Skocz do zawartości

Handley Page Halifax II mk Ia (Revell 1/72)


Ipkinss

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 151
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zastanawiam sie tylko, czy musiales przenosic te otwory z przezroczystej plytki na biala. I tak musisz ja pomalowac i ostatecznie przykleic do kalkomani. Byla za cienka?

 

Przezroczysta płytka posłużyła tylko za szablon, na którym zaznaczyłem miejsca zegarów. Dzięki temu wiedziałem gdzie wiercić dziury w polistyrenie. Nie użyłem jej w modelu

 

Konsola skończona

 

4292b640b784b037.jpg

 

169767df9fc9627f.jpg

 

b72d6512a2fd4263.jpg

 

pozdr Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście będę ją (tzn konsolę ) malował Czekam tylko aż będę miał wszystko gotowe - została mi jeszcze druga strona kadłuba.

 

PS. Tablicę przyrządów będę malował pędzelkiem dlatego nie maskowałem zegarów - jeśli to budzi Wasze wątpliwości.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przezroczysta płytka posłużyła tylko za szablon, na którym zaznaczyłem miejsca zegarów

To oczywiscie zrozumialem. Moje pytanie bylo, czy nie mogles uzyc tego szablonu jako konsoli? Jesli przezroczysta plytka byla wystarczajaco gruba to teoretycznie moglbys ja od razu wykorzystac jako gotowa konsole. Bez potrzeby wiercenia dziuirek w bialej plytce. I tak musisz ja potem pomalowac na czarno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majek czy miałeś okazję siedzieć w aeroplanie???
Erm... Umm... Troche nie rozumiem pytania... Czy mialem okazje siedziec w jakimkolwiek aeroplanie (odpowiedz brzmi: "tak, mialem okazje siedziec w wielu samolotach), czy konkretnie w Halifaxie (odpowiedz brzmi: "nie, w tym samolocie akurat nie mialem okazji siedziec")? Czemu pytasz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiellllkiiie soooooooorrrrrrrrry Majek nieen tema, temat nie ten post!!!

Admina proszę uprzejmie o usunięcie tego posta!!!

I umieszczenie publicznych przeprosin dla Majka

PO....Ło mi się

MAJEK PRZEPRASzAM!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Muszę napisać coś więcej o tych drzwiach bo nie da mi to spokoju...Otóż na 95% tych drzwi tu nie było Potwierdzają to zdjęcia oryginału (co prawda nie w tej wersji) i kilka zdjęć historycznych.

Dlaczego zatem je zrobiłem? Ano głównie dlatego, że gdy posklejam połówki i dodam oszklenie przedziału mechanika, ktoś, kto chciałby zajrzeć daleko wgłąb zauważyłby, że owręgowanie i wyposażenie kadłuba zrobione jest tylko częściowo.

Druga sprawa to taka, że aby wykonać waloryzację dalszej części kadłuba musiałbym dokonać daleko idących przeróbek konstrukcji modelu przy skrzydłach. Dlatego też, zdecydowałem się na zamaskowanie tego wszystkiego drzwiami. Na swoje usprawiedliwienie (nikłe zresztą) mogę powiedzieć, że Revell też umieścił tutaj takie drzwi (pewnie z podobnych powodów co ja).

 

Musiałem o tym napisać bo uznałbym swoją relację za nieuczciwą

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mógłbyś się podzielić na podstawie jakiej dokumentacji robisz to wnętrze?

 

Ano z wnętrzem to jest trochę ciężka sprawa...Dokumentacji jako takiej nie mam ale bazuję się na kilku źródłach. Jednym z nich są zdjęcia z netu z restauracji Halifaxa w wersji Mk VII w Kanadzie. Jest tam sporo materiałów z wnętrza samolotu ale nie wszędzie wyposażenie jest kompletne i nie jestem pewien czy było takie samo jak w wersji specjalnej MK II...

Drugim źródłem jest relacja z budowy Halifaxa przez (chyba) brytyjskiego modelarza - podesłał mi kilka zdjęć...

Mam też 4 publikacje:

'Aerodata International No 7 Halifax Merlin-Engined Variants'

'Halifax Special' (Bruce'a Robertsona)

'TBiU nr 104'

'Plany Modelarskie nr 95'

 

Jest w nich kilka na prawdę fajnych zdjęć i planów ale niestety głównie z zewnątrz... Zestaw Pavli też jest taki sobie więc staram się łączyć co nieco relacje z budowy modelu Angola z rekonstrukcją oryginału. Czasami muszę trochę improwizować...i wiem, że niektóre rzeczy mogą nie wyglądać jak należy ale kto wie może kiedyś powstanie kolejny "Halibag"

 

A tu dwa zdjęcia z ostatnich postępów

 

da7f92c3ccaf3f10.jpg

 

7494636615454a9e.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Kokpit pomalowany i gotowy do 'washa'. Potem pozostanie jeszcze kilka drobiazgów, złożenie wszystkiego razem i sklejenie połówek kadłuba...

 

38e1b67c72c5ee56.jpg

 

be0c94ff56008498.jpg

 

Poprawiona podstawa siedzenia radiooperatora

4e6f51fb9c0216e7.jpg

 

93e2bf0e9c7b8e0b.jpg

 

16fbd338bac064bc.jpg

 

3179594a81ef1816.jpg

 

Fotel pilota

8b369165d1c9a8cf.jpg

 

I nieszczęsna tablica przyrządów Nie ma do niej filmu, blaszki, kalki czy czegokolwiek...trzeba będzie cosik wymyślić.

c59e2d4a37816dcb.jpg

 

Wiem, że powierzchnia burt wydaje się chropowata ale taka jest faktura żywicy... Zdjęcia bardzo to uwypukliły ale ogólnie nie jest z tym tak źle

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie to wszystko wygląda. Po prostu tak jak powinien wyglądać samolot w środku. Podłoga fajnie wyeksploatowana! Szkoda, że nie będzie wszystkiego widać na koniec! Powodzenia w dalszej budowie tego bydlaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.