Rhayader Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Na zwolnione w doku miejsce po Sewastopolu wpłynęła Tama Nowy pokład Po wypraskach widać 20 lat tego modelu na rynku Pierwsze koty za płoty Planuję docelowo postawić Tamę na dioramce z innym modelem i skończyć to wszystko na Bytom, ale zobaczymy co przyniesie życie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blacman Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Fajny fajny... Kibicuje i zasiadam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blacman Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 A z ktorego roku bedzie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rhayader Posted October 26, 2014 Author Share Posted October 26, 2014 Pudełkowy - 1942, inaczej mi się z Kimikawą nie komponuje Inne niż całkowicie szare malowanie też dodaje mu uroku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blacman Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Po prostu pieknie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cazador Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 O no proszę, wstrzeliłeś się tematem. Właśnie zastanawiam się nad zakupem innej japońskiej "kotłowni". IJN Light Cruiser Kitakami Shouwa 20 z Fujimi. To zasiadam wygodnie na widowni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
taltos1 Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Super, zapowiada się fajny model w ciekawym kamo Zasiadam i będę oglądał Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Posted October 26, 2014 Super Moderator Share Posted October 26, 2014 Się dzieje.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Nie zwalniasz tempa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpl Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Dosiadam się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jozek Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 .. ?Hej , hej.. posuńcie się. Ja też chcę pozerkać z przyjemnością na ten ciekawy model! Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rhayader Posted October 28, 2014 Author Share Posted October 28, 2014 Właśnie zastanawiam się nad zakupem innej japońskiej "kotłowni".IJN Light Cruiser Kitakami Shouwa 20 z Fujimi. Też zamówiłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volsebix Posted October 31, 2014 Share Posted October 31, 2014 Janusz , Blacharnie sam projektowales , czy to jakis zestaw ? Pzdr Sebastian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rhayader Posted October 31, 2014 Author Share Posted October 31, 2014 Zestaw Rainbow Rb7072. Zrobili kilka zestawów do lekkich krążowników klasy Kuma i Nagara, jest w czym wybierać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rhayader Posted November 1, 2014 Author Share Posted November 1, 2014 Model jest do linii wodnej. Znaczy, że woda powinna zaczynać się tam, gdzie on się kończy. No ale woda też jakąś 'grubość' będzie posiadać. Model musi więc stać wyżej na podłożu. Jak to się robi? To mój pierwszs water line, który stanie na wodzie i nie wiem jakie są patenty. Mogę dać mały klocek pod środkową część modelu, ale wtedy pod transparentną wodą będzie chyba widać, że 'lewituje'. Mogę pod całość przykleić płytkę i obrobić równo z kadłubem, ale musiałbym zrobić to teraz, jak jeszcze nie ma nic na pokładzie i mogę dowolnie manewrować z modelem. Jakieś sugestie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blacman Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 Zmierz przede wszystkim wysokość burty i porównaj z rzeczywistością. Czy czasem nie jest tak jak większości starych wyprasek, że dolna, płaska plastikowa część modelu podnosi wysokość burty o ok 2mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rhayader Posted November 2, 2014 Author Share Posted November 2, 2014 Nie wiem czy 2mm mi starczy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamat Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Witam wszystkich. Z chęcią podglądam, gdyż sam mam Tame w magazynie i gdy kupię, kiedyś blaszki ruszę tutaj z warsztatem. Co do podwodnej części kadłuba, bym na Twoim miejscu dorobił z plastikardu jeszcze z 5-7mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blacman Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Nie wiem czy 2mm mi starczy... Jak dobrze kojarzę Tama ma być częścią dioramy ze spokojną wodą. Więc 2mm spokojnie wystarczy... Zerknij też tu: http://www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php?f=4&t=156538 Chris ma bardzo dobrze rozpracowaną wodę. Efekt przeźroczystości uzyskuje tonalnymi przejściami barw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rhayader Posted November 2, 2014 Author Share Posted November 2, 2014 Fajne, dzięki Faktycznie, mogę coś wylać na podstawkę na potrzebną wysokość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rhayader Posted November 4, 2014 Author Share Posted November 4, 2014 Całą przednia nadbudówka powinna być z blaszki. Inaczej pojawiają się kłopoty ze spasowaniem plastiku z blaszkami oraz jeden większy, o którym za chwilę. W blaszkach nie przewidzieli ryflowania podestu, więc dorobiłem je z jakichś resztek po Matsu. Nadbudówka w połowie No i teraz trzeba to połączyć z częścią wystającą z pokładu Najlepiej byłoby, gdyby cały ten element był z blaszki, ale tego ich producent nie przewidział. Można było wcześniej odciąć go od pokładu, wtedy szpachlowanie i szlifowanie połączenia nie byłoby tak kłopotliwe jak w tej sytuacji, gdzie nie ma jak zamachnąć się z papierem ściernym Czarno widzę też próby maskowania w łaty takiego małego elementu z wystającymi we wszystkich kierunkach platformami. Taśmy nie da się ułożyć tak, by dokładnie przylegała, a to oznacza odkurz i pobrudzenie malowania pod taśmą. Myślałem nad maskolem, ale te blaszki jakoś dziwnie słabo przyjmują gunze C i zapewne z maskolem odejdzie i farba. Marnie maluję pędzlem, więc też nie. No sam nie wiem.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
taltos1 Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 (edited) Marnie maluję pędzlem, więc też nie. No sam nie wiem.... Myślę, że w tej sytuacji chyba najlepiej będzie pędzlem... Pozdrawiam Edited November 4, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blacman Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Jak cofniesz górny pomost do tyłu to nadbudówka będzie pasować... Tam biegło łącznie płyt pancernej cytadeli - więc linia podziału wyjdzie naturalnie. Dodatkowe pomosty z boku zamaskują łączenie. Nie mam dostępu do mojego archiwum ale mam wrażenie, że biegły też tam ( na całej wieży) trzy poziome rzędy relingów technicznych (handrails). Odnośnie malowania - może spróbuj blue tack..? Dobrze się lepi i dobrze odchodzi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rhayader Posted November 5, 2014 Author Share Posted November 5, 2014 Biegło połączenie? Na tych papierach co ja oglądam, to nic takiego nie ma. Gdyby faktycznie było, to rewelacja...a już chciałem tam jakiś kabelek puścić...bo przecież mógł tam biec jakiś kabelek...prawda? Blue tack biorę pod uwagę, choć z nim przejścia kolorów mogą nie być ostre...choć w tej skali... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 ...choć w tej skali... Choć w tej skali, to, Panie, nie kombinuj, i machnij z pędzla Marnie maluję pędzlem, więc też nie. No sam nie wiem.... Najwyższy czas się nauczyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.