Daz Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 akurat jeśli chodzi o ilość to trzymałem się zestawu, bo łącznie były dołączone 4 czujniki, po dwa na stronę, ale jeśli powinny być 3 z prawej to się dorobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 akurat jeśli chodzi o ilość to trzymałem się zestawu, bo łącznie były dołączone 4 czujniki, po dwa na stronę, ale jeśli powinny być 3 z prawej to się dorobi Z lewej też są trzy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 (edytowane) Czujników w sumie powinno być 7. Z prawej strony: - pitot - AoA - czujnik TTP (AIC) Z lewej strony: - AoA - Pitot - AoA (AIC) Z przodu: tzw. czujnik windvane, czyli po prostu kawałek sznurka. Do tego naturalnie dochodzi AoA na dziobie. Edytowane 14 Września 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Czujników w sumie powinno być 7. 1. Angle-of-Attack Probe (dziób) 2. Pilot Static Pressure Probe (prawa) 3. Angle-of-Attack Probe AIC (prawa) 4. Total Temperature Probe (prawa) 5. Windvane (przed owiewką) 6. Angle-of-Attack Probe AIC (lewa) 7. Pilot Static Pressure Probe (lewa) 8. Angle-of-Attack Probe AIC (lewa) 9. Total Temperature Probe (lewa) Ten przed owiewką jest najbardziej fikuśny: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 TTP po lewej występował wyłącznie w kilku pierwszych egzemplarzach samolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 zrobiłem taki delikatny marmurek z koloru dosłownie o ton ciemniejszy od bazowego, z koloru troszkę jaśniejszego, i teoretycznie takiego samego jak baza, ale innej firmy, przez co minimalnie się różni odcieniem. Mam nadzieje że na zdjęciach będzie to widać bo na żywo są widoczne takie delikatne przejścia. Czy gdzieś przy silnikach lub wlotach powinny być jakieś ślady "okopcenia" ?? Głownie chodzi mi o wloty powietrza do silników lub końcówki tylnych stateczników przy wylotach dysz silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Czujników w sumie powinno być 7.Z prawej strony: - pitot - AoA - czujnik TTP (AIC) Z lewej strony: - AoA - Pitot - AoA (AIC) Z przodu: tzw. czujnik windvane, czyli po prostu kawałek sznurka. Do tego naturalnie dochodzi AoA na dziobie. To ile jest 6, 7 czy 8 tych czujników A może 8 plus 1. Przy czym jeden to ten montowany w pierwszych maszynach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Daz, świetnie to teraz wygląda. Dodaj zabrudzenia na obszarze kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Jeśli chodzi jeszcze o tematykę kalek, to zdecydowałem że zrobię go w barwach takich jak na zdjęciu I w związku z tym mam pytanko, czy ktoś ma może jeszcze jakieś zdjęcia, tej lub podobnej maszyny w takim malowaniu (oznaczeniu), bo kalki może gdzieś dokupię, lub chociaż jakieś szablony, bo dużo oznaczeń technicznych mam z innych modeli więc myślę że powinny się nadać, najgorzej będzie z oznaczeniami typowymi dla maszyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Czy gdzieś przy silnikach lub wlotach powinny być jakieś ślady "okopcenia" ?? Głownie chodzi mi o wloty powietrza do silników lub końcówki tylnych stateczników przy wylotach dysz silnika?? Ja bym nie robił, ale zdania będą pewnie podzielone... Trzeba by znaleźć konkretne zdjęcie tego egzemplarza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Daz, świetnie to teraz wygląda.Dodaj zabrudzenia na obszarze kadłuba. Dzięki Solo zabrudzenia zrobię tym razem bardziej subtelne niż zazwyczaj, ale dość intensywne jak na tą maszynę, nie ukrywam że będę się wzorował na modelu Giusseppe. i zdjęciu które jest w moim poście powyżej. Zabrudzenia chce zrobić washem na liniach podziałów, za pomocą farby olejnej + white spiryt, a te "ciapki" szaro grafitowe to suchą pastelą, delikatnie wklepując ją wacikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Czy gdzieś przy silnikach lub wlotach powinny być jakieś ślady "okopcenia" ?? Głownie chodzi mi o wloty powietrza do silników lub końcówki tylnych stateczników przy wylotach dysz silnika?? Ja bym nie robił, ale zdania będą pewnie podzielone... Trzeba by znaleźć konkretne zdjęcie tego egzemplarza... Ja też się przy tym nie upieram, bo już raz go "okopciłem" i wiadomo jak wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Musisz sobie wyobrazic jak rozchodza sie gazy wylotowe z dysz... A jesli chodzi o wloty powietrza to bardziej pasuja jasne smugi bo i skad mialy by sie tam wziac okopcenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Zamiast szukać kalek, namaluję oznaczenia z szablonów lub maskowań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Możesz jaśniej, bo zaciekawiłeś mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Zamiast szukać kalek, namaluję oznaczenia z szablonów lub maskowań I taka postawa mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Możesz jaśniej, bo zaciekawiłeś mnie. Wszystkie elementy które normalnie można by nakleić z kalek, ja postaram się zrobić samemu, wycinając je w taśmie i traktując jako szablon namaluję na modelu, lub po prostu poprzez zaklejanie miejsc które mają być nie malowane, tak jak np te pasy antypoślizgowe na początku skrzydeł, czy końcówki stateczników pionowych. Gwiazdy na skrzydłach czy kadłubie są namalowane z szablonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Sam je zrobiłeś? Powiedz o tym coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Teraz wygląda to naprawdę dobrze... W tej skali kalkomanie to jest zawracanie głowy... I fajnie to "udowadniasz" ... Tylko czarnego koloru nadal unikaj jak ognia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Malowanie oznaczeń ciąg dalszy. Od razu przyznam się bez bicia że malowanie ogona występuje w F-14 ale nie koniecznie w połączeniu z takim malowaniem na nosie, ale nie ukrywam, że próba wycięcia szablonu czaszki czy kota trzymającego bombę mogła by się nie powieść, dlatego wybrałem dość prosty wzór. następny etap to sidolux i kalki typowo techniczne (no step, no lift, itp) które na szczęście mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 .... że próba wycięcia szablonu czaszki czy kota trzymającego bombę mogła by się nie powieść, dlatego wybrałem dość prosty wzór. To tak ja ja w swoim Jest ok.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Daz, zdradzisz jak robisz takie piękne szablony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Malowanie oznaczeń ciąg dalszy. Od razu przyznam się bez bicia że malowanie ogona występuje w F-14 ale nie koniecznie w połączeniu z takim malowaniem na nosie, ale nie ukrywam, że próba wycięcia szablonu czaszki czy kota trzymającego bombę mogła by się nie powieść, dlatego wybrałem dość prosty wzór. A co to za dywizjon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 No jak to - Jedynka Pik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Kurcze tyle pracy i malowanie od nowa. Ale szczerze to bardziej mi sie teraz podoba niż taki mocno zmęczony samolot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.