BOMI21 Napisano 20 Czerwca 2015 Share Napisano 20 Czerwca 2015 Przyznam że mam dosyć mocne parcie na sklejenie sobie szparki w 1:48. Czasu mam aż nadmiar. Mam na półce MiGa-29 UB od Eduarda oraz 9-12 (A) od GWH. Można zrobić szparkę od Eduarda ma ramkach Academy, ale ja zastanawiam się od dłuższego czasu nad połączeniem kadłubów od obu modeli. Oryginalny przód od Academy połączyć z uciętym od GWH. W ten sposób mamy szparkę, która w porównaniu z czystą Academy ma: Poprawne wloty powietrza Pełną mechanizację skrzydeł Piękne uzbrojenie oraz ogólnie jakość kadłuba od GWH, czyli powierzchnie, linie podziału, szczegóły. Takie rozwiązanie ma dwie zasadnicze wady - cenę (250 zł Eduard + 260 GWH + farby + dadatki) oraz poziom trudności. Mam także problem z dokładnym określeniem jak by kadłuby w miejscu połączenia pasowały. Jak uważacie? Jak ktoś może się wypowiedzieć to byłbym wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 20 Czerwca 2015 Share Napisano 20 Czerwca 2015 Fajne, nawet bardzo .Góre Academki moge Ci podarować . Nie mam GWH wiec nie przymierze obu połowek do siebie...ale , ciąłbym academie na wysokosci przedniej goleni .Dół Gwh zostawił do panelu z wylotem działka ,zachowując go u góry co wiązało by sie z cieciem wzdłuz kabiny . Pózniej dam rysunek . Zajrzałem do pudła i nie mam owiewki i wiatrochronu... reszta jesli chcesz jedzie do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boros Napisano 21 Czerwca 2015 Share Napisano 21 Czerwca 2015 Też mogę Ci odstąpić przód od UB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Czerwca 2015 Share Napisano 21 Czerwca 2015 1. obaczyć -zmierzyć szerokość kadłubów na lini ciecia , jak ok przymirzyc limuzyne UB do kadłuba GWH , bedziemy mieli podpowiedz co ewentualnie poprawić w mocowaniu limuzyny 2.dlaczego ciąć akurat tam? w UB kadłub ma ma inne pochylenie w miejscu przejscia z przedniej kabiny w drugą, jesli jest decyzja ciąć mozemy dopasować do siebie obie czesci kadłubów , mam na myśli własnie to pochylenie , wykorzystujeny limuzyne z Academi by łatwo osadzić i pod dobrym katem przód kadłuba 3 kwestia czy najpierw wklejamy czesci 12 i 13 i rżniemy czy rżniemy przód bez nich i kombinujemy co z napływami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 21 Czerwca 2015 1. obaczyć -zmierzyć szerokość kadłubów na lini ciecia , jak ok przymirzyc limuzyne UB do kadłuba GWH , bedziemy mieli podpowiedz co ewentualnie poprawić w mocowaniu limuzyny 2.dlaczego ciąć akurat tam? w UB kadłub ma ma inne pochylenie w miejscu przejscia z przedniej kabiny w drugą, jesli jest decyzja ciąć mozemy dopasować do siebie obie czesci kadłubów , mam na myśli własnie to pochylenie , wykorzystujeny limuzyne z Academi by łatwo osadzić i pod dobrym katem przód kadłuba 3 kwestia czy najpierw wklejamy czesci 12 i 13 i rżniemy czy rżniemy przód bez nich i kombinujemy co z napływami Świetne opracowanie tematu Zmierzyłem suwmiarką oba modele. Początkowo myślałem o najprostszym rozwiązaniu, czyli cięciu i łączeniu po fabrycznym podziale academy - czyli wprost uciąć GWH za kabiną na linii między żaluzjami a upustami powietrza i dokleić przód z academy. W tym miejscu jest trochę grzybnia, z powodu dużych różnic w przekroju obu modeli (opisałem to na pwm.org.pl), głównie różny jest rozstaw żaluzji oraz samego garba który jest szerszy, wyższy i mniej wypukły. Za to zaproponowane rozwiązanie wygląda ciekawie - omijamy problematyczne części kadłuba, okazuje się że w tym miejscu kadłuby mogą nawet pasować ale za to oszklenie wygląda kijowo. jednak przyznam że po przymiarkach zaczyna to wyglądać coraz bardziej możliwie . Trzeba ten temat porządnie rozpracować to się zabiorę za niego EDIT. Najlepiej by było wykorzystać mocowanie owiewki z academy - tam pasuje idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Czerwca 2015 Share Napisano 21 Czerwca 2015 Odciąć boki , góre zostawić ,w wyciete miejsca wkleic 0,5 mm wstawki wyprofilowac jak kadłub GWH, jako wzor limuzynka GWH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 21 Czerwca 2015 Share Napisano 21 Czerwca 2015 super temat. Chętnie się przyjrzę, a może uda się więcej niż tylko pooglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 21 Czerwca 2015 Powiem szczerze że tak mocna ingerencja w przezroczyste elementy mnie niezbyt rajcuje. Może jest jakieś inne rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 21 Czerwca 2015 Share Napisano 21 Czerwca 2015 A może po prostu zrobić otwartą limuzynę i udawać, że wszystko jest OK, nawet jeśli po zamknięciu trochę się rozjeżdża? Do lekkiego przerobienia byłby tylko "zawias" kabiny. Popatrz na sucho czy mocno będzie widać różnicę i przemyśl tę opcję. jeśli jednak uprzesz się na zamkniętą limuzynę to podklej tylko zaznaczone na czerwono fragmenty płytką plastiku i spiłuj po wierzchu aż dojdziesz do pożądanego kszałtu. Dla bezpieczeństwa zasłoń przeźroczyste części w środku i na zewnątrz taśmą (może nawet kilkoma wartwami!), co powinno ochronić je przed zarysowaniem w trakcie obróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 21 Czerwca 2015 A może po prostu zrobić otwartą limuzynę i udawać, że wszystko jest OK, nawet jeśli po zamknięciu trochę się rozjeżdża? Do lekkiego przerobienia byłby tylko "zawias" kabiny. Popatrz na sucho czy mocno będzie widać różnicę i przemyśl tę opcję.jeśli jednak uprzesz się na zamkniętą limuzynę to podklej tylko zaznaczone na czerwono fragmenty płytką plastiku i spiłuj po wierzchu aż dojdziesz do pożądanego kszałtu. Dla bezpieczeństwa zasłoń przeźroczyste części w środku i na zewnątrz taśmą (może nawet kilkoma wartwami!), co powinno ochronić je przed zarysowaniem w trakcie obróbki. Wersja z otwartą kabinką opaczona, ale nie chcę - UB z otwartą kabiną wygląda dziwnie. Poza tym od pewnego czasu wszystkie owiewki w moich modelach robię tak by na sucho można było je ustawić w pozycji zamkniętej i otwartej. Pomysł z podklejaniem nie dobry - już mimo wszystko lepiej się bawić z "wymianą" w tylnej części owiewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 22 Czerwca 2015 Share Napisano 22 Czerwca 2015 A wytloczyc nowej sie nie da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.