Skocz do zawartości

MiG-29 Academy 1:48


harrier1978

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Wrzesień 1997 roku był niesamowitym miesiącem - pierwsze w życiu trzymiesięczne wakacje, przepiękna pogoda, a nade wszystko ryk samolotów uwijających się po niebie w ramach ćwiczeń Orli Szpon ’97. Wrażenia z walki manewrowej urządzonej nad domem przez kilka maszyn - bezcenne i niezapomniane. No i te wyścigi do okna - ja pierwszy dopadnę czy myśliwiec umknie z pola widzenia?

 

Dlatego nie miałem najmniejszych problemów z doborem malowania do modelu MiG-29, który rzecz jasna prędzej czy później musiał zająć poczesne miejsce na półce. Jest to ex-czeska maszyna z numerem burtowym 89 i białym pasem identyfikacyjnym naniesionym na czas ćwiczeń.

 

Sam model to wyrób firmy Academy z dodatkami Airesa, Quickboosta, Parta, Eduarda, Dream Model oraz HDL plus odrobinką własnej inwencji. Jestem świadomy jego niedociągnięć, takich jak na przykład niezabarwiony wiatrochron, ale raczej nie zamierzam ich już poprawiać (o ile nie będą ewidentne i łatwe do skorygowania), gdyż pora brać się za inne modele. Zachęcam jednak do krytyki - niech kolejni modelarze stający w szranki z Fulcrumem unikną moich błędów

 

Zapraszam do oglądania

Harrier

MiG_1_skorygowany_pomniejszony.jpg

 

MiG_2_skorygowany_pomniejszony.jpg

 

P3153194_pomn.jpg

 

P3153188_skorygowany.jpg

 

MiG_4_skorygowany.jpg

 

P3153189_pomn.jpg

 

MiG_3_skorygowany.jpg

 

MiG_21_skorygowany.jpg

 

P3153187_pomn.jpg

 

P3153186_pomn.jpg

 

MiG_5_skorygowany.jpg

 

MiG_15_skorygowany.jpg

 

MiG_9_skorygowany.jpg

 

MiG_14_skorygowany.jpg

 

MiG_16_skorygowany.jpg

 

MiG_7_skorygowany.jpg

 

MiG_20_skorygowany.jpg

 

P3153214.jpg

 

P3153178_pomn.jpg

 

MiG_19_skorygowany.jpg

 

P3153180_pomn.jpg

 

P3153184_pomn.jpg

 

P3153199_pomn.jpg

 

MiG_6_skorygowany_2.jpg

 

P3153335_pomn.jpg

 

P3153338_pomn.jpg

 

P3153344_pomn.jpg

 

MiG_8_skorygowany.jpg

 

P3153351_skorygowany.jpg

 

P3153362_skorygowany.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny modelik, tylko czemu ma czarne napisy eksploatacyjne - część zrobiłeś czerwonych część czarnych - taki misz masz, no i malowanie wlotów jakieś dziwne- takie do polowy, masz jakieś foto na to czy to twoja wizja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, Panowie, za komentarze

Dżak_Stronk - jeśli chodzi o napisy, dysponowałem tylko tymi, które dało Academy. Na zdjęciach MiGów w czeskim malowaniu, które posiadam, widać te czerwone na statecznikach pionowych. Na jednym zdjęciu formacji czeskich maszyn w locie widać jakby coś czarnego majaczyło na powierzchni sterowej skrzydła. Niewykluczone jednak, ze masz rację i popełniłem tu błąd.

 

Przy okazji - okazało się, że problem twardych i srebrzących się uparcie pomimo stosowania odpowiednich płynów kalek Academy rozwiązuje odrobina Mr. Color Thinnera nałożona na kalkomanię. Trzeba jednak uważać, bo można sobie całą naklejkę rozpuścić, rozsmarowując przy okazji barwnik po modelu...

 

A co masz na myśli pisząc o malowaniu wlotów? Ten niebieski odcień pod numerem? Jeśli o to chodzi, to owszem, mam zdjęcia, na których to widać, ale niestety nie od spodu, w związku z czym kierowałem się instrukcją malowania dołączoną do kalkomanii. Przypuszczam, że w ten sposób były zamalowywane wcześniejsze oznakowania na samolocie. Podobnie na górnych powierzchniach skrzydeł widnieją dwie plamy po zamalowanych znakach, a szachownice na dolnych powierzchniach leżą na kropach błękitu. Na statecznikach też są takie "wyprawki", ale w naturze słabo je widać, a na zdjęciach już w ogóle nie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem , że wloty cale malowali jak brali od Czechów, ale to tylko domysł- tak jak mówiłem modelik fajny moja academia tez czeka na swój czas. A mógłbyś podać jeszcze nr farbek jakimi malowales

Dżak wloty powietrza byly zamalowywane tak jak zrobil to autor modelu, po bokach wlotow czeskich maszyn znajdowaly sie godla prawdopodobnie eskadr wiec trzeba bylo je zamalowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem niestety blednie nalozone szachownice... W 97r byly malowane jeszcze po "staremu" czyli powinienes je obrocic o 90 stopni a zbiornik podkadlubowy powinienes przesunac troche do przodu bo Academy blednie go umiejscowilo...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenne uwagi, Tazman79 Zbiornik niestety pozostanie już tak jak jest - zbyt wiele mógłbym napsuć próbując dokonać modyfikacji.

 

Nad szachownicami faktycznie nadumałem się niemało. Ostatecznie podjąłem decyzję o nałożeniu ich zgodnie z fotografią tej maszyny autorstwa p. Joopa de Groot, dostępną na airliners.net (nie wiem czy wolno mi tutaj podlinkować ewentualnie odpowiednią stronę) - ale to faktycznie zdjęcie z 1998 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem niestety blednie nalozone szachownice... W 97r byly malowane jeszcze po "staremu" czyli powinienes je obrocic o 90 stopni a zbiornik podkadlubowy powinienes przesunac troche do przodu bo Academy blednie go umiejscowilo...

Szachownice sa dobrze http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29A-(9-12A)/1325761/L/&sid=29a9b01aa3343e702db4886a1907a155

zgodnie ze zdjęciem, wiec nic nie trzeba poprawiać, chyba ze konkretnie określisz okres prezentowanego modelu-

I WARIANT - malowanie z ćwiczeń- musisz obrócić szachownice

II WARIANT- malowanie i pasy pozostałośc z czasów ćwiczenie ORLI SZPON - nie musisz zmieniać szachownic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym właśnie zdjęciu pisałem. Pozostanie Wariant II

 

Co zaś do błękitu - ze zdjęć, które mam, wnioskuję, że jeśli chodzi o oś podłużną, barwa ta kończyła się właśnie z początkiem otworu komory podwozia głównego (czyli to się chyba u mnie zgadza), natomiast "owinięcia" nim wlotu nie byłem w stanie zweryfikować. Na jedynej fotce "od spodu" z tamtego okresu , jaką posiadam (maszyna nr 54) od wlotów odbija się słońce i wygląda to wręcz tak, jak gdybyby błękit kończył się jeszcze wcześniej niż u mnie

Może macie jakieś dobre zdjęcia spodu w tamtym malowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym napisac jeszcze jedna uwage, zaznaczajac ze to moja opinia... Otoz troche razi mnie to ze ktos wykonuje model MiGa-29 z zamknietymi glownymi wlotami, otwartymi zaluzjami i otwarta kabina i nic poza tym... Jesli sie wykonuje samolot stojacy na ziemi to glowne wloty sa otwarte a zaluzje zamkniete (w Academy jest to mozliwe) ew mozna zrobic scenke np samolot po rozruchu silnikow ale przydal by sie wtedy w kabinie pilot i ew ktos z obslugi... Ale to tylko moja wlasna opinia na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boros - tak, blaszka Parta plus fragmenty igły iniekcyjnej.

 

Tazman79 - słusznie. Pytanie teoretyczne: co się stanie jeśli samolot postoi dłużej z wyłączonymi silnikami? Przesłony wlotów głównych pozostaną otwarte czy grawitacja ściągnie je w dół? (U mnie nawet takie rozwiązanie niewiele by tłumaczyło, bo po dłuższym postoju powinna, zdaje się, opaść dolna część hamulca aerodynamicznego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boros - tak, blaszka Parta plus fragmenty igły iniekcyjnej.

 

Tazman79 - słusznie. Pytanie teoretyczne: co się stanie jeśli samolot postoi dłużej z wyłączonymi silnikami? Przesłony wlotów głównych pozostaną otwarte czy grawitacja ściągnie je w dół? (U mnie nawet takie rozwiązanie niewiele by tłumaczyło, bo po dłuższym postoju powinna, zdaje się, opaść dolna część hamulca aerodynamicznego).

Nie ma mozliwosci zeby po dluzszym postoju glowne wlot sie zamknely, hamulec moze opasc jesli calkowicie zejdzie cisnienie z instalacji ale wtedy tez nie mogla by byc podniesiona oslona kabiny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienie

 

Padło pytanie o użyte kolory. Zasadniczo zgodnie z wytycznymi HDL, a więc:

Szarości - Humbrol 127, błękit - Humbrol 65, jasna zieleń - Humbrol 78, ciemna zieleń - Humbrol 116, brąz - Model Master 2107, czarno-zielony położony w miejsce czeskich znaków - Humbrol 91.

 

Piaskowy domieszałem „na oko” i niestety nie potrafię dziś podać dokładnych proporcji . O ile dobrze pamiętam, w grę wchodziły Hu148 i MM1701 oraz MM 1709, Hu186 i Hu29. Zaproponowany przez HDL 1704 moim prywatnym zdaniem nijak się miał do barwy widocznej na fotografiach prawdziwych samolotów.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.