Skocz do zawartości

Leopard 2A5


okonek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 523
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Oznaczenia czyta się tak: jeśli macie nad prostokątem znaczek kompanii to lewy dolny róg to jej numer, prawy dolny to numer batalionu, a górny prawy brygady. Czyli chodzi o to że to są numery kolejnych wyższych szczebli. Jak dacie znaczek plutonu to mielibyście 2 pluton, 9 kompanii, 16 batalionu. Jak dacie znaczek brygady to mamy 2 brygadę, 9 dywizji, 16 korpusu itp itd Co do numerów na gąsienicy zapasowej czy tych herbów na wieży są to wymysły dowódcy brygady. A wozy są z różnych kompanii bo bardzo rzadko któraś kompania ma 14 czołgów aktualnie gotowych do wyjazdu (remonty, obsługi, awarie itp) więc są pożyczane z innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chodzi o to że to są numery kolejnych wyższych szczebli.

Czyli jest dokładnie tak, jak wyślałem

Co do numerów na gąsienicy zapasowej czy tych herbów na wieży są to wymysły dowódcy brygady.

I każdy Leon ma garaż z osobnym numerkiem. Numerek bramy = numerek wozu w kompanii (?).

 

Zauważyłem, że na wież tuż pod znakiem 11 LDKP znajduje się cyfra 4. Co ona oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

co sądzicie o nowym wypuście Revella Revell 03243 Leopard 2A5/a5nl ..?

Czy jest to dobra baza do budowy naszego LEO 2A5..? Czy na rynku jest lepszy model to budowy naszego wozu..?

Proszę o info zorientowanych, pozdrawiam, Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyną konkurencją dla tego modelu jest model z firmy Tamiya. Oba jak najbardziej nadają się do budowy naszych Leonków. Bo rozumiem, że jakiś specjalnych polskich modyfikacji tu nie ma, prawda Corporal_PL? Jedyne (i naturalne) co to kalki, które będziesz musiał gdzieś nabyć. Toro model je swego czasu wypuścił. Pytanie teraz Revell, czy Tamiya. Oba modele są dosyć dobre, ale ja bym brał Tamiyę. Do tego oczywiście ogniwkowe gęsi oraz blaszki, jeżeli zależy Ci na modelu full wypas.

 

https://www.youtube.com/watchv=cMmyUp6adQg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały problem tkwi w systemie granatów dymnych, nasze A5 mają układ 6 + 2, ani model Tamki, ani Revella nie ma takiej konfiguracji, ma ją A5NL i A5/A6 HobbyBossa.

 

Przy założeniu, że z Leo 2A4 HB zostało parę sztuk granatów dymnych (tam był nadmiar elementów) to nie jest to wielki problem - można pokombinować...

Dzięki za info, pozdrawiam Mariusz

 

Ps. czy na nasze pojazdy wojskowe tj. Leoparda, humvee itp. można rzucić siatkę maskującą barracuda od Eduarda..? (tzn. czy nasza armia używa Barracudy..?). Chciałbym nakryć model LEO 2A4 częściowo barracudą, czy nie będzie gafy..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Jak zgubi to musi pożyczać W twardym nie było żadnych kluczyków, wbijało się tylko przycisk od masy i można palić.

https://www.youtube.com/watch?v=fWlAah_q3Es

Podobno elektrycznie nie można, bo mechanicy za takie coś każą się przeczołgać pod czołgiem Swoją drogą, to niezły patent. Odpalać silnik za pomocą sprężonego powietrza. Zwiększona niezawodność. Oczywiście wtedy, gdy ten układ jest sprawny. Ciekawe, czemu konstruktorzy innych niż radzieckich czołgów na to nie wpadli

 

No to odpalamy Leona, wskaźniki nie wykazują anomalii i co? Można zasuwać na poligon, czy trzeba odczekać aż złapie temperaturę itp? Nie mówię tu godzinie W oczywiście. Pytam się, bo widziałem taką sytuację. Wyjeżdża Leon z garażu (jakiś pokaz), dłuższą chwilę stoi i dopiero jazda.

Będę za tydzień w Łabędach. Ktoś ma życzenia?

Kilka ujęć ERAWY mnie by zadowoliło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak padła maszyneria do nabijania butli powietrzem to połowa pojazdów zostawała w parku maszyn a technicy sraczki dostawali dlatego można przeczytać we wspomnieniach z Jugosławii albo innej częsci świata że ruskie czołgi po parenaście dni były nonstop na chodzie . Żeby nie było że farmazony gadam byłem w wojsku jako kierowca najpierw MTLB a potem BWP . To pierwsze ustrojstwo miało rozruch elektryczny a drugie powietrzy i co trzy dni trzeba było z butlą do ładowania biegać i odpowiednie druki a za dzień zwłoki działa była . Zimą jeszcze lepsze były

cyrki jak stacja zamarzała . pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to odpalamy Leona, wskaźniki nie wykazują anomalii i co? Można zasuwać na poligon, czy trzeba odczekać aż złapie temperaturę itp? Nie mówię tu godzinie W oczywiście. Pytam się, bo widziałem taką sytuację. Wyjeżdża Leon z garażu (jakiś pokaz), dłuższą chwilę stoi i dopiero jazda.

 

Po odpaleniu można śmiało ruszać. Silnik z pojemnością 47 litrów szybko łapie temperaturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.