krzysiek1990rtk Napisano 11 Lutego 2015 Autor Share Napisano 11 Lutego 2015 może i maskujesz dobrze ale malowanie pędzlem zawsze rodzi ryzyko podciekania farby. I tak tu też się stało.. czerwony uciekł na bocznych krawędziach wież. w 700tce z przecieraniem trzeba ostrożnie - to nie pancerka. Lepiej podkreślić wgłębienia ciemnym washem... Ale jeśli już musisz podkreślić krawędzie- to jaśniejszym kolorem (np jasno szarym) a nie błyszczącym stalowym. Do zdjęć ustaw oświetlenie tak aby dawało światło zza obiektywu lub nieco z boku. Wyeliminujesz refleksy, które utrudniają oglądanie zdjęć - a aparat będzie lepiej ostrzył bo z tym też jest mały kłopot. Światło z góry lub co gorzej nieco z przodu na skomplikowanych bryłach zawsze znajdzie dobrą płaszczyznę odbicia wprost do obiektywu... dzięki za rady biorę je na klatę. No własnie zauważyłem z tym przeciekaniem. Jak się maluje w jednej płaszczyźnie to jest git, a co innego jak maskuje się pion a maluje poziom lub odwrotnie. Z kolorem drybrusha z nitami to się zastanawiałem własnie co będzie lepsze jakiś ciemny czy jasny, czy może sam ciemny wash. Na przyszłość będę wiedział że pod żadnym pozorem nie błyszczący. A pomyśleć że przy 1:350 chciałem każdy detal wyciągać tym stalowym A z fotami to lampa z przodu + flash więc też trochę zawaliłem A mam jeszcze pytanie bo przy OS2U igłą sobie wydziabałem linie podziału, żeby to washem przejechać i się zastanawiam czy dobrze zrobiłem czy źle W sensie czy przy 1:700 powinny być widoczne linie podziału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 12 Lutego 2015 Autor Share Napisano 12 Lutego 2015 no to oficjalnie zakończyłem pracę nad rufową nadbudówką i szczytem dziobowej. Dokleiłem szperacze, przeciwlotki oraz pomalowałem dzwon - niby drobny szczegół a od razu nadbudówki wyglądają lepiej zmajstrowałem również kutry a teraz trzy pytania: 1. Do olinowania w 1:700 co lepsze? podarte rajtuzy czy cienki przewód wielożyłowy? 2. biorąc pod uwagę że nie mam sikawki nie lepiej było by kłaść sidolux na niektóre elementy przed przyklejeniem? W tym momencie mam na myśli rufową nadbudówkę. Nie ukrywam że łatwiej mi będzie ją ładnie polakierować sidoluxem przed przyklejeniem niż po 3. Opłaca się kupować retarder tamiyi czy jest jakiś lepszy tańszy odpowiednik? http://www.mojehobby.pl/products/Paint-Retarder-Acrylic.html przy malowaniu drobnicy na pokładzie zauważyłem że jak rozrabiam trochę farby w sreberku po lekach to w pewnym momencie mi wysycha i gęstnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 14 Lutego 2015 Autor Share Napisano 14 Lutego 2015 wziąłem sobie do serca to krzywe malowanie kadłuba i go poprawiłem. Dodatkowo pomalowałem drobnicę na pokładzie. przerobiłem również kotwicę - wsadziłem je do kluz i tak wygląda całość - tradycyjnie moc Jedi ponawiam pytanie o takielunek co lepsze: podarte rajtuzy czy bardzo cienki wielożyłowy przewód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 14 Lutego 2015 Share Napisano 14 Lutego 2015 Na początek obstawiam żyłkę wędkarską 0,06mm . Kleisz ją zostawiając delikatny zwis. Po jakimś czasie żyłka sama się trochę kurczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 14 Lutego 2015 Super Moderator Share Napisano 14 Lutego 2015 Na początek obstawiam żyłkę wędkarską 0,06mm . Kleisz ją zostawiając delikatny zwis. Po jakimś czasie żyłka sama się trochę kurczy.Aleś dorzucił.... Za chwilę pojawią się pytania o strzałkę ugięcia I co wówczas.... ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 14 Lutego 2015 Autor Share Napisano 14 Lutego 2015 Na początek obstawiam żyłkę wędkarską 0,06mm . Kleisz ją zostawiając delikatny zwis. Po jakimś czasie żyłka sama się trochę kurczy. Nabędę w przyszłym tygodniu. Co do klejenia to na cyjanoakryl czy potrzebuje czegoś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taltos1 Napisano 14 Lutego 2015 Share Napisano 14 Lutego 2015 A czemu artyleria średnia nie na szaro... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 14 Lutego 2015 Share Napisano 14 Lutego 2015 Tylko CA. Nadmiar odcinasz delikatnie piłując żyletką. Wektor ugięcia skierowany może być w każdą stronę ale aby nie za duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 15 Lutego 2015 Share Napisano 15 Lutego 2015 ponawiam pytanie o takielunekco lepsze: podarte rajtuzy czy bardzo cienki wielożyłowy przewód? drut 0,05mm ale nie midziany -bo ten jest za miękki. Najlepszy jest chromowo molibdenowy. rajtuzy - jeśli potrafisz wysnuć dobrą nić - też bardzo dobrze. włos ze sztucznej peruki też jest niezły, Ma tę zaletę, że możesz kupić w prawie dowolnym kolorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 15 Lutego 2015 Autor Share Napisano 15 Lutego 2015 A czemu artyleria średnia nie na szaro... Pozdro Bo jeszcze nie pomalowana. Górny pokład przyłożony na sucho. Wg dałem ciala. Nie pomyślałem o tej jopie na barbecie B więc trzeba będzie zamaskowac poklad dookola barbety i to zaszpachlować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taltos1 Napisano 15 Lutego 2015 Share Napisano 15 Lutego 2015 Ok, bo myślałem, że tak chcesz zostawić... A i przewód kominowy ten co idzie wzdłuż komina też na szaro powinien być pomalowany. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 16 Lutego 2015 Autor Share Napisano 16 Lutego 2015 powoli zbliżamy się do końca serialu wszystko już zmontowane na mokro tak z lekka przysyfiłem pokład czarnym renesansem. Nie chciałem syfić nie wiadomo ile bo pierwszy raz to robię. A poza tym statek stojący w porcie nie może być zasyfiony jakoś extra tak wiem trochę widać łączenie pokładu w części dziobowej do wykonania zostało: bandery, takielunek, relingi i może trochę dół zasyfię. Jakoś bardziej podoba mi się czysty okręt czy do syfienia części podwodnej nada się coś takiego? http://www.mojehobby.pl/products/Brown-Streaking-Grime-for-Red-Hulls.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 16 Lutego 2015 Autor Share Napisano 16 Lutego 2015 No to dobrnąłem do końca warsztatu a Wy razem ze mną Wiadomo zawsze się czegoś nauczyłem. Z założenia miał być tani model do szlifowania umiejętności i nauczenia się czegoś nowego: sidolux pędzlem, podkład w sprayu i trochę brudzenia. No właśnie z tym brudzeniem to jakby to powiedzieć, to nie jest towar do brudzenia. Postanowiłem że w najbliższej przyszłości nabędę jakąś niemiecką rurę z kioskiem w 1:144 gdzie już można poszaleć z brudzeniem A poza tym na drugim warsztacie jest niemiaszek więc już tylko będą niemiaszki Co do olinowania to wiem bardzo skromne i wykonane z nadtopionych ramek. Nabyłem żyłkę wędkarską 0.1 mm (cieńszej nie mieli w sklepie) ale przegrałem z nią. Jakakolwiek próba odcinania naddatku kończyła się oderwaniem Co do podartych rajtuz to się mechaciło, a jak przejechałem to matowym humbrolem to nie mogłem w ogóle przykleić a bardzo cienkiego miedzianego przewodu wielożyłowego to nawet nie skomentuje Nie wiem czy to wina CA bo model lepiłem już na oparach (tubka wielokrotnie wyciskana kombinerkami), czy po mojej stronie z umiejętnościami. Trochę na jakości fot potraciłem bo ciąłem na rozdzielczości [url=http://s358.photobucket.com/user/krzysiekw1990rtk/media/DSCF1407%20Kopiowanie_zps37ahudlr.jpg.html][/url] troszkę Tamiya CA zostało na sidoluxie próba brudzenia samolotu -poracha sie nie to upaćkało co miało się upaćkać no to na tyle. Co do dalszych prac modelarskich to tak jak wspomniałem na 99% VIIC 1:144, a potem znowu jakiś tani złom do testów, a w między czasie będę powolutku grzebał przy graf spee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 16 Lutego 2015 Autor Share Napisano 16 Lutego 2015 kuniec zapraszam do galerii viewtopic.php?f=77&t=47829&p=699727#p699727 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 16 Lutego 2015 Share Napisano 16 Lutego 2015 Do U-Boota w tej skali bez fukawki to nawet nie podchodź, w 1:350 to może jeszcze, ale nie w 1:144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 Jak na drugi model w skali 700 to jest dobrze Widać znacznie staranniejsze malowanie. Sam pewnie widzisz ile model zyskuje z olinowaniem i relingami... Nawet najprostszym. Można dalej ćwiczyć techniki malowania pędzlem ale bez aero będzie Ci ciężko pójść dale j- np położyć dobrze lakier - a w tym przypadku Arizona zyskałaby jeszcze bardziej pokryta delikatną mgiełką satyny lub pólmatu. Tak samo jak model ważna jest jego prezentacja. Odbiorca ma z założenia skupić się na modelu a nie analizować obrus... Jak dobrze ustawisz kartki i stworzysz jednolite tło; bez przerw i widoków na pokój będzie bardzo fajnie Generalnie tak trzymaj ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 17 Lutego 2015 Autor Share Napisano 17 Lutego 2015 to trzecia 700, wcześniej był bismarck i yamato co do lakieru to wiem jakiś mat by się przydał bo sido się za bardzo błyszczy a humbrol matowy jeszcze bardziej się błyszczy pewnie zbyt gruba warstwa sidoluxu ale bardzo ciężko jest pędzlem cieniutką warstwę, nawet sidolux nakładałem wycierając pędzel w papier a co do prezentacji to kilku kartek zabrakło no wiem bez sikawki to jak kopać dół łyżeczką od herbaty, niewykluczone że za jakieś 2 miesiące będzie, już nawet wybrałem tylko trzeba jeszcze troszkę złociszy odłożyć na pewno nie widzi mi się malowanie kadłuba przy graf spee pędzlem co do uboota w 1:144 to uległem trochę emocjom i nie sądziłem że on będzie taki wielki w tej skali. No trudno trzeba będzie z niego zrezygnować, co prawda w głowie pojawił się pomysł na coś fajnego ale pierw trzeba dokumentację obczaić czy to wypali (scharnhorst i gneisenau - operacja cerberus i poeksperymentuje ze sztuczną wodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 Burty nie dopracowane bulaje wyglądają jak postrzały pociskami p.panc. Malowanie hmmmmm słabo. Za dużo farby. Lepiej malować cieńszymi warstwami. Tyle pytań o olinowanie, a tu tylko parę sznurków i na dodatek jasnych. Słabiutko Arizona miała ciekawe olinowanie. Okręt za bardzo się błyszczy. Jeżeli miał to być projekt do testowania to mogłeś powalczyć z malowaniem różnymi sposobami pokładu. Ten wygląda jak kawałek deski,a błyszczy się jak psu nos. Rozumiem że chcemy szybko i bezboleśnie powiększać Swoja flotę ale nie idzie to w parze z jakością. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 17 Lutego 2015 Autor Share Napisano 17 Lutego 2015 no wiem biorę krytykę na klatę. Muszę w jakiś redarder zainwestować, a olinowanie to niewykluczone że poprawię jak ta głupia żyłka wędkarska zacznie współpracować Co do bulajów to wierciłem wiertlem 0.6 wiem trochę krzywo. Też jestem zdania że model wyszedł znacznie gorzej niż yamato a całość dobił ten zbyt błyszczący się sidolux. Nad washem pokładu jeszcze popracuję w najbliższych dniach, tylko muszę kupić jakąś ciemnobrązową olejną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 17 Lutego 2015 Autor Share Napisano 17 Lutego 2015 Jak by to powiedzieć fałszywy alarm. Wziąłem sobie do serca Wasze uwagi z galerii więc wracamy tutaj. Może coś się uda jeszcze poprawić Doradzi ktoś jakiś lakier matowy łatwy do nakładania pędzlem? Tylko od razu mówię potrzebuje matowy - matowy a nie z nazwy matowy Już raz kupiłem matowego humbrola a się błyszczy jak psu wiadomo co Przeglądając kopalnię wiedzy o nazwie google wyczytałem że pactra matowa jest dobra. Ewentualnie ludzie jeszcze mieszają tamki X21 z X22 tamiyi i też podobno uzyskują dobry efekt. Oczywiście jestem otwarty na wszelkiego rodzaju tańsze zamienniki z budowlanego z zza rogu Co do olinowania to Seba77 pojechałeś mi po ambicji więc biorę się za tą głupią żyłkę. Jak nie wyjdzie to najwyżej znowu nadtopię trochę więcej ramek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 ...a tu tylko parę sznurków i na dodatek jasnych... Oj tak, olinowanie zrób koniecznie ciemne (ale nie czarne, najlepiej bardzo ciemnoszare). To co teraz jest przypomina sznurki na pranie. Ogólnie nie jest źle, chociaż rzeczywiście Yamato wyszedł ci dużo lepiej. Poza tym jak to okręt do testów to nie ma co się nad nim rozczulać tylko experymentować ...z innej beczki... Nabyłem żyłkę wędkarską 0.1 mm (cieńszej nie mieli w sklepie) ale przegrałem z nią. Jakakolwiek próba odcinania naddatku kończyła się oderwaniem Czym odcinałeś? Myślę że to kwestia sprzętu. Poza tym chyba najlepiej przymierzyć na sucho, następnie dociąć a potem przyklejać. A CA mógł nie chwytać jak za grubo farba położona, wtedy czasem robi się poślizg tym bardziej jak wszystko wcześniej porządnie nie wyschło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 17 Lutego 2015 Autor Share Napisano 17 Lutego 2015 Obcinałem nożyczkami kosmetycznymi i cążkami modelarskimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 17 Lutego 2015 Super Moderator Share Napisano 17 Lutego 2015 a olinowanie to niewykluczone że poprawię jak ta głupia żyłka wędkarska zacznie współpracowaćTyle było mowy o materiałach na olinowanie, nie przypominam sobie, by ktoś ci doradzał żyłkę a ty jednak po swojemu, mając pretensje do jej właściwości.... Przynajmniej byś nie rozpaczał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 17 Lutego 2015 Autor Share Napisano 17 Lutego 2015 Reaktywowałem warsztat więc nie marudzić mi tu tylko w warsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 Żyłka to w miarę dobry materiał. Tak jak pisałem odcinaj żyletką delikatnie piłując. Klejąc pamiętaj że nawet CA w kontakcie z żyłką potrzebuje nawet 20min na dobre przyklejenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.