spiton Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Tekst usunięto w związku z brakiem reakcji na prośbę moderatora o poprawienie pisowni. CD oczywiście nastąpi :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Wkońcu kolejna twoja relacja:) Czekam na dalsze postępy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted November 16, 2007 Author Share Posted November 16, 2007 Tekst usunięto w związku z brakiem reakcji na prośbę moderatora o poprawienie pisowni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HubertK Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Gratuluje początku, takich skrzydeł można tylko pozazdrościć ;) jestem ciekaw efektu końcowego. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted November 17, 2007 Author Share Posted November 17, 2007 Następny dzień pracy. To mój pierwszy shotrun. I w związku z tym podchodzę do kabinki vacu z pewną nieśmiałością. Pomyślałem sobie,że jak jej zrobię ramy z drutu to będzie ładniejsza. Zniszczyłem poprzednio wklejone wręgi, i wyfrezowałem odpowiednie otwory. Pan Gerhard Fieseler(pilot :-)). ma uciętą, i przyklejona jeszcze raz głowę. Po to by podkreślić gest machania ręką. Wał z gwoździa to mój stary patent. Śmigiełko potem chodzi idealnie.Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted November 19, 2007 Author Share Posted November 19, 2007 Tekst usunięto w związku z brakiem reakcji na prośbę moderatora o poprawienie pisowni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marwaw Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 Dopiero teraz na to trafiłem, kurcze, no bomba, tak trzymaj! Przyłączam sie do grona kibiców Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 (edited) Witam TPSA pozbawiła mnie dostępu do netu na parę dni. Trochę kleiłem w tym czasie :-)). Z plastikiem szło mi nieźle. Trochę niestety gorzej z malowaniem. Chyba w końcu kupie aerograf:-))). Napisze jak zrobiłem olinowanie, bo tego moim zdaniem nie spieprzyłem. 1.nawierciłem otwory na wylot w skrzydłach. 2 pomalowałem "na czysto" górę dolnego płata,dół górnego,i kadłub. 3.przeciągnąłem elastyczną żyłkę 0,15mm. 4najpierw przyklejałem jej koniec. Potem naciągałem i wprowadzałem szpilka kropeleczkę super glue do miejsca gdzie linka wychodziła. Dziury na górnej płaszczyźnie górnego płata, i dolnej dolnego zaszpachlowałem i wyczyściłem. Pomalowane na czysto płaszczyzny skrzydeł i kadłuba pozwoliły mi uzyskać w miarę spracowana powierzchnię. Machanie paluchami miedzy linkami skończyłoby sie dla tych drugich źle. Okapotowanie silnika wyszło mi w miarę nieźle. Kabinka też mnie nie wkurza. Co innego malowanie. Na domiar złego mój lakier matowy sie zepsuł. Pomalowałem model półmatem, żeby kalki sie nie świeciły. Ten sie z kolei zaczął kleić. Więc go zmatowiłem jak mogłem. przejechałem roztworem rozpuszczalnika z ze starym lakierem matowym i czekam teraz na nowy lakier bezbarwny. Wszystkie okopcenia i odpryski chce namalować na końcu. Na razie model jest pomalowany , przetarty gąbką do matowienia, położony wash z farbki wodnej dla dzieci. Musze jeszcze dorobić i pomalować ramę odsuniętej limuzynki (kawałek przeźroczystego plastiku z opakowania po szczoteczce do zębów) Pozdrawiam Edited December 4, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marwaw Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 To ma być ten kiepski warsztat, o którym piszesz w wątku o Sumie? Proszę Spiton bez fałszywej skromności bo model pierwsza klasa, żeby tak w 1/48 chcieli zrobić coś takiego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiktak Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted November 29, 2007 Author Share Posted November 29, 2007 Tekst usunięto w związku z brakiem reakcji na prośbę moderatora o poprawienie pisowni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marwaw Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Jeśli chodzi o farby pod aerograf to polecam Vallejo Model Air, uważam że nie ma nic lepszego, ważne jest również to, że nie śmierdzą. Przygotowanie sprzętu i potem czyszczenie go po malowaniu nie stanowi problemu, wystarczy jakaś tania paskudna gorzała i zmywacz Wamodu. I rządzisz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 (edited) Ładny model. Spiton czy ty też kleisz modele kartonowe? Bo jak jeszcze byłem zafascynowany kartonówkami to chyba widziałem twojego nicka na konradusie... Był to chyba bodajże spitfire z halinskiego... Edited December 4, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 (edited) Co do farbek Vallejo to tylko jedna uwaga. Jak wynika z moich obserwacji przy farbkach Vallejo zanim się zacznie coś robić (maskowanie, szlifowanie) trzeba odczekać jakieś 12 godzin po malowaniu. W wypadku np. MM czy Pactry tp wydaje mi się, że pół godziny wystarczy żeby farba wyschła . Na zdjęciu widać jak farba Vallejo się starła przy próbie polerowania w godzinę po malowaniu. Edited December 14, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 (edited) Pół godziny czy godzina to lekka przesada... Olejne schną jakieś 6-7 godzin a akryle 3-4. Tym bardziej jak malowałeś farbą metaliczną na RWD (czy jakakolwiek inna błyszcząca) które schną o wiele dłużej od matu. Więc nie dziwne że ci się farba zdarła... Edited December 4, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted December 2, 2007 Author Share Posted December 2, 2007 (edited) 1.Kartonem zajmowałem sie dawno temu. Jak chyba każdy :-)) Ale nie było mnie na żadnym forum kartonowi poświęconym. Ale tego nick'u używam na wszystkich forach, więc jest możliwość, że gdzieś sie z nim spotkałeś. 2.Bardzo dziękuje za uwago na temat farbek. Zmiana farbek na inne to zawsze duży problem. Chciałbym podjąć ta decyzje jak najlepiej. Borę pod uwagę Pactre, valleo, model master. Napiszcie proszę swoje opinie na ten temat.Długość schnięcia, to tez ważna sprawa. Z tego powodu używam często szpachli samochodowej i poxyliny :-)) Pozdrawiam Edited December 4, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 (edited) Obecnie za najlepsze farby uważane są vallejo. Sam ich używam i jestem zadowolony. Plusem ich jest to że nie są toksyczne wadą natomiast cena czyli ponad 8 zł. Dobrze się nimi maluje. Przynajmniej mnie:) Co do pactry i MM to jest to ten sam producent czyli testors. Jednak różnica między nimi jest duża. Pactry są uważane za "odpady produkcyjne" że tak się wyraże natomiast MM jest dobrą, tanią alternatywą vallejo. Jednak pactry i MM są rzadkie, przynajmniej w stosunku do vallejo. Pozatym barwy farb pactry są często przekłamane i takie jakby , pastelowe. MM są pod tym względem lepsze. Z innych farb dobre są jeszcze tamiya. Chociaż czasami lubią być "kapryśne" to znaczy trzeba się nauczyć nimi malować. Lubią też zapychać aerek. Niewiem czy to ci coś pomoże. Wiem że są to troche ogólniki ale sam jeszcze musze potrenować malowanie. P.S Wymieniłem tylko akryle. Olejnych nie używam. Edited December 4, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paws Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Obecnie za najlepsze farby uważane są vallejo. Przez kogo? Co do pactry i MM to jest to ten sam producent czyli testors.Jednak różnica między nimi jest duża.Pactry są uważane za "odpady produkcyjne" że tak się wyraże Mocno, bardzo mocno bym polemizował Vallejo także potrafią "przeklamywać" kolory po wyschnięciu jak każdy akryl.. natomiast MM jest dobrą,tanią alternatywą vallejo.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 (edited) Paws, vallejo są uważane za najlepsze nie tylko PRZE ZEMNIE ale przez modelarzy na tym forum i sprzedawców w sklepach modelarskich. Ale oczywiście każdy ma swoje doświadczenia i każdy ma swoje zdanie. Pewnym osobom mogą one nie pasować... Co do pactry, to wiele osób na tym forum uważa pactry za odpady. Przynajmniej ja spotkałem się z takimi opiniami na tym forum i na tym się opieram. P.S. Jak już cytujesz to rób to poprawnie. Edited December 4, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted December 4, 2007 Author Share Posted December 4, 2007 Panowie, napiszcie jeszcze ile które farby schną. Oczywiście możecie sie przy okazji pokłócić. :-)))))) Bez względu na formę wasze uwagi są dla mnie cenne . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 PRZEoddzielnieZEMNIE - korektor widzę też błędy popełnia. "przeze mnie" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HubertK Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Spiton, graty za model, malowanie rzeczywiście mogło być lepsze, ale efekt końcowy dzięki waloryzacji jest bardzo dobry Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted December 6, 2007 Author Share Posted December 6, 2007 Jeszcze nie skończyłem :-)))) Ps.Uzgodniłem już z żona prezenty gwiazdkowe :-))) No i będę miał aerograf :-)))) Może nawet +kompresor :-)) Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Ps.Uzgodniłem już z żona prezenty gwiazdkowe :-))) No i bardzo fajnie. A czego sobie zawinszowala w zamian? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted December 6, 2007 Author Share Posted December 6, 2007 Uśmiałem się :-)) Zacząłem negocjować od samego aerografu, i kiedy zona zażyczyła sobie farby olejne za podobna sumę(jest na ASP) zacząłem narzekać na brak kompresora. A że miała dobry humor, powiedziała, że jak moje interesy dobrze pójdą to mogę sobie kupić od razu kompresor :-))))))) To sie nazywa doping do pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.