
Share on other sites

No wow! Nie widziałem jeszcze tak dopasionej I-16stki. Niestety widziałem mniej dopasione i wiem, że tam nawet tablic nie widać...

Mimo wszystko podziwiam zaangażowanie i jakość wykonania scratchowych dodatków

Link to comment
Share on other sites

No wow! Nie widziałem jeszcze tak dopasionej I-16stki. Niestety widziałem mniej dopasione i wiem, że tam nawet tablic nie widać...

Mimo wszystko podziwiam zaangażowanie i jakość wykonania scratchowych dodatków

 

Racja , jak dla mnie full wypas.

 

Dzięki, dzięki

 

Niestety model poleżał trochę w szafie przez co plastik zrobił się kruchy i zemściło się na mnie odchudzanie ścianek kadłuba do granic możliwości. Z tego powodu by zakamuflować pęknięcia musiałem dokonać kilku przeróbek w okolicach kabiny pilota.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Z dużymi problemami przymocowałem kadłub do skrzydeł. Praktycznie każdy element musiałem odchudzić, co spowodowało problemy ze spasowaniem, zwłaszcza wyciętych wcześniej klap. Nie udało mi się zachować sterylności i w kilku miejscach zachlapałem model klejem. Definitywnie przeszła mi ochota na modele eduarda.

 

Przyszła kolej na odtworzenie komory silnika. W skali 1/32 można wykorzystać zestaw firmy vector. W skali 1/48 jest tylko żywiczny silnik M-63. Pozostałe elementy będę dorabiał we własnym zakresie, ale planuję zastosować pewne uproszczenia w celu przyspieszenia prac nad elementami, których po złożeniu nie będzie prawie widać.

 

Rozpocząłem od komór karabinów:

mob2LdT.jpg

 

oraz mocowania zbiornika oleju i kratownicy:

FNoq4iQ.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Czarno-białe zdjęcia pozwalają na dość swobodną interpretację tematu. Zdecydowałem się więc na ciemno szary kolor wnętrza komory silnika i wykorzystałem farbę Akan A-14:

nnbFvcb.jpg

 

Interesującym dodatkiem są żaluzje osłony silnika z zestawu GoNzA nr 48022:

5zbxqpD.jpg

 

Czas i na sam silnik. Wykorzystałem zestaw żywiczny firmy Vector, który nie pasował do odchudzonej osłony i musiałem się nieźle napracować, żeby go upchać. Patrząc na historyczne fotografie nadal mam jednak wrażenie, że silnik powinien być osadzony nieco głębiej.

CtTgXBd.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Model pomalowałem surfacerem 1200, który ujawnił trochę niedoskonałości. Model na za zdjęciach już po przeszlifowaniu. Pierwszy raz nakładałem nity HGW i obawiam się, że trafiłem na serię z dość płaskimi nitami. Jeżeli okaże się, że po pomalowaniu farbami w ogóle ich nie widać, to w przyszłości będę je stosował jako tradycyjną kalkomanię nakładaną po pomalowaniu modelu.

 

gorNMDF.jpg

 

jdnE6Gm.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Po wielu miesiącach przeglądając kartony odnalazłem niedokończony model I-16. Ponieważ chciałbym doprowadzić jego budowę do końca, zamierzam reaktywować ten wątek.

Model z problemami pomalowałem kiedyś farbami Akan AMT-4 + AII G planując wykonanie go w malowaniu kamuflażowym:

i-16-13.jpg

JbQr6hu.jpg

om7q3Hp.jpg

Dostępne są dwa zdjęcia tego samolotu, przy czym żadne nie pokazuje drugiej strony kadłuba oraz lewego skrzydła. Z tego powodu chciałbym go przemalować na malowanie rumuńskie, które jest udokumentowane o wiele lepiej - są dostępne nawet kolorowe zdjęcia. Przeglądając model zauważyłem niestety że widoczne zrobiło się połączenie połówek kadłuba na jego spodzie. Czeka mnie więc ryzykowna operacja szlifowania i szpachlowania pomalowanego już modelu.

 

Link to comment
Share on other sites

Już myślałem, że ten projekt umarł śmiercią naturalną. Szkoda by było takiej roboty! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.