GEM Napisano 26 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 26 Sierpnia 2015 Dzięki panowie, ale ja staram się zbliżyć do poziomu lepszych od siebie. Jest wielu modelarzy których najzwyczajniej podziwiam. Mikołaju może to jest dziwne , ale nigdy nie widziałem tego samolotu na żywo. Wszystko robię na podstawie rysunków i zdjęć. W silniku z tej racji że będzie miał podniesione klapy spróbuję zrobić maksymalnie co się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 26 Sierpnia 2015 Share Napisano 26 Sierpnia 2015 No właśnie, 42M jest chyba mniej popularny od 142. Nie próbowałeś się zorientować w okolicznych aeroklubach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 28 Sierpnia 2015 Share Napisano 28 Sierpnia 2015 Grzegorzu nie wiem,czy gdzieś nie doczytałem,czy może nie wspomniałes o tym-chodzi mi o grubość plastiku,którym okleiłeś kadłub.....jaką zastosowałeś-zwłaszcza od kabiny w kierunku ogona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 28 Sierpnia 2015 To był polistyren 0,25. Po oklejeniu i wstępnym przeszlifowaniu, nakładałem jeszcze cienkie warstwy kleju CA. Dla usztywnienia i wzmocnienia powierzchni. I wtedy doszlifowywałem to do prawidłowego przekroju. Oczywiście w niektórych miejscach była potrzeba ponownego nałożenia warstewki kleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 28 Sierpnia 2015 Share Napisano 28 Sierpnia 2015 Dokładnie tak to sobie wyobrażałem....SUPER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 30 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2015 Kolejna aktualizacja. W dalszym ciągu trwają prace przy silniku i w przedniej części kadłuba. Przystąpiłem do zrobienia przedniej osłony silnika. Skleiłem kilka warstw polistyrenu. a następnie odwierciłem otwory w miejscach gdzie są wloty powietrza. Następnie metodą mozolnego frezowania, szlifowania, nadałem odpowiedni kształt. Myślę że trochę to przypomina oryginał. Po tej pracy wykonanie kolektorów wydechowych to był relaks. Zacząłem też przygotowywać łoże mocowania silnika. Na razie jest to tylko na sucho poskładane. Myślę że jak zacznę wykonywać blachy osłonowe silnika to dopiero będzie można sprawdzić to na gotowo. Ta na razie tyle. CDN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 30 Sierpnia 2015 Share Napisano 30 Sierpnia 2015 Pięknie wymodelowałeś przednią część osłony silnika. To musiała być duża frajda ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 30 Sierpnia 2015 Share Napisano 30 Sierpnia 2015 Osłona świetnie wyszła, oj widać, że musiało być piłowania. W całokształcie niepokoją mnie nieco cylindry, rzuć proszę okiem czy nie da się zwiększyć ich powtarzalności. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 30 Sierpnia 2015 Share Napisano 30 Sierpnia 2015 Po rozplanowanych pracach widzę i rozumiem, że Tomek będzie to odlewał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 30 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2015 Mikołaj przez ta cylindry to cały czas chodzę bez humoru. Mnie one też się nie podobają. Na razie są jakie są. Na boku kombinuję inne, z blaszek, z innego materiału i na razie nic mnie nie zadowala. Jak coś poprawię to podmienię. Tomek może będzie to odlewał , ale nie według tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 30 Sierpnia 2015 Share Napisano 30 Sierpnia 2015 A jak są na razie robione? Na oś nadziewasz poszczególne płytki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 30 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2015 Pomiędzy płytki właściwe, wklejam inne , trochę mniejsze. Te które tutaj są były sklejane na Tomkowy klej spawacz. I niestety zdeformowały się od kleju. Dzisiaj próbowałem wykonać je z blaszki aluminiowej i z polistyrenu, klejonego na CA i efekty są trochę lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 30 Sierpnia 2015 Share Napisano 30 Sierpnia 2015 Czyli powinno być dobrze, jaką grubość płytek przyjąłeś? 0,25? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 30 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2015 Tak. 0,25. Ale to jest za gruba. Bo w rzeczywistości żeberek jest o wiele więcej. Jak próbowałem to skleić z 0,13 to klej wszystko rozpuszczał. Dzisiejsze próby z folią aluminiową były najlepsze. Jest tylko jeden problem. Po sklejeniu to nie ma jak tego złapać żeby to chociaż trochę obrobić. Muszę przygotować od razu odpowiednie blaszki, bardzo dokładnie je skleić, i potem najlepiej już ich nie dotykać, bo poszczególne żeberka od razu się deformują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitrandir Napisano 31 Sierpnia 2015 Share Napisano 31 Sierpnia 2015 Grzegorzu cudna robota, aż się sklejać człowiekowi chce Co do tych cylindrów, pewnie ameryki nie odkryje, ale nie próbowałeś blaszki z np puszki po coli... jest na tyle cieniutka, że ja ja kroje skalpelem. Jakbyś sobie dorobił dwa wykrojniki na większy i mniejszy rozmiar ? To będziesz miał masę takich samych elementów Ot taki wywód wioskowego głupka A z innej beczki... Kur... i znowu cena modelu będzie wybitna, bo córka Tomka studiuje za granicą... Ile dzieci Tomka będą się jeszcze na nasz koszt uczyć??? ą... Panie Wisa, to było nad wyraz niesmaczne... Jak Pan masz coś do Bilkiewicza, to mu o tym sam powiedz w cztery oczy. A jak Pana nie stać na jego modele to wystarczy jawnie się do tego przyznać i powiedzieć, a nie jakieś prywatne wycieczki pod adresem mienionego... Swoją drogą ileż to Waść modeli od Tomka kupiłeś, że śmiesz twierdzić, że sponsorujesz edukację Bilkiewicza dzieci...??? I proszę nie używać retoryki "MY" ja kupiłem kilka modeli i nadal chętnie będę łożył na edukację wyżej wymienionych. Odrobina klasy... Grzegorzu, przepraszam że w twoim wątku. Z wyrazami szacunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 31 Sierpnia 2015 Share Napisano 31 Sierpnia 2015 Spokojnie, to był żarcik... Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 31 Sierpnia 2015 Share Napisano 31 Sierpnia 2015 Piękna robota, z przyjemnością zaglądam do Twojego warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 31 Sierpnia 2015 Share Napisano 31 Sierpnia 2015 ja napisze tak W całej ten koncepcji cylindry nie są najważniejsze. Ja bym je zostawił takie jakie są. pomalowane pod częściowo zdemontowaną osłoną, pewnie się optycznie stracą. A to wredny do zrobienia element. Bo rygorystyczny geometrycznie . Tak jak jest ,to w twojej GEM skali 4. I to wystarczy. Ważne, żeby naprawdę ważne fragmenty. lajt-motywy były na 5+ ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 31 Sierpnia 2015 Share Napisano 31 Sierpnia 2015 To nie tak, przy takim wykonawstwie jak Grzegorza, każde odejście od normy będzie bardziej widoczne niż gdyby cały model był na "4". I choć bez wątpienia wykonanie tych cylindrów będzie dość trudne, to jestem pewien, że autor znajdzie na to dobry sposób. Sądzę też, że paradoksalnie,wykonanie ich z dobrze obrobionych i spolerowanych płytek 0,25 może dać lepszy efekt niż sklejenie kilku więcej blaszek. No chyba, że blaszki byłyby fototrawione i dzięki temu idealnie identyczne, a przy tym idealnie zdystansowane na zasadzie blaszka duża-mała-duża-mała itd. nawleczone na wspólną oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irek-M1 Napisano 31 Sierpnia 2015 Share Napisano 31 Sierpnia 2015 Mikołaj75 bardzo dobrze podpowiada, spojrz na moje elementy od radaru. Właśnie zrobione są tą techniką. Sztyft mam zrobiony z karty a na to nanizane jak koraliki poszczególne elementy. Ja te wszystkie drobiazgi kleję na lakier bezbarwny, przez co mam czas na spokojne ich ułożenie poprawienie a gdy lekko zwiąże lakier dopiero kleje maleńką kroplą superglue. Jak zaleje mi sie za mocno to używam debonderu do czyszczenia. A twoje elementy są zdecydowanie większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 31 Sierpnia 2015 Share Napisano 31 Sierpnia 2015 Model to najczęscie pewne przyblizenie. Czy naprawde nalezy ten silniczek zrobic dokładnie tak jak wygladał na prawde ? Czy ma to sens ? Pytam bo kształt radiatorów na cylindrach nie jest prosty ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klondike Napisano 31 Sierpnia 2015 Share Napisano 31 Sierpnia 2015 Dla zlepiacza twojego pokroju nie ma, natomiast dla modelarza redukcyjnego jakim jest Pan Grzegorz, jak najbardziej ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 31 Sierpnia 2015 Share Napisano 31 Sierpnia 2015 Dla zlepiacza twojego pokroju .. O dostało mi się ,-)) Jest w modelarstwie coś takiego jak stopień uproszczenia. I mi tylko chodzi oto, żeby upraszczać to co mniej widoczne a starać się nie upraszczać tego co widoczne bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Września 2015 Share Napisano 1 Września 2015 Obserwuję warsztat i z niecierpliwością czekam na efekt końcowy. Miałem okazję spędzić parę ;-) godzin za sterami tego latadła i pomimo kilku fochów jakie mi strzelił wspominam ten samolocik z sentymentem. Szkoda, że co raz mniej ich lata w naszych aeroklubach. Przy okazji grzebania w internetach znalazłem coś takiego, może będzie pomocne: http://www.kpmpresov.sk/podklady/lietadla/zlin42/zlin42.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 1 Września 2015 Autor Share Napisano 1 Września 2015 Spiton czasami trzeba, lub inaczej, można pójść na mały kompromis i uproszczenie, ale jeśli jest szansa że można zrobić coś jak najbardziej zbliżonego do oryginału to warto próbować. Tak myślę że właśnie rozwiązywanie takich problemów to największa frajda. Wczoraj nie dałem za wygraną i zrobiłem kolejną próbę z cylindrami. Idąc za namową Grzegorza wykorzystałem blaszkę z puszki. Dzisiaj jak to przeszlifuję i wyrównam to może pokażę efekt. Jest jednak mała iskierka nadziei że droga wytyczona przed nami jest słuszna. To o czym pisze Mikołaj - czyli powtarzalność, to jest największy problem. Zrobić dwie, trzy sztuki, i wybrać z tego jedną- najlepszą- to nie ma problemu. Zrobić 6 sztuk takich samych to już jest trochę wyzwanie. Zwłaszcza jak robi się to metodami domowymi. Niby wiadomo jak to zrobić, a nie zawsze wyjdzie tak jak byśmy chcieli. Nie każdy jest mistrzem. Arek jest trochę prawdy w tym co piszesz. Przyzwyczaiłem się do spawacza, a jak na ironię klej Tamki mam na półce i jakoś o nim zapomniałem. ZOMO Widziałem tą stronę. Ale bardzo dziękuję za chęć pomocy. Ale nic straconego skoro latałeś tym samolotem to Twoje podpowiedzi mogą się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.