Skocz do zawartości

F-14D "Tomcat" \\ Hasegawa \\ 1:48


Dorotka

Rekomendowane odpowiedzi

 

Zafundowałem sobie niezły horror z tym poprawianiem linii podziału. W praktyce sprowadziło się to do zalania całości CA i ryciem od nowa. Co gorsza zupełnie nie mogłem dobrać właściwej metody... O tym, że kadłub (z racji cienkich ścianek zrobionych pod żywicę) pękł w dwóch miejscach nie warto nawet wspominać... Byłem już nawet bliski pójścia na łatwiznę i kupienia drugiego modelu, no ale nie uległem pokusie... Ostatecznie sprawdził się wyciskacz ManWah-u i nożyk Tamki. Powoli zaczynam widzieć koniec tej upierdliwej roboty... Teraz idzie zdecydowanie szybciej

 

Pozdrawiam

 

Ecie pecie cd...

 

WP_20141006_0041_zpsbad29cda.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 342
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

 

Popadłem w stan zadumy i melancholii Przyczyną jest porównanie foteli z Airesa do fabrycznych foteli Hase wzbogaconych na sucho "szkieletem" od Pana Eduarda... Zacząłem się zastanawiać kto pomylił skalę i jak to w końcu pożenić? Macie jakiegoś pomysła? Żeby było śmieszniej to na "wysokość" te fotele od Hase+Edek wydają się bardziej pasować niż fotele Airesa :shock:

 

Idę spać, Wy może coś wymyślicie...

 

Fotel Aires versus fotel Hase+Pan Eduard.

 

WP_20141008_0011_zps4470b611.jpg

 

I jeszcze fotka z fotelem od HB...

 

WP_20141008_0031_zpsfd380d6f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam, co od Calineczki. Dorotka powinna wiedzieć takie rzeczy...

 

 

No to "wyszło mnie", że fotel w skali powinien mieć 2,1 cm wysokości Tymczasem stołek Hase ma 3, natomiast dwa pozostałe po 2,5. Beznadzieja...

 

 

Może jeszcze z tym pokombinuje:

 

 

http://www.hannants.co.uk/product/QB48287

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej sformułuję myśl: Matka jest pewnie ta sama, co w przypadku fotela Airesa, który ma pasy z blaszki.

 

Jesteś pewien, że nie ta sama? Moje doświadczenie z fotelami QUB i Airesa mówi mi, że to te same matki, tylko QUB odlewa razem z pasami właśnie.

 

 

Sam już głupi jestem Ale i tak już zamówione więc po ptakach... Zobaczymy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam nadzieję, że to już ostateczna koncepcja szoferek, bo już mi się trochę "milimetrowanie" znudziło. Generalnie pasuje też to do żywicznej wnęki podwozia przedniego... Zdecydowałem się zrobić tak:

 

1. podłoga i panele boczne Aires.

2. boczki plastik + elementy z Airesa i doróbki szpejów.

3. Górne osłony paneli pilota i RIO przerobione Hase.

4. Dechy - przerobione Hase plus blachy Pana Eduarda (radar w RIO kwadratowy - blachy Edka do wersji B).

5. Górna listwa z suwakami i zamkami Dream Model nieco przerobiony.

6. Blacha z tyłu i szpeje na na niej Eduard + Aires + doróbki.

7. Fotele QUB nieco przerobiony.

 

Jak mam być szczery to koncepcji już zmieniać nie będę, bo to droga wprost do nieskończenia modelu. Uwag wysłucham z pokorą

 

Pozdrawiam

 

WP_20141015_0201_zps47894dbd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po jakiejś godzince walki udało mi się wpasować przednią komorę podwozia. Swobodnie chodzi w płaszczyźnie poziomej więc przy przyklejaniu będzie można ją dokładnie pozycjonować. Rada dla powtarzających tę czynność - maksymalnie zetrzeć dół żywicy przedniej kabiny, bo inaczej wejść nie chce...

 

Pozdrawiam

 

Pasowanie przedniego podwozia (Aires).

 

PODW001_zpsabc4e868.jpg

 

PODW003_zps83e23cbd.jpg

 

PODW002_zps7f0168da.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i pasowanie klap w ich najdłuższej części. Oczywiście problem... Jak widzicie na zdjęciu tak siedzi klapa (druga to samo) w otworach Airesa (bez kleju). Dwa pytania:

 

1. Czy ona jest tak "podłużnie wygięta" w oryginale?

2. Czy zostawić minimalnie za krótki przedni odcinek?

 

Pomysł mam taki, żeby przykleić te żywice (po pocienieniu) do nowo wyciętych z cienkiego plastiku (lub blachy) klap... To by mi pozwoliło je "wyprostować" (o ile są proste w oryginale, bo nie mam jasności) i "naddać" ten kawałek z przodu. A przynajmniej tak mi się wydaje :P Wszelkie uwagi mile widziane...

 

Pozdrawiam

 

P.S. "Podwozie" z Hase pasuje do Airesa bardzo dobrze... Ciekawe jak będzie pasować metalowe na które czekam...

 

Pasowanie klap (Aires).

 

PODW004_zps29c58bea.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny być proste. Ich bananowatość to cecha co niektórych elementów żywicznych - do wyprostowania po potraktowaniu gorącą wodą.

 

Dzięki, rozwiałeś moje wątpliwości ... Gorąca woda nie załatwi mi ich długości niestety.... No chyba że zlikwidowanie ugięcia, spowoduje (nieco powinno) zlikwidowanie tego mankamentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...

 

Ja rozumiem, że macie mnie za ...., ale ja wiem, że tam są cztery klapy... Mi chodzi o odcinek z przodu, przedniej klapy, który jest za krótki w stosunku do wycięcia w kadłubie Hase.... (o jakiś 1 mm). No ale może skoro tego, żeście nie zauważyli to może nie zawracać sobie tym głowy...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Góra też dziś siadła na miejscu (oczywiście dojdą jeszcze "listwy" z suwakami i zamkami). Teraz kilka dni na zdetalowanie wnętrza i będzie można przód zamknąć. Wszystkie wystające maleństwa w kabinie będę dorabiał już po malowaniu całości, praktycznie na sam koniec i montował "od góry"....

 

Pozdrawiam

 

Pasowanie góry (Hase, HB, Aires, Eduard).

 

KAB_zpsc53cfb30.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.