Skocz do zawartości

FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Fajny sposób z ta gumką na pasek. Zmatowic może tak jak opony- benzyną?

Sam myślę nad wycięciem takiego paseczka z dętki.

 

 

Poza tym wszystko inne też wygląda super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

...Bez komentarza wrzucam fotki. Ew. opis dam w przypadku rozwoju dyskusji...

Nie da sie dyskutować mając rozdziawioną paszczę.

Spróbuj tylko dosunąć czarne osłonki na przewodach zapłonowych do silnika, bo przy samym silniku widoczny jest czerwony przewód. Albo zamaluj na czarno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Silnik praktycznie skończony

Dorobiona pompa paliwa i rozrusznik. Pozostaje połączyć silnik z resztą auta.

Fotki:

 

004.jpg.639880cfc87ef7fd3f9f6d9c8210d5a9.jpg

 

005.jpg.c287e9232908717b1995d0949867009b.jpg

 

006.jpg.6ac26add6e7a101221884686e0ede935.jpg

 

007.jpg.af002ea641156e9b09b080568794ac53.jpg

 

003.jpg.372a10eee19ea9b93e2fd4e19963dcae.jpg

 

Zacząłem walkę z tarczami hamulcowymi (ABER 12mm plus jakieś resztki z SLR'ów):

 

002.jpg.7ccf26ef8b78e1c8bf00aa1c4273bc0d.jpg

 

I zaciskami. Niestety żadne zaciski ze złomu nie pasowały, więc próbuję zrobić coś z zestawowych.

Wyciąłem zaciski z tarcz, potem obrobiłem (pilnik, papier itp.). Następnie rozciąłem wzdłuż i z tego będę próbował złożyć w miarę sensowny zacisk.

 

001.jpg.d8109cb00149a50bd46985c6eb1177f4.jpg

 

Mnóstwo pracy, ale sam sobie to wymyśliłem, więc narzekać nie ma co.

 

Tyle.

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się skwarciu21, że Ci się podoba silnik.

Mam nadzieję, że będzie się dobrze prezentował w gotowym modelu.

 

Prace trwają. Zrobiłem praktycznie na gotowo tylni most. Wymieniłem opony, bo na poprzednich auto wyglądało jakby mu założyli koła od Mini.

Przewody hamulcowe sterczą na razie bezładnie. Muszę jeszcze poprawić rozstaw kół, żeby ładnie pasowały do błotników.

 

001.jpg.31fabeb16ea6016a9d47e5601e3fcc21.jpg

 

002.jpg.47e6f3c56fabe92cdccd3fdfdb07953b.jpg

 

Opony dostały ozdobny czerwony pasek. Mam nadzieję, że to będzie OK ......

 

003.jpg.1e02bc6204c369ffc2694cb588506013.jpg

 

Działam dalej: przygotowuję elementy zawieszenia i układu kierowniczego, wydechowego itp.

 

004.jpg.10b61d7e30c0e027cbd1818e8c6f7c96.jpg

 

Rama z błotnikami schnie w suszarce.

Może jutro uda mi się fuknąć ją clear'em i zacząć wreszcie składać podwozie do kupy.

 

Przekładnia kierownicza i pompa hamulcowa:

 

005.jpg.5487cdf6741446e6efcc4e0c4f51ad9f.jpg

 

Tyle.

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło popatrzeć jak w sumie marny zestaw Revella w Twoich rękach staje się małym dziełem sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Adamuss

 

Robota idzie ciężko

Powalczyłem troszkę z zawiasami, bo to wydaje mi się największym problemem.

Na razie trudno ocenić jak to wyszło, ale jedno wiem: to działa

 

001.jpg.58f6531714b14e02689ea507a2446c82.jpg

 

002.jpg.2896798d57e7f562691bfa6b87567d91.jpg

 

004.jpg.71ce05fe15a5906ef6f31fb77150c3b8.jpg

 

003.jpg.9accb670ec1ce3ca97f925256878ea6b.jpg

 

Zawiaski zrobiłem z blaszki 0.15 mm. Oczka pod nity 0.5 mm.

 

009.jpg.eb27940949dc8eb8fce57679a285118f.jpg

 

Dłubałem też troszkę przy podwoziu. Niestety babol przy nakładaniu clear'a spowodował przymusową kąpiel ramy z błotnikami w krecie. To troszkę opóźniło montaż całości.

Teraz siedzi w suszarce po bazowym, więc mam czas na robienie dupereli zawieszenia i wydechu.

 

Opaski przy tłumikach:

005.jpg.21c524ab9f89d033d58e11a3cdd950b2.jpg

 

Dorobione o pomalowane relingi i dystans pod maskę.

006.jpg.0576ab29f3e57e06920171999c6d23b9.jpg

 

Przednia belka:

008.jpg.169914a74946c55306bae1ccb348221d.jpg

 

Drążki stabilizatorów:

007.jpg.25242ddb7aa63eb12c57f70b901af2f1.jpg

 

To chyba wszystko na dziś .....

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę, że ładnie ruszyłeś z robotą

Jedna rzecz, która razi - przedni resor - dramat. Zrób go z blaszki mosiężnej 0,2mm, złącz pióra opaskami i a z zestawu weź tylko ten górny element nad resorem - będzie dużo lepiej wyglądał.

 

Poza tym świetna robota - będziesz musiał dać mu podstawkę z lustrem - by podwozie można było oglądać

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym resorze, ale miałem wątpliwości .....

Robiłeś kiedyś taki patent ???

Jak dam blaszkę 0.2 mm nie będzie za cienkie ?

Widziałem gdzieś w sieci takie rozwiązanie:

- pierwsze pióro z blaszki (to z uszami),

- reszta piór z PS 0.25 mm,

- opaski z blaszki plus śruby.

Boję się, czy dam radę utrzymać centryczność i wysokość zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem taki resor - nie jest za cienki, ale trzeba zrobić o jedno pióro więcej, by dobrze wyglądał.

Obejmy i śruby to nic trudnego, a kwestia utrzymania wysokości i centryczności - i tak sklejasz na sztywno resor, więc nie powinno być z tym problemu.

 

Jacku, zrobisz jak uważasz - kwestia ile tego resora będzie widać

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie Ty, odpuścił bym sobie ten resor.

Chodziło mi po głowie takie rozwiązanie, jak proponujesz. Jednak troszkę już mnie męczy ten projekt i chciałem odpuścić temat resora i amortyzatorów z przodu.

Może jednak warto z tym powalczyć ?

Pomyślę ....

Póki co, rama po raz trzeci wylądowała w krecie Jakieś fatum, czy co ....

Tym razem farba bazowa pomarszczyła się pod clear'em

Chyba za szybko fuknąłem bezbarwnym (2k).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku, piszę Ci szczerze - walcz z resorem. Jak go zrobisz, będziesz mógł śmiało pokazywać na zdjęciach czy na podstawce z lustrem to piękne podwozie i jego smaczki. Jak olejesz temat resora - model wiele straci.

A co do lakierowania - psiknij na bazę najpierw 1k, daj mu jeden dzień i poleć 2k - powinno obyć się bez przeszkód

 

Powodzenia i pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy walki z Ford'em.

Udało mi się wstępnie wkleić zawiasy. Wymagają one jeszcze ustawienia, a potem klejenie ostateczne i szpachlowanie całości.

Zawiasy sa bardzo delikatne, ale chyba udało się zachować skalę (przynajmniej tak mi się zdaje).

 

004.jpg.c09c6fd61a4d05732d7a956c8c5552e8.jpg

 

005.jpg.af61007e3bc14ae7def535748db82a00.jpg

 

002.jpg.bee5a1b9818bcd52966b3213888d4688.jpg

 

003.jpg.aafaa4aa1385aaf4ca48bed00ea5e087.jpg

 

Zawiasy bagażnika zrobię po malowaniu kasty.

 

Sprowokowany Waszymi wypowiedziami, próbuję przerobić przednie zawieszenie. Najważniejsza jego część to resor poprzeczny.

Zacząłem od przycięcia pasków blaszki miedzianej. Szerokość ok. 2.3 mm.

Przy próbie złożenia kilku piór resora okazało się, że trzeba dać między blaszki jakieś wkładki dystansowe.

Padło na czarną taśmę izolacyjną.

Każde pióro dostało na środku otwór, żeby przy montażu zachować centryczność.

Do pierwszego pióra dolutowałem na końcach kawałki rurek imitujących tuleje montażowe.

Przyciąłem też pasek blaszki na obejmy. Nie jestem pewien gdzie te obejmy powinny być. Ma ktoś może pomysł ?

 

007.jpg.f8557269a6c9a547a6e7e5ee3f21b445.jpg

 

I przymiarka całości:

 

008.jpg.3e752a51fb55d7fbe456d7ad2b8d3f9c.jpg

 

009.jpg.40f1a6b60918dc4a70754c506a4cdbd5.jpg

 

Narazie nie wygląda to dobrze, bo blaszki powyginały się od nacisku pęset. Myślę jednak, że po dogięciu, polerce i malowaniu będzie to jakoś wyglądało.

Szykuję też łączniki. Nie mam pomysłu jak zrobić mocowanie od strony belki zawieszenia, ale coś wymyślę.

 

006.jpg.8abe3b1023a25178e8e19764dcb3839c.jpg

 

Do przeróbki idą też przednie teleskopy. Dolne ich części zrobiłem z polistyrenu. Góra będzie metalowa (tłoczysko i tuleja).

 

001.jpg.f04061c71f93c5d0baa9a1b7c1354b13.jpg

 

I jeszcze prośba o pomoc, radę:

stosuję jak clear lakier dwuskładnikowy. Nigdy nie było z nim kłopotu. Teraz jednak zrobił się problem.

Mieszanie bazy z utwardzaczem przebiega prawidłowo, lecz po dodaniu rozpuszczalnika wytrąca się biała "klucha" i całość nadaje się do kosza.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?

Pomóżcie proszę, bo rama gotowa do lakierowania .......

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Po powrocie z wakacji powoli wracam do warsztatu.

Mam gotowy resor. Troszkę się powycierał metalizer od ciągłego "obmacywania". Do poprawki po montażu.

 

002.jpg.641ce474208231231117bfff9d91b698.jpg

 

Równolegle przygotowuję pozostałe elementy przedniego zawieszenia. Teleskopy rozciąłem i mocno zmodyfikowłem.

Myślę, że będą wyglądały dużo lepiej od zestawowych.

 

003.jpg.c5c248a7fc05172b98118b415f71cfa4.jpg

 

Proszę o pozytywne komentarze. Potrzebuję motywacji do dalszych prac

cdn

... mam nadzieję

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Kup sobie topnik Aber można po podlaniu pocynowac cala blaszkę i nie ma klopotu z wycieraniem sie koloru bo wtedy wychodzi srebrny a nie zlotawy. Z zawiasami będziesz miał klopot po pomalowaniu i kilku otwarciach. Farba na bank sie uszkodzi...

Reszta ok czas kończyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku naprzód.

Przymierzam się do montażu podwozia. Poskładane na sucho tylne zawieszenie:

 

003.jpg.a69b0d93e52df27be9400c864a16f2d8.jpg

 

Przednie zawieszenie z resorem:

 

002.jpg.3313fca1f111d809f15c6fbbf69eb247.jpg

 

001.jpg.5bec8c9729abd36b67542235623452f5.jpg

 

Do kompletu brakuje mi układu przewodów hamulcowych. Chcę go zrobić ze srebrzonki 0.4 mm.

Przy tylnych hamulcach brakowało mi trójnika i kolanka. Zrobiłem je z pręcika PS fi 0.8 mm.

Dla orientacji: wiertła na fotkach mają 0.4 mm (prawe i 0.5 mm (lewe).

 

004.jpg.678b154fb72621143b16aebe9fc504cf.jpg

 

Mocowanie przewodów do podwozia zamarkuję opaskami wyciętymi z izolacji jakiegoś przewodu:

 

005.jpg.7de793e1ed53b357b59fcb7985a6d028.jpg

 

Te drobiazgi pochłaniają mnóstwo czasu . Jednak bez nich model wyglądał by jak zabawka.

 

Tak dzisiaj pomyślałem, że skoro zrobienie jednego modelu zajmuje mi kilka miesięcy, to nijak nie zdążę zrobić wszystkich modeli z mojego magazynu . Jest tam ok. 170 szt.

Musiałbym żyć grubo powyżej setki w dobrej kondycji ......

Przerażające

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tam oj tam ;) ja ma 450 i nie narzekam ;) a czasu ino kruca bomba mało oj mało ... dawaj dalej

A z kobiet się śmiejecie, że mają, raptem, 20 par butów.

 

A model wychodzi bardzo fajnie. Szczególiki super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układam sobie przewody i kabelki.

Zacząłem od hamulcowych.

Nie zwracajcie uwagi na wash'a - będzie łagodzony .....

 

006b.jpg.7e670c7c199c957e1c63f1a352b10cac.jpg

 

006a.jpg.d00a09b6f34b5994d7595d711b8011e4.jpg

 

006.jpg.d861ec4d8cd1bbe181097f6b66635a4f.jpg

 

Żmudna to robota, a w perspektywie przewody paliwowe i elektryczne.

 

CDN

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jacku

 

Powiem szczerze, że zabrałeś się za jednego z moich ulubionych pojazdów idealnych do stworzenia hot-rod'a, przejrzałem wszystkie strony i chwali się, że tyle pracy i serca włożyłeś bądź co bądź nie najprostszy model Revell'a. Jakość niektórych elementów jest słaba, ale nieźle sobie radzisz . Podoba mi się koncepcja.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fliper_nx napisał:
Witaj Jacku

 

Powiem szczerze, że zabrałeś się za jednego z moich ulubionych pojazdów idealnych do stworzenia hot-rod'a, przejrzałem wszystkie strony i chwali się, że tyle pracy i serca włożyłeś bądź co bądź nie najprostszy model Revell'a. Jakość niektórych elementów jest słaba, ale nieźle sobie radzisz . Podoba mi się koncepcja.

 

Pozdrawiam

 

Dzięki wielkie fliper_nx za motywację do dalszych prac. Potrzebna, jak nigdy

 

Dzisiaj wstawiłem silnik

Nie wiem jeszcze, czy będzie pasował do pozostałych elementów modelu

Wygląda to tak:

 

001.jpg.0b7a923c080074511eca47bc256d6b22.jpg

 

002.jpg.8ce105acff8a922c7aa184713063bf07.jpg

 

003.jpg.e0539ff3007096df07f50a737bb0b74c.jpg

 

Na fotkach pojawiły się dziwne refleksy na nadkolach. Dziwne, bo lakier już po polerce

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.