karambolis8 Napisano 27 Lipca 2015 Share Napisano 27 Lipca 2015 Jak dałeś solem to marnie to widzę :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lipca 2015 Autor Share Napisano 27 Lipca 2015 Jeśli się nie uda, to mam spory problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 27 Lipca 2015 Share Napisano 27 Lipca 2015 Trzeba było jednak interweniować na świeżo. No, ale próbuj szczęścia. Jaką masz warstwę bezpośrednio pod kalką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lipca 2015 Autor Share Napisano 27 Lipca 2015 Pod kalkomaniami mam GX-100 Gunze. Ale już widzę że nie dam rady, kalka się rwie i raczej w dobrym stanie jej nie oderwę. Trudno, spróbuję coś zrobić z samodzielnym wydrukiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 27 Lipca 2015 Share Napisano 27 Lipca 2015 A czym odmaczasz? SET-em, który Ci kiedyś polecałem? Znam bardziej drastyczne metody, ale wtedy klapa do ponownego malowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lipca 2015 Autor Share Napisano 27 Lipca 2015 No SETem - z tego co pamiętam to chyba Ty mi doradzałeś jak poprawić kalkomanię na wyświetlaczu w kabinie Rafale - i ten patent świetnie się tam sprawdził. Tutaj spróbowałem to samo, ale nie wyszło. Zapodaj ten drastyczniejszy patent, rozważę ten pomysł. Jeśli to nie wyjdzie, to mam awaryjne rozwiązanie: znalazłem kalkomanię od Drakena, gdzie trafił mi się spory kawałek przezroczystego filmu, wystarczający rozmiarem dla moich potrzeb. I na tym kawałku spróbuję wydrukować to "300", dzięki temu mam gwarancję że kalkomania ładnie wsiąknie potem w powierzchnię skrzydła (arkusz do druku kalkomanii Techmodu nie jest zbyt dobry). Próbowałem testowo drukować to na mojej drukarce, ale problemem jest atrament, który nie drukuje się jak na normalnym papierze, tylko lekko skrapla się jak na natłuszczonej powierzchni. Chyba przed właściwym wydrukiem spróbuję trysnąć na tę kalkomanię matową mgiełką lakiery, wtedy może przyczepność dla lakieru będzie lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 27 Lipca 2015 Share Napisano 27 Lipca 2015 Przy własnym wydruku możesz mieć problem z trafieniem w kolor. Drastyczna metoda generalnie polega na rozpuszczeniu warstwy lakieru pod kalkomanią. Trzeba tylko dobrać odpowiednio słaby rozpuszczalnik. Opowiem calą historię do początku. Otóż przy "kretowaniu" modelu pomalowanego emaliami zauważyłem, że o ile się dość wcześnie zareaguje można odzyskać całkiem sporo kalkomanii, która spływa z naruszonej powierzchni farby. Kret nie uszkadzał kalki i po wypłukaniu w czystej wodzie i naniesieniu na nowy papier z warstwą klejącą, kalkomania była zdatna do powtórnego użytku. Tyle mojej praktyki. Teraz nieco teorii, ponieważ akurat nie miałem do czynienia z farbami nitrocelulozowymi Gunze. Jednak chemia organiczna podpowiada podobne rozwiązanie i dla Gunze GX rozpuszczalnikiem może być to np. alkohol. Wydaje mi się jednak, że nitroceluloza po upłynnieniu zeżre kalkomanię. To dość agresywny związek i dlatego nie poleca się go na kalkomanie. Jak masz odwagę, to spróbuj a potem opisz na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lipca 2015 Autor Share Napisano 27 Lipca 2015 Nie mam odwagi. Nie, to za duże ryzyko że coś schrzanię z powłokami lakierniczymi, a z malowania tego modelu jestem szczególnie zadowolony, bo wreszcie wyszło mi wszystko tak jak sobie zaplanowałem. Zaryzykuję z drukiem kalkomanii. Jeśli nie trafię z kolorem to nie problem, bo w tym miejscu (krawędzie spływu) łatwo to będzie tak pobrudzić, żeby oba napisy wyglądały podobnie. W końcu ciemnoszary i czarny to nie są kontrastowe kolory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 27 Lipca 2015 Share Napisano 27 Lipca 2015 OK. Nie namawiam, bo szanse na odzyskanie kalkomanii niewielkie a uszkodzenia lakieru gwarantowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lipca 2015 Autor Share Napisano 27 Lipca 2015 W ogóle jakieś większe kombinacje z powierzchnią lakierniczą po położeniu kalkomanii to jest coś, co szczerze odradzam i sam unikam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lipca 2015 Autor Share Napisano 27 Lipca 2015 No i wnęki podwozia gotowe. Robiąc je wzorowałem się na pewnym kapitalnym F/A-18A którego warsztat Karambolis pokazał mi na Britmodellerze. Po raz pierwszy wszystkie kabelki i rury wyposażyłem w ręcznie namalowane, albo zrobione z kalkomanii, obejmy i zaciski. Nie wyszło idealnie, ale chyba i tak lepiej niż zazwyczaj to robię. Mnie się podoba, mam nadzieję że i Wam także. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 28 Lipca 2015 Share Napisano 28 Lipca 2015 Wygląda OK. Opaski z kalek to dobry pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Lipca 2015 Autor Share Napisano 29 Lipca 2015 Wash został położony. Użyłem średniego szarego z zestawu Ammo of Mig Jimenez do samolotów marynarki, chyba nie wygląda najgorzej. Ten model ma bardzo fajne linie podziału, niby dość płytkie, a jednak wash trzyma się w nich bardzo ładnie, nie trzeba było wiele poprawiać. Na wszystko położyłem półmat Gunze, ale coś podejrzanie się samolot teraz błyszczy. Zobaczymy jak na to będzie się kłaść brudzenie. Bo to już ostatni etap przed montażem. Przy okazji zamontowałem też podnośnik do owiewki (oderwała się przy okazji blaszka z przodu, potem dokleję, teraz na zdjęciu trochę odstaje) i na próbę włożyłem ją do kabiny. Jak widać pasuje wszystko perfekcyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 29 Lipca 2015 Share Napisano 29 Lipca 2015 Rozumiem że numerku na klapie nie udało się odratować i robiłeś własny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Lipca 2015 Autor Share Napisano 29 Lipca 2015 Tak jest, zrobiłem sam. Bardzo rzuca się w oczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 29 Lipca 2015 Share Napisano 29 Lipca 2015 Numerek wyszedł super ! Ja go zrobiłes ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiek13 Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Śledzę ten warsztat z zapartym tchem i im dalej tym mam szczękę bardziej na podłodze rewelacyjne malowanie i całego samolotu ( szczególnie preszading i łosie) jak i detali ( rakiety, podwozie , luki itd.)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Numerek możesz stłumić mgiełką koloru bazowego, będzie ok. Wash bardzo fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Lipca 2015 Autor Share Napisano 30 Lipca 2015 Dzięki panowie, miło mi że się podoba. Numerek wyszedł super ! Ja go zrobiłes ? Jak wspominałem: wyciąłem z jakiejś starej kalkomanii kawałek przezroczystego filmu (z jakiegoś dużego numeru, gdzie pomiędzy cyframi była taka wolna przestrzeń z filmem), natrysnąłem odrobinę lakieru przezroczystego matowego, żeby atrament lepiej się trzymał, nakleiłem na kartkę i wydrukowałem na drukarce atramentowej. Czcionka to po prostu zwykły Times New Roman, wyboldowany, rozmiar 13. Nie wyszło zbyt dobrze, bo atrament po wydrukowaniu lekko się zbierał w kilku miejscach, jakby powierzchnia kalkomanii była natłuszczona, nic nie mogłem z tym zrobić. Ale z daleka wygląda dobrze. Karambolis - nie ma sensu go tłumić, bo on wyszedł nieco jaśniejszy, przez to "kropelkowanie" atramentu niż oryginał, więc jeśli już to lepiej tłumić oryginalną kalkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Chodziło mi o ten ciemniejszy właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Lipca 2015 Autor Share Napisano 30 Lipca 2015 Postaram się go więc przygasić. Panowie, potrzebuję poradę co do brudzenia, bo tu jak zwykle czuję się jak dziecko we mgle. Hornety są z reguły bardzo brudne, postanowiłem się jednak wzorować na konkretnym zdjęciu konkretnej maszyny: Jak widać najbardziej pobrudzone są centralne obszary skrzydeł, znacznie mniej tego brudu jest na ich krawędziach i na samym korpusie maszyny. I tak chciałbym to mniej więcej zrobić. Pobawiłem się przez moment z jednym skrzydłem, na próbę. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Jest OK. Jak to robiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Lipca 2015 Autor Share Napisano 30 Lipca 2015 Najpierw lekko pociapałem cieniami do powiek: oil stain, na to sadza i trochę porozcierałem. To był taki podkład. Potem cienkim i grubym patyczkiem do uszu (cienki to ten Tamki) porobiłem mnóstwo małych i dużych takich skupisk kropeczek z preparatu Streaking Effect Ammo of Mig Jimenez - ma on taki fajny, brązowo-bury kolor, w sam raz do brudzenia. Gdy to podeschło, sztywnym pędzelkiem nieco podzióbałem te plamki, żeby je nieco porozcierać, a na koniec to samo, ale pędzelkiem zwilżonym White Spiritem porozcierałem to do postaci plam jak na zdjęciu. Smugi na klapach to znowu cienie Tamki, odrobina śliny i gąbeczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Ten Streaking Effect różni się konsystencją od gotowego washa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Lipca 2015 Autor Share Napisano 30 Lipca 2015 Tak, jest wyraźnie intensywniejszy i gęstszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.