Skocz do zawartości

F/A-18A+ // Academy // 1:72


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze jak tak dalej pójdzie to stracę prymat w szybkości budowania modeli, przynajmniej to mi pozostaw.

 

Kabina jak na coś tak małego wygląda zacnie ale w twoim wykonaniu to nie może dziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 304
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Całkiem zacnie. Po pierwszym zdjęciu chciałem zasugerować zakup żywicznego siedziska, ale jednak zestaw obronił się.

Keep up good work!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poznaje kolegi.... żadnych dodatków? Nawet tyci tyci?

 

 

Choryś?

 

Na szczęście do końca budowy jeszcze trochę czasu, może w między czasie wrócisz do normalności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj popracowałem nad pierwszym elementem kadłuba, czyli wnęką przedniego podwozia, będącą jednocześnie spodem części nosowej maszyny.

Wnęka zestawowa jest odrobinę płytka i uboga w detale, na szczęście da się ją nieco zwaloryzować.

Na początek wyciąłem przednią komorę zastępując ją edu... eeeee... znalezionymi w pudle blaszkami, plus trochę kabli i takich tam własnym sumptem.

Miejsca mało i jakoś nie chciało mi się dłubać zanadto, ale chcę żeby coś w tej wnęce było widać.

 

008.jpg

 

To wszystko zostało uzupełnione dodatkowym okablowaniem i blaszkami, a następnie zamknięte w całą, dolną część nosową kadłuba.

 

009.jpg

 

A tak to wygląda po zamontowaniu w środku kokpitu:

 

010.jpg

 

Skleiłem też już coś w rodzaju szkieletu głównej części kadłuba, która czeka na końcową obróbkę i sklejenie z pozostałymi częściami.

 

011.jpg

 

Przy okazji zacząłem myśleć o potencjalnym uzbrojeniu mojego Horneta.

Z tego co się orientuję, maszyna ta w zasadzie przenosi wszystko co fabryki uzbrojenia w USA dały, więc wybór jest spory.

W zestawie znalazłem takie oto możliwe uzbrojenie: rakiety AIM-7 Sparrow, AIM-9 Sparrow i bomby GBU-12.

 

012.jpg

 

Mam jednak inne opcje.

Zupełnie przypadkiem w pudle znalazłem parę bardzo ładnie odlanych z żywicy pocisków AGM-65 Maverick, które są tak ładne, że staną się podstawą mojego uzbrojenia AG.

 

013.jpg

 

Do tego w pudle znalazłem bardzo przyjemną parę bomb GBU-49, czyli zmodyfikowanej wersji GBU-12:

 

014.jpg

 

Kilka dni temu niespodziewanie otrzymałem z firmy Arma Hobby dwa zestawy: z bombami GBU-38 oraz z rackami BRU-33/55, za co serdecznie dziękuję p. Wojtkowi Bułmakowi (mają osłodzić zawód spowodowany zakupem rakiet AIM-9X).

Faktycznie, w porównaniu z Sidewinderami sprawiają znacznie lepsze wrażenie.

W tej sytuacji do wyboru mam albo GBU-49, albo CBU-38, jako drugi rodzaj uzbrojenia AG.

 

015.jpg

 

Na koniec w pudle miałem jeszcze zestaw rakiet AIM-9L/M, które chyba wybiorę jako uzbrojenie AA.

 

016.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie wiedziałem i czekałem na to co na fotkach powyżej - no i wszystko przez przypadek, pozdrawiam i obserwuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem szczerze zaskoczony ile osób (tutaj i na PWM) przypomina mi, że nie lubię Horneta, a ja tylko raz o tym wspominałem.

Ale ok, choć po prawdzie to nie jest tak do końca, że go nie lubię.

Sam samolot lubię, choć jest to maszyna nieco mniej "charyzmatyczna" niż wcześniejsze pokładowe, z Tomcatem na czele.

W trakcie prac nad tym modelem jednak zarówno sam produkt Academy jak i samolot coraz bardziej mi się podobają.

Ale ja tak mam, jak zaczynam coś sklejać, to zaczynam to lubić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie lubisz to polubisz. Piekny samolot o bardzo nowatorskim i zgrabnym układzie . Jego protoplasta YF-17 Cobra, był zaprojektowany jeszcze przez Northropa. Zawsze mi się bardzo podobał. Zlepisz do kupy to poczujesz blusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już polubiłem.

Nie mogę tylko polubić tego jego wąskiego ryjka w sekcji nosowej, jest jakiś taki niemęski.

 

Tymczasem prace trwają.

Wczoraj i dziś skupiłem się na waloryzacji i przygotowaniu głównego elementu kadłuba.

Na początku wkleiłem coś w rodzaju wypełniaczy elementów nad wlotami powietrza, potem boczne ścianki gondoli silnika.

Im dalej w las tym spasowanie coraz lepsze, bardzo ten model mi się podoba.

Przygotowałem także do montażu wloty powietrza, planuję zrobić do nich FODy, żeby zakryć to co w środku, choć nie mam jeszcze konkretnego pomysłu jak. Prawdopodobnie zrobię je z lateksowych rękawiczek.

Wkleiłem całkiem sporo blaszek Eduarda na poszyciu, jak i wewnątrz kadłuba.

 

017.jpg

 

Zwaloryzowałem też wnękę hamulca aerodynamicznego który w moim modelu będzie otwarty.

Okablowanie z drutu ołowianego 0,3 mm, plus w jednym miejscu profil aluminiowy.

 

018.jpg

 

Podobnie zrobiłem z wnękami podwozia głównego.

Tutaj nie ma było szansy na odtworzenie prawdziwej kotłowni jaka jest we wnękach F/A-18, gdyż wnęki w modelu Academy są bardzo płytkie.

Odtworzyłem więc tylko główne elementy. W ruch poszedł znowu drut ołowiany i cynowy, profile plastikowe i blaszki Eduarda.

Po pomalowaniu powinno to nabrać jakiegoś wyglądu.

 

019.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie, dotyczące miejsca łączenia skrzydeł z kadłubem.

Na zdjęciu poniżej widać wyraźne miejsce takiego połączenia w modelu.

Mam z tym mały problem, bo nie jestem pewien, czy powinienem tę szparę zaszpachlować całkowicie i na gładko (czyli na długości pomarańczowej linii), czy zamienić ją w linię podziału.

Na dostępnym zdjęciach nie widać tego miejsca wyraźnie, ale wydaje mi się że akurat tam nie ma żadnej linii podziału, jest tylko gładka powierzchnia.

W modelu, czego być może nie widać dokładnie na zdjęciu, po obu stronach tego miejsca łączenia są nity, wiec sugeruje to linię podziału na całej długości.

Według moich zdjęć, linia podziału powinna być tylko na tych długościach które zaznaczyłem na niebiesko, tam gdzie jest zielona linia, powinna być gładka powierzchnia.

Czyli inaczej: szpachlowanie na gładko na środku miejsca łączenia skrzydła z kadłubem, a linie podziału tylko na wysokości panelu przy klapach z tyłu i tuż przed slotami z przodu.

Mam rację, czy powinno być inaczej?

 

020.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie i tego co oglądałem na zdjęciach: szpachlowanie na gładko na środku miejsca łączenia skrzydła z kadłubem, a linie podziału tylko na wysokości panelu przy klapach z tyłu i tuż przed slotami z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak okazało się, że jest tam ta linia podziału, choć bardzo cienka więc nie na każdym zdjęciu ją widać.

 

Wczoraj i dziś montowałem bryłę maszyny.

Przykleiłem skrzydła, oraz dolną część nosową, zaszpachlowałem wszystko gdzie trzeba, zostało nieco szlifowania tu i tam i przerycia kilku linii podziału.

Na koniec dokleiłem garbik i zasłoniłem to wszystko co było za fotelem pilota.

Dorobiłem też kilka drobnych elementów mechanizmu sterującego owiewką, bo sama blaszka Eduarda to trochę za mało.

Planuję odtworzyć też oprzyrządowanie znajdujące się po drugiej stronie siłownika, w owiewce, ale to potem.

Hornet zaczyna wyglądać wreszcie jak samolot.

Warto wspomnieć, że jak do tej pory model klei się znakomicie: spasowanie jest naprawdę bardzo dobre, może poza łączeniem części nosowej z kadłubem, choć nie wykluczam że ja tam coś źle powyprowadzałem. W każdym razie musiałem dość mocno dociskać tę część do otworu w kadłubie, żeby to dobrze i równo się skleiło.

Zabawna sprawa: doprowadzenie tego modelu do tej postaci zajęło mi równo tydzień, analogicznie w przypadku Rafale, zajęło mi to 4 tygodnie.

 

021.jpg

022.jpg

023.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawna sprawa: doprowadzenie tego modelu do tej postaci zajęło mi równo tydzień, analogicznie w przypadku Rafale, zajęło mi to 4 tygodnie.

 

Magia królewskiej skali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.