Skocz do zawartości

MiG-29 UB w 1:48 GWH, czyli łączenie kadłubów od Academy/GWH


BOMI21

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznam że mam dosyć mocne parcie na sklejenie sobie szparki w 1:48. Czasu mam aż nadmiar. Mam na półce MiGa-29 UB od Eduarda oraz 9-12 (A) od GWH. Można zrobić szparkę od Eduarda ma ramkach Academy, ale ja zastanawiam się od dłuższego czasu nad połączeniem kadłubów od obu modeli. Oryginalny przód od Academy połączyć z uciętym od GWH. W ten sposób mamy szparkę, która w porównaniu z czystą Academy ma:

 

Poprawne wloty powietrza

Pełną mechanizację skrzydeł

Piękne uzbrojenie

oraz ogólnie jakość kadłuba od GWH, czyli powierzchnie, linie podziału, szczegóły.

 

Takie rozwiązanie ma dwie zasadnicze wady - cenę (250 zł Eduard + 260 GWH + farby + dadatki) oraz poziom trudności. Mam także problem z dokładnym określeniem jak by kadłuby w miejscu połączenia pasowały.

 

Jak uważacie? Jak ktoś może się wypowiedzieć to byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne, nawet bardzo .Góre Academki moge Ci podarować . Nie mam GWH wiec nie przymierze obu połowek do siebie...ale , ciąłbym academie na wysokosci przedniej goleni .Dół Gwh zostawił do panelu z wylotem działka ,zachowując go u góry co wiązało by sie z cieciem wzdłuz kabiny . Pózniej dam rysunek .

 

Zajrzałem do pudła i nie mam owiewki i wiatrochronu... reszta jesli chcesz jedzie do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciecie2_zpsllb4drq9.jpg

 

1. obaczyć -zmierzyć szerokość kadłubów na lini ciecia , jak ok przymirzyc limuzyne UB do kadłuba GWH , bedziemy mieli podpowiedz co ewentualnie poprawić w mocowaniu limuzyny

 

2.dlaczego ciąć akurat tam? w UB kadłub ma ma inne pochylenie w miejscu przejscia z przedniej kabiny w drugą, jesli jest decyzja ciąć mozemy dopasować do siebie obie czesci kadłubów , mam na myśli własnie to pochylenie , wykorzystujeny limuzyne z Academi by łatwo osadzić i pod dobrym katem przód kadłuba

 

3 kwestia czy najpierw wklejamy czesci 12 i 13 i rżniemy czy rżniemy przód bez nich i kombinujemy co z napływami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciecie2_zpsllb4drq9.jpg

 

1. obaczyć -zmierzyć szerokość kadłubów na lini ciecia , jak ok przymirzyc limuzyne UB do kadłuba GWH , bedziemy mieli podpowiedz co ewentualnie poprawić w mocowaniu limuzyny

 

2.dlaczego ciąć akurat tam? w UB kadłub ma ma inne pochylenie w miejscu przejscia z przedniej kabiny w drugą, jesli jest decyzja ciąć mozemy dopasować do siebie obie czesci kadłubów , mam na myśli własnie to pochylenie , wykorzystujeny limuzyne z Academi by łatwo osadzić i pod dobrym katem przód kadłuba

 

3 kwestia czy najpierw wklejamy czesci 12 i 13 i rżniemy czy rżniemy przód bez nich i kombinujemy co z napływami

 

Świetne opracowanie tematu Zmierzyłem suwmiarką oba modele. Początkowo myślałem o najprostszym rozwiązaniu, czyli cięciu i łączeniu po fabrycznym podziale academy - czyli wprost uciąć GWH za kabiną na linii między żaluzjami a upustami powietrza i dokleić przód z academy. W tym miejscu jest trochę grzybnia, z powodu dużych różnic w przekroju obu modeli (opisałem to na pwm.org.pl), głównie różny jest rozstaw żaluzji oraz samego garba który jest szerszy, wyższy i mniej wypukły.

 

Za to zaproponowane rozwiązanie wygląda ciekawie - omijamy problematyczne części kadłuba, okazuje się że w tym miejscu kadłuby mogą nawet pasować ale za to oszklenie wygląda kijowo.

 

11651129_503750729777065_1006497982_n.jpg?oh=fed979a560840c8d42036fac97960f7a&oe=55881843

 

jednak przyznam że po przymiarkach zaczyna to wyglądać coraz bardziej możliwie . Trzeba ten temat porządnie rozpracować to się zabiorę za niego

 

EDIT. Najlepiej by było wykorzystać mocowanie owiewki z academy - tam pasuje idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu zrobić otwartą limuzynę i udawać, że wszystko jest OK, nawet jeśli po zamknięciu trochę się rozjeżdża? Do lekkiego przerobienia byłby tylko "zawias" kabiny. Popatrz na sucho czy mocno będzie widać różnicę i przemyśl tę opcję.

jeśli jednak uprzesz się na zamkniętą limuzynę to podklej tylko zaznaczone na czerwono fragmenty płytką plastiku i spiłuj po wierzchu aż dojdziesz do pożądanego kszałtu. Dla bezpieczeństwa zasłoń przeźroczyste części w środku i na zewnątrz taśmą (może nawet kilkoma wartwami!), co powinno ochronić je przed zarysowaniem w trakcie obróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu zrobić otwartą limuzynę i udawać, że wszystko jest OK, nawet jeśli po zamknięciu trochę się rozjeżdża? Do lekkiego przerobienia byłby tylko "zawias" kabiny. Popatrz na sucho czy mocno będzie widać różnicę i przemyśl tę opcję.

jeśli jednak uprzesz się na zamkniętą limuzynę to podklej tylko zaznaczone na czerwono fragmenty płytką plastiku i spiłuj po wierzchu aż dojdziesz do pożądanego kszałtu. Dla bezpieczeństwa zasłoń przeźroczyste części w środku i na zewnątrz taśmą (może nawet kilkoma wartwami!), co powinno ochronić je przed zarysowaniem w trakcie obróbki.

 

Wersja z otwartą kabinką opaczona, ale nie chcę - UB z otwartą kabiną wygląda dziwnie. Poza tym od pewnego czasu wszystkie owiewki w moich modelach robię tak by na sucho można było je ustawić w pozycji zamkniętej i otwartej. Pomysł z podklejaniem nie dobry - już mimo wszystko lepiej się bawić z "wymianą" w tylnej części owiewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.